Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Πέμπτη, 14 Απριλίου 2011

Μαινόμενος εν... κάβα


Επί 20 λεπτά ο Τούρκος Αχμέτ Γιλμάζ εκσφενδόνιζε μπουκάλια κατά τεσσάρων μεθυσμένων που προσπαθούσαν να κλέψουν ποτά από κάβα φίλου του. Ο Γιλμάζ έτυχε να βρίσκεται στην κάβα ενός καλού φίλου του, όταν τέσσερις μεθυσμένοι άνδρες μπήκαν στο μαγαζί και προσπάθησαν να κλέψουν μπουκάλια.

Έξαλλος ο Γιλμάζ αρχίσει να καταδιώκει τους άνδρες με μπουκάλια τρέποντάς τους σε φυγή, ενώ όπως κατέγραψε η κάμερα ασφαλείας, ο άνδρας δεν σταμάτησε να πετά μπουκάλια παρά μόνο αφού είχε... ξεθυμάνει.

Ο φίλος του ακούγεται κάποια στιγμή να τον εκλιπαρεί να σταματήσει γιατί του είχε διαλύσει το μαγαζί, αλλά εκείνος συνέχισε απτόητος: «Άσε με θα στα πληρώσω», του φωνάζει. Ο Αχμέτ Γιλμάζ είναι υποψήφιος στις εκλογές του Ιουνίου.
sourta-ferta

Το λεωφορείο του μέλλοντος!


Πολυτελές και γρήγορο.
Τα λεωφορεία δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι και το πιο πολυτελές μέσο μεταφοράς, όμως αυτό ετοιμάζεται σύντομα να αλλάξει, καθώς έρχεται το… Superbus!

Το Superbus έχει 15 μέτρα μήκος, 6 ρόδες και με την πρώτη ματιά μοιάζει σε κάτι μεταξύ του Batmobile και μιας πολύ μακριάς λιμουζίνας. Είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένο και πολυτελές, και μπορεί να μεταφέρει 23 ανθρώπους, ενώ πιάνει μέγιστη ταχύτητα 255kph!

Η σχεδιάστρια ομάδα από το πανεπιστήμιο TU Delft, συμπεριλαμβανομένου και του ολλανδού αστροναύτη Wubbo Ockels, παρουσίασε για πρώτη φορά το Superbus στην παγκόσμια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Δημοσίων Μεταφορών στο Ντουμπάι.

Είναι κατασκευασμένο από πολύ ελαφρά υλικά άνθρακα, ενώ τροφοδοτείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος συνοδεύεται από μπαταρίες πολυμερούς λιθίου. Η ιδέα ξεκίνησε να υλοποιείται το 2004 και μέχρι στιγμής κόστισε 19 εκατομμύρια δολάρια.
ΘΕΜΑ
sourta-ferta

Σκάκι σε σχήμα πλοιου .

Ship Shape Chess Board   arts
Ship Shape Chess Board   arts
Ship Shape Chess Board   arts
Ship Shape Chess Board   arts
Ship Shape Chess Board   arts

11 πράγματα που δεν θα πείτε ΠΟΤΕ όταν οδηγείτε!


1. Όχι επιμένω…παραβίασα το stop…Θα σας πληρώσω…

(ειδικά όταν ο άλλος οδηγός είναι γυναίκα) …

2. Μην αγχώνεστε..μπορώ να περιμένω (στον μπροστινό οδηγό, μόλις άναψε το φανάρι)


3. Δεν πειράζει που πηγαίνετε αργά, απολαμβάνω τη διαδρομή..(σε παππού ποδηλάτη που έχει κλείσει το δρόμο και πάει σα σαλιγκάρι)

4. Επειδή είστε γυναίκα οδηγός, έχετε προτεραιότητα.. (ουδέν σχόλιο!)

5. Μπράβο που στην ηλικία σας έχετε το κουράγιο να…
οδηγείτε πάντως! (σε παππού άνω των 70 που σας τράκαρε επειδή δεν έβλεπε/άκουγε/ είχε πάρκινσον)


6. Η αλήθεια είναι πως οδηγείς καλύτερα από μένα και θα πρέπει να σε έχω ως παράδειγμα.. (στη γυναίκα σας που κάθεται συνοδηγός)

7. Εννοείτε πως λάδωσα για να πάρω το δίπλωμα γιατί αλλιώς θα ήμουν ακόμα εκεί και θα προσπαθούσα να κάνω τη γ@μημένη οπισθογωνία! (σε οποιονδήποτε οδηγό και μη!)


8. Παρακαλώ ξεκινήστε εσείς..όχι εσείς, επιμένω..δεν είναι σωστό..θα σας μαλώσω.. (σε διασταύρωση χωρίς φανάρι και απίστευτη κίνηση)


9. Δεν υπάρχει πρόβλημα! ..κάντε τη δουλειά σας! (..σε άτομο που άναψε αλαρμ και έχει κλείσει το δρόμο σας, προκειμένου να αγοράσει τυρόπιτα και κάνει να αποφασίσει λες και θα αγοράσει οικόπεδο)


10. Δεν έκλεισες δυνατά την πόρτα! Δώσε ξανά μια γερή! ..δύναμη δεν έχεις;; (σε επιβάτη που μπαίνει στο αμάξι σας)

11. Έλα μωρέ καημένε! Σιγά τις λάσπες που έχουν τα παπούτσια σου!..(σε επιβάτη που μπαίνει στο ολοκαίνουργιο όχημα σας και είναι λες και έχει πατήσει σε χωράφι μετά από βροχή)

Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/04/11.html#ixzz1JWEvFBgY

Το πιο ακριβό όπλο στον κόσμο κοστίζει 820.000 δολ.

The Most Expensive Gun In The World   featured
The Most Expensive Gun In The World   featured
The Most Expensive Gun In The World   featured
The Most Expensive Gun In The World   featured
The Most Expensive Gun In The World   featured
The Most Expensive Gun In The World   featured

Μαζί… φιλιόμαστε και χώρια καταλαβαίνουμε


Μπορεί να μοιραζόμαστε τα φιλιά με τον σύντροφό μας, αλλά τελικά τα αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά. 

Όπως αποκαλύπτει μία νέα μελέτη, στους άνδρες αρέσουν τα υγρά φιλιά, ενώ οι γυναίκες θέλουν το φιλί να κρατάει πολύ.

Επίσης όταν ένας άνδρας και μια γυναίκα μοιράζονται ένα φιλί αυτή η ανταλλαγή φαίνεται περισσότερο σαν μια πνευματική «ταύτιση» παρά σαν μια συνάντηση ψυχών.

«Οι γυναίκες έχουν την τάση να χρησιμοποιούν τα φιλιά για να δημιουργήσουν σχέση με έναν άνδρα και να τον κάνουν να τις αξιολογήσει ως πιθανές συντρόφους. Εν τω μεταξύ, οι άνδρες χρησιμοποιούν τα φιλιά ως ένα μέσο για το τέλος (δηλαδή το σεξ)», δήλωσε η Susan Hughes, ψυχολόγος στο Albright College στην Πενσυλβανία.
«Τα αρσενικά επιδίδονται στο φιλί κυρίως για να αυξήσουν τη διέγερση της συντρόφου τους», πρόσθεσε.

Η Hughes και οι συνεργάτες της ζήτησαν από 1.000 άνδρες και γυναίκες στη σεξουαλική ακμή τους να αναφέρουν τις προτιμήσεις και τις απόψεις του πάνω στο φιλί.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες θεωρούν το φιλί εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι μιας σχέσης. Επιπλέον οι εκπρόσωποι και των δύο φύλων μπορούν να νιώσουν περισσότερη ή λιγότερη έλξη προς τον/την σύντροφό τους, με βάση αποκλειστικά την εμπειρία του φιλιού μαζί τους.

Οι ομοιότητες όμως τελειώνουν εκεί.

Ενώ οι γυναίκες θεωρούν συνήθως ότι όταν ένας άνδρας δε φιλάει ωραία, αυτό είναι αιτία χωρισμού, οι άνδρες ανέφεραν ότι υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να κάνουν σεξ με μια γυναίκα, ακόμη και αν εκείνη δε φιλάει ωραία.

Στην πραγματικότητα τα στοιχεία έδειξαν ότι οι άνδρες νιώθουν πολύ πιο έντονα ότι το φιλί πρέπει να οδηγήσει στο σεξ από ό, τι οι γυναίκες.
newsbomb.gr
sourta-ferta

Φανταστικά γλυπτά απο άμμο .

Staggering Sand Sculptures   arts
Staggering Sand Sculptures   arts
Staggering Sand Sculptures   arts
Staggering Sand Sculptures   arts

Ο πελαργός και η... κατάθλιψη


Θλίψη, και επιθετικότητα ακολουθούν τη γέννα.
Στα λατινικά ονομάζεται post partum depression (κατάθλιψη, μετά τον αποχωρισμό). Η επιλόχεια κατάθλιψη συγκρούεται με το ρομαντικό στερεότυπο της ευτυχούς μητέρας, που αισθάνεται πληρότητα όταν κρατά το νεογέννητο μωρό στην αγκαλιά της, είναι ωστόσο υπαρκτή και αρκούντως απειλητική, αν δεν τύχει της κατάλληλης θεραπείας – βοήθειας από ειδικό.

Βεβαίως, πολλές μητέρες ομολογούν ότι γονατίζουν από τις δυσκολίες της πρώτης – απαιτητικής - περιόδου συμβίωσης με το βρέφος, δηλώνοντας ότι ο δεσμός μαζί του δεν είναι ακαριαίος. Παράλληλα με τις ορμονολογικές αλλαγές, νοιώθουν έντονη κούραση, εκνευρίζονται όταν το μωρό είναι ανήσυχο, εύχονται να μπορούσε κάποιος να τις αποδεσμεύσει από το δύσκολο έργο τους.

Η ένταση του συναισθηματικού προβλήματος, και εν τέλει η εξέλιξή του σε σοβαρή νόσο, εξαρτάται από το ψυχικό υπόβαθρο κάθε γυναίκας _είναι σαφές ότι συμβάλλουν καθοριστικά παράγοντες του παρελθόντος, όπως και το πώς η ίδια έχει βιώσει τη σχέση με τη μητέρα της ως παιδί.

Τα συμπτώματα της επιλόχειας κατάθλιψης είναι μεταξύ άλλων έντονη θλίψη, άρνηση ενασχόλησης με το παιδί, αλλά και επιθετικότητα απέναντι του, διαταραχές διατροφής και ύπνου, απρόσμενες διακυμάνσεις βάρους, ευσυγκινησία, καθώς και έλλειψη ευχαρίστησης για πράγματα, που στο παρελθόν είχαν ακριβώς την αντίθετη «απήχηση». Δεν αποκλείονται ούτε οι έμμονες ιδεοληψίες σε σχέση με το μωρό, ούτε και η διαταραχή, γενικότερα, στις διαπροσωπικές σχέσεις της μητέρας.

Σημαντική ευθύνη για τον εντοπισμό της νόσου έχουν γυναικολόγοι, μαιευτήρες, και μαίες που έρχονται σε επαφή με τη γυναίκα. Σύμφωνα με την κυρία Σοφία Χατζηδημητρίου, ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεύτρια, κάθε γυναίκα είναι ξεχωριστή : δεν εκδηλώνουν όλες οι μητέρες τα ίδια συναισθήματα, την ίδια χρονική στιγμή. Ενώ, για παράδειγμα, η πρώτη εγκυμοσύνη έχει κυλήσει ομαλά, η δεύτερη μπορεί να επιφυλάσσει τον κίνδυνο της επιλόχειας κατάθλιψης.

Κρίσιμο ρόλο παίζει, όπως είναι φυσικό, και ο σύντροφος. Αν δεν έχει συναίσθηση της κατάστασης της μητέρας, ενδέχεται να της εντείνει το πρόβλημα, να την κάνει να αισθανθεί αποξενωμένη, απομονωμένη, αβοήθητη. Η υποστήριξη από το περιβάλλον, από την ευρύτερη οικογένεια, έχει τη δύναμη να αναχαιτίσει τη μελαγχολία, να μην την αφήσει να εξελιχθεί σε επιλόχεια κατάθλιψη, δηλαδή σε σοβαρή ψυχική νόσο.
ΒΗΜΑ
sourta-ferta

Η στριπτιζέζ ξαδέρφη της Κέιτ Μίντλεντον

Όταν η Κατρίνα Ντάρλινγκ σχεδίαζε πριν ένα χρόνο την αισθησιακή χορογραφία της δεν είχε ιδέα για τον επικείμενο γάμο της ξαδέλφης της με τον διάδοχο του βρετανικού θρόνου.

Η 20χρονη ξανθιά, που ξεσηκώνει το κοινό με τις αισθησιακές μπουρλέσκ φιγούρες της υπό τους ήχους του τραγουδιού «God save the queen» των Sex Pistols, δεν είναι άλλη από την ξαδέλφη της μέλλουσας πριγκίπισσας της Βρετανίας Κέιτ Μίντλεντον.

Η Κατρίνα Ντάρλινγκ, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Σάντερλαντ της βόρειας Αγγλίας, στράφηκε από μικρή στο χορό, όμως σύντομα την κέρδισε το στριπτίζ.

Στην περιοχή που ζει ήταν ήδη διάσημη στο ανδρικό κοινό πριν ακόμα γίνει γνωστή η συγγένειά της με την Κέιτ, η οποία είναι μακρινή, καθώς η προγιαγιά της Κατρίνα ήταν αδερφή του προπάππου της Κέιτ.

«Πιστεύω θα ήταν έκπληξη για την Κέιτ Μίντλεντον αν μάθαινε με τι ασχολείται η ξαδέλφη της», λέει η μητέρα της Κατρίνα.

Η βασιλική οικογένεια, ωστόσο, φαίνεται πως κάνει τα «στραβά μάτια» όσον αφορά τα μαύρα πρόβατα της οικογένειας Μίντλεντον, όπως η Κατρίνα και ο θείος της Κέιτ Γκάρι Ολντσμιθ, που είχε εμπλακεί σε υπόθεση ναρκωτικών, με την ελπίδα να ξεχαστούν το συντομότερο δυνατόν. .

ΠΗΓΗ: Espresso

Η θεατρική Αποκάλυψη του Ιωάννη στην Πάτμο,

Το σπήλαιο της Αποκάλυψης στην Πάτμο

Για πρώτη φορά στο ιστορικό σπήλαιο και για πέντε παραστάσεις

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, στο σπήλαιο όπου ο Απόστολος και Ευαγγελιστής έγραψε το θεόπνευστο έργο του στην Πάτμο. Πρόκειται για τη σκηνική απόδοση του κειμένου, η οποία θα γίνει για πρώτη φορά στον ιστορικό χώρο εφέτος το καλοκαίρι.

Χωριά-ξενώνες πολυτελείας στην Ιταλία,


Πώς ένα ολόκληρο χωριό μπορεί να μετατραπεί σε ξενοδοχείο αξιώσεων

Πώς θα σας φαινόταν αν η υποδοχή του ξενοδοχείου σας ήταν στο δημαρχείο ενός γραφικού χωριού, το εστιατόριό του στο τοπικό καφέ και το δωμάτιό σας στους χώρους μίας παραδοσιακής κατοικίας; Καλώς ήρθατε στα «alberghi diffusi» ή αλλιώς τα «διάσπαρτα ξενοδοχεία»: τη νέα μόδα στον τομέα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που σαρώνει την Ιταλία.

Πρόκειται για μία κατά βάση απλή ιδέα, η οποία αν και «γεννήθηκε» τη δεκαετία του 1980, μόλις τα τελευταία χρόνια άρχισε να γίνεται δημοφιλής. Επιχειρηματίες επαναφέρουν στη ζωή ερειπωμένα ιστορικά χωριά της Ιταλίας, μετατρέποντάς τα σε ξενοδοχεία. Τα «alberghi diffusi» όπως τα κανονικά ξενοδοχεία διαθέτουν δωμάτια, μπαρ και εστιατόρια - επίσης, όπως τα κανονικά ξενοδοχεία διαθέτουν κεντρική διοίκηση.

Η «Ανάσταση» την…Κυριακή των Βαΐων,

Από την εικαστική παρέμβαση του Γιώργου Τέλλου

«Μεταμορφωμένη», κυριολεκτικά, από τους φωτισμούς και την εικαστική παρέμβαση του Γιώργου Τέλλου και στο πνεύμα των ημερών του Πάσχα, η Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών φιλοξενεί το ορατόριο «Η Ανάσταση» του Χέντελ την Κυριακή 17 Απριλίου (στις 20.30).

Το ποιο Ακριβο Δωρο Μεσα Απο Ενα Μυνημα,


Η γυναίκα μου μού πρότεινε να βγω με άλλη γυναίκα.
'Γνωρίζεις πολύ καλά πως την αγαπάς' μου είπε μια μέρα ξαφνιάζοντάς με.

'Η ζωή είναι πολύ σύντομη, αφιέρωσέ της χρόνο.'
'Μα εγώ ΕΣΕΝΑ αγαπώ' της είπα έντονα.
'Το ξέρω. Εξίσου όμως αγαπάς κι εκείνη.'

Η άλλη γυναίκα, την οποία η γυναίκα μου ήθελε να επισκεφθώ, ήταν η μητέρα μου, χήρα εδώ και χρόνια. Όμως οι απαιτήσεις της δουλειάς και των παιδιών με ανάγκαζαν να την επισκέπτομαι αραιά και που.'
Εκείνο το βράδυ της τηλεφώνησα και την προσκάλεσα έξω σε δείπνο και μετά για κινηματογράφο.
'Τι συμβαίνει; Είσαι καλά;' με ρώτησε.
Η μητέρα μου είναι από τους....
... ανθρώπους που εκλαμβάνει ένα νυχτερινό τηλεφώνημα ή μια αναπάντεχη πρόσκληση ως αρχή κακών μαντάτων.
'Νόμιζα πως θα ήταν καλή ιδέα να περνούσαμε λίγο χρόνο μαζί' της απάντησα. 'Οι δυο μας μόνοι... Τί λες;'
Σκέφθηκε λιγάκι και απάντησε: 'Θα το ήθελα πολύ.'
Εκείνη την Παρασκευή, καθώς οδηγούσα μετά το γραφείο για να πάω να την πάρω, αισθανόμουν περίεργα. Ήταν ο εκνευρισμός που προηγείται ενός ραντεβού... Και πώς τα φέρνει η ζωή, όταν έφθασα στο σπίτι της, παρατήρησα πως και η ίδια ήταν φοβερά συγκινημένη!
Με περίμενε στην πόρτα φορώντας το παλιό καλό παλτό της, είχε περιποιηθεί τα μαλλιά της και ήταν ντυμένη με το φόρεμα με το οποίο είχε εορτάσει την τελευταία επέτειο του γάμου της. Το πρόσωπό της χαμογελούσε, ακτινοβολούσε φως, όπως το πρόσωπο ενός αγγέλου.
'Είπα στις φίλες μου ότι θα βγω με το γιο μου..
και όλες τους συγκινήθηκαν' μου είπε καθώς έμπαινε στο αυτοκίνητό μου. 'Δεν μπορούν να περιμένουν μέχρι αύριο για να μάθουν τα πάντα για τη βραδυνή έξοδό μας.'
Πήγαμε σε ένα εστιατόριο όχι από τα καλά, αλλά με ζεστή ατμόσφαιρα. Η μητέρα μου με έπιασε από το μπράτσο σαν να ήταν ΄Η Πρώτη Κυρία της χώρας.΄
Μόλις καθήσαμε, έπρεπε εγώ να της διαβάσω τον κατάλογο με τα φαγητά. Το μόνο που ΄έπιαναν΄ τα μάτια της ήταν κάτι μεγάλες φιγούρες.
Μόλις έφθασα στη μέση του καταλόγου, σήκωσα το πρόσωπό μου. Η μαμά μου καθόταν στην άλλη άκρη του τραπεζιού και με χάζευε. Ένα νοσταλγικό χαμόγελο πέρασε από τα χείλη της.

Η καρδιά της άλλης Αµερικής,


Εφυγε πλήρης έργων και ηµερών. Στα 87. Γεννήθηκε στη Φιλαδέλφεια, αλλά σπούδασε, δούλεψε, µεγαλούργησε και εγκατέλειψε στη Νέα Υόρκη. Αυτός και το Χόλιγουντ, δύο κόσµοι εχθρικοί. Με τρία διαζύγια και τέσσερις συζύγους. Υψους µόλις 1,65. Κοντός αλλά µε µυαλό, ευαισθησία και ταλέντο µέχρι πάνω!

Θεσµός ο Σίντνεϊ Λούµετ (1924-2011). Πυλώνας του προοδευτικού, φιλελεύθερου American cinema. Μέγιστος δάσκαλος της υποκριτικής. Παίζεις σε ταινία του; Από τα αποδυτήρια µπορεί να κερδίσεις – τουλάχιστον – µία υποψηφιότητα Οσκαρ. Στις ταινίες του κέρδισαν 17 υποψηφιότητες ισάριθµα κορυφαία ονόµατα:

Κάθριν Χέπµπορν, Ροντ Στάιγκερ, Αλ Πατσίνο, Ινγκριντ Μπέργκµαν, Αλµπερτ Φίνεϊ, Κρις Σάραντον, Φέι Ντάναγουεϊ, Πίτερ Φιντς, Μπεατρίς Στρέιτ, Ουίλιαµ Χόλντεν, Νεντ Μπίτι, Πίτερ Φερθ, Ρίτσαρντ Μπάρτον, Πολ Νιούµαν, Τζέιµς Μέισον, Τζέιν Φόντα, Ρίβερ Φίνιξ. Τέσσερις έφυγαν µε τοαγαλµατίδιο του «θείου» Οσκαρ: Ινγκριντ Μπέργκµαν, Φέι Ντάναγουεϊ, Πίτερ Φιντς, Μπεατρίς Στρέιτ. Ρεκόρ!

Οι γυναίκες, ο έρωτας, η τέχνη,


Ενα µικρό µουσείο για τον δηµιουργό, τον δάσκαλο αλλά και τον άνθρωπο Γιάννη Μόραλη στήνει η Εθνική Πινακοθήκη έναν χρόνο µετά τον θάνατό του
«Οέρωτας και ο θάνατος πάνε µαζί. Και τα δύο έπαιξαν σηµαντικό ρόλο στη ζωή µου. Οταν αντιµετώπιζα δυσκολίες, έλεγα: Περίµενε να δούµε πώς θα εξελιχθούν τα πράγµατα», έλεγε ο Γιάννης Μόραλης το 1988, σε µια από τις σπάνιες και εκ βαθέων εξοµολόγηση στη διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαµπράκη - Πλάκα επί τη ευκαιρία της αναδροµικής του έκθεσης.

Και για χάρη του έρωτα άλλωστε από φοιτητής – έγινε δεκτός σε ηλικία 15 ετών στη Σχολή – πέρασε πολλά. «Στο κεντρικό κτίριο του Πολυτεχνείου, στονεπάνω όροφο, στεγαζόταν η Πινακοθήκη. Πηγαίναµε συχνά στα διαλείµµατα να δούµε τους ξένους και τους έλληνες ζωγράφους. Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου (σ.σ. διευθυντής της Πινακοθήκης τότε) είχε αγοράσειεκείνο το χρόνο (1931) τη “Συναυλία των αγγέλων” του Θεοτοκόπουλου. Ο πίνακας µας είχεγοητεύσει µε την τόλµη, την τεχνική του, το χρώµα του. Η Πινακοθήκη είχε έναν γέρο φύλακα. Κάθε φορά που µ’ έβλεπε µου έλεγε: “Εσύ θα πας µπροστά”. Την πρώτη φορά που µε είδε να συνοδεύω κορίτσι, µου είπε: “Πάει, χάλασες κι εσύ”», θυµόταν ο Γιάννης Μόραλης.

Ανάµνηση που καταγράφεται µαζί µε πολλές ακόµη στο κείµενο που συνοδεύει την έκθεση «Τιµή στον Γιάννη Μόραλη» της Εθνικής Πινακοθήκης, ηοποία θα παρουσιάσει ένα «σπουδαίοµπουκέτο» από λάδια, σχέδια, χαρακτικά καιλιθογραφίες του «τελευταίου ίσως µεγάλου της ελληνικής ζωγραφικής». Για να αποκαλύψει ότι πίσω από τα αυστηρά οργανωµένα έργα του «κλασικού του20ού αιώνα» βρισκόταν ένας καλλιτέχνης που δούλευεστο εργαστήριό του στην Αίγινα κάνοντας αµέτρητα σχέδια, τα οποία και κατέστρεφε µέχρι να πετύχει την ισορροπία που επιθυµούσε, µε µοναδική συντροφιάΜπαχ και Γρηγοριανό Μέλος.

Ρόδες, πετάλια και καυτές σέλες,


Ας υποθέσουµε ότι βρίσκεσαι στο Αλτλαντσµπεργκ, στη Γερµανία, και αναζητάς το γραφείο ενοικίασης ποδηλάτων. Ενας τέτοιος τοίχος είναι αδύνατον να σε παραπλανήσει, σκέφτηκε ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης και αποφάσισε να διακοσµήσει την πρόσοψη του κτιρίου µε ποδήλατα: όχι δυο-τρία, έτσι για δείγµα, αλλά περισσότερα από εκατό. Εκτός από τη µεγάλη ποικιλία χρωµάτων, που φωτίζουν µε πρωτότυπο τρόπο τον τοίχο, αυτό που εντυπωσιάζει τους περαστικούς είναι το πόσα διαφορετικά παλιά µοντέλα κατάφερε να συλλέξει ο επιχειρηµατίας. Προφανώς, ο ίδιος ενθουσιασµός κυρίευσε και τον φωτογράφο, που σαν είδε τον ανυποψίαστο υπάλληλο του γραφείου να βγαίνει στο παράθυρο για να µυρίσει λίγη άνοιξη, εµπνεύστηκε για ένα «κλικ».

Αναδημοσιευση Απο Νεα

Greecelands

Ο άγνωστος Γκαγκάριν,


Για τον υπόλοιπο πλανήτη ήταν ένας πρωτοπόρος, ήρωας για την ανθρωπότητα και το απόλυτο προπαγανδιστικό όπλο της ΕΣΣ∆. Οµως για την οικογένειά του ο Γιούρι Γκαγκάριν, ο πρώτος άνθρωπος που τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Γη, ακριβώς σαν σήµερα πριν από 50 χρόνια, ήταν µια ποιητική ψυχή που είχε πάθος για τα έργα του Πούσκιν και του Σεν Εξιπερί και λίγο πριν από την πτήση του έγραψε µια επιστολή στη σύζυγό του όπου την παρότρυνε να µη µείνει µόνη της εάν εκείνος δεν επέστρεφε από το ∆ιάστηµα. Καθώς σε όλη τη Ρωσία γίνονται εκδηλώσεις µνήµης για τον πρώτο κοσµοναύτη, η µεγάλη κόρη του Ελένα µιλώντας στο ραδιόφωνο του BBC έδωσε µια συναρπαστική εικόνα για την προσωπικότητα του Γκαγκάριν ο οποίος δεν ήξερε τι σηµαίνει «εσωτερικός πόνος», ήταν τόσο πειθαρχηµένος σωµατικά και πνευµατικά που όταν έλεγε ότι θα κοιµηθεί για 40 λεπτά ξυπνούσε ακριβώς τη στιγµή που έπρεπε µόνος του, ενώ παρ’ ότι πέρασε πολλές δύσκολες στιγµές στη διάρκεια της ιστορικής του πτήσης, δεν τις αφηγήθηκε ποτέ στην οικογένειά του για να µην στεναχωρηθούν – τις έµαθαν πολύ αργότερα από τα ντοκουµέντα που ήρθαν στη δηµοσιότητα.

Το πιο σηµαντικό όµως είναι ότι ήθελε να επιστρέψει στο ∆ιάστηµα, να ξαναπετάξει επειδή «η πρώτη πτήση δεν του έφτασε, ήταν µόνο 108 λεπτά, του φάνηκε πολύ γρήγορη.

Ηθελε να συνεχίσει να πετά». Τον ενδιέφερε και η κατασκευή διαστηµοπλοίων, σπούδασε στην ακαδηµία Ζουκόφσκι και µάλιστα πρότεινε ένα είδος διαστηµικού λεωφορείου παρόµοιου µε εκείνου που έφτιαξαν αργότερα οι Αµερικάνοι. «Ηταν στεναχωρηµένος όµως που δεν τον διάλεξαν για άλλη διαστηµική πτήση».

Η Ελένα, που ήταν µόλις δύο χρονών όταν ο Γκαγκάριν εκτοξεύθηκε στο ∆ιάστηµα, περιγράφει πως το γεγονός ότι η περιοχή όπου έµενε µε τους γονείς του ως παιδί, το Σµολένσκ, ήταν από τις πρώτες που κατέλαβαν οι Γερµανοί στον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο – οι οποίοι έδιωξαν την οικογένεια Γκαγκάριν από το σπίτι τους και εκείνοι αναγκάστηκαν να ζουν επί τρία χρόνια σε ένα παράπηγµα στον κήπο – οδήγησε τον Γιούρι να γίνει φανατικός αναγνώστης της Ιστορίας. «Ηταν περίεργος, τον ενδιέφεραν τα πάντα, ήξερε κάθε λεπτοµέρεια για µεγάλες µάχες όπως εκείνη του Μποροντίνο και πάντα µε εντυπωσίαζε µε τις γνώσεις του», θυµάται η Ελένα. Οµως τον µάγευε και η λογοτεχνία. «Ηξερε απ’ έξω σχεδόν όλα τα έργα του Πούσκιν, του Τβαρντόφσκι και του Ιβακόσφσκι – ποίηση συνδεδεµένη µε τον πόλεµο. Του άρεσε ο Λέρµαντοφ και ο Σεν Εξιπερί, µάλιστα όχι µόνο ο “Μικρός πρίγκιπας” αλλά ιδιαίτερα η “Νυχτερινή πτήση”. Μας διάβαζε τα βιβλία µε στεντόρεια φωνή».

Λίγο πριν επιβιβαστεί στο διαστηµόπλοιο «Βοστόκ» στις 12 Απριλίου 1961, είπε στη γυναίκα του ότι η πτήση θα γίνει µερικές ηµέρες αργότερα για να την προστατεύσει από την αγωνία, ενώ έγραψε και ένα αποχαιρετιστήριο γράµµα επειδή πίστευε ότι δεν θα επέστρεφε, όµως τελικά δεν της το έδωσε αλλά το βρήκε εκείνη έπειτα από χρόνια. Σε αυτό την προέτρεπε να ξαναπαντρευθεί και να προσέχει τα παιδιά». Στα επτά χρόνια που µεσολάβησαν από την επιστροφή του από το ∆ιάστηµα µέχρι τον θάνατό του σε αεροπορικό δυστύχηµα σε ηλικία 34 ετών, ο Γκαγκάριν κουράστηκε, σύµφωνα µε την κόρη του, να αφηγείται την ιστορία του – προτιµούσε να µιλά για τα παιδικά του χρόνια και τον πόλεµο...


«O Γιούρι επί 10 λεπτά πίστευε πως ήταν νεκρός»
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory