Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009

Η μετάλλαξη της Ιαπωνικής Μαφίας

Ένας από τους μεγαλύτερους θεσμούς της ζωής της Ιαπωνίας, η Γιάκουζα, αρχίζει και χάνει τόσο την αίγλη της όσο και τον χαρακτήρα της.
H
ιστορία και η μετάλλαξη της ιαπωνικής μαφίας, Γιάκουζα, δια στόματος της κόρης ενός γκάνγκστερ.

Η Σόκο Τέντο με τα βαμμένα καστανά μαλλιά της και τα τζιν της από διάσημους σχεδιαστές, μπορεί να μην ξεχωρίζει από οποιαδήποτε άλλη νεαρή τρέντυ Γιαπωνέζα, μέχρι όμως να βγάλει το πουκάμισό της και να αποκαλύψει τα έντονα τατουάζ που καλύπτουν την πλάτη και το μεγαλύτερο μέρος του σώματός της.Οι λεπτομερέστατοι δράκοι, οι φοίνικες, και η μεσαιωνική πλανεύτρα με το ένα γυμνό στήθος και το μαχαίρι στα δόντια αποτελούν αδιάψευστη μαρτυρία της παιδικής της ηλικίας ως κόρη ενός γκάνγκστερ της Ιαπωνικής μαφίας (γνωστής ως Γιάκουζα) και της εφηβείας της ως ναρκομανούς μέλους συμμορίας.

Η 39άχρονη πλέον Τέντο, συγγραφέας του αυτοβιογραφικού “Yakuza Moon”, ενός από τα πλέον δημοφιλή μπέστ σέλερ που μόλις εκδόθηκε στα Αγγλικά, εξηγεί πως οι προσπάθειες της Αστυνομίας να εξαλείψουν τους γκάνγκστερ στην χώρα της, δεν κατάφεραν τίποτα άλλο, παρά να τους κάνουν ακόμα πιο δυσεύρετους. «Όσο περισσότερη πίεση ασκεί η αστυνομία, τόσο πιο πολύ τα μέλη της Γιάκουζα χάνονται στο παρασκήνιο, με αποτέλεσμα οι δραστηριότητές τους να γίνονται ολοένα και πιο δύσκολο να παρακολουθηθούν», δήλωσε σε μια πρόσφατη συνέντευξή της

Νομοθεσία και Gangsters

Η αστυνομία ισχυρίζεται ότι οι πλήρεις συμμετοχές σε φατρίες της Γιάκουζα, έπεσαν στις 41,500 πέρυσι, από τις 43,000 το 2005, μια μείωση που την χρεώνουν στην πιο αυστηρή νομοθεσία για το οργανωμένο έγκλημα. Ωστόσο ο αριθμός των «περιφερειακών» μελών της Γιάκουζα, συμπεριλαμβανομένων των μπράβων και των συμμοριών μοτοσικλετιστών, που είναι διατεθειμένοι να κάνουν την «άχαρη» δουλειά, αυξήθηκε, αν και οριακά, στους 43,200.

Ακόμα πιο σοκαριστικό για τους Ιάπωνες, σε μια χώρα που τα εγκλήματα με όπλα είναι σπάνια, είναι το γεγονός ότι τον χρόνο αυτό έλαβε χώρα μια σειρά από θανατηφόρες εκτελέσεις από την Γιάκουζα, ανάμεσά τους και αυτή της εκτέλεσης του δημάρχου του Ναγκασάκι. Η Τέντο ισχυρίζεται ότι οι εκτελέσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας των αρχών να εξαλείψουν το οργανωμένο έγκλημα που σχετίζεται με την Γιάκουζα, και οι οποίες έχουν κάνει πολύ δύσκολη την εξάσκηση των «παραδοσιακών» τους ασχολιών, όπως η πορνεία, τα ναρκωτικά και το στήσιμο των δημοπρασιών. «Στριμωγμένοι στην γωνία, χάνουν την ανθρωπιά τους», αναφέρει. «Όλα όσα είχαν συνηθίσει να κάνουν για να κερδίζουν χρήματα, έχουν κηρυχθεί παράνομα, και η ζωή τους έχει γίνει πολύ δύσκολη».

Κοινωνική Ανισότητα

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι αυτό όντως ισχύει για γκάνγκστερ σε υποβαθμισμένες περιοχές της Ιαπωνίας, μια επέκταση του συνεχώς αυξανόμενου οικονομικού χάσματος που πλήττει την χώρα γενικώς. «Η Γιάκουζα χρειάζεται πολλά χρήματα, αλλά στο σημείο που βρίσκονται τώρα, οι δουλειές δεν πηγαίνουν και τόσο καλά», υποστηρίζει ο Νομπούο Κομίγια, καθηγητής Εγκληματολογίας στο Πανεπιστήμιο Ρίσο στο Τόκιο. «Έτσι στρέφονται στα όπλα».Προερχόμενοι από τους τυχοδιώκτες και παρανόμους του Μεσαίωνα, τα μέλη της Γιάκουζα για πάρα πολλά χρόνια παρουσιάζονταν ως μοντέρνοι σαμουράι, δέσμιοι παραδόσεων τιμής και καθήκοντος, που ζούσαν εξεζητημένες ζωές.

Ο πατέρας της Τέντο, ο αρχηγός μιας συμμορίας που συνδέεται με την Γιαμακούτσι-γκούμι, την μεγαλύτερη φατρία της Γιάκουζα, ζούσε μια κλασική ζωή σε σχέση την θέση του γεμάτη με Ιταλικά κουστούμια, εισαγόμενα αμάξια και μηχανές Χάρλεϊ. Η ίδια μεγαλωμένη με της αυστηρές ιδέες περί τιμής, επηρεάσθηκε αφάνταστα από τα άτομα που σύχναζαν στο πατρικό της. Επιπροσθέτως βρέθηκε αντιμέτωπη με την προκατάληψη και καταπίεση λόγω του πατέρα της. Από αντίδραση έγινε μέλος μιας συμμορίας, άρχισε τα ναρκωτικά, και έγινε η ερωμένη μιας σειράς γκάνγκστερ έως ότου μερικοί σχεδόν μοιραίοι ξυλοδαρμοί και υπερβολικές δόσεις την έπεισαν να αλλάξει την ζωή της. Πλέον συγγραφέας και μητέρα, η Τέντο έχει απομακρυνθεί από τον κόσμο της Γιάκουζα, για τον οποίο πιστεύει ότι χάνει τις παραδόσεις του.

Η συμμετοχή σε συμμορία δεν είναι παράνομη στην Ιαπωνία, και μέχρι πρόσφατα οι συμμορίες χαρακτηρίζονταν από τον ανοιχτό τους χαρακτήρα. Τα γραφεία τους είχαν ακόμα και επιγραφές με τα ονόματά τους καθώς και λίστες των μελών των στο εσωτερικό. Οι συμμορίες συνεργάζονταν με την αστυνομία, παραδίδοντας στην τελευταία υπόπτους προκειμένου να κερδίσουν την αδιαφορία της σε πταίσματα των μελών της Γιάκουζα, αλλά αυτό σταμάτησε απότομα με την εφαρμογή των νέων σκληρών νόμων για το οργανωμένο έγκλημα το 1992.
Γερασμένοι Γκάνγκστερ

Το μεγαλύτερο κομμάτι εσόδων της Γιάκουζα προέρχεται από δραστηριότητες που σχετίζονται με μετοχές, ιδιοκτησίες και χρηματοδοτήσεις. «Αυτό που θα παρατηρείται από εδώ και στο εξής είναι η Γιάκουζα να γίνεται πιο οργανωμένη, όπως η Μαφία στις ΗΠΑ, καθώς και ο διαχωρισμός της σε ειδικούς στις επιχειρήσεις και ειδικούς στην βία», αναφέρει ο Μανάμπου Μιγιαζάκι, ένας συγγραφέας του οποίου ο πατέρας επίσης ήταν μέλος της Γιάκουζα. «Καθώς ο κόσμος χάνει τα σύνορά του, θα χρειαστούν ειδικούς που θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αυτήν την κατάσταση, που θα μπορούν να μιλάνε Αγγλικά και Κινέζικα».Όπως συμβαίνει γενικά στην Ιαπωνία, η ηλικία των γκάνγκστερ, ολοένα και αυξάνετε με όλο και λιγότερους νέους να κλίνουν προς το οργανωμένο έγκλημα ως επιλογή καριέρας.

Οι αριθμοί της αστυνομίας μιλάνε για λιγότερο από το 20% της Γιάκουζα να βρίσκονται μεταξύ των 20 και 30 χρονών το 2005, μια τάση που τόσο η Τέντο όσο και Μιγιαζάκι αποδίδουν στην αποστροφή των νέων στην σκληρή αυτή ζωή.«Νομίζουν ότι το να ανήκουν στην Γιάκουζα είναι όμοιο με το να ανήκουν σε μια εταιρεία», ισχυρίζεται ο Μιγιαζάκι. «Υπάρχει ένα ανέκδοτο με έναν νέο ο οποίος πηγαίνει στα γραφεία μιας συμμορίας ρωτώντας ποιος είναι ο μισθός και αν θα έχει ασφάλιση». Αλλά αν και η σημερινή Γιάκουζα εγκαταλείπει τα εξεζητημένα τατουάζ και τα κομμένα δάκτυλα (δείγμα μεταμέλειας για λάθη), για ποιο συμβατικές μορφές ζωής, είναι σχεδόν αδύνατον να εξαφανιστεί πλήρως. «Όλο και λιγότεροι θέλουν να γίνουν μέλη της Γιάκουζα» λέει ο Μιγιαζάκι. «άλλα αυτοί που θα γίνουν θα είναι πολύ λογικοί, πολύ τρομακτικοί και πάρα πολύ επικίνδυνοι».

Πηγή: Reuters

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory