Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τρίτη, 4 Ιανουαρίου 2011

Κόπηκε το ντοκιµαντέρ για την αυτοψία του Τζάκσον ,


Η προβολή ενός τηλεοπτικού προγράµµατος µε πρωταγωνιστή τον Μάικλ Τζάκσον και θέµα την αυτοψία του µαταιώνεται. Οι εκτελεστές της διαθήκης του απαίτησαν από το κανάλι Discovery να ακυρώσει τη µετάδοση του σόου «Η αυτοψία του Μάικλ Τζάκσον: τι πραγµατικά τον σκότωσε», αναφέροντας πως πρόκειται για ένα θέαµα «που η κακή αισθητική του προκαλεί σοκ».

Από την πλευρά του το κανάλι ανακοίνωσε την επ’ αόριστον αναβολή της προβολής του ιατρικού ντοκυµαντέρ εξαιτίας της επικείµενης δίκης του θεράποντος ιατρού του Τζάκσον. Οι διαχειριστές της περιουσίας του Μάικλ Τζάκσον δήλωσαν ικανοποιηµένοι από την απόφαση του καναλιού. Οι Τζον Μπράνκα και Τζον Μακλέιν είχαν κατηγορήσει την εταιρεία παραγωγής πως µοναδικό της κίνητρο ήταν ο τυφλός πόθος για την εκµετάλλευση του θανάτου του τραγουδιστή. Και πως αυτή η κακόγουστη εκποµπή θα προκαλούσε θλίψη στην οικογένεια του Μάικλ Τζάκσον.

Το ντοκιµαντέρ επρόκειτο να προβληθεί στην Ευρώπη στις 13 Ιανουαρίου. Η διαφήµισή του έδειχνε την εικόνα ενός σώµατος σκεπασµένουµε σεντόνι, από το οποίο διακρίνεται ένα χέρι που φοράτο σήµα κατατεθέν του Τζάκσον, ένα γάντι µε στρας. Στο µεταξύ, σήµερα αρχίζει η προκαταρκτική εξέταση του δόκτορος Κόνραντ Μιούρεϊ για να αποφασίσει το δικαστήριο αν υπάρχουν στοιχεία για να πάει σε δίκη µε την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εξ αµελείας. Ο δρΜιούρεϊ έχει αρνηθεί ότι προκάλεσε τον θάνατο του Τζάκσον, ο οποίος πέθανε ξαφνικά τον Ιούνιο του 2009 από υπερβολική δόση φαρµάκων.


Αναδημοσιευση Απο Νεα

Σεξ (στο χιόνι) μπροστά σε κόσμο

Απόλαυσαν τις βόλτες τους στις χιονισμένες πλαγιές του Χελμού και στη συνέχεια γιόρτασαν τις επιδόσεις τους στο σκι κάνοντας σεξ μπροστά στους δεκάδες εκδρομείς του χιονοδρομικού κέντρου στα Καλάβρυτα, αψηφώντας τις πολικές θερμοκρασίες.

Το καυτό περιστατικό συνέβη παραμονές της Πρωτοχρονιάς, όταν το ερωτευμένο ζευγάρι πήγε στο χιονοδρομικό κέντρο για σκι. Η εντυπωσιακή κοπέλα και ο γοητευτικός νεαρός, αφού δοκίμασαν το ταλέντο τους στο χειμερινό άθλημα, κάποια στιγμή κάθισαν στο χιόνι για να ξεκουραστούν. Χαλαροί, χαρούμενοι, αλλά και επηρεασμένοι από το κλίμα των ημερών, άρχισαν να αγκαλιάζονται, να χαϊδεύονται και να φιλιούνται παθιασμένα.

Οι εκδηλώσεις του έρωτά τους στην αρχή δεν προκάλεσαν ιδιαίτερα σχόλια, αφού όλοι νόμιζαν ότι επρόκειτο για... ελεγχόμενη «έκρηξη» πάθους δύο ερωτευμένων. Εκαναν λάθος, όμως, αφού η κατάσταση ξέφυγε εντελώς και το… ξαναμμένο ζευγάρι άρχισε να κυλιέται στην κυριολεξία μέσα στο χιόνι και να ερωτοτροπεί, αδιαφορώντας για το τσουχτερό κρύο και τα έκπληκτα βλέμματα των εκδρομέων που βρισκόντουσαν στο χιονοδρομικό κέντρο, οι οποίοι έμειναν να τους κοιτούν με ανοιχτό το στόμα.

Ο νεαρός άρχισε να βγάζει ένα-ένα τα ρούχα της κοπέλας του, μέχρι που εκείνη έμεινε με τα εσώρουχά της. Κατόπιν έβγαλε τα δικά του και άρχισαν να κάνουν σεξ σαν να ήταν μόνοι τους. Οσο περνούσαν τα λεπτά... το χιόνι έλιωνε από τις καυτές περιπτύξεις του ζευγαριού, με αποτέλεσμα οι παρευρισκόμενοι να νομίζουν ότι μάλλον πρόκειται για γυρίσματα κάποιας ταινίας. Ωστόσο, όσο και να έψαξαν για κάμερες και συνεργεία, δεν βρήκαν τίποτα.

Μετά το πρώτο σοκ κάποιοι από τους εκδρομείς, νεαρότερης ηλικίας, άρχισαν να γελούν και να σχολιάζουν ζωηρά αυτό που έβλεπαν. Κάποιοι άλλοι, όμως, που είχαν μαζί και τα παιδιά τους τα οποία με γουρλωμένα μάτια κοιτούσαν όλο απορία την «ακατάλληλη διά ανηλίκους» σκηνή, αποφάσισαν να επέμβουν και ζήτησαν από τους δύο ερωτευμένους να σταματήσουν, απειλώντας τους μάλιστα πως θα καλούσαν την αστυνομία.

Οταν το κλίμα άρχισε να μυρίζει μπαρούτι, αφού άρχισαν να αντιδρούν ολοένα και περισσότεροι, το ζευγάρι -εμφανώς ενοχλημένο- πήρε τα ρούχα του και προχώρησε προς το αυτοκίνητό του, όπου απόλαυσε το σεξ μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα. Το περιστατικό προκάλεσε ποικίλα σχόλια στην περιοχή των Καλαβρύτων και έγινε το θέμα συζήτησης των ημερών..
ΕΥΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ

Εντυπωσιακό !

Το μεγάλο ερωτικό ωροσκόπιο του 2011

Η διπλωματούχος αστρολόγος Έλλη Δωριάδου μας δίνει τις έγκυρες και αναλυτικές προβλέψεις της για τα αισθηματικά και τα ερωτικά μας.                                                             





 ΚΡΙΟΣ
                                Αναδιοργάνωση και αλλαγές

Το 2011 θα ξεκινήσει για σας λίγο άτσαλα και δύστροπα καθώς στις 4/1 θα πραγματοποιηθεί η Ηλιακή έκλειψη στον Αιγόκερω, φαινόμενο που θα έχει δυσάρεστες επιπτώσεις στις διαπροσωπικές σας σχέσεις. Από τις 23/1 όμως και μετά το σκηνικό για σας αλλάζει καθώς ο Δίας θα μπει στο ζώδιο σας φέρνοντας σε πολλούς από σας την δυνατότητα να λύσετε άλυτα προβλήματα και να βρείτε νέα κίνητρα που θα σας αναζωογονήσουν.  Το 1ο τετράμηνο του 2011 θα είναι για σας ένα διάστημα που θα σας επιτρέψει να ανανεώσετε την ερωτική σας ζωή μέσω νέων γνωριμιών και ευκαιριών που θα εμφανιστούν μπροστά σας, όπως και να κάνετε τις ανάλογες διαπιστώσεις για σχέσεις που έχουν μπει πλέον σε φάση ανίας και φθοράς.
  ΤΑΥΡΟΣ
                             Η τύχη θα είναι με το μέρος σας
 Αν και δεν ανήκετε σ’ αυτούς που έχουν ταλαιπωρηθεί στα ερωτικά τους- εξαιρούνται οι γεννημένοι από τις 16 μέχρι τις 20/5- η νέα χρονιά σας επιφυλάσσει ευχάριστες εκπλήξεις κυρίως μετά τα γενέθλια σας. Η παρουσία του Δία στο ζώδιο σας για ένα ολόκληρο χρόνο προεξοφλεί την δυνατότητα αποκατάστασης, βελτίωσης, και πληρότητας στην ερωτική σας ζωή κυρίως για σας που είστε γεννημένοι στο 1ο δεκαήμερο του ζωδίου σας- οι υπόλοιποι θα τα γευτούν όλα αυτά τα καλά με μια μικρή καθυστέρηση. Τα καλά λοιπόν για σας φαίνεται ότι θα ξεκινήσουν από τον επόμενο Ιούνιο, ίσως και τα μέσα Μαΐου καθώς οι περισσότεροι πλανήτες- Ερμής, Άρης, Αφροδίτη και Δίας θα βρίσκονται στο ζώδιο σας συνθέτοντας ένα κλίμα ανασύνταξης στις ερωτικές σας υποθέσεις που θα αποτελέσει την αφετηρία για να χτίσετε σε καλύτερες βάσεις την προσωπική σας ζωή.
  ΔΙΔΥΜΟΙ
                             Καινούριες δυνατότητες
Η τελευταία διετία δεν ήταν και η καλύτερη στην ζωή σας καθώς πολλοί από σας γευτήκατε απογοητεύσεις και δυσάρεστες εκπλήξεις που σας οδήγησαν σε μια ηθελημένη απόσταση από τους άλλους. Η νέα χρονιά αναμένεται να είναι πιο βατή και πιο σταθερή για σας- εξαιρούνται τα διαστήματα του Ιουνίου, του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου του 2011, λόγω των εκλείψεων που θα πραγματοποιηθούν στον δικό σας άξονα και θα επιδράσουν καταλυτικά στα συναισθήματα και τις σχέσεις σας. Η παρουσία του Κρόνου στον Ζυγό θα σας βοηθήσει να βάλετε τα όρια που είναι αναγκαία για να συντηρηθούν οι ισορροπίες ανάμεσα σε σας και τους άλλους, ενώ ο Δίας και ο Ουρανός στον Κριό θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε και να βελτιώσετε την κοινωνική σας θέση.
 ΚΑΡΚΙΝΟΣ
                             Δυσκολίες προσαρμογής
  Η νέα χρονιά θα ξεκινήσει με μια δυσάρεστη Ηλιακή έκλειψη που θα πραγματοποιηθεί στις 4/1 στον πολικό σας Αιγόκερω, και θα επιβάλει νέα δεδομένα και ισορροπίες που θα είναι απαραίτητα για την ομαλή πορεία της προσωπικής σας ζωής. Ο έρωτας και οι σχέσεις σας γενικότερα γίνονται προτεραιότητα για σας καθώς οι πλανητικοί σχηματισμοί του 2011 θα δημιουργήσουν ένα κλίμα πίεσης και ανασφάλειας που θα είναι πιο έντονο στην διάρκεια του επόμενου Καλοκαιριού. Αποφύγετε λοιπόν να κάνετε παρορμητικές κινήσεις και γενικότερα να άγεστε από τα αρνητικά σας βιώματα καθώς θα πρέπει να κινηθείτε πιο ευέλικτα και διπλωματικά έχοντας γνώση ότι οι άλλοι θα έχουν τον καθοριστικό ρόλο στην προσωπική πορεία σας.
  ΛΕΩΝ
                    Προσοχή στις υπερβολές
 Θεωρήστε από τους ευνοημένους στον τομέα αυτό καθώς οι αοριστίες και οι αμφιβολίες- στοιχεία που κυριαρχούσαν στις ερωτικές σας υποθέσεις τα προηγούμενα χρόνια θα αρχίσουν σταδιακά να υποχωρούν. Οι νέες θέσεις του Δία και του Ουρανού στον Κριό θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση και το γόητρο σας ανεβάζοντας τις μετοχές σας στο αντίθετο φύλο. Από τον Ιούνιο και μετά που ο Δίας θα περάσει στον Ταύρο και θα παραμείνει εκεί, καλό θα είναι να συμμαζέψετε λίγο την επιπολαιότητα σας  τον απείθαρχο εγωκεντρισμό σας γιατί το περιβάλλον σας ενδέχεται να ενοχληθεί. Τα κυριότερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε στην διάρκεια του 2011 και κυρίως από το Καλοκαίρι και μετά θα προέρχονται από τον τομέα των ερωτικών και κοινωνικών σας σχέσεων και βεβαίως από τον τρόπο που εσείς εκτίθεστε απέναντι στους άλλους.
  ΠΑΡΘΕΝΟΣ
                    Αλλαγή προς το καλύτερο
 Η αλήθεια είναι ότι η ερωτική σας ζωή τα τελευταία χρόνια βρίσκεται πότε σε φάση συναγερμού και πότε σε απραξία. Ο Ουρανός ο πλανήτης που συνδέεται κυρίως με τις απότομες αλλαγές στο κλίμα των σχέσεων θα αποχωρήσει οριστικά από τους Ιχθύς τον Μάρτιο του 2011 απομακρύνοντας ουσιαστικά όλα αυτά τα απρόσμενα στοιχεία που κατά καιρούς πλαισίωναν την ερωτική σας πορεία.  Η είσοδος του Δία στον Ταύρο από τον Ιούνιο και μετά θα σας βοηθήσει να ζυγίσετε πιο προσεκτικά τα δεδομένα και γενικότερα να απελευθερωθείτε από καταστάσεις και συνθήκες που δρούσαν ανασταλτικά στην ζωή σας. Επαφές, συναντήσεις, γνωριμίες ίσως και ερωτικές επαναφορές που θα γίνουν μέσα στην διάρκεια της χρονιάς θα έχουν επιθυμητή κατάληξη για σας, όπως και αποφάσεις για επισημοποίηση κάποιας σημαντικής σας σχέσης.
  ΖΥΓΟΣ
       Χρησιμοποιείστε την διορατικότητα σας
Η επίδραση του Κρόνου στο ζώδιο σας- υπευθυνότητα, ρεαλισμός-καθήκον- είναι ήδη εμφανής για τους περισσότερους από σας και σε πολλές περιπτώσεις θα σας βοηθήσει ακόμα και μέσω πυρών να κατανοήσετε καλύτερα το μάθημα των σχέσεων. Ο προσωπικός απολογισμός σας σε προηγούμενες επιλογές και πράξεις καλό θα είναι να γίνεται συχνά- πυκνά καθώς θα σας βοηθήσει να αποφύγετε λάθη που μπορεί να σας στοιχήσουν.  Ουσιαστικά η χρονιά αυτή μπορεί να κρύβει αρκετές εκπλήξεις που θα εναλλάσσονται με γοργούς ρυθμούς από το ευχάριστο στο δυσάρεστο και τούμπαλιν. Παρατηρήστε λοιπόν τις καταστάσεις και ζυγίστε τα δεδομένα πριν ενεργήσετε ακραία, προκλητικά και επικριτικά απέναντι στις σχέσεις σας. Προσοχή τον Ιανουάριο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
  ΣΚΟΡΠΙΟΣ
                             Επιτέλους σταθερότητα!
Σημαντική θα είναι αυτή η χρονιά για την ερωτική σας ζωή καθώς θα εμφανιστούν σταδιακά οι προοπτικές που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε καλύτερα τις επαφές και τις γνωριμίες σας. Καθοριστικοί μήνες για όλα αυτά φαίνεται να είναι κυρίως ο Μάιος και ο Ιούνιος. Η είσοδος του Δία στον Ταύρο θα σας δώσει την δυνατότητα να κάνετε νέες γνωριμίες και σχέσεις που δεν αποκλείεται στην πορεία του χρόνου να σταθεροποιηθούν η και να επισημοποιηθούν. Καθώς η κοινωνική και η ερωτική σας ζωή θα εμπλουτιστούν με νέες γνωριμίες και θα βελτιωθούν σημαντικά καλό θα είναι να μην χάσετε το μέτρο βάζοντας στην ζωή σας πρόσωπα που μπορεί να καταχραστούν τις καλές σας προθέσεις και τον ενθουσιασμό σας.
  ΤΟΞΟΤΗΣ
                                  Τα δύσκολα πέρασαν
 Μετά από μια εκρηκτική και επεισοδιακή σε πολλές περιπτώσεις χρονιά- στο 2010 αναφερόμαστε-, το 2011 αναμένεται να είναι στην κυριολεξία μια όαση για σας. Ο Δίας από την νέα του θέση στον Κριό στο τέλος του Γενάρη θα σας βοηθήσει να ανασυνταχθείτε στον ερωτικό τομέα και να ξεπεράσετε εμπόδια και προκαταλήψεις που δυσκόλευαν την ζωή σας. Παράλληλα η οριστική εγκατάσταση του Ουρανού στον Κριό- Μάρτιος του 2011- για την επόμενη επταετία σας βοηθάει να προετοιμαστείτε για την πιο εποικοδομητική φάση της ζωή σας, ανανέωση, απελευθέρωση, ισότητα στις σχέσεις. Αν εξαιρέσουμε το διάστημα του Ιουνίου, του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου όπου εκεί θα σημειωθούν οι φάσεις των επόμενων εκλείψεων και θα σας ωθήσουν στην εξυγίανση των σχέσεων σας θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το 2011 ωφέλιμο και τυχερό.
ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
                             Έμφαση στις σχέσεις σας
 Δύσκολα τα πράγματα για σας καθώς έχετε να παλέψετε ανάμεσα στις   έντονες επιθυμίες{ Πλούτωνας} που στην προκειμένη περίπτωση δεν εναρμονίζονται με τα πρέπει {Κρόνος}, που μοιραία οδηγούν σε ασυνέπεια{Δίας} αλλά και σε αντισυμβατικές ενέργειες η αποφάσεις{Ουρανός}Έτσι για σας το 1ο τετράμηνο του 2011 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα δύστροπο και ανατρεπτικό. Βεβαίως από τον Μάιο και μετά τα πράγματα φαίνεται να μπαίνουν σε μια πιο ευνοϊκή φάση για σας και τις ερωτικές σας υποθέσεις, καθώς θα εμφανιστούν προοδευτικά οι κατάλληλες συγκυρίες που θα σας βοηθήσουν να παρακάμψετε όλες αυτές τις δυσκολίες που είχατε υποστεί. Αντιφατικά διαστήματα ο Ιούλιος, ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος. 
 ΥΔΡΟΧΟΟΣ
                              Καλύτερες προϋποθέσεις
 Η εναρμόνιση της λογικής με την ευαισθησία, του ρομαντισμού με τον ρεαλισμό κ.λ.π  θα είναι τα στοιχεία που θα κυριαρχήσουν πλέον την ζωή σας και θα σας καθοδηγήσουν σε ασφαλείς ερωτικές επιλογές μετά τα μπουρίνια των προηγούμενων ετών. Το 2011 θα είναι για σας μια χρονιά βατή, σταθερή και ήρεμη και σε πολλές περιπτώσεις επιτυχημένη τουλάχιστον ως προς το αποτέλεσμα της. Μακριά λοιπόν από μεγάλα πάθη, προσδοκίες και ερωτικές χίμαιρες φαίνεται ότι ξαναβρίσκετε τον εαυτό σας και ανασυγκροτείτε την προσωπική σας ζωή με αυστηρά επιλεκτικές επαφές και συγκρατημένη αισιοδοξία. Αν είστε γεννημένοι από τις 17 μέχρι τις 20/2 φροντίστε από τώρα να προσγειωθείτε.
ΙΧΘΕΙΣ
                 Οι δυσκολίες καραδοκούν
 Καθώς ο Ουρανός θα αποχωρήσει οριστικά από το ζώδιο σας από τον Μάρτιο και μετά, θα μπορέσετε επιτέλους να βάλετε την ερωτική σας ζωή και τις κοινωνικές σας σχέσεις σε μια νέα βάση. Η πειραματική είσοδος του Ποσειδώνα στο ζώδιο σας από την Άνοιξη του 2011 μέχρι τον Αύγουστο μπορεί να σας επιβαρύνει με νέους προβληματισμούς που ίσως προκαλέσουν ένα συναισθηματικό χάος στην ζωή σας. Καλό θα είναι να κρατήσετε μικρό καλάθι κυρίως οι γεννημένοι τις πρώτες μέρες του ζωδίου σας γιατί θα υπάρχουν παγίδες από το άμεσο περιβάλλον σας και πειρασμοί που θα είναι δύσκολο να αποφύγετε. Κατά τ’ άλλα αυτή την χρονιά θα μπορέσετε να εστιαστείτε περισσότερο στα πρακτικά σας ζητήματα και επίσης στο να διευρύνετε τις σχέσεις, τις γνώσεις και τις εμπειρίες σας.

Απίστευτα κινητά τηλέφωνα .




Γιατί ο έρωτας... τυφλώνει

Συνηθίζουμε να λέμε ότι οι άνδρες προέρχονται από τον πλανήτη Αρη ενώ οι γυναίκες από την Αφροδίτη, προκειμένου να δείξουμε το πόσο διαφορετικά σκέφτονται και αντιδρούν τα δύο φύλα.

Ωστόσο σύμφωνα με μια νέα μελέτη βρετανών ερευνητών που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «ΡLUS Οne» αυτή η κρατούσα άποψη αποτελεί μύθο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αντίδραση ανδρών και γυναικών στον έρωτα.

Οπως έδειξε αυτή η μελέτη, ο ανδρικός και ο γυναικείος εγκέφαλος είναι «σχεδιασμένοι» ώστε να ενεργοποιούνται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο απέναντι στον... φτερωτό θεό.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η κοινή αυτή δραστηριότητα του εγκεφάλου φάνηκε να ισχύει τόσο στα ομοφυλόφιλα όσο και στα ετεροφυλόφιλα άτομα.

Ο καθηγητής Σεμίρ Ζέκι και ο συνεργάτης του Τζον Ρομάγια από το University College του Λονδίνου κατέληξαν σε αυτά τα συμπεράσματα παρακολουθώντας τη δραστηριότητα του εγκεφάλου 24 εθελοντών που δήλωναν... άκρως ερωτευμένοι.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν ηλικίας 19 ως 47 ετών και είχαν σχέσεις με διάρκεια που κυμαινόταν από τέσσερις μήνες ως 23 χρόνια. Συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ομοφυλόφιλοι και ετεροφυλόφιλοι.

Οι ερευνητές ζήτησαν από τους εθελοντές να κοιτάξουν φωτογραφίες των συντρόφων τους κα θώς και φωτογραφίες φίλων τους του αντίθετου φύλου με τους οποίους όμως δεν υπήρχε ερωτική έλξη.

Παράλληλα υπέβαλαν τους συμμετέχοντες σε λειτουργική μαγνητική τομογραφία του εγκεφάλου.

Οπως προέκυψε, σε όλους τους εθελοντές εμφανίστηκε παρόμοιο μοτίβο εγκεφαλικής δραστηριότητας το οποίο περιελάμβανε ενεργοποίηση περιοχών του φλοιού και του υποφλοιού, και κυρίως περιοχών που είναι πλούσιες σε ντοπαμινεργικούς νευρώνες (νευρώνες η δραστηριότητα των οποίων σχετίζεται με την ευεξία και την ευτυχία).

Τέτοιες περιοχές είναι ο υποθάλαμος, η κοιλιακή καλυπτρική περιοχή, ο κερκοφόρος πυρήνας, ο ιππόκαμπος, η περιοχή της νήσου του εγκεφάλου καθώς και η πρόσθια έλικα του προσαγωγίου.

Η ντοπαμινεργική δραστηριότητα συνδέεται με τη δραστηριότητα άλλων νευροδιαβιβαστών οι οποίοι πιστεύεται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση των αισθηματικών σχέσεων και του δεσίματος μεταξύ των ανθρώπων.

Από τη μελέτη προέκυψε επίσης ότι ο έρωτας είναι... τυφλός. Οπως έδειξαν οι απεικονίσεις του εγκεφάλου, εμφανιζόταν εκτεταμένη απενεργοποίηση μεγάλων τμημάτων του εγκεφαλικού φλοιού όταν ο εθελοντής ή η εθελόντρια έβλεπε την εικόνα του/της συντρόφου.

Οι εγκεφαλικές περιοχές που απενεργοποιούνταν αφορούσαν σημεία του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην κρίση του ατόμου..
ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ on line

Γιατί γιορτάζουμε τα Θεοφάνια στις 6 Ιανουαρίου ?


Στις 6 Ιανουαρίου κλείνει ένα πλουσιότατο σε λατρευτικά δρώμενα, παραδοσιακά έθιμα και μακραίωνες συνήθειες Δωδεκαήμερο, που συνδέεται με κεντρικά στοιχεία του χριστιανικού Ευαγγελίου: την κατά σάρκα γέννηση, την Περιτομή και τη Βάπτιση του Ιησού Χριστού, που είναι βασικοί σταθμοί της Ενανθρώπησης του Θεού στον κόσμο. Παράλληλα, την 1η του έτους εορτάζεται και η μνήμη του μεγάλου Πατέρα της Εκκλησίας μας, Βασιλείου αρχιεπισκόπου Καισαρείας της Καππαδοκίας. Ο συνδυασμός όλων αυτών των στοιχείων κάνουν το διάστημα αυτό έναν πόλο εορταστικό και λατρευτικό στην καρδιά του χειμώνα, που συμπληρώνεται από τον αντίστοιχο εαρινό, δηλαδή εκείνον των πασχαλίων εορτών. Πώς προέκυψε όμως ιστορικά το εορταστικό αυτό σύμπλεγμα;
1. Η αρχή των Θεοφανείων
Για τις εορτές και τη λατρεία των πρώτων Χριστιανών οι πηγές μας είναι βέβαια τα βιβλία της Καινής Διαθήκης, κατόπιν οι λεγόμενοι Αποστολικοί Πατέρες, που υπήρξαν μαθητές και “ακουσταί” των Αποστόλων, όπως ο Ιγνάτιος Αντιοχείας, ο Κλήμης Ρώμης και άλλοι, και κατόπιν άλλοι χριστιανοί συγγραφείς του 2ου και 3ου αιώνα, καθώς και κείμενα κανόνων, προτροπών και διδαχών που γράφτηκαν τότε.
Σ’ αυτά ξεχωρίζουμε το Πάσχα και την κυριακάτικη Θ. Λειτουργία, τις καθημερινές προσευχές και το βάπτισμα των νέων Χριστιανών, που γινόταν ομαδικά το Μέγα Σάββατο το βράδυ. Για την περίοδο αυτή, του χειμώνα, η πρώτη μαρτυρία που έχουμε είναι του Κλήμεντος του Αλεξανδρέως στο δεύτερο μισό του 2ου αιώνα (δηλαδή 150-210), που μας πληροφορεί ότι οι οπαδοί του Βασιλείδη (που ήταν της αίρεσης των Γνωστικών) γιόρταζαν την ημέρα “του βαπτίσματος του Κυρίου” με αγρυπνίες και αναγνώσματα, χωρίς όμως να συμφωνούν όλοι για την ημερομηνία – άλλοι την τοποθετούσαν στις 6 κι άλλοι στις 10 Ιανουαρίου.
΄Οπως συμπεραίνουν νεώτεροι ειδικοί, από το διάστημα αυτό, ξεκινώντας ίσως από την Αλεξάνδρεια, μέχρι τα μέσα του 4ου αιώνα σ’ όλη την Ανατολή, την 6η Ιανουαρίου εορταζόταν μια τριπλή εορτή: η γέννηση του Χριστού, η προσκύνηση των μάγων και η βάπτισή Του. Η λέξη “Επιφάνεια” καλύπτει και τις τρεις εορτές, είναι η φανέρωση του Θεού ως βρέφους στους ανθρώπους γενικά και στους Μάγους ειδικά, η φανέρωση της Θεότητας στον Ιορδάνη με τη συμμαρτυρία του Πατρός και του Πνεύματος. Γιατί όμως στις 6 Ιανουαρίου;
Η προέλευση, πιθανότατα, είναι εξωβιβλική: είναι γνωστό, ότι αιγύπτιοι λάτρεις ενός μυστηριακού θρησκεύματος εόρταζαν την εμφάνιση του Χρόνου ή Κρόνου μέσα από τα νερά του Νείλου στις 6 Ιανουαρίου. Αυτή ήταν μια από τις πολλές ειδωλολατρικές “Επιφάνειες”. Είναι φανερό ότι οι Χριστιανοί ξεκίνησαν στην Αίγυπτο να δίνουν τη δική τους απάντηση για το ποια είναι η πραγματική “Επιφάνεια” του Θεού μέσα από τα νερά: αυτή του βαπτιζομένου Ιησού. Με το παράδειγμά Του και την εντολή Του αργότερα για βάπτιση των πιστευόντων όχι μόνο πλέον “εν ύδατι” (όπως στην θρησκευτική πρακτική πολλών ανατολικομεσογειακών θρησκειών, όπου το λιγοστό νερό θεωρείται πάντα θεόσταλτο καθαρτήριο), αλλά και “εν Πνεύματι”, ο Χριστός αναδείκνυε τη μοναδική ιστορική “Επιφάνεια” του Θεού σε μια ιστορία ευθύγραμμη, που δεν επαναλαμβάνεται. Αντίθετα, η “Επιφάνεια” των νερών ή του θεού-Ηλίου (solis invicti) στη Δύση, κατά το χειμερινό ηλιοστάσιο, ήταν η αποθέωση της κυκλικής φυσικής ροής του κόσμου.
2. Η ανάδειξη της ημέρας των Χριστουγέννων
Το βέβαιο είναι ότι μέχρι τα μέσα του 4ου αιώνα τα Θεοφάνεια ή “Φώτα” ή Επιφάνεια εμπεριείχαν και την εορτή των Χριστουγέννων, ένας συνδυασμός που απαντά ακόμη και σήμερα στο εορτολόγιο της Αρμενικής Εκκλησίας. Την εποχή του Μ. Βασιλείου (+ 379) και του Γρηγορίου του Θεολόγου μαρτυρούνται στη Μικρά Ασία οι πρώτες περιπτώσεις χωρισμού των δύο εορτών, όπου τα Χριστούγεννα άρχισαν να εορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου από επίδραση της Εκκλησίας της Ρώμης.
Στη Ρώμη είχε αρχίσει από τις πρώτες δεκαετίες του 4ου αιώνα (περί το 330-340) ο εορτασμός των Χριστουγέννων ως απάντηση στα ειδωλολατρικά Βρουμάλια ή Σατουρνάλια, που ήταν η λατρεία του αναγεννώμενου Ηλίου, όταν (περισσότερο εμφανώς στα βορειότερα κλίματα) άρχιζε να ξαναμεγαλώνει η μέρα, μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο. Οι Χριστιανοί στη λατρεία του «ξαναγεννημένου Ήλιου» του φυσικού κύκλου, απαντούσαν με τη γέννηση του «νοητού Ηλίου της Δικαιοσύνης». Περί το 375 άρχισαν να εορτάζονται τα Χριστούγεννα και στη Συρία και το 386 ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, πρεσβύτερος στην Αντιόχεια, εξέφρασε στο Λόγο του “Εις την γενέθλιον ημέρα του Σωτήρος” τη χαρά του, που επιτέλους η 25η Δεκεμβρίου μπήκε επίσημα στο εορτολόγιο της πόλης. Μέχρι το 432 η εορτή είχε φθάσει και στην Αλεξάνδρεια.
Ενώ στη Δύση τα Επιφάνεια συνδέονται μέχρι σήμερα, κυρίως, με την προσκύνηση των Μάγων, στην Ανατολή εξακολούθησαν να εορτάζονται με μεγάλη λαμπρότητα: στα Ιεροσόλυμα την εποχή εκείνη, μας πληροφορεί το Οδοιπορικό της Αιθερίας (ταξιδιωτικός οδηγός μιας ευσεβούς Μαυριτανής κυρίας στα τέλη του 4ου αιώνα) ότι επί μία εβδομάδα μετά τις 6 Ιανουαρίου τελούνταν μία Λειτουργία κάθε μέρα σε συγκεκριμένους μεγάλους ναούς της πόλης από τον επίσκοπο ή μοναχούς.
Οι γνωστές σε όλους μας ευχές του Μεγάλου Αγιασμού έχουν σαφώς εξορκιστικό χαρακτήρα και καταδεικνύουν το θρίαμβο της νίκης του ενανθρωπήσαντος Υιού του Θεού (άρα, τελικά, του ανθρώπου, που ενώνεται με το Θεό) πάνω στον “γκρίζο” κόσμο πνευμάτων, κακοποιών στοιχείων, αοράτων “αρνητικών” δυνάμεων (όπως λέμε σήμερα) κλπ. Πολύ σωστά έχει, λοιπόν, συνδεθεί στη λαϊκή αντίληψη η έξωση των καλικαντζάρων ή “παγανών” με τον αγιασμό των υδάτων. Βαθμιαία, το διάστημα των 40 ημερών πριν τα Χριστούγεννα και των 40 ημερών μετά, μέχρι την Υπαπαντή, έγινε μια λαμπρή εορταστική αλυσίδα, που στις μέρες μας έχει, δυστυχώς, εκφυλιστεί σε άλλοθι καταναλωτισμού».

Δυο πύθωνες εις… γάμου κοινωνία

Καμπότζη..
Ένας ασυνήθιστος γάμος έγινε στην Καμπότζη, όταν οι κάτοικοι στο χωριό Σβέι Ρόλουμ πάντρεψαν δυο πύθωνες. Ο θηλυκός ήταν 4.8 μέτρα μακρύς και ζύγιζε 90 κιλά, με τον αρσενικό να είναι λίγο μικρότερος κι ελαφρύτερος. Ο λόγος που οι κάτοικοι του χωριού, που βρίσκεται λίγο έξω από την πρωτεύουσα Πνομ Πενχ, πραγματοποίησαν αυτήν την τελετή, ήταν γιατί πιστεύουν ότι τα δυο ερπετά είναι «μαγικά» και θα φέρουν στην περιοχή τους ειρήνη και ευημερία.

Ο 41χρονος Νεθ Βάι, κάτοχος του θηλυκού, τόνισε ότι όσο ήταν το φίδι στο σπίτι του, κανένα κακό δεν τους βρήκε. Όσο για τον αρσενικό, είχε ανακαλυφθεί πριν από 12 χρόνια από μια 44χρονη γυναίκα, ονόματι Χιν Μάο, η οποία δεν είχε παιδιά και κράτησε το ερπετό σαν τον… γιο που δεν είχε ποτέ..
ΒΗΜΑ

Ο Ashton Kutcher, όπως τον γέννησε η μαμά του

Και όπως τον χαίρεται η Ντέμι Μουρ…

Γυμνός εμφανίζεται ο ηθοποιός Ashton Kutcher στη νέα ταινία, στην οποία συμπρωταγωνιστεί με τη Natalie Portman.

Το τρέιλερ δίνει μία γεύση από την ερωτική κωμωδία «No Strings Attached», δείχνοντας συνεχώς στο κρεβάτι (και όχι μόνο) τους δύο ηθοποιούς, ενώ και οι διάλογοι που ακούγονται είναι… πικάντικοι.

Kutcher και Portman υποδύονται δύο φίλους που αποφασίζουν να κάνουν σεξ χωρίς δεσμεύσεις. Ενώ όμως η γυναίκα τας καταφέρνει περίφημα, ο άντρας αρχίζει να ερωτεύεται…

Η ταινία θα προβληθεί στις αίθουσες τέλη Ιανουαρίου.

«Η ζωή μετά» τα 80 του Κλιντ Ιστγουντ ,


Από την ερχόμενη Πέμπτη, οι αίθουσες της πόλης μας ταξιδεύουν στο... υπερπέραν. Διά των Ματ Ντέιμον, Σεσίλ Ντε Φρανς και Τζορτζ ΜακΛάρεν, οι οποίοι στους ρόλους ενός Αμερικανού εργάτη, μιας Γαλλίδας δημοσιογράφου και ενός Λονδρέζου μαθητή γυμνασίου αντίστοιχα, δείχνουν να έχουν μια κοινή σχέση με τη μετά θάνατον εμπειρία. Ταιριαστός τίτλος του μεταφυσικού δράματος: «Η ζωή μετά». Και σκηνοθέτης, καθόλου τυχαίος, ο Κλιντ Ιστγουντ, που τον προσεχή Μάιο συμπληρώνει τα 81 του χρόνια!
Οχι ότι ο Ιστγουντ είναι ο γηραιότερος Αμερικανός σκηνοθέτης εν ενεργεία. «Του ρίχνουν» ο 86χρονος Σίντνεϊ Λιούμετ, που προ διετίας μας έδωσε το έξοχο «Πριν ο διάβολος καταλάβει ότι πέθανες» ή ο 82χρονος Τζέιμς Αϊβορι, του οποίου το δράμα «Τελευταίος προορισμός» με τον Αντονι Χόπκινς, είδαμε πριν λίγους μήνες.

Κινηματογράφος 2010 Οι ταινίες που αγαπήσαμε και εκείνες που θέλουμε να ξεχάσουμε,


Κινηματογραφικά μιλώντας το 2010 θα μείνει στην ελληνική ιστορία για την υπερπροσφορά του, σε σημείο που αναρωτιέσαι για το τι μπορείς να θυμηθείς και τι όχι τώρα που τελειώνει. Προσωπικά ανέτρεξα στο φιλικό τεφτέρι μου, εκεί που σημειώνω τα πάντα που αφορούν τις πρεμιέρες. Τρόμαξα στην τελική καταμέτρηση με τις 250 και βάλε ταινίες μαζί με τις επανεκδόσεις απί την 1η Ιανουρίου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου.

Προς το τέλος της χρονιάς υπήρξαν εβδομάδες με 9,10 ή και 11 ακόμη νέες ταινίες, νούμερο υπερβολικό σε μια κινηματογραφική αγορά μάλλον φτωχή και σε μια εποχή βαθύτατης κρίσης σε όλους τους τομείς, ακόμα και σε αυτόν την φτηνής ψυχαγωγίας όπως είναι ο κινηματογράφος. Καλό θα ήταν οι έλληνες διανομείς να σκεφτούν καλά το δύσκολο έτος που βρίσκεται μπροστά μας γιατί αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί και οι αίθουσες προβάλλουν ταινίες για διψήφιο αριθμό θεατών, τότε πολλές θα κλείσουν.


TOP 10 ΑΓΑΠΗΜΕΝΩΝ

«Λίβανος» («Lebanon», Ισραήλ) του Σάμουελ Μόαζ

Θέμα της αριστουργηματικής αυτής ταινίας που διαδραματίζεται εξ' ολοκλήρου μέσα σε ένα τεθωρακισμένο των ισραηλινών την αυγή του πρώτου πολέμου του Λιβάνου (1982) είναι ο φόβος στον πόλεμο, η αγωνία του πολεμιστή μπροστά στον θάνατο, το άγχος του αν θα βγάλει ζωντανός την ημέρα. Παρακολουθούμε την πορεία του τανκ ενώ συνοδεύει μια περίπολο σε έρευνα εχθρικής περιοχής. Αυτό που αρχικώς φαίνεται ως επιχείρηση ρουτίνας τίθεται σταδιακά εκτός ελέγχου και μετατρέπεται σε παγίδα θανάτου. Η εικόνα του πολέμου έξω από το τεθωρακισμένο παρουσιάζεται αποκλειστικώς μέσα από την διόπτρα του πυροβολητή, η ματιά του οποίου είναι στην πραγματικότητα η ματιά του Σαμουελ Μάοζ που υπήρξε ο ίδιος πυροβολητής στον πρώτο πόλεμο του Λιβάνου.

«Ο αόρατος συγγραφέας» («The ghost writer», Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία) του Ρόμαν Πολάνσκι

Διασκεδαστικό θρίλερ μυστηρίου γύρω από έναν βρετανό συγγραφέα (Γιούαν Μαγκρέγκορ) ο οποίος αναλαμβάνει να γράψει την βιογραφία του πρώην πρωθυπουργού της Βρετανίας (Πιρς Μπρόσναν) μένοντας για λίγο μαζί του σε κάποιο νησί στα ανατολικά παράλια των Ηνωμένων Πολιτειών. Σε πρώτο επίπεδο μια χορταστική και πληθωρική ταινία που χαίρεσαι να βλέπεις και μετά να την σκέφτεσαι. Δαιδαλώδης αλλά ελκυστική πλοκή, ατμόσφαιρα που θυμίζει Αλφρεντ Χίτσκοκ στα καλά του, άψογη χρήση της μουσικής (οι νότες του Αλεξάντρ Ντεσπλά θυμίζουν Μπέρναρντ Χέρμαν που ήταν στενός συνεργάτης του Χίτσκοκ). Πέρα όμως από το εξαιρετικά καλοστημένο θρίλερ που είναι, η ταινία με έναν υπόγειο, διακριτικό τρόπο, αποτελεί την καλλιτεχνική εκδίκσηση ενός σπουδαίου κινηματογραφιστή προς την σάπια αμερικανική κοινωνία η οποία όσο εύκολα τον αποθέωσε άλλο τόσο εύκολα τον γκρέμισε.

«Το νησί των καταραμένων» («Shutter Island», ΗΠΑ) του Μάρτιν Σκορσέζε

Με φόντο την Αμερική του Ψυχρού Πολέμου της δεκαετίας του 1950, ο Μάρτιν Σκορσέζε έφτιαξε μια πολυεπίπεδη ταινία. Πίσω από την βιτρίνα ενός καλοστημένου ψυχολογικού θρίλερ (βασισμένου στο μυθιστόρημα του Ντένις Λεχέιν) κρύβεται μια κριτική διάθεση απέναντι στην ίδια την αμερικανική κοινωνία. Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο κρατά τον ρόλο κλειδί της ταινίας παίζοντας έναν αινιγματικό αστυνομικό, στοιχειωμένο από τα φαντάσματα των θυμάτων του στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά και από το φάντασμα της γυναίκας του που πέθανε υπό μυστηριώδεις συνθήκες. Μέσα από την αναζήτηση ενός ψυχοπαθούς που δραπέτευσε από το ψυχιατρείο το οποίο στεγάζεται σε ένα απομονωμένο νησί, ο Σκορσέζε πλάθει μια μικρογραφία μιας κοινωνίας βυθισμένης στην παράνοια, τις λοβοτομές και τα εγκληματικά πειράματα απέναντι στα απροστάτευτα ψυχοπαθητικά άτομα.

«Toy Story 3» (ΗΠΑ) του Λι Ανκριτς

Oι ταλαιπωρημένες αλλά και πεισματάρες κούκλες του «Toy Story» (1995) ενώνουν για τρίτη φορά τις δυνάμεις τους προκειμένου να μην γίνουν σκουπίδια. Στην τρίτη ταινία το αφεντικό των κουκλών, ο Άντι ετοιμάζεται να πάει στο κολέγιο με αποτέλεσμα ο Μπαζ, ο Γούντι και τα υπόλοιπα πιστά παιχνίδια του, να αρχίσουν να προβληματίζονται για το αβέβαιο μέλλον τους. Τι τους περιμένει; Θα βρεθούν στον κάλαθο των αχρήστων; Θα μπουν σε μια κούτα στο πατάρι; Το ταξίσι τους θα είναι μια ακόμη απίστευτη περιπέτεια μέσα από την οποία θα συναντηθούν με άλλες κούκλες (και όχι τόσο καλές) και ασυγκράτητα νήπια …καταστροφικών διαθέσεων. Στο πανδαιμόνιο που θα επικρατήσει η παλιοπαρέα θα προσπαθήσει να παραμείνει ενωμένη. Σύνθημά της το μότο των Τριών Σωματοφυλάκων: «Ολοι για έναν, ένας για όλους!»

«Το μυστικό στα μάτια της» («El secreto de sus ojos», Αργεντινή 2009) του Χουάν Χοσέ Καμπανέλα

«Θα έχεις χιλιάδες παρελθόντα και κανένα μέλλον. Ξέχνα το. Θα καταλήξεις μόνον με αναμνήσεις…» Όμως ο πρώην επιθεωρητής της εισαγγελίας του Μπουένος Αϊρες Μπενχαμίν Εσπόζιτο (Ρικάρντο Νταρίν) δεν μπορεί να ξεχάσει. Είναι πάρα πολλά τα χρόνια που το μελανότερο κεφάλαιο της ζωής του, η υπόθεση της δολοφονίας μιας γυναίκας, τον έχει στοιχειώσει. Με την επιμονή του Εσπόζιτο ο δολοφόνος συνελήφθη και φυλακίστηκε μόνο και μόνο για να αποφυλακιστεί και αργότερα να εξαφανιστεί. Η έρευνα για την ανεύρεσή του θα συνεχιστεί 25 χρόνια μετά γιατί πρέπει να βρεθεί ένα τέλος στο βιβλίο που ο επιθεωρητής πλέο γράφει. Αλλά υπάρχει ένας ακόμη λόγος. Ο έρωτας. Ένα παζλ λοιπόν, ένα γοητευτικό παιχνίδι μυστηρίου γύρω από την μνήμη και την εμμονή, το πάθος μα και την ανάγκη να κλείσεις λογαριασμούς που σε έχουν εγκλωβίσει μια ολόκληρη ζωή. Μέσα από το δαιδαλώδες «ταξίδι» ενός ανθρώπου ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν ένα κέντημα του σκηνοθέτη Χουάν Χοσέ Καμπανέλα (και του μοντέρ του) που σε χαϊδεύει ενώ το παρακολουθείς. ?

«Attenberg» (Ελλάδα) της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη

Από την ιδιαίτερη σχέση φιλίας ανάμεσα σε μια 23 χρονη και τον ετοιμοθάνατο, αρχιτέκτονα πατέρα της (Αριάν Λαμπέντ – Βαγγέλης Μουρίκης) αναδύεται τόσο το σεναριακό ενδιαφέρον όσο και η βαθιά μελαγχολία του «Attenberg» που λαμβάνει χώρα στα Ασπρα Σπίτια Βοιωτίας. Αξιοπερίεργο φιλμ, κάπως κλειστό στον εαυτό του αλλά αυτό ακριβώς είναι που το κάνει τόσο πολύ αξιόλογο, τόσο αξιοπερίεργο. Οσο για τον αισθητικό κόσμο της ταινίας, θυμίζει αρκετά εκείνον της περσινής καλλιτεχνικής επιτυχίας «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου ο οποίος μάλιστα στο «Attenberg» κρατά έναν μικρό ρόλο και βγάζει, άθελά του, το περισσότερο γέλιο. ?

«Ο αμερικάνος» («The American»,

ΗΠΑ) του Αντον Κόρμπιν

Αναμονή και σιωπή είναι λέξεις-κλειδιά στην δεύτερη ταινία του Αντον Κόρμπιν, ολλανδού φωτογράφου που το 2008 έκανε ένα θαυμάσιο σκηνοθετικό ντεμπούτο με το «Control». Ο Τζακ ή Εντουαρντ ή ένας Θεός ξέρει πώς στην πραγματικότητα τον λένε δεν έχει πολλά να πει, γι' αυτό και δεν μιλάει πολύ. Το επάγγελμά του δολοφόνος και για την τελευταία «δουλειά» του βρίσκεται σε κάποιο χωριό της Ιταλίας, όπου περιμένει να του δοθεί η εντολή για να προχωρήσει. Η θαρραλέα, αντι-στάρ ερμηνεία του Τζορτζ Κλούνεϊ και οι επιρροές του Κόρμπιν από τον «Δολοφόνο με το αγγελικό πρόσωπο» και τον «Κόκκινο κύκλο» του Ζαν-Πιερ Μελβίλ ξεχωρίζουν σε μια ταινία που γυρίστηκε με αμερικανικά χρήματα και αμερικανό σταρ αλλά έχει ψυχή και βλέμμα ευρωπαίου.

«Είμαι ο έρωτας» («Io sono l’ amore», Ιταλία) του Λούκα Γκουαντανίνο

Στον πιο σέξι ρόλο της καριέρας της, η Τίλντα Σουίντον υποδύεται την ρωσίδα αριστοκράτισσα του Μιλάνου που θα ρισκάρει την βολή της για την ομορφιά του αληθινού έρωτα. Ένα γνήσιο κινηματογραφικό διαμάντι που βλέποντάς το ένιωθα ότι συναντούσα τον Μικελάντζελο Αντονιόνι και τον Λουκίνο Βισκόντι στην ίδια ταινία, ένα μελόδραμα που θα ζήλευε ακόμα και ο Ντάγκλας Σερκ. Φωτισμός χαμηλός, ο φακός καταγράφει κάθε γωνία, κάθε δωμάτιο, κάθε σκαλοπάτι, κάθε σερβίτσιο, κάθε πρόσωπο, σαν να τα χαιδεύει. Το μεγαλείο αυτής της ταινίας είναι κυρίως η αισθητική της εικόνας της γιατί όλα «βγαίνουν» χωρίς να λέγονται, μέσα από βλέμματα, χειρονομίες και κάδρα που σφραγίζονται για πάντα στην μνήμη.

«Θα συναντήσεις έναν ψηλό μελαχρινό άντρα» («You will meet a tall dark stranger, ΗΠΑ/ Ισπανία) του Γούντι Αλεν

Ο κύριος του τίτλου δεν είναι άλλος από τον θάνατο και που ο Γούντι Αλεν, εδώ, προσπαθεί να ξορκίσει πλάθοντας ιστορίες καθημερινής τρέλας γύρω από χυμώδεις ήρωες. θα βρούμε τον Αλφι (Αντονι Χόπκινς) έναν προχωρημένης ηλικίας πλούσιο λονδρέζο ο οποίος παρατά την γυναίκα του για μια πόρνη (Τζέμα Τζόουνς, Λούσι Παντς, αντστοίχως). Θα βρούμε την κόρη του την Σάλι (Ναόμι Γουότς) που ζει μίζερα και δυστυχισμένα με τον δικό της σύζυγο τον Ρόι (Τζος Μπρόλιν), έναν αμερικανό συγγραφέα χωρίς έμπνευση. Ψέματα και υστερία, άγχος και ασυναρτησία, εσπευσμένες κινήσεις που οδηγούν σε μοιραία λάθη. Ολοι αυτοί οι τύποι τρέχουν και δεν φτάνουν πανικόβλητοι, αναζητούν την αλλαγή για να γίνουν καλύτεροι αλλά γίνονται χειρότεροι γιατί εν τέλει λησμονούν την ίδια την ζωή. Ξεχνούν να την απολαύσουν, μας λέει με χιούμορ ο Γούντι, ενώ προσπαθούν να την ανανεώσουν.

«Ενας άντρας μόνος» («A single man», ΗΠΑ) του Τομ Φορντ

Στο Λος Αντζελες του 1962, ένας ομοφυλόφιλος βρετανός καθηγητής προσπαθεί να ξεπεράσει τον χαμό του συντρόφου του. Φιλμ υπέροχο σε όψη και σκέψη, έδωσε στον Κόλιν Φερθ την ευκαιρία να υποδυθεί τον καλύτερο ρόλο της καριέρας του για τον οποίο για πρώτη φορά διεκδίκησε το Οσκαρ (που εν τέλει δεν πήρε, κάτι που μάλλον θα γίνει για την τελευταία ταινία του «Ο λόγος του βασιλιαά»). Επίσης, ένα αξιοζήλευτο ντεμπούτο στην σκηνοθεσία μυθοπλασίας του σχεδιαστή μόδας Τομ Φορντ, την επόμενη ταινία του οποίου περιμένω πως και πώς να δω. Ντεμπούτα όπως το «Ενας άντρας μόνος» δεν συναντάμε κάθε μέρα.?

ΤΟP 10 ΤΩΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΩΝ

«The social network» (ΗΠΑ) του Ντέιβιντ Φίντσερ

Η υπερεπιτυχημένη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης Facebook είναι η αφορμή και όχι το ίδιο το θέμα της υπερτιμημένης ταινίας του Ντέιβιντ Φίντσερ της οποίας ουσιαστική υπόθεση είναι η πρωτιά, ο Νο 1 κανόνας του καπιταλιστικού συστήματος. Ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ (Τζέσι Αϊζενμπεργκ) είναι ένας μοναχικός δισεκατομμυριούχος που έρχεται αντιμέτωπος με όλους όσοι υποστηρίζουν ότι τους «πούλησε» για να φανεί μόνον εκείνος. Ο Φίντσερ γύρισε μια χαμηλοφωτισμένη ταινία, εσωτερικών κυρίως χώρων, δίνοντας εξαντλητική έμφαση στους διαλόγους που αναφέρονται στο παρασκήνιο της όλης υπόθεσης. Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας τα γεγονότα και οι καταστάσεις σε βομβαρδίζουν τόσο ανελέητα ώστε «χάνεις την μπάλα» και ναι, βαριέσαι από την ακατάπαυστη φλυαρία.

«Δίψα» («Thirst», Νότια Κορέα) του Παρκ Τσαν Γουκ

Αλαλούμ «βαμπιροϊστορία» σύμφωνα με την οποία ένας κορεάτης καθολικός ιερέας προσβάλλεται από έναν ιό και επανακάμπτει όταν του γίνεται μετάγγιση αίματος από άγνωστο παραλήπτη. Αφετηρία για ένα ανομολόγητο (και ανόητα διεστραμμένο) λουτρό αίματος και σεξ που με έκανε να νιώσω πολύ άσχημα για το γεγονός ότι προέρχεται από τον άνθρωπο που έκανε το «Old boy».

«Οι γονείς της συμφοράς» («Little Fockers», ΗΠΑ) του Πολ Βάις

Μετά τον «Γαμπρό της συμφοράς» και τα «Πεθερικά της συμφοράς», ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξακολουθεί να συμπεριφέρεται άκαρδα στον γαμπρό του (Μπεν Στίλερ) αλλά το χιούμορ της τρίτης ταινίας δείχνει πια σημάδια κόπωσης. Νιώθεις ότι ο Ντε Νίρο ξεμωράθηκε και ο Στίλερ παρασοβάρεψε. Κάποια στιγμή τα πράγματα κλείνουν τον κύκλο τους και ο κύκλος των «Fockers» έχει κλείσει προ πολλού.

«Ο Πέρσι Τζάκσον και οι Ολύμπιοι: Η κλοπή της αστραπής» («Percy Jackson and the Olympians», ΗΠΑ) του Κρις Κολόμπους.

H Αρχαία Ελλάδα ξαναζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη, αυτή την φορά μέσω του μπεστ σέλερ «Ο Πέρσι Τζάκσον και η κλοπή της Αστραπής» του Ρικ Ραϊόρνταν, στο οποίο η ελληνική μυθολογία ενσωματώνεται στην σύγχρονη αμερικανική κουλτούρα προκειμένου να γίνει χωνευτή στο νεανικό κοινό του My space και του Twitter. Ως ιδέα καθόλου κακή αλλά το αποτέλεσμα είναι πιο κιτς από τις ιταλικές χλαμύδες του ’60.

«Επικηρύσσοντας την πρώην» («The bounty hunter», ΗΠΑ) του Αντι Τέναντ

Η Tζένιφερ Ανιστον εμπλούτισε την καριέρα της με έναν ακόμη …ανύπαρκτο ρόλο, εκείνον της ρεπόρτερ που βρίσκεται στα μαχαίρια με τον κυνηγό επικηρυγμένων, πρώην άντρα της (Τζέραρντ Μπάτλερ). Αποφασισμένη να ακολουθήσει τα χνάρια ενός καυτού ρεπορτάζ, η ρεπόρτερ δεν θα παραστεί σε μια δίκη όπου είναι κατηγορούμενη με αποτέλεσμα ο άντρας της να την βάλει στο στόχαστρό του. Το τι θα ακολουθήσει δεν λέγεται_ πάντα μέσα στο πλαίσιο των υπερβολών που είναι το χαρακτηριστικό των ταινιών αυτού του τύπου. ?

«Ο διαχειριστής» (Ελλάδα) του Περικλή Χούρσογλου

Παίζοντας έναν συμφεροντολόγο γερο- υδραυλικό, ο Κώστας Βουτσάς είναι το μόνο στοιχείο που σώζεται από αυτήν την μίζερη, άχαρη, κακοφωτισμένη και εν τέλει κουραστική ταινία μέσω της οποίας ο Περικλής Χούρσογλου σχολιάζει την ασυνενοησία των κατοίκων μιας πολυκατοικίας με κεντρικό ήρωα τον ίδιο στον ρόλο του διαχειριστή με τα πολλά προβλήματα σε όλους τους τομείς.

«Guilt» (Ελλάδα/ Κύπρος) του Βασίλη Μαζωμένου

Στα χέρια του Βασίλη Μαζωμένου η τραγωδία της Κύπρου μετατράπηκε σε αλληγορία που τείνει προς την σαχαλαμάρα. Η ακατάπαυστη μπουρδολογία της σπάζει όχι μόνο νεύρα αλλά και κόκαλλα, ενώ η Εβελινα Παπούλια θα μπορούσε κάλλιστα να διεκδικήσει το Χρυσό Βατόμουρο. Δύσκολο το σπορ του κινηματογράφου. Αμα δεν το’ χεις βρε παιδί μου, δεν το’ χεις. Πάει τέλειωσε. ?

«Agora» (Ισπανία/ Μάλτα) του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ

Θέμα της ταινίας ο τυφλός φανατισμός των χριστιανών, διάχυτος στους δρόμους της Αλεξάνδρειας του 4ου μ.Χ. αιώνα, όπου η Υπατία (Ρέιτσελ Βάιζ) μάχεται να σώσει τη συγκεντρωμένη σοφία του αρχαίου κόσμου. Οι χριστιανοί παρουσιάζονται ως τέρατα που κατασπαράσσουν κάθε τι που έχει σχέση με τη διανόηση, τη φιλοσοφία και τον ουμανισμό. Ο Αμενάμπαρ χειρίζεται με θάρρος ένα θέμα ταμπού αλλά προσηλώνεται υπερβολικά στις σκηνές βίας και σου δίνει την αίσθηση ότι σπατάλησε πακτωλούς χρημάτων χωρίς ουσιαστικό λόγο πέραν της λαγνείας του αίματος στην οθόνη. ?

«Kick ass» (ΗΠΑ) του Μάθιου Βον

O ξένος τίτλος αναφέρεται στον πιο ασυνήθιστο ήρωα κόμιξ με υπερήρωες. Ο Ντέιβ Λιζέφσκι (Ααρον Τζόνσον) που γεννήθηκε από την πένα του Μαρκ Μίλαρ, είναι ο περίγελος του σχολείου του και θέλει να ξεφύγει από την διαρκή ταλαιπωρία. Αυτοκρίζεται υπερήρωας, καταλήγει στο νοσοκομείο και όταν ωριμάζει γίνεται διάσημος. Ο χαβαλές όμως καταλήγει σε ύμνο της αυτοδικίας και μάλιστα με ισχυρότερο χαρακτήρα ένα ανήλικο κοριτσάκι (Κλόι Γκρέις Μόρτεζ). ?

«Σκοτεινή καρδιά» («Heartless»,

Aγγλία) του Φίλιπ Ρίντλεϊ

Eμετικό μείγμα κανιβαλισμού, δαιμονολογίας, ασυναρτησίας και κυρίως ανοησίας με κεντρικό ήρωα έναν τύπο (Τζιμ Στέρτζες) που σε μια ακόμη παραλλαγή του Φάουστ πουλά την ψυχή του στο διάβολο και μπλέκει σε φασαρίες. Τι μπορείς να περιμένεις από μια ταινία της οποίας το χάιλαιτ είναι η σκηνή όπου βλέπουμε τον κεντρικό ήρωα τρέχει για να τοποθετήσει εγκαίρως στην εκκλησία την παλλόμενη καρδιά που έχει μόλις ξεριζώσει; Ακόμα χειρότερα η ταινία φέρει την υπογραφή του Φίλιπ Ρίντλεϊ, ενός σκηνοθέτη που μας είχε εντυπωσιάσει με την αισθητική του στις αρχές της δεκαετίας του ’60 με το εξαίρετο «Διάφανο δέρμα». Τι κρίμα..

Οι άρχοντες του Ιντερνετ κυριαρχούν στον πλανήτη ,

Μπριν και Πέιτν είδαν τα καθαρά κέρδη της Google το τρίμηνο Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου να φτάνουν τα 2,17 δισ. δολ.

Αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας αποτελεί πλέον το Διαδίκτυο καθώς επηρεάζει τη ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις (ενημέρωση, επικοινωνία, ψυχαγωγία κ.ά.).
Οι αριθμοί πιστοποιούν αυτή τη νέα πραγματικότητα: από 2,6 εκατ. κυβερνοναύτες που υπήρχαν το 1990, το 2000 αυτοί είχαν φτάσει τα 385 εκατ. και σήμερα αγγίζουν σχεδόν τα 2 δισ., ενώ καθημερινά, εν έτει 2010, ανταλλάσσονται περί τα 247 δισ. e-mails.
Οι άρχοντες του Ιντερνετ κυριαρχούν στον πλανήτη

Το Facebook αριθμεί πάνω από 550 εκατ. χρήστες, η Wikipedia, η οποία κλείνει τον επόμενο μήνα 10 χρόνια στο Διαδίκτυο, φιλοξενεί 17 εκατ. άρθρα και προσελκύει κάθε ?ήνα 400 εκατ. χρήστες. Οι νέοι σε ηλικία αλλά και οι μεγαλύτεροι πλέον «γκουγκλάρουν» όταν θέλουν να πληροφορηθούν οτιδήποτε, από το πότε έγινε η Γαλλική Επανάσταση έως τη διεύθυνση του νέου γηπέδου της Λάρισας, ενώ ο Μπαράκ Ομπάμα, ο πρώτος υποψήφιος πρόεδρος που αντιλήφθηκε πλήρως τη δύναμη του Διαδικτύου, επέλεξε το Ιντερνετ για πρώτο διάγγελμα μετά την εκλογή του. Αλλά και οι σύγχρονοι ήρωες είναι... ιντερνετικοί. «Προσωπικότητα της Χρονιάς», σύμφωνα με το περιοδικό «Time», είναι o 26χρονος Μαρκ Ζούκερμπεργκ, και «ποπ ηγέτης του τέλους της διπλωματίας και της αυτοκρατορικής ασφάλειας» ο Τζούλιαν Ασάνζ, ο ιδρυτής του WikiLeaks, σύμφωνα με την ιταλική έκδοση του περιοδικού «Rolling Stone».

“Θα τα καταφέρουμε”, λέει η αιωνόβια γιαγιά ,


Μια γιαγιά 107 ετών στέλνει μήνυμα αισιοδοξίας για την κρίση

“Θα τα καταφέρουμε” λέει η Μαρία Στιβακτάκη που μιλά στην “Π”

Η κα Μαρία έχει εγγόνια, αλλά και δισέγγονα το μεγαλύτερο εκ των οποίων είναι 30 ετών και όλοι τής εύχονται να δει και τρισέγγονα, εκφράζοντας παράλληλα την αγάπη τους προς το σεβάσμιο πρόσωπό της

«Εύχομαι για το νέο έτος υγεία και αγάπη μεταξύ των ανθρώπων» Δύο ευχές τετριμμένες , αρκετές φορές ειπωμένες που όμως αποκτούν άλλη σημασία όταν βγαίνουν από το στόμα μίας γυναίκας που στην πλάτη της κουβαλάει 107 χρόνια ζωής!

Λόγια πραγματικά από έναν άνθρωπο που έχει ζήσει πολέμους παγκόσμιους και εμφύλιο, την ανάπτυξη της Ελλάδας «βήμα βήμα», όπως λέει την είσοδό της στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και τις δύσκολες όπως τις χαρακτηρίζει στιγμές που βιώνει η χώρα μας τελευταία.

Η κα Μαρία Στιβακτάκη αποτελεί και δικαίως ένα σύμβολο για τους συγχωριανούς της στο χωριό Γαλιά στη Μεσαρά. Πρόκειται για μια αισιόδοξη, γλυκύτατη γιαγιά που την χαρακτηρίζει η σοφία της ηλικίας της και το γαλήνιο και γεμάτο αγάπη βλέμμα της προς τους δεκάδες συγγενείς της. Είναι όμως και μία ξεχωριστή περίπτωση για έναν ακόμη λόγο. Πρόκειται για μία γυναίκα που δούλεψε σκληρά μέχρι τα βαθειά γεράματα στα χωράφια και που η μνήμη και η διαύγεια του πνεύματός της δεν την έχει εγκαταλείψει. Η συζήτηση μαζί της και οι ατέλειωτες ιστορίες που μπορεί να διηγηθεί ανασύροντάς τες από την πολύ καλή της μνήμη είναι πολλές και πραγματικά καθηλώνουν τον ακροατή της.
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory