Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2009

Ανέκδοτο

Ένας πολύ ντροπαλός τυπάκος μπαίνει σ’ ένα μπαρ και βλέπει μια πανέμορφη γυναίκα να πίνει μόνη της.

Αφού για μια ολόκληρη ώρα μαζεύει όσο κουράγιο του χρειάζεται, τελικά την πλησιάζει και της λέει πολύ προσεκτικά:

“μμμ…Θα σε πείραζε αν μιλούσαμε για λίγο;”

Αυτή απαντάει με την πιο δυνατή φωνή που μπορεί να βγάλει:

“Όχι. Δεν θα κοιμηθούμε μαζί απόψε!”

Τα μάτια όλων στρέφονται επάνω τους. Και ο φιλαράκος μας, φυσικά, έχει γίνει κατακόκκινος από ντροπή και με το ζόρι σέρνεται πίσω στο τραπέζι του.

Μετά από λίγη ώρα, η γυναίκα τον πλησιάζει και λέει:

“Συγνώμη εάν σε πρόσβαλα. Ξέρεις… είμαι φοιτήτρια της ψυχολογίας, στο πτυχίο, και κάνω μια έρευνα για το πώς αντιδρούν οι άνθρωποι όταν έρχονται σε δύσκολη θέση, όταν εκτίθενται,…ξέρεις, όταν βρεθούν σε καταστάσεις που τους ντροπιάζουν”

Και ο τυπάκος, με όση δύναμη έχουν τα πνευμόνια του:

“Τι εννοείς όταν λες… Με 200 euro;”

10 παιδιά-θαύματα απ' όλο τον κόσμο!!!

10. Ελάινα Σμιθ
Η νεότερη "σύμβουλος σχέσεων" του κόσμου

Ο ραδιοφωνικός σταθμός της πόλης της, της έδωσε αμέσως δουλειά, όταν τηλεφώνησε για να δώσει συμβουλές σε μια κοπέλα που είχε καλέσει για να παραπονεθεί επειδή την είχε παρατήσει ο σύντροφός της. Η συμβουλή της μικρής Ελάινα - "πήγαινε για μπόουλινγκ μκε τους φίλους σου και πιες μια κούπα γάλα να ηρεμίσεις"- ήταν τόσο καλή, που από τότε είχε εβδομαδιαία εκπομπή με χιλιάδες ενήλικους ακροατές. Τα προβλήματα τα οποία συνήθως καλείται να επιλύσει είναι ερωτικής φύσεως, από το πως να παρατήσεις τον φίλο σου μέχρι το πως να ξεπεράσεις ένα χωρισμό. Όταν μια ακροάτρια έγραψε ένα γράμμα στην Ελάινα και τη ρωτούσε πως θα έβρισκε έναν άντρα, εκείνη απάντησε: "Κούνησε τους γοφούς σου και άκου το soundtrach του High School Musical". Όταν μια άλλη ακροάτρια τη ρώτησε live πως θα ξανακερδίσει τον πρώην της, η Ελάινα την συμβούλεψε: "Δεν αξίζει να πονοκεφαλιάζεις. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να στεναχωριέσαι για έναν άντρα".


9. Αελίτα Αντρέ
Η δίχρονη ζωγράφος με δημιουργίες της σε διάσημη γκαλερί

Όλη η Αυστραλία "παραμιλάει" λόγω του εξαιρετικού ταλέντου της μικρής Αελίτα. Οι αφηρημένες δημιουργίες της κοσμούν διάσημη γκαλερί της χώρας της, δημιουργίες που ζωγράφισε πριν ακόμα κλείσει ένα χρόνο! Η Αελίτα είχε την ευκαιρία να αναδείξει τους πίνακες της όταν ο Μαρκ Τζέιμισον, διευθυντής της γκαλερί Brunswick της Μελβούρνης, ανακάλυψε τα δημιουργήματα της και ενθουσιάστηκε! Αποφάσισε έτσι να τα συμπεριλάβει σε ένα καινούριο σόου που ετοίμαζε εκείνον τον καιρό, χωρίς να γνωρίζει την ηλικία της ζωγράφου. Στην προετοιμασία του σόου, ο Τζέιμισον προωθούσε τη δουλειά της Αελίτα σε περιοδικά και σε γνωστούς του ενώ λίγο καιρό πριν τα εγκαίνια, ανακάλυψε ένα ενδιαφέρον στοιχείο για την νέα καλλιτέχνιδα: η Αελίτα Αντρέ ήταν μόλις 22 μηνών! Μετά το αρχικό σοκ, αποφάσισε να προχωρήσει με την έκθεση, και έτσι το ταλέντο της μικρής Αελίτα έγινε γνωστό σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο.

8. Γουίλι Μοσκόνι
Ο 6χρονος επαγγελματίας παίκτης μπιλιάρδου

Ο Γουίλιαμ Τζόζεφ Μοσκόνι ή αλλιώς ο Mr. Pocket Billiards ήταν ένας επαγγελματίας παίκτης μπιλιάρδου από την Φιλαδέλφια των Η.Π.Α. Παρόλο που ο πατέρας του είχε αίθουσα μπιλιάρδου, δεν τον άφηνε να παίζει εκεί. Ο μικρός Γουίλι έκανε πρακτική με τις... πατάτες από την κουζίνα, χρησιμοποιώντας ένα παλιό κοντάρι. Ο πατέρας του κάποια στιγμή συνειδητοποίησε το μεγάλο ταλέντο του γιου του και άρχισε να τον προπονεί. Σε αγώνες που διοργάνωνε ο πατέρας του, ο Γουίλι κατάφερνε να κερδίσει πολλούς έμπειρους παίκτες -παρόλο που για να φτάσει το τραπέζι έπρεπε να σταθεί πάνω σε ένα κουτί. Το 1919, διεξήχθη έναν αγώνας ανάμεσα στον Μοσκόνι και τον παγκόσμιο πρωταθλητή της εποχής, Ραλφ Γκρίνλιφ. Η αίθουσα ήταν κατάμεστη και παρόλο που ο Γκρίνλιφ κέρδισε τον αγώνα, ο Γούλι έπαιξε εξαιρετικά καλά και άρχισε την καριέρα του ως επαγγελματίας παίκτης. Το 1924, όταν ήταν έντεκα χρονών, έγινε πρωταθλητής νέων. Μεταξύ των ετών 1941 και 1957, κατάφερε να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα BCΑ δεκαπέντε φορές. Έχει καταρρίψει πολλά ρεκόρ και χάρη σε εκείνον το μπιλιάρδο έγινε το δημοφιλές παιχνίδι που ξέρουμε σήμερα. Ακόμα και σήμερα κατέχει το "αδιανόητο" ρεκόρ με 526 συνεχόμενες επιτυχείς βολές.

7. Φαμπιάνο Λουίτζι Καρουάνα
Ο νεότερος Grandmaster του κόσμου

Οι φίλοι του δημοφιλούς παιχνιδιού, είδαν πριν δύο χρόνια τον 14χρονο Φαμπιάνο να κερδίζει τον τίτλο του Grandmaster στο σκάκι. Με αυτήν την κατάκτηση, ο Φαμπιάνο Καρουάνα έγινε ο νεότερος παίκτης που κατάφερε να κερδίσει τον συγκεκριμένο τίτλο. Ήταν ακριβώς 14 ετών, 11 μηνών και 20 ημερών. Το παιδί-θαύμα της σκακιέρας έχει διπλή υπηκοότητα, από την Ιταλία και της Ηνωμένες Πολιτείες. Στη λίστα FIDE του Απριλίου του 2009, το επίπεδο του αγγίζει τα 2649, γεγονός που τον χρίζει ως τον πιο νέο παίκτη του κόσμου που καταφέρνει να έχει τέτοιες επιδόσεις.


6. Κλεoπάτρα Στράταν
Η τρίχρονη τραγουδίστρια που βγάζει 1000€ για κάθε τραγούδι

Η Κλεοπάτρα Στράταν γεννήθηκε στις 6 Οκτωβρίου του 2006 στη Μολδαβία και είναι η κόρη του τραγουδιστή, Πάβελ Στράταν. Είναι η πιο μικρή τραγουδίστρια που κατάφερε να έχει εμπορική επιτυχία, με το πρώτο της άλμπουμ "La vârsta de trei ani" να κυκλοφορεί όταν εκείνη ήταν τριών ετών. Εκτός αυτού, κατέχει και ένα άλλο ρεκόρ. Είναι η πιο μικρή τραγουδίστρια που τραγούδισε ζωντανά για δύο συνεχείς ώρες, μπροστά σε χιλιάδες κόσμο. Πληρώνεται πολλά λεφτά για τη δουλειά της, ενώ έχει κερδίσει και ένα βραβείο MTV. Ένα σινγκλ της, μάλιστα, το "Ghita", έφτασε στο νούμερο ένα των ρουμάνικων charts, κι έτσι η μικρή Κλεοπάτρα κατέκτησε ένα ακόμα ρεκόρ!


5. Μάικλ Κέβιν Κέρνεϊ
Τελείωσε το πανεπιστήμιο στα 10 και κέρδισε 1 εκατομμύριο σε τηλεοπτικό σόου

Ο 24χρονος Μάικλ Κέρνεϊ έγινε γνωστός ως ο νεότερος απόφοιτος κολεγίου στην ηλικία των δέκα. Το 2009, επίσης, κατάφερε να κερδίσει ένα εκατομμύριο δολάρια στο διάσημο τηλεπαιχνίδι "Ποιός θέλει να γίνει εκατομμυριούχος". Ο Κέρνεϊ γεννήθηκε το 1984 και έχει σπάσει πολλά παγκόσμια ρεκόρ. Είπε τις πρώτες του λέξεις όταν ήταν μόλις τεσσάρων μηνών. Όταν ήταν έξι ετών, μπόρεσε να πει καθαρά στον παιδιάτρο του "Έχω μια μόλυνση στο αριστερό μου αυτί" ενώ έμαθε να διαβάζει όταν ήταν δέκα μηνών. Όταν ήταν τεσσάρων ετών, έκανε διαγνωστικά τεστ για το γνωστό μαθηματικό πρόγραμμα Johns Hopkins και σε όλα το σκορ του ήταν τέλειο. Τελείωσε το λύκειο στα έξι και γράφτηκε στο κολλέγιο της Σάντα Ρόσα, από το οποίο αποφοίτησε στα δέκα με πτυχίο στην γεωλογία και την ανθρωπολογία. Στα δεκαεπτά του, δίδασκε σε πανεπιστήμιο.


4. Σαούλ Άαρον Κρίπκε
Του ζήτησαν να διδάξει στο Χάρβαρντ όταν ήταν ακόμα στο γυμνάσιο

Ο Σαούλ Άαρον Κρίπκε είναι γιος ενός ραβίνου, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη και μεγάλωσε στην Όμαχα τη δεκαετία του 1940. Πρόκειται για μια αυθεντική περίπτωση παιδιού-θαύματος. Όταν πήγαινε στην τετάρτη δημοτικού, ανακάλυψε το μαγικό κόσμο της άλγεβρας και στο τέλος του δημοτικού σχολείου, εκείνος είχε ήδη φτάσει σε επίπεδο μεταπτυχιακού στη γεωμετρία και τα μαθηματικά και είχε αρχίσει να διαβάζει και φιλοσοφία. Όταν βρισκόταν ακόμα στην εφηβεία, δημοσίευσε πολλές από τις μελέτες του, που έφεραν επανάσταση στο χώρο της επιστήμης. Χάρη σε ένα δημοσίευμα του, το Χάρβαρντ του πρόσφερε μια θέση καθηγητή στο πανεπιστήμιο. Εκείνος αρνήθηκε και τους έγραψε το εξής: "Η μητέρα μου λέει ότι θα πρέπει να τελειώσω πρώτα το λύκειο και να πάω κολλέγιο πριν αρχίσω να εργάζομαι". Τελικά, όταν τελείωσε το σχολείο, το πανεπιστήμιο που διάλεξε για να συνεχίσει τις σπουδές του ήταν το Χάρβαρντ. Ο Κρίπκε μεγαλώνοντας, κέρδισε το βραβείο Schock, κάτι σαν το Όσκαρ του τομέα της φιλοσοφίας. Θεωρείται στις μέρες μας, ως ο πιο σημαντικός φιλόσοφος εν ζωή.


3. Ακρίτ Τζασουάλ
Ο επτάχρονος αυτοδίδακτος χειρουργός

Είναι το εξυπνότερο παιδί της Ινδίας, με ΙQ που φτάνει το 146. Ο Ακρίτ Τζασουάλ έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό της Ινδίας αλλά και του πλανήτη, όταν το 2000... εγχείρησε ένα μικρό κορίτσι σε φιλικό σπίτι. Τότε ήταν μόλις επτά ετών. Η οκτάχρονη ασθενής του δεν είχε χρήματα για να απευθυνθεί σε "πραγματικό" γιατρό για να γιατρέψει το καμμένο χέρι της. Τα δάχτυλα της, λόγω του εγκαύματος, είχαν κολλήσει μόνιμα σε γροθιά και δεν μπορούσε να τα ανοίξει. Ο Ακρίτ που δεν είχε καμία εμπειρία ως γιατρός ή χειρουργός, κατάφερε να απελευθερώσει τα δάχτυλα της και το κορίτσι μπόρεσε να χρησιμοποιήσει και πάλι την παλάμη της. Φυσικά, μετά από αυτό το περιστατικό, ο Ακρίτ επικεντρώθηκε στην ιατρική και στην ηλικία των 12 υποστήριξε ότι είναι σε καλό δρόμο για να βρει την θεραπεία του καρκίνου. Αυτή τη στιγμή μελετάει για το δίπλωμα του στην ιατρική, ενώ είναι ο πιο νέος μαθητής που έγινε ποτέ δεκτός σε πανεπιστήμιο της Ινδίας.


2. Γκρέγκορι Σμιθ
Υποψήφιος για Νόμπελ Ειρήνης στα 12

Γεννημένος το 1990, ο Γκρέγκορι Σμιθ μπορούσε να διαβάζει από την ηλικία των δύο ενώ έγινε δεκτός στο πανεπιστήμιο όταν έκλεισε τα δέκα του χρόνια. Μπορεί αν είναι ιδιοφύια, αλλά δεν είναι μόνο αυτό που χαρακτηρίζει την περίπτωση του Γκρέγκορι. Όταν δεν μελετάει, ταξιδεύει τον κόσμο για να διασφαλίσει την ειρήνη και τα δικαιώματα των ανηλίκων. Είναι ο ιδρυτής του International Youth Advocates, έναν οργανισμό που προωθεί τα δικαιώματα των παιδιών και τις αρετές της ειρήνης. Έχει συναντηθεί με τον Μπιλ Κλίντον και τον Γκορμπατσόφ, ενώ έχει δώσει ομιλία στα Ηνωμένα Έθνη. Για όλη αυτήν την δραστηριότητά του, έχει προταθεί τέσσερις φορές για το Νόμπελ Ειρήνης. Το τελευταίο του επίτευγμα είναι ότι... πήρε το δίπλωμα οδήγησης.
1. Κιμ Ανγκ Γιονγκ
O πιο έξυπνος άνθρωπος του κόσμου που πήγε στο πανεπιστήμιο στα 3

Η διάνοια από την Κορέα γεννήθηκε το 1962 και από πολύ μικρός έδειξε την διαφορετικότητά του. Πιθανότατα είναι το πιο έξυπνο παιδί που έχει περάσει ποτέ από τον πλανήτη. Συγκεκριμένα είναι "αναγνωρισμένος" από το βιβλίο Γκίνες, ως ο άνθρωπος με το υψηλότερο IQ στον κόσμο -ξεπερνάει το 210, όταν ο μέσος έξυπνος άνθρωπος είναι περίπου στο 100. Ο Κιμ Ανγκ Γιονγκ όταν ήταν μόλις τεσσάρων ετών μπορούσε να διαβάζει κορεάτικα, ιαπωνικά, γερμανικά και αγγλικά. Μόλις έσβησε τα 5 κεράκια του, μπορούσε να λύσει πολύπλοκα μαθηματικά προβλήματα, ενώ λίγο αργότερα βγηκε στην τηλεόραση και έδειξε τα διπλώματα (επιπέδου Proficiency) που είχε αποκτήσει στα κινέζικα, τα ισπανικά, τα βιετναμέζικα, τα γερμανικά, τα αγγλικά, τα ιαπωνικά και (φυσικά) τα κορεάτικα. Το πιο εξαιρετικό στην περίπτωση του Κορεάτη είναι ότι έγινε δεκτός στο πανεπιστήμιο Hanyang, ως guest φοιτητής, όταν ήταν τριών ετών (!) από το οποίο αποφοίτησε στην ηλικία των έξι. Όταν ήταν επτά ετών, η NASA τον κάλεσε να πάει στην Αμερική. Πριν κλείσει τα δεκαπέντε, είχε πάρει Ph.D. στη φυσική από το πανεπιστήμιο του Κολοράντο. Το 1978 έφυγε από τη NASA για να γυρίσει στην πατρίδα του, όπου αποφάσισε να "μεταπηδήσει" από την φυσική στην πολιτική μηχανολογία, παίρνοντας διδακτορικό στον τομέα αυτόν. Από το 2007 εργάζεται στο πανεπιστήμιο Chungbuk.
Πηγή apolitistosteki.blogspot





CINEMANIA - SHUTTER ISLAND


Ταινία τρόμου σε σκηνοθεσία Martin Scorsese – μεταφορά από το ομώνυμο βιβλίο του Dennis Lehane.
Ο Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) είναι ένας αστυνομικός στον οποίο ανατίθεται να ερευνήσει την εξαφάνιση ενός ασθενή από την κλινική Ashecliffe του Shutter Island στη Βοστώνη...












CINEMANIA - Takers


Ταινία δράσης η οποία αναφέρεται σε μια ομάδα ληστών τραπεζών οι οποίοι ειδικεύονται στο να κάνουν εντυπωσιακές ληστίες.
Η ομάδα ετοιμάζει μια τελευταία ληστία για να έρθει αντιμέτωπει μ' έναν σκληρό ιδιωτικό αστυνομικό που της είχε σταματήσει μια ληστία 20 εκατομμυρίων. Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στις 19 Φεβρουαρίου.

















CINEMANIA - From Paris With Love


To From Paris With Love είναι το νέο θρίλερ του Pierre Morel (District B13, Taken) με τους John Travolta και Jonathan Rhys Meyers. Το σενάριο έγραψαν οι Luc Besson και Adi Hasak. Το φίλμ περιστρέφεται γύρω από ένα νεαρό υπάλληλο πρεσβείας και ένα Αμερικάνο μυστικό πράκτορα, των οποίων τα βήματα συναντώνται σε μία άκρως επικίνδυνη αποστολή στο Παρίσι.



Piaggio "Vespa"

vespa

Η Vespa εξελίχτηκε από ένα και μοναδικό μοντέλο μικρού μοτοποδηλάτου που κατασκεύαζε η Piaggio & Co στην Pontedera της Ιταλίας το 1946.

vespa 48

1946 Vespa 98cc

Αυτό το μικρό μηχανάκι μετατράπηκε σε μια ολόκληρη σειρά παραγωγής, μια από τις εφτά που ανήκουν στην Piaggio την μεγαλύτερη κατασκευάστρια μοτοσυκλετών στην Ευρώπη σήμερα (ανάλογα με τις πωλήσεις).

vespas

Από την στιγμή της σύλληψης της, η Vespa είναι γνωστή για

  • το βαμμένο, πρεσαριστό ατσάλινο μονοκόμματο σκελετό που αγκαλιάζει και καλύπτει τον κινητήρα. (Κλείνοντας τον κινητήρα αποκλείει την βρομιά και το γράσο).
  • Μια πλατειά βάση για τα πόδια (που τα προστατεύει ταυτόχρονα), και βέβαια
  • το αναγνωρίσιμο fairing (που προστατεύει από τον αέρα)

vespa

Ως το πρώτο πραγματικά παγκόσμια επιτυχημένο scooter, η Vespa έγινε πολλές φορές το επίκεντρο στην λαϊκή κουλτούρα και έφτασε να συμβολίζει ένα συγκεκριμένο στυλ προσωπικού μεταφορικού μέσου.

ad vespa

Μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο η Ιταλία, στην σκιά των ενεργειών της ενάντια των συμμάχων, είδε την βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών της να περιορίζεται σε όγκο και στις δυνατότητες.

air piaggio

1941 Piaggio P108 βομβαρδιστικό

Η Piaggio αναστήθηκε από τα τελείως κατεστραμμένα εργοστάσια της (από βομβαρδισμούς) στην πόλη Pontedera όπου κατασκεύαζε μαχητικά αεροσκάφη. Η εντελώς κατεστραμμένη οικονομία της Ιταλίας καθώς και το βαριά χτυπημένο οδικό της δίκτυο δεν βοηθούσαν ιδιαίτερα προς την κατεύθυνση ανάπτυξης μιας αγοράς για αυτοκίνητα. Ο Enrico Piaggio, γιός του ιδρυτή της Piaggio του Rinaldo Piaggio, αποφάσισε να εγκαταλείψει την αεροναυπηγική και να προσπαθήσει να εισάγει ένα νέο, σύγχρονο και οικονομικό μεταφορικό μέσο για τις μάζες που τόσο ανάγκη είχε η Ιταλία.

enrico piaggio

Ο Enrico Piaggio

Η έμπνευση για τη σχεδίαση της Vespa μας παραπέμπει στα προπολεμικά χρόνια και συγκεκριμένα στα scooter που κατασκεύαζε η εταιρία Cushman στην Nebraska των ΗΠΑ.

Cushman

1943 Cushman Model 53 Airborne Scooter

Αυτά τα λαδί μικρά scooters βρέθηκαν στην Ιταλία σε μεγάλους αριθμούς ως μεταφορικό μέσον που είχε παραγγείλει ο Αμερικανικός στρατός για τις μονάδες των Αλεξιπτωτιστών και των Πεζοναυτών. Ο Αμερικανικός στρατός τα χρησημοποίησε για να σπάζει τις τακτικές αμύνης των Ναζί που περιελάμβαναν την καταστροφή δρόμων και γεφυρών, ιδιαίτερα στις Δολομιτικές Άλπεις και την περιοχή των Αυστριακών συνόρων.

Cushman Model 53 Airborne

1945 Cushman Airborne Scooter με trailer

Πρίν τον πόλεμο ο υπάλληλος της Piaggio, Μηχανικός Αεροναυπηγικής, Στρατηγός Corradino D'Ascanio, που είναι και ο επίσημος σχεδιαστής του πρώτου σύγχρονου ελικοπτέρου από την Agusta, βρέθηκε με την υποχρέωση να σχεδιάσει ένα απλό, γεροφτιαγμένο και οικονομικό όχημα για τον Ferdinando Innocenti, που η πριν τον πόλεμο ενασχόληση του με την βιομηχανία σωλήνων Innocenti υπέφερα από τα γενικά προβλήματα της μεταπολεμικής Ιταλίας.

d'ascanio

Ο Corradino D'Ascanio και ο Fangio

Ο Innocenti ανάθεσε στον D'Ascanio την σχεδίαση ενός οχήματος τόσο για άντρες όσο και για γυναίκες που να έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει και δεύτερο επιβάτη και να μην λερώνει τα ρούχα του οδηγού του.

Ο D'Ascanio, που μισούσε τις μοτοσυκλέτες, σχεδίασε ένα εντελώς επαναστατικό όχημα.

innocenti

Τα πρώτα σχέδια του D'Ascanio για τον Innocenti

Χτύστικε γύρο από ένα προστατευτικό κάλυμμα με τις αλλαγές των ταχυτήτων στο χέρι και τον κινητήρα κατευθείαν αναρτημένο στον πίσω τροχό. Η μπροστινή προστατευτική «ασπίδα» κρατούσε τον αναβάτη καθαρό και στεγνό σε σύγκριση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών. Το χαμηλό πέρασμα για τα πόδια έδινε την δυνατότητα (συμπεριλαμβανομένων και των γυναικών) να οδηγηθεί με ρούχα τα οποία κάνανε την οδήγηση άλλων οχημάτων μια μικρή περιπέτεια. Το μπροστινό ψαλίδι, μιμούμενη το σύστημα προσγείωσης των αεροσκαφών, επέτρεπε την εύκολη αλλαγή της διεύθυνσης του οχήματος. Η εσωτερική μετάδοση κίνησης, κατευθείαν στον τροχό, καταργούσε την αλυσίδα που υπήρξε πηγή βρομιάς, λαδιού και μιας αισθητικής μιζέριας. Αυτή η βασική σχεδίαση θα επέτρεπε να σχηματιστούνε διάφορες εξελίξεις στο εξωτερικό κάλυμμα που θα είχε σαν αποτέλεσμα και την εξέλιξη νέων μοντέλων.

Παρόλα αυτά, ο D'Ascanio δεν συνέχισε την συνεργασία του με τον Innocenti, ο οποίος δεν ενθουσιάστηκε με την ιδέα ενός πρεσαριστού σκελετού μιας και ήθελε να εκμεταλλευτεί, την πριν τον πόλεμο βιομηχανία σωλήνων που είχε, προτιμώντας έναν σωληνωτό σκελετό. Ο D'Ascanio απελευθερώθηκε από τον Innocenti, και πήγε τα σχέδιά του στον Enrico Piaggio ο οποίος κατσκεύσε τελικά την Vespa το 1946. Ο Innocenti, μετά από πολλά προβλήματα με την σχεδίαση αλλά και την κατασκευή ενός σωληνοτού σκελετού ξεκίνησε την κατασκευή της πιο ακριβής στην κατασκευή Lambretta.

Lambretta

Διαφήμιση με την Jayne Mansfield για την Lambretta του 1954

Στις 23 Απριλίου του 1946, στις 12 το μεσημέρι στο κεντρικό γραφείο εφευρέσεων και κατασκευών του Ιταλικού Υπουργείου Βιομηχανίας & Εμπορίου στην Φλωρεντία η Piaggio έλαβε την πατέντα για μια "μοτοσυκλέτα σύμπλεγμα οργάνων και υλικών συνδυασμένα με ένα πλαίσιο που κάλυπτε όλα τα μηχανικά μέρη".

α1α2

Η βασική πατέντα περιλάμβανε το σχέδιο του προστατευτικού καλύμματος το οποίο στη συνέχεια θα επέτρεπε να αναπτυχθούν σ' αυτό καινούργια στοιχειά που θα οδηγούσαν πολύ γρήγορα σε νέα μοντέλα του οχήματος.. Η πρώτη αυθεντική Vespa είχε πίσω ένα μαξιλαράκι για τον συνεπιβάτη, αυτό μπορούσε να αντικατασταθεί προαιρετικά με ένα κουτί αποσκευών. Η πρώτη αυθεντική εμπρός «ασπίδα» προστασίας (ποδιά) ήταν μια επίπεδη, αυτό αργότερα εξελίχθηκε σε μια διπλή καμπυλωτή ποδιά που επέτρεπε στο εσωτερικό της να δημιουργηθεί ένα ντουλαπάκι, αντίστοιχο αυτού, των αυτοκινήτων. Το καπάκι για το ντεπόζιτο της βενζίνης ήταν κάτω από το (ανακλώμενο) κάθισμα, πράγμα που λιγόστευε τα έξοδα για μια τάπα ασφαλείας με κλειδαριά και την επιπλέον επεξεργασία που χρειάζονταν τα εμφανή ντεπόζιτα των άλλων μοτοσικλετών.

α3

Το μηχανάκι είχε πίσω άκαμπτη ανάρτηση και μια μικρή 8-ιντση ρόδα (200 mm) που έδινε τη δυνατότητα για μια συμπαγή σχεδίαση και πολύ χώρο για τα πόδια του οδηγού. Η πρώτη αυτή Vespa είχε μια, οριζόντια τοποθετημένη δίχρονη 98 κυβικών μηχανή που επιδρούσε κατευθείαν στον πίσω τροχό χάρη σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων τριών σχέσεων. Το μίγμα (για τον δίχρονο κινητήρα) του λαδιού και της βενζίνης παρήγαγε έντονο καπνό, ενώ έκανε έναν πολύ χαρακτηριστικό ήχο που έμοιαζε με της σφήκας.

paperino

1945 Το Mp 5 πρωτότυπο "Paperino" που κατασκευάστηκε στην Biella

Το πρώτο πρωτότυπο είχε τον αριθμό MP5 και βαφτίστηκε "Paperino" το ιταλικό όνομα του Donald Duck, ένα ψευδώνυμο που δόθηκε στο μηχανάκι από τους εργάτες λόγω του παράξενου σχήματός του. Στον Enrico Piaggio δεν άρεσε όμως ο σχεδιασμός και ζήτησε από τον asked D'Ascanio να το ξανασχεδιάσει - πράγμα που έκανε με μια πιο αεροδυναμική άποψη.

paperino 2

Il "Paperino"

Το δεύτερο πρωτότυπο είχε τον αριθμό MP6 και όταν το έδειξαν στον Enrico Piaggio και αυτός άκουσε τον ήχο του κινητήρα φώναξε "Sembra una vespa!" ("Ακούγεται σαν σφήκα !") Το Vespa (Σφήκα) έμεινε σαν όνομα.

mp 6

1945 To MP 6 πρωτότυπο ή η 1η Vespa

Vespa είναι στα Λατινικά αλλά και στα Ιταλικά η σφήκα και υιοθετήθηκε ως το νέο όνομα του οχήματος. Ωρμόμενοι από τον οξύ ήχο του κινητήρα αλλά και του σχήματός του. Το σφαιρικό πίσω κομμάτι ενώνονταν με το μπροστινό μ' ένα στενό λαιμό και το τιμόνι φαίνονταν σαν δύο κεραίες.

wasp

Ape είναι στα ιταλικά η μέλισσα. Έτσι ονομάστηκε η τρίκυκλη επιλογή του οχήματος που χρησιμοποιήθηκε ως μικρό φορτηγάκι συμπεριλαμβανομένου και του πολύ δημοφιλούς Auto Rickshaw.

rickshow

Auto Rickshaw ή "Ape" (Μέλισσα)

Η Piaggio απέκτησε την πατέντα για την Vespa τον Δεκέμβριο του 1947.

Τα πρώτα 13 δείγματα εμφανιστήκαν την άνοιξη του 1946, αποκαλύπτοντας για πρώτη φορά την αεροναυτική τους καταγωγή. Σ' αυτά τα πρώτα δείγματα , μπορεί κανείς να αναγνωρίσει την τυπική πρακτική στην σχεδίαση και κατασκευή των αεροσκαφών. Μεγάλη σημασία είχε δοθεί στην αεροδυναμική και ιδιαίτερα του πίσω καλύμματος του κινητήρα. Ήταν άλλωστε ένα από τα πρώτα οχήματα παγκοσμίως που χρησιμοποίησαν το «monocoque» δηλαδή κατασκευή όπου το κουβούκλιο είναι ενιαίο κομμάτι του σασί.

vespas 13

Το εργοστάσιο της Piaggio

Η εταιρία εξαρχής ήθελε η Vespa να παραχθεί μαζικά και η μεγάλη βιομηχανική πείρα, τους οδήγησε στην δημιουργία μίας αλυσίδας κατασκευής στα πρότυπα της αμερικανικής Ford. Το μηχανάκι παρουσιάστηκε στον τύπο στο Golf Club της Ρώμης, όπου οι δημοσιογράφοι αρχικά δεν ενθουσιάστηκαν με το περίεργο, σε παστέλ χρώματα, σαν παιχνίδι, όχημα που είδανε. Τα τεστ όμως στο δρόμο τους αλλάξανε την άποψη μιας και η μικρή Vespa αν και χωρίς πίσω ανάρτηση ήταν πιο εύκολη στην οδήγηση από μια κοινή μοτοσικλέτα.

info

Ακολουθώντας την επίσημη παρουσίασή της στην έκθεση του Μιλάνου το 1946, τα πρώτα 50 κομμάτια πουληθήκαν σιγά - σιγά. Μόνο μετά την πώληση με δόσεις άρχισαν οι παραγγελίες να πληθαίνουν.

48

1948 Vespa 125 cc

Η μεγαλύτερη διαφήμιση της Vespa ήταν το Hollywood. Το 1952, η Audrey Hepburn καθισμένη πλαγίως με τον Gregory Peck να οδηγεί μια Vespa στην ταινία «Roman Holiday» θα περιηγηθούνε στην πανέμορφη Ρώμη. Αποτέλεσμα πάνω από 100,000 πωλήσεις. Το 1956, ο John Wayne θα ξεκαβαλικεύει το άλογό του ανάμεσα στα γυρίσματα για να ιππεύει μια ατίθαση Vespa. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '50, η Lucia Bose και ο σύζυγος της, ο ταυρομάχος Luis Miguel Dominguin,όπως και ο Marlon Brando, ο Dean Martin, και ο Abbe Lane έγιναν ιδιοκτήτες μίας Vespa. Ο William Wyler κινηματογραφώντας την ταινία Ben Hur στη Ρώμη το 1959, επέτρεπε στον Charlton Heston να αφήνει τα άλογα και τις άμαξες για μια βόλτα με Vespa.

roma

1952 Σκηνή από την ταινία "Διακοπές στη Ρώμη"

Λέσχες Vespa ξεφύτρωσαν παντού στην Ευρώπη, και μέχρι το 1952, παγκοσμίως τα μέλη των Vespa Club ξεπέρασε τους 50,000. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '50, οι Βέσπες κατασκευάζονταν επίσημα στην Γερμανία, την Μεγάλη Βρετανία, την Γαλλία, το Βέλγιο και την Ισπανία. Την δεκαετία του '60 άρχισε η κατασκευή της και στην Ινδία, την Βραζιλία και την Ινδονησία. Μέχρι το 1956, είχαν πουληθεί ένα εκατομμύριο μονάδες , κατόπιν δύο εκατομμύρια μέχρι το 1960.

Μετά την προβολή της ταινίας "Διακοπές στη Ρώμη" στην Μεγάλη Βρετανία ξεκίνησε το κίνημα των Mod's που ως χαρακτηριστικό τους είχαν την ανέμελη ζωή και τις Βέσπες, τις οποίες συνηθίζαν να στολίζουνε κάπως υπερβολικά. Αντιπροσοπεύαν το αντίθετο των ατίθασων Rocker's.

mods

Χαρακτηριστική Vespa των Mod's της δεκαετία του '60

Στη διάρκεια της δεκαετίας του '60, η Vespa συμβόλιζε την Ελευθερία και την φαντασία, κάτι που οδήγησε σε περεταίρω αύξηση των πωλήσεων. Τέσσερα εκατομμύρια μέχρι το 1970 και δέκα εκατομμύρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '80.

Ανάμεσα στο 1957 και το 1961 μια ως αντίγραφο σχεδιασμένη έκδοση της Vespa κατασκευάζονταν στην Σοβιετική Ένωση με το όνομα Vjatka-VP150.

Vjatka-VP150

1957 Vjatka VP150

Με τις κομψές της γραμμές και την κλασσική της αισθητική, η Vespa αναγνωρίστηκε ως η επιτομή του ιταλικού σχεδιασμού.

vespa

Τα τελευταία χρόνια πολλοί κάτοικοι πόλεων είναι ιδιοκτήτες μιας καινούργιας ή μίας αναπαλαιωμένης Βέσπας. Η δύσκολη ανεύρεση χώρου στάθμευσης και το χαμηλό κόστος συντήρησης αυξήσανε περαιτέρω την ζήτηση της Vespa άλλα και των άλλων πλέον scooter.

ωεσπα 70

1970 Vespa P200E η "New Line"

Αξιοθαύμαστη επίσης είναι η κληρονομικότητα της Vespa που περνά από γενιά σε γενιά σε συγκεκριμένες περιοχές (Ασία & Μεξικό) ως και σε πέντε μέλη μίας οικογένειας.

side

Vespa Super Cruisaire 125cc με καλάθι

Υπάρχει επίσης το μουσείο της Piaggio κοντά στο εργοστάσιο της στο κέντρο της Pontedera, κοντά στην Pisa, στην Tuscany. Η μόνιμη έκθεση περιλαμβάνει τα οχήματα που ανα καιρούς περιοδεύουν από το μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης ως το κέντρο Pompidou στο Παρίσι. Επήσεις εκεί βρίσκεται και η πιο διάσημη ίσως Vespa, η διασκευασμένη από τον Salvador Dali το 1962.

dali

Η Vespa του Salvador Dali με την υπογραφή του

Υπήρξαν ως σήμερα 138 διαφορετικές εκδόσεις της Vespa - σήμερα υπάρχουν σε παραγωγή πέντε: η classic PX και η modern S, LX, GT, και GTS.


Μερικά ξεχωριστά μοντέλα :

AMCA Troupes Aerol Portees Mle. 56 - Μια Vespa διασκευασμένη από τον Γαλλικό στρατό για να μεταφέρει αντιαρματικό όπλο.

gun

Vespa της AMCA Troupes Aerol Portees για τον Γαλλικό στρατό

Vespa U - Το U σημαίνει utilitaria (οικονομικό). Το 1953 κατασκευαστήκαν 7000 κομμάτια που πωλούνταν στην τιμή των 110.000 λιρών Ιταλίας

u

Ένα απο τα πλέον συλλεκτικά μοντέλα η Vespa "U"

SS90 (4 spd)-90 SS Super SprintT5 Millennium (5 port engine 125 cc P series) (Limited έκδοση 400 μόνο αριθμημένων κομματιών για την αγορά της Αγγλίας)

90

H Vespa SS Super SprintT5 Millennium

GT60° 250 cc Limited Edition. 999 κομμάτια παγκοσμίως σε μοναδικά χρώματα και με ένα συνοδευτικό ξεχωριστό σήμα με τα χαρακτηριστικά του ιδιοκτήτη.

gt 60

Vespa GT60°

Zafferano 50cc και 125cc ( limited edition, μονο 200 κομμάτια)

zaffrano

Vespa Zafferano 125 cc

Montlhery - κατασκευάστηκε το 1950 για να σπάσει το ρεκόρ του Γαλλικού αγώνα με το ίδιο όνομα. Έσπασε 17 ρεκόρ σε 10 ώρες.

monty

1950 Vespa Montlhery

Torpedo - 1951 125 cc special. Ο Dino Mazzoncini έκανε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας φτάνοντας τα 171 km/h

siluro

1951 Vespa ''Siluro''

fg

1967 Vespa 125cc Alpha κατασκευή για την ταινία ''Dick Smart''

Μια μικρή λίστα διάσημων ιδιοκτητών Vespa :

Η Ursula Andress - Μια από τις πρώτες αμοιβές της ήταν μια Vespa

andress

H Ursula Andress σε διασφήμιση της Vespa

Ο Salvador Dali έβαλε την δικιά του πινελιά το 1962. Η Vespa του Dali είχε το όνομα της μούσας του της συντρόφου του Gala όπως βέβαια και την πασίγνωστη υπογραφή του. Πιστεύεται ότι είναι η Vespa με την μεγαλύτερη αξία σήμερα και βρίσκεται στο μουσείο της Piaggio στην Pondera.

dali 1

Η υπογραφή του Salvador Dali

Ο Charlton Heston - Οδηγούσε πάντα μια Vespa κατά την διάρκεια των γυρισμάτων του Ben Hur στη Ρώμη.

ben hur

Ο Charlton Heston στο ντεκόρ του "Ben Hur"

Ο Dennis Hopper - με συνεπιβάτη τον Steve McQueen, τρακάρανε σε πόρτα αυτοκινήτου στην Νέα Υόρκη (κανείς τους δεν είχε δίπλωμα)

Ο Mickey Rourke - συνελήφθηκε τον Νοέμβριο του 2007 οδηγώντας την Vespa του κάτω από την επιρροή αλκοόλ.

rourke

O Mickey Rourke

Ο John Wayne - στην αρχή είχε μια Vespa για τις μετακινήσεις του ανάμεσα στα γυρίσματα, αργότερα κυκλοφορούσε με μια και έξω.

wayne

O John Wayne και η αγαπημένη του Vespa

Η Reese Witherspoon έχει μια Vespa.

reese

H Reese Witherspoon στη Ρώμη

armstrong

O Louis Armstrong στο Κολοσσαίο

anka

O Paul Anka

romina Powers

H Romina Power

carra

H Raffaella Carra

Ο πρώτος φανταστικός χαρακτήρας ταινίας που συνδέθυκε με μια Vespa ήταν ο Αμερικανός δημοσιογράφος - ρεπόρτερ εφημερίδας Joe Bradley (τον υποδύονταν ο Gregory Peck), στην χολιγουντιανή παραγωγή «Διακοπές στη Ρώμη». Η Audrey Hepburn έπαιζε στην ταινία ως η συνεπιβάτης του, που κάθονταν συνήθως στα πλάγια. Η Vespa συνπρωταγωνιστούσε στην ταινία, και βέβαια υπήρχε και στην αυθεντική αφίσα της, πράγμα που βοήθησε πολύ στην εξάπλωση των πωλήσεων παγκοσμίως. Ηταν η ταινία που ξεκίνησε το μουσικό κίνημα των Mod's στην Μεγάλη Βρετανία.

L'avventura

Άλλες ταινίες στις οποίες υπάρχει μια Vespa είναι οι:

  • Absolute Beginners - Σκηνοθεσία Julien Temple, πρωταγωνιστούν ο David Bowie και η Patsy Kensit

Absolute Beginners

Μέρος της αφίσας του "Absolute Beginners"

  • Ενας Αμερικανός στο Παρίσι - Σκηνοθεσία Vincente Minnelli, πρωταγωνιστεί ο Gene Kelly

Gene Kelly

Η αφίσα του "Ενας Αμερικανός στο Παρίσι"

  • Alfie - και η πρώτη ταινία με τον Michael Caine αλλά και η δεύτερη με τον Jude Law

alfie

Ο Jude Law ως "Alfie"

  • Austin Powers - Σκηνοθεσία Jay Roach, πρωταγωνιστεί ο Mike Myers

Austin Powers

O Mike Myers ως "Austin Powers"

  • Αγαπημένο μου Ημερολόγιο - Σκηνοθεσία και πρωταγωνιστεί ο Nanni Moretti

Caro diario

Η αφίσα της ταινίας "Αγαπημένο μου Ημερολόγιο"

  • La dolce vita - Σκηνοθεσία Federico Fellini, πρωταγωνιστεί ο Marcello Mastroianni και η Anita Ekberg

Mastroianni

  • The Interpreter - πρωταγωνιστεί η Nicole Kidman

kidman

Η Nicole Kidman στο "The Interpreter"

  • Quadrophenia - Σκηνοθεσία Franc Roddam: musical με τραγούδια των Who, πρωταγωνιστεί ο Sting

Sting

Ο Sting στο "Quadrophenia" ως αρχηγός των Mod's

  • Roman Holiday (Διακοπές στη Ρώμη) - πρωταγωνιστεί ο Gregory Peck και η Audrey Hepburn

holiday

Ο Gregory Peck και η Audrey Hepburn στο "Διακοπές στη Ρώμη"

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory