Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2010

Τρελά μωρά μας δείχνουν τά οπίσθια τους

®

ΕΝΑ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΚΑΟΥΦΛΑΖ

cyclosaΗ Cyclosa mulmeinensis αράχνη χρησιμοποιεί μια νέα αντισαρκοφάγο συσκευή. Δημιουργεί ένα ακριβές αντίγραφο του ως δόλωμα για προστατευτεί, αλλά και να προσελκύσει την λεία της.Τα ζώα χρησιμοποιούνται συχνά καμουφλάζ για να κρυφτούν από τους θηρευτές τους. Πολλά έντομα μοιάζουν με κλαδιά, χαμαιλέοντες αλλάζουν το χρώμα του δέρματος τους για να ταιριάζει με το περιβάλλον τους.
Η Cyclosa mulmeinensis αράχνη, ωστόσο, είναι το πρώτο παράδειγμα. Ένα πλάσμα που οικοδομεί ένα ακριβές αντίγραφο του σώματός του ως δόλωμα

Αντιμετώπιση του άγχους χωρίς ηρεμιστικά υπόσχεται νέα έρευνα

photo010Μια ουσία του ανθρώπινου οργανισμού, που φαίνεται να παράγεται σε υπερβολικά χαμηλές συγκεντρώσεις σε άτομα με άγχος, ίσως αποτελέσει το κλειδί για την αντιμετώπιση του άνχους, χωρίς κατασταλτικά φάρμακα. Η χορήγηση της ουσίας FGF2 (αυξητικός παράγοντας των ινοβλαστών 2) με ένεση σε αρουραίους μείωσε τα επίπεδα του άγχους τους, αναφέρουν στο Journal of Neuroscience ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. Η ομάδα του Δρ Χαβιέ Περέζ πιστεύει μάλιστα ότι οι διάφορες ποικιλίες του γονιδίου του FGF2 ίσως εξηγούν τουλάχιστον εν μέρει, γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι προδιατεθειμένοι σε αγχώδεις διαταραχές. Όπως αναφέρει το Reuters, προηγούμενη μελέτη είχε δείξει ότι το γονίδιο του FGF2 υπολειτουργούσε σε ανθρώπους που έπασχαν από σοβαρή κατάθλιψη πριν πεθάνουν. «Η ανακάλυψη ίσως ανοίγει το δρόμο για νέες, πιο ειδικές θεραπείες κατά του άγχους, οι οποίες δεν θα βασίζονται στην καταστολή, όπως τα φάρμακα που συνταγογραφούνται σήμερα, αλλά αντίθετα θα καταπολεμούν την αιτία της διαταραχής» σχολίασε ο Δρ Βιντσένζο Πιάτσα του Πανεπιστημίου του Μπορντό, ο οποίος δεν συμμετείχε μεν στη μελέτη αλλά διάβασε τη δημοσίευση. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν εργάστηκαν με δύο ομάδες πειραματόζωων, από τις οποίες η μία ήταν γενετικά προδιατεθειμένη σε υψηλά επίπεδα άγχους. Η χορήγηση του FGF2 με ενέσεις όχι μόνο ηρέμησε τους αγχώδεις αρουραίους αλλά επιπλέον προστάτευσε τους νευρώνες του εγκεφάλου τους από τον κυτταρικό θάνατο. Οι αλλαγές αυτές «έκαναν τα ζώα να συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο όπως οι αρουραίοι που ήταν εξαρχής ήρεμοι» δήλωσε ο Δρ Περέζ.

ΑΝΘΡΩΠΟΙ STOP

17Το ανθρωποειδές ρομπότ (Archie), ανταποκρίνεται στον τύπο και στο κοινό, σε μια παρουσίαση στην διάσκεψη τεχνολογίας στη Βιέννη. Σχεδιασμένο με στόχο να είναι ένα προσιτό ρομπότ, που μπορεί να βοηθήσει με καθήκοντα, όπως το μαγείρεμα και την καθαριότητα, οι επιτελείς του Archie ελπίζουν να κατασκευάσουν και να πωλήσουν μια πληθώρα τέτοιων ρομπότ

ΙΣΩΣ ΒΡΕΘΗΚΕ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ

seaclouds_copyΕιδικά τα πλοία που θα δημιουργούν σύννεφα με ψεκασμό θαλασσινού νερού στον αέρα θα μπορούσαν να είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής,
Η τεχνική αυτή, γνωστή ως θαλάσσιο σύννεφο λεύκανσης, θα δημιουργήσει σύννεφα πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό, που θα έχουν μεγάλη πυκνότητα από την ψύξη που θα προκαλείται και θα αντανακλούν το φως του ήλιου μακριά από τη Γη.
Ειδικοί μελετητές υποστηρίζουν ότι με έναν στόλο περίπου 2.000 πλοίων (criss-cross) στην θάλασσα, και ο ψεκασμός με το θαλασσινό νερό προς τα πάνω με τις χοάνες, θα φέρει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
(Όταν θα γίνει ψεκασμός αλμυρού νερού στην ατμόσφαιρα, τότε θα δημιουργηθούν πυρήνες που θα συμπυκνώνουν το σύννεφο γύρω, δημιουργώντας μεγαλύτερα λευκά σύννεφα, έτσι το περισσότερο φως του ήλιου θα επιστρέφει πίσω στο διάστημα) δήλωσε η κ. D. Young από το think-tank που ανέθεσε τη μελέτη.

ΘΕΡΜΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

avraΕικόνες του ανθρώπινου σώματος καθώς και όργανα έχουν τεθεί υπό έρευνα από τους Ιάπωνες επιστήμονες, οι οποίοι έχουν καταφέρει για πρώτη φορά να πάρουν εικόνες του ανθρώπινου βιοφωτός.
Αν και είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια ότι όλα τα πλάσματα που ζουν παράγουν μια μικρή ποσότητα του φωτός, ως αποτέλεσμα των χημικών αντιδράσεων εντός των κυττάρων, είναι η πρώτη φορά που το φως το οποίο παράγεται από τον άνθρωπο, έχει αποτυπωθεί στην κάμερα

Βόμβα μεγατόνων από τον Brabus

Η BRABUS GL 63 Biturbο αποδίδει ούτε λίγο ούτε πολύ 650 ίππους!
Πρόκειται για την τελευταία μετατροπή του γνωστού Γερμανικού οίκου σε όχημα της Mercedes. Αφορά τη θηριώδη GL, που είναι γνωστή για τα κορυφαία επίπεδα άνεσης αλλά και εκτός δρόμου ικανοτήτων που προσφέρει. Ο Brabus βέβαια κινήθηκε σε εντελώς διαφορετική κλίμακα…
Γνωστός για τις μετατροπές του, που πολύ συχνά καταλήγουν σε υπερβολές, ο οίκος Brabus έβαλε το χεράκι του και στο κορυφαίο SUV του Γερμανού κατασκευαστή (από όλες τις απόψεις). Το μοντέλο λοιπόν που ονομάζεται BRABUS GL 63 Biturbο, όπως μαρτυρά και το όνομα του απέκτησε δύο υπερτροφοδότες που ανέβασαν την ιπποδύναμη του V8 των 6,3 λίτρων στους 650 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και στα 850 Nm ροπής στις μόλις 3.000 σ.α.λ. Ως αποτέλεσμα οι επιδόσεις επίσης εκτοξεύτηκαν στην κορυφή με τα 0-100 χ.α.ω. να έρχονται σε μόλις 4,7 δλ. και την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 300 χ.α.ω. Το αυτοκίνητο πατά πλέον σε θηριώδη τροχούς 23 ιντσών (διαστάσεων 305/30), ενώ η τιμή του ξεκινά από τις 368.000 ευρώ

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ

8Γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε ένα αναπηρικό μικρό αυτοκίνητο το οποίο κινείται με νοητικές εντολές του χρήστη του. Ερευνητές της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε συνεργασία με επιστήμονες ερευνητικών ινστιτούτων, ανέπτυξαν ένα προηγμένο σύστημα νοητικού ελέγχου. Το σύστημα αυτό καταλαβαίνει πού θέλει να πάει ο χρήστης μέσα σε ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου, καθιστώντας το απόλυτα πρακτικό.
Ο οδηγός φοράει ένα καπέλο με ηλεκτρόδια, συνδεδεμένο σε έναν φορητό ηλεκτροεγκεφαλογράφο. Τα ηλεκτρικά σήματα του εγκεφάλου αναλύονται στη συνέχεια από ειδικό λογισμικό. Το σύστημα επιτρέπει στον χρήστη να κινηθεί ευθεία μπροστά και να στρίβει.

Ο ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΑΣ JET

culbanscienceΤο υπέρθερμο πλάσμα στο Culham Science Centre. Την στιγμή της πυρηνικής σύντηξης στον μεγαλύτερο αντιδραστήρα του κόσμου, καταγράφεται αυτό το φαντασμαγορικό φαινόμενο. Εκεί οι θερμοκρασίες που καταγράφονται είναι πολύ υψηλότερες από την θερμοκρασία που υπάρχει στον πυρήνα του Ηλίου.








Η ΗΛΙΑΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟΥΣ ΠΑΓΕΤΩΝΕΣ

iceberg_copyΜια διεθνής ομάδα επιστημόνων, με επικεφαλής τον Πίτερ Κ. καθηγητή γεωεπιστημών του πολιτειακού πανεπιστημίου του Όρεγκον, σε σχετική εργασία τους στο περιοδικό Science, αναφέρουν πως οι γνωστές ταλαντεύσεις στην περιστροφή της Γης προκάλεσαν τα επίπεδα των πάγων παγκοσμίως να φθάσουν στο αποκορύφωμά τους πριν 26.000 χρόνια, να σταθεροποιηθούν για τα επόμενα 7.000 χρόνια και μετά να αρχίσουν να λιώνουν πριν από 19.000 χρόνια, ώσπου εκεί τερματίστηκε και η τελευταία εποχή των παγετώνων Το αρχικό λιώσιμο των πάγων προκλήθηκε από την αύξηση της ηλιακής ακτινοβολίας και όχι από τις μεταβολές στο επίπεδο του διοξειδίου του άνθρακα ή στις θερμοκρασίες των ωκεανών, όπως πίστευαν οι επιστήμονες τα τελευταία χρόνια. (Η ηλιακή ακτινοβολία ήταν η βασική αιτία που πυροδότησε το λιώσιμο των πάγων, αυτό είναι πλέον σίγουρο), δήλωσε ο καθηγητής Πίτερ Κ.. (Υπήρξαν επίσης μεγάλες αλλαγές στα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και στην κυκλοφορία των ωκεανών, όμως αυτές συνέβησαν πολύ αργότερα και απλώς ενίσχυσαν μια διαδικασία που ήδη είχε ξεκινήσει)

ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΣΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ

doubleflyΤο χαμόγελο για τον R. B. τα λέει όλα. Εκατοντάδες θεατές παρακολούθησαν με δέος όπως ο ίδιος είπε, το τελευταίο του παιχνίδι , το (WhiteKnightTwo), χτισμένο ως ένα διπλό αεροπλάνο για τη δρομολόγηση του στο διάστημα. Το κοινό πήρε την πρώτη γεύση αυτού του πρωτότυπου αεροπλάνου, το οποίο αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της προσπάθειας για την έναρξη των εμπορικών διαστημικών ταξιδιών.

Το πρόγραμμα Wave Ηub

6Η Νοτιοδυτική Αγγλία θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη σε παγκόσμιο επίπεδο φάρμα που θα εκμεταλλεύεται την ενέργεια των κυμάτων. Το πρόγραμμα Wave Ηub, όπως ονομάζεται, αφορά τη δημιουργία ενός τεράστιου υποθαλάσσιου δικτύου καλωδίων που θα είναι τοποθετημένο στον πυθμένα της θάλασσας σε απόσταση 10 ναυτικών μιλίων από τις ακτές της Κορνουάλης και το οποίο θα συνδέεται με συσκευές μετατροπής της κυματικής ενέργειας σε ηλεκτρισμό

Η ΜΙΚΡΗ LYUBA ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΟΛΙΣ 40000 ΕΤΩΝ

mammothg_650x454Ένα αντίγραφο του καλύτερα διατηρημένα μικρού μαμούθ στον κόσμο. Ένα μωρό με το όνομα Lyuba ηλικίας 40.000 ετών που ανακαλύφθηκε στη Σιβηρία το 2007, κάνει αυτό τον καιρό την παρουσία του και για πρώτη φορά, στον εκθεσιακό χώρο του Field Museum στο Σικάγο. Στο παρελθόν ένα ανάλογο εύρημα είχε συγκλονίσει τους ερευνητές…η μικρή Dyma όπως την ονόμασαν, και επρόκειτο για ένα μικρό μαμούθ το οποίο βρέθηκε με σπασμένο το εμπρόσθιο πόδι της, αιτία που προφανώς της κόστισε και την ζωή.

Ζέτα Θεοδωροπούλου: Γυμνή Στο Καμαρίνι




ndivia.blogspot

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

erdr1Το eRdr είναι η επόμενη γενιά στην έννοια των μέσων ενημέρωσης που θα μας επιτρέπει να διαβάζουμε βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και χωρίς τη χρήση των εγγράφων. Αυτό το εύχρηστο εργαλείο θα συνδεέται στο Internet και θα προσφέρει τα τελευταία νέα για τους αναγνώστες.Ακόμα μπορείτε να αποθηκεύσετε το αντίγραφο αυτών των βιβλίων ή περιοδικών στην ίδια τη συσκευή. Πέρα από αυτό, θα είστε σε θέση να κράτατε τις αγαπημένες σας σελίδες, βιβλία ή ακόμη και μία μόνο στήλη από ένα περιοδικό

ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

neverendingoilΤελικά το πετρέλαιο ίσως συνεχίσει να υπάρχει για πολλά χρόνια ακόμη. Για πρώτη φορά, οι επιστήμονες ανακάλυψαν εργαστηριακά ότι το αιθάνιο, το μεθάνιο και πολλοί ακόμα βαρύτεροι υδρογονάνθρακες μπορούν να δημιουργηθούν σε πολύ πιο βαθειά στρώματα μέσα στη Γη από ότι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, και συγκεκριμένα στο ανώτερο τμήμα του μανδύα, δηλαδή του στρώματος εκείνου που βρίσκεται κάτω από το σκληρό γήινο φλοιό και πάνω από το ρευστό πυρήνα της Γης

Κινέζικο ηλεκτρικό και 7θέσιο!

Το Luxgen EV+ θα είναι το πρώτο 7θέσιο ηλεκτρικό όχημα
Το πρώτο κινέζικο minivan όπως όλα δείχνουν θα είναι και το πρώτο ηλεκτρικό όχημα παγκοσμίως που θα μπορεί να μεταφέρει 7 άτομα. Πρόκειται για το μοντέλο Luxgen της κινέζικης Yulon το οποίο παρουσιάστηκε στην έκθεση του Ντουμπάι.
Πριν περίπου ένα μήνα σας είχαμε παρουσιάσει την πρώτη φωτογραφία του 7θέσιου SUV που ονομάζεται Luxgen και θα κατασκευάζεται από την κινέζικη Yulon. Τώρα η εταιρεία προχωρά ένα βήμα παραπέρα, παρουσιάζει το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα 7 θεσεων, που όπως η ίδια ισχυρίζεται θα αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό 7θέσιο όχημα παγκοσμίως. Το Luxgen EV+ όπως ονομάζεται θα μπορεί να μεταφέρει 7 επιβάτες με άνετους χώρους, ενώ για την κίνηση του θα φροντίζουν μπαταρίες ιόντων λιθίου. Πολλά στοιχεία δεν έχουν ανακοινωθεί, όμως ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει 265 Nm ροπής. Οι επιδόσεις θα κυμαίνονται στα 8,6 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 145 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας.

ΧΗΜΙΚΑ ΡΟΜΠΟΤ

chobotΜια νέα γενιά ρομπότ -τα λεγόμενα «chobot»- ετοιμάζουν οι βιοχημικοί επιστήμονες στην .Τσεχία. Αντί για μηχανικά μέρη, λογισμικό και επεξεργαστές, τα νέα ρομπότ έχουν οδηγίες γραμμένες στη χημεία των χημικών ουσιών από τα οποία αποτελούνται. Η ανάπτυξή τους γίνεται από το Ινστιτούτο Χημικής Τεχνολογίας και χρηματοδοτείται με 1,6 εκατ. ευρώ από τα ερευνητικά προγράμματα της ΕΕ, σύμφωνα με το BBC. Η τσεχική ερευνητική ομάδα ευελπιστεί ότι θα έχει έτοιμα τα πρώτα της χημικά ρομπότ μέχρι το τέλος του έτους.
Τα νέα ρομπότ δεν κατασκευάζονται ένα-ένα, αλλά κατά δεκάδες εκατομμύρια και έχουν το καθένα μήκος μόλις λίγες δεκάδες μικρόμετρα (περίπου το πλάτος μιας ανθρώπινης τρίχας). Θα χρησιμοποιηθούν στην ιατρική και θα μπορούν να χωθούν στα πιο μικρά μέρη ή, αντίθετα, να «ξαμοληθούν» ως στρατός αν πρόκειται να εκτελέσουν κάποια ομαδική εργασία

Η αθέατη πλευρά των θαλάσσιων οικοσυστημάτων

getimage.jpg1Το γαλλικό επιστημονικό γιοτ «Τάρα» μόλις ξεκίνησε το τριετές φιλόδοξο ταξίδι του ανά τον κόσμο, κάνοντας στάση και στην Ελλάδα, σε μια αποστολή που έχει ως στόχο να χαρτογραφήσει, για πρώτη φορά σε παγκόσμια κλίμακα, τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής για τους θαλάσσιους μικροοργανισμούς, όπως το πλαγκτόν, από τους οποίους προήλθαν όλοι οι έμβιοι οργανισμοί του πλανήτη μας.
Το δικάταρτο 60χρονο σκάφος, μήκους 36 μέτρων, ξεκίνησε από το λιμάνι Λοριάν της Βρετάνης, αύριο θα βρίσκεται στη Λισαβόνα και στη συνέχεια θα περιπλεύσει το Γιβραλτάρ και θα εισέλθει στα νερά της Μεσογείου, επισκεπτόμενο διαδοχικά τις παράκτιες χώρες. Στη συνέχεια, μεταξύ άλλων, το επιστημονικό γιοτ θα ακολουθήσει τα ίχνη της ιστορικής πορείας του πλοίου «Μπιγκλ» όπου επέβαινε ο Κάρολος Δαρβίνος, όταν έκανε τις πρώτες παρατηρήσεις του για την εξέλιξη των ειδών την περίοδο 1831-35.
Το ταξίδι θα καλύψει συνολικά περίπου 150.000 χλμ. (81.000 ναυτικά μίλια), σε όλους τους ωκεανούς της Γης (Ατλαντικό, Ειρηνικό, Ινδικό), από τους πόλους μέχρι τους τροπικούς, κάνοντας στάσεις σε περίπου 50 χώρες. Το σκάφος προγραμματίζεται να φτάσει στην Αθήνα στις 27 Νοεμβρίου και αμέσως μετά στη Λάρνακα της Κύπρου στις 4 Δεκεμβρίου. Στόχος του θα είναι κυρίως η μικροσκοπική χλωρίδα και πανίδα που παράγει το 50% του οξυγόνου της Γης. «Χωρίς αυτούς τους μικροοργανισμούς, ποτέ δεν θα είχαμε υπάρξει. Αν εξαφανιστούν, το ίδιο κι εμείς», δήλωσε ο κυτταρικός βιολόγος Ερίκ Καρσεντί, επικεφαλής της επιστημονικής αποστολής, που είναι και επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Βιο-Μοριακού Εργαστηρίου.
Οι θαλάσσιοι μικροοργανισμοί αποτελούν το 90% περίπου της βιομάζας των ωκεανών, απορροφούν την πλειονότητα του ατμοσφαιρικού διοξειδίου του άνθρακα και παράγουν το μισό οξυγόνο του πλανήτη. Η αποστολή του γιοτ θα εστιάσει ακριβώς σε αυτή την αθέατη πλευρά των θαλάσσιων οικοσυστημάτων, που αποτελεί τη βάση της θαλάσσιας τροφικής αλυσίδας και είναι ίσως η λιγότερο εξερευνημένη στον χώρο της ωκεανογραφίας.
«Η μέτρηση της επίπτωσης που έχει η υπερθέρμανση πάνω σε αυτούς τους οργανισμούς και η μελέτη του κύκλου του άνθρακα και του οξυγόνου θα μας επιτρέψει να ενσωματώσουμε άγνωστα μέχρι σήμερα στοιχεία στα μελλοντικά μοντέλα πρόβλεψης του κλίματος», δήλωσε ο Καρσεντί, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
Η αποστολή, με την ονομασία "Tara-Oceans", είναι η δεύτερη του σκάφους που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή. Είχε προηγηθεί ένα ταξίδι την περίοδο 2006-2008 για την χαρτογράφηση της υποχώρησης των πάγων στις αρκτικές θάλασσες μεταξύ της Σιβηρίας και της Γροιλανδίας.
Η νέα αποστολή θα απασχολήσει περίπου 100 επιστήμονες, τόσο πάνω στο σκάφος όσο και σε συνεργαζόμενα επιστημονικά εργαστήρια στην ξηρά, που θα αναλάβουν να αναλύσουν τα στοιχεία και τα δείγματα που θα συλλέγει το σκάφος κατά την πορεία του.
Οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμα πλήρη εικόνα για τις αντιδράσεις των θαλάσσιων μικροοργανισμών στην υπερθέρμανση λόγω της κλιματικής αλλαγής. Άλλοι οργανισμοί πιθανώς θα ωφεληθούν από τα θερμότερα νερά και θα πολλαπλασιαστούν, ενώ άλλοι θα εξαφανιστούν. Το τι ακριβώς μπορεί να συμβεί, είναι τεράστιας σημασίας, καθώς οι θαλάσσιοι μικροοργανισμοί αποτελούν κύρια τροφή για πολλά άλλα ψάρια και παράλληλα βασική πηγή οξυγόνου.
ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΜΕ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΥΣ

tecntsunamiΟι δορυφόροι μπορούν επιτόπου να εντοπίσουν ή και να προσδιορίσουν την δημιουργία ενός τσουνάμι και τις σχετικές εξελίξεις του. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι θα μπορούσαν στο μέλλον να χρησιμοποιηθούν ως μέρος ενός συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης. Οι ερευνητές για λογαριασμό της κυβέρνησης των ΗΠΑ μελέτησαν δορυφορικές εικόνες του Ινδικού Ωκεανού, όπως το τσουνάμι το Δεκέμβριο 2004, το οποίο κατάφερε να καταστρέψει μέρος των ακτών της Ταϊλάνδης, τη Σρι Λάνκα και την Ινδονησία..

Ο ΓΗΡΑΙΟΣ ΑΜΑΖΟΝΙΟΣ

amazonΕρευνητές του πανεπιστημίου του Λίβερπουλ της Βρετανίας, κατάφεραν να προσδιορίσουν την ηλικία του Αμαζόνιου. Διαπίστωσαν ότι έχει ηλικία περίπου 11,5 εκατ. ετών, δηλαδή δημιουργήθηκε κατά την Μειόκαινο περίοδο, ενώ πήρε την τωρινή μορφή του πριν από 2,4 εκατ. χρόνια, κατά την Πλειόκαινο εποχή. Ο Αμαζόνιος είναι ο μεγαλύτερος ποταμός του κόσμου από άποψη όγκου νερού και ο δεύτερος σε μήκος μετά το Νείλο

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

workonspaceΟ Μηχανικός Koichi Wakata σε εργασία στο εργαστήριο Columbus του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού.

"Πράσινη ενέργεια"

grerwge2Τη «στρατηγική του άλματος» καλούνται να ακολουθήσουν οι αναπτυσσόμενες χώρες και στο πεδίο της ενέργειας. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), πρόκειται για στρατηγική που στέφθηκε με επιτυχία στις επικοινωνίες, καθώς δεκάδες φτωχές χώρες πέρασαν απευθείας στην ψηφιακή εποχή, χωρίς προηγουμένως να διανύσουν το στάδιο της αναλογικής σταθερής τηλεφωνίας. Σε ό,τι αφορά το ενεργειακό, η συγκεκριμένη οδός παρουσιάζεται ως μονόδρομος στις υπό ανάπτυξη και με χαμηλό ΑΕΠ χώρες. Διότι σύμφωνα με τους ειδικούς, μόνον υιοθετώντας την αποκαλούμενη «πράσινη ενέργεια» μπορούν να αποφύγουν τις ασύμφορες και καταστροφικές για το κλίμα ορυκτές μορφές ενέργειας. Το θέμα αυτό συζητήθηκε και στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την προστασία του κλίματος, που διεξάγονται στην Μπανγκόκ. Ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της οικολογικής οργάνωσης «Greenpeace», Μάρτιν Κάιζερ, μιλώντας στη «ΝΒ», είπε σχετικά: «Η μάχη για το ρόλο του πρωτοπόρου στο πεδίο των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας είναι εδώ και καιρό σε εξέλιξη. Η Γερμανία είναι σίγουρα στην πρωτοπορία της σχετικής τεχνολογίας, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες επενδύουν τώρα μεγάλα ποσά, ώστε να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος. Παράλληλα, διαπιστώνουμε ότι χώρες, όπως η Κίνα, επιδιώκουν να εισαγάγουν αυτές τις τεχνολογίες και να τις διαδώσουν. Πρόκειται για Big Business».
Το παράδειγμα της Κένυα Η νέα «πράσινη οικονομία» θα δείξει το δρόμο προς το μέλλον. Οι ειδικοί είναι πεπεισμένοι γι' αυτό. Το «ενεργειακό άλμα», κατά το πρότυπο του «τηλεπικοινωνιακού άλματος», συνιστά αναγκαιότητα και «πολλές αναπτυσσόμενες χώρες έχουν ήδη μπει στην κούρσα», επισημαίνει ο επικεφαλής του περιβαλλοντικού προγράμματος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), Άχιμ Στάινερ. «Διαβλέπω - είπε χαρακτηριστικά ο Άχιμ Στάινερ - ένα παρόμοιο άλμα και στο πεδίο της ενέργειας. Προσέξτε το παράδειγμα της Κένυας. Αυτήν την εποχή γίνεται η εγκατάσταση καλωδίων οπτικών ινών και μιλούμε για μία χώρα, που έχει πολλές περιοχές χωρίς ηλεκτροδότηση. Το ρεύμα δεν ήλθε, αλλά οι οπτικές ίνες είναι ήδη εκεί». «Το ίδιο ισχύει και για την ενέργεια», πρόσθεσε ο ειδικός επιστήμονας του ΟΗΕ. Διευκρίνισε, μάλιστα, πως η Κένυα «θα τριπλασιάσει τα επόμενα τρία χρόνια το ποσοστό της ενέργειας που προέρχεται από γεωθερμικές εγκαταστάσεις. Και όχι μόνο». Ανάλογη εκτιμά πως θα είναι και η αύξηση του ποσοστού της αιολικής ενέργειας.
Αντικείμενο συζητήσεων οι επενδύσεις
«Με το νέο δίκτυο ηλεκτροδότησης, το οποίο προβλέπει και συμβάσεις αμοιβής για τους παραγωγούς ρεύματος, θα έχουμε στην Κένυα σε 3 με 4 χρόνια το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο. Θα είναι στην Τουρκάνα. Σε δέκα χρόνια η Κένυα θα καλύπτει τις ανάγκες της σε ηλεκτρικό ρεύμα με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, απαιτούνται επενδύσεις», ανέφερε ο κ. Στάινερ. Οι επενδύσεις αυτές αποτελούν αντικείμενο συζητήσεων, που γίνονται στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για μια νέα συμφωνία, η οποία θα διαδεχθεί το πρωτόκολλο του Κιότο. Και οι πιθανότητες για μια επιτυχή συμφωνία είναι πολλές, με δεδομένο ότι οι τιμές των ηλιακών και αιολικών εγκαταστάσεων πέφτουν διαρκώς. Για πολλές χώρες, εξάλλου, που ακόμη δεν έχουν ένα πλήρες δίκτυο παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, οι αποκεντρωμένες και αυτόνομες ηλιακές και αιολικές εγκαταστάσεις είναι σίγουρα φθηνότερες από τα δίκτυα. Αυτό το έχουν αντιληφθεί οι Κινέζοι που διοχετεύουν όλο και περισσότερους πόρους στα εν λόγω συστήματα, πολλά από τα οποία άλλωστε παράγουν και οι ίδιοι.
ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory