Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

Oι 10 σχέσεις-must για κάθε γυναίκα




Την σήμερον ημέρα, οι σχέσεις με το άλλο φύλο, μπορεί να πάρουν κάθε σχήμα και μορφή και κάθε σωστό κορίτσι που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να βιώσει και την καλή και την κακή και την άσχημη σχέση. Παρακάτω παραθέτουμε τις δέκα τοπ σχέσεις που θα ήταν καλό να ζήσεις πριν συναντήσεις τον έναν και μοναδικό. Εσύ σε ποιο σημείο βρίσκεσαι;

1. Η πρώτη αγάπη:
Κάθε κορίτσι θυμάται την πρώτη της αγάπη, το πρώτο φλερτ που θέτει τα μέτρα και τα σταθμά της σύγκρισης με τους επόμενους που θα ακολουθήσουν. Συνήθως, η πρώτη αγάπη συνδέεται με όλα τα όνειρα, τις φαντασιώσεις, το ρομάντζο και τις ελπίδες που κάνουμε μικροί για το υπόλοιπο της ζωής μας. Μπορεί να έμαθες πάρα πολλά από την πρώτη σου αγάπη και μετά, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με εκείνη την εποχή της αθωότητας.

2. Μια αγάπη για το καλοκαίρι:
Το γεγονός πως εκείνος ο Ιταλός στην Ζάκυνθο δεν μιλούσε γρι Ελληνικά δεν σε πτόησε ποτέ. Ίσα, ίσα. Το να έχεις μια περιπετειούλα στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών με έναν σέξυ τουρίστα είναι απαραίτητο σουβενίρ για το υπόλοιπο της ζωής σου. Σίγουρα, πάντα θα θυμάσαι με ένα κρυφό χαμόγελο, εκείνες τις διακοπές που ξεκίνησαν τόσο βαρετά και κατέληξαν θριαμβευτικά, σα να βλέπεις πυροτεχνήματα στη θάλασσα. Για να μην μιλήσουμε για το καλό που έκανες στον τουρισμό!
3. Το κακό παιδί:
Ένα κακό παιδί για τη συλλογή σου είναι απαραίτητο για ν' αποκτήσει η ζωή σου λίγη περιπέτεια. Θα σου φερθεί άσχημα, θα θέσει τη ζωή σου σε κίνδυνο και θα τον κρατήσεις τόσο, όσο χρειάζεται για να ανεβάσεις την αδρεναλίνη σου. Μαζί του, θα καταλάβεις τη διαφορά ανάμεσα στο τι είναι σέξυ και τι είναι κακό, τελικά. Κάθε κοπέλα θέλει να βγει με το κακό αγόρι του σχολείου, της δουλειάς, της γειτονιάς.

4. Έλα στον παππού:
Ο μεγαλύτερος άντρας είναι ώριμος, ξέρει να φέρεται σε μια κυρία, κάνει δωράκια και θα σου χαρίσει τη γη και τα αστέρια για όσο καιρό μείνεις μαζί του. Αφού βγεις με παιδιά της ηλικίας σου, που δεν ξέρουν τι θέλουν ακριβώς, βγες με έναν ώριμο και γοητευτικό άντρα, τύπου Τζορτζ Κλούνεϊ για να ξέρεις τι εστί βερίκοκο. Εννοείται πως θα πρέπει να αποφύγεις τους παντρεμένους!

5. Οne night stand:
Η καλύτερη μορφή σχέσης για εσένα που δεν θέλεις πολύ έλεγχο και προτιμάς να ικανοποιήσεις το σώμα και όχι το πνεύμα σ' αυτή τη φάση της ζωής σου. Σκέψου πόσο χαλαρή θα είσαι όταν δεν θα περιμένεις να σου τηλεφωνήσει το επόμενο πρωινό, απλά γιατί ήταν μια σχέση της μιας βραδιάς. Συγκεκριμένα, δεν χρειάζεται ούτε καν να του δώσεις τον αριθμό σου. Γλέντα τη στιγμή, άσε πίσω τις ενοχές, και μάζεψε εμπειρίες... παίρνοντας πάντα τις κατάλληλες προφυλάξεις.

6. Σχέση εξ' αποστάσεως:
Είτε είναι φαντάρος, είτε σπουδάζει έξω, η απουσία, σε μια σχέση εξ αποστάσεως μεγαλώνει την προσδοκία του να δεις τον άλλο και αυξάνει τον πόθο. Άσε που έχεις ελεύθερη όλη την εβδομάδα για να βγεις με τις κολλητές σου και να διασκεδάσεις, για παράδειγμα κάθε στιγμή της φοιτητικής σου ζωής. Το Σαββατοκύριακο περιλαμβάνει πολύ σεξ με τον εξ αποστάσεως αγαπημένο σου, οπότε με ένα σμπάρο μαζεύεις δύο τρυγόνια. Προσοχή στο λογαριασμό του κινητού και στις ξαφνικές επισκέψεις του καλού σου!

7. Εκείνος που σου ράγισε την καρδιά:
Εκείνη τη στιγμή θα αισθανθείς πως χάνεις τον κόσμο κάτω από τα πόδια σου, το δάκρυ θα πάει κορόμηλο και δεν θα θέλεις να ξανακάνεις δεσμό. Σίγουρα, μια τέτοια σχέση δεν είναι ό,τι καλύτερο, αλλά όπως λένε και οι παλιοί,' 'ό,τι δεν σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό''. Ο δεσμός με εκείνον που θα σου ραγίσει την καρδιά, είναι εμπειρία ζωής και θα τον ευγνωμονείς αργότερα για το σημάδι που άφησε στη ζωή σου!

8. Ο δεσμός μου αυτός ο γιάπης:
Ο δεσμός με έναν γιάπη προϋποθέτει να γνωρίσεις έναν άντρα που δεν θα είναι διαθέσιμος. Και δεν είναι διαθέσιμος, είτε γιατί δουλεύει πολύ, είτε γιατί ψάχνει να τα βρει με τον εαυτό του, είτε γιατί η ζωή του είναι μπερδεμένη και προβληματική. Τι θα σου διδάξει η σχέση με έναν τέτοιο τύπο; Είναι πολύ διασκεδαστικό να προσπαθείς να βρεις το κουμπί ενός τέτοιου άντρα, να λες πως εσύ θα τον αλλάξεις και να το πιστεύεις κιόλας.

9. Ο κολλητός που κόλλησε:
Σε έχει δει μεθυσμένη, σε έχει δει με τα εσώρουχα, έχετε μοιραστεί το ίδιο κρεβάτι, ήταν ο ο Χάρυ σου και ήσουν η Σάλυ του. Γνωρίζει όλες τις ενοχλητικές σου συνήθειες και σ' αγαπάει παρά τα χιλιάδες ελαττώματα σου. Έ, είναι δυνατόν να αφήσεις αυτόν τον άντρα να σου ξεφύγει; Ο φίλος που έγινε εραστής θα σου προσφέρει την πιο άνετη και βολική σχέση που είχες ποτέ, μέχρι να καταλάβεις πως έπρεπε να τον κρατήσεις κοντά σου σαν φίλο. Αν η φιλία που σας δένει είναι βαθιά, δεν θα έχετε πρόβλημα να επιστρέψετε στην προηγούμενη κατάσταση της σχέσης σας.

10. Ο Ένας και Μοναδικός:
Είναι ο τελευταίος σου σταθμός. Για εκείνον τον ένα και μοναδικό, έβγαινες, έκανες σχέσεις ή φλερτ, με τελικό σκοπό να τον συναντήσεις. Κάθε προηγούμενη εμπειρία σου ήταν απλώς ένα σχολείο που έπρεπε να περάσεις για να μάθεις να τον ξεχωρίζεις. Κάποιες δεν θα τον βρουν ποτέ, αλλά όταν τον βρεις θα τον καταλάβεις, χωρίς να ξέρεις πώς. Θα σε μαγνητίσει με το βλέμμα του (κι ας είναι αλλήθωρος), θα σε τρελάνει με όσα σου λέει (κι ας είναι ψευδός) και θα νιώθεις πως τον γνωρίζεις χρόνια, από την πρώτη στιγμή που θα τον συναντήσεις.
Από την Κατερίνα Πατούλια
http://ektiesthisi.blogspot.com/

U.F.O. σε πίνακες ζωγραφικής της Αναγέννησης .

nlo on ancient paintings 12 UFO On Ancient Paintings
nlo on ancient paintings 10 UFO On Ancient Paintings
nlo on ancient paintings 09 UFO On Ancient Paintings
nlo on ancient paintings 08 UFO On Ancient Paintings
nlo on ancient paintings 05 UFO On Ancient Paintings

....."ΤΡΕΛΟΚΑΜΠΕΡΩ"

'Τρελοκαμπέρω» αποτελεί μειωτικό χαρακτηρισμό και χρησιμοποιείται σήμερα για να δηλώσει, την παλαβή ή την απερίσκεπτη και ελαφρόμυαλη γυναίκα.

Παρ’ ότι το θηλυκό γένος της λέξεως μας παραπέμπει σε κάποια γυναίκα με το όνομα Καμπέρω, που προφανώς έμεινε στην ιστορία για την τρέλα της, εν τούτοις η αλήθεια είναι διαφορετική, αν και το κύριο πρώτο συστατικό της ετυμολόγησης παραμένει η τρέλα. Τρέλα όμως με θετική έννοια…

Οι ρίζες αυτής της λέξεως οδηγούν στον υπολοχαγό Δημήτριο Καμπέρο. Ο Καμπέρος ήταν ένας από τους πρώτους Έλληνες πιλότους της Ελληνικής Αεροπορικής Υπηρεσίας, που πραγματοποίησε πτήση στην Ελλάδα (για την ιστορία, ο πρώτος ήταν ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος στις 8 Φεβρουαρίου 1912). Ο Καμπέρος, αν και ήταν ο δεύτερος στη σειρά που πέταξε στους ελληνικούς αιθέρες (13 Μαΐου 1912), εν τούτοις ήταν ο πρώτος που πέτυχε παγκόσμια επίδοση πιάνοντας ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, μετατρέποντας ένα στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου «Henry Farman», το οποίο ονομαζόταν «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο.

Ο Καμπέρος έγινε ονομαστός για τις ριψικίνδυνες πτήσεις του και τους παράτολμους ελιγμούς που πραγματοποιούσε και που προκαλούσε τον θαυμασμό ακόμη και τον ξένων συναδέλφων του, τους οποίους ανταγωνίζονταν στα ίσα στον τομέα αυτό. Πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση στις 20 Ιουλίου 1934, απαντώντας έτσι σε μια επίδειξη Άγγλων που είχε προηγηθεί.

Ο Καμπέρος πέθανε στα χρόνια της Κατοχής, το 1942 και σε ηλικία 59 ετών, από ασφυξία που είχε προκληθεί από διαρροή φωταερίου την ώρα που κοιμόταν. Στο μεταξύ όμως, λόγω της φήμης του ως παράτολμου αεροπόρου, είχε αποκτήσει κι ένα παρατσούκλι: Τρελοκαμπέρος. 

Το παρατσούκλι αυτό, έγινε συνώνυμο της αποκοτιάς και του παράτολμου θάρρους. Στην πορεία του χρόνου όμως, έχασε την αρχική του σημασία, καθώς ως φαίνεται έγινε σύγχυση με την κλητική πτώση του ονόματος, έτσι ώστε να εκληφθεί σαν ονομαστική του ανύπαρκτου θηλυκού ονόματος «Τρελοκαμπέρω». Σ’ αυτό, προφανώς συνέβαλε η άγνοια της ύπαρξης και της ιστορίας του Καμπέρου, ταυτοχρόνως με την ύπαρξη ανάλογων όρων, όπως π.χ. τρελέγκω, που βοήθησε σ’ αυτόν τον μετασχηματισμό της αρχικής έννοιας και σημασίας.


Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/04/blog-post_13.html#ixzz1Ja8hAsK8









Αυτοκινητόδρομοι στις Η.Π.Α.

highways in the usa01
highways in the usa02
highways in the usa04
highways in the usa05
highways in the usa06
highways in the usa07

Στο Βιετνάμ ο Ντίλαν


Στο κομμουνιστικό Βιετνάμ για μία συναυλία βρέθηκε ο Μπομπ Ντύλαν στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Ανατολική Ασία. Έπαιξε ενώπιον 4.000 φίλων της μουσικής του, ξένων και ντόπιων, στο Πανεπιστήμιο της Χο Τσι Μινχ, πρώην Σαϊγκόν.

Τα τραγούδια του Ντίλαν την δεκαετία του εξήντα έγιναν ύμνοι του αντιπολεμικού κινήματος, που πάλευε κατά της επέμβασης των Αμερικανών στοΒιετνάμ και την συμπαράταξή τους με το δυτικόφιλο Νότιο Βιετνάμ στην αντιπαράθεσή του με το κομμουνιστικό Βόρειο Βιετνάμ. Οι Βορειοβιετναμέζοι κυριάρχησαν τελικά το 1975, η χώρα αυτή της Νοτιοανατολικής Ασίας ενοποιήθηκε υπό την σκέπη τους και τα τελευταία χρόνιαπραγματοποιεί γενναία ανοίγματα στο ξένο κεφάλαιο θέλοντας να βαδίσει στα χνάρια της Κίνας.

Στον χώρο της συναυλίας, που χωρούσε 8.000 άτομα, βρέθηκε ένα ετερόκλητο πλήθος από νεαρούς βιετναμέζους, που ποτέ τους δεν είχαν ακούσει τον καλλιτέχνη, που έγραψε τραγούδια, όπως το "Blowin' in the Wind" και "The Times They Are A Changin'", βετεράνους κομμουνιστές, όπως ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Συνθετών του Βιετνάμ Τραν Λονγκ Αν, που δήλωσε ότι η μουσική του Ντύλαν άνοιξε ένα μονοπάτι στην ειρήνη και ξένοιπου ζουν στην χώρα, όπως 60χρονος αμερικανός Σταν Κέρμπερ, που είχε πολεμήσει στο Βιετνάμ από το 1969 έως το 1971 και για τον ίδιο οΝτίλαν είναι ο ποιητής της ειρήνης. Ο 69χρονος Ντίλαν εμφανίσθηκε επί σκηνής παίζοντας κιθάρα, φυσαρμόνικα και κίμπορντς, ερμηνεύοντας τραγούδια, όπως "A Hard Rain's a-Gonna Fall" και Highway 61 Revisited.

Η λίστα με τα τραγούδια που θα έπαιζε ο Ντίλαν είχε υποβληθεί στις αρχές για έγκριση, αν και δεν επιβλήθηκε κανενός είδους λογοκρισία, όπως δήλωσε ο διοργανωτής της συναυλίας Ροντ Κουίντον.



http://www.melwdos-music.com/2011/04/blog-post_15.html

Και τι έχουμε στο γκαράζ ?

in the garage wayne daniels05 580x386 And what we have in the garage
in the garage wayne daniels08 And what we have in the garage
in the garage wayne daniels10 And what we have in the garage
in the garage wayne daniels11 And what we have in the garage
in the garage wayne daniels13 And what we have in the garage
in the garage wayne daniels15 And what we have in the garage
in the garage wayne daniels17 And what we have in the garage

....Παντρεύτηκαν Ολόγυμνοι...

Ήθελαν ο γάμος τους να μείνει αξέχαστος… και το πέτυχαν. 
Πώς; Παντρεύτηκαν ολόγυμνοι! 

Ο λόγος για τον Rene και τη Melanie από την Αυστρία που ανέβηκαν τα σκαλιά της εκκλησίας στο Feldkirchen φορώντας η νύφη ένα πέπλο και ο γαμπρός ένα καπέλο.

Όπως δήλωσαν δεν ντρέπονται για το σώμα τους και ήθελαν να κάνουν κάτι έξω από τα τετριμμένα.

Ομολογουμένως, το πέτυχαν!
Nα ζήσουν τα παιδια, να δούμε στα βαφτίσια των παιδιών τους τι θα κάνουν....
 

10 ΤΡΌΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΣΕΤΕ ΒΑΡΟΣ


 

Τελικά η όσο το δυνατόν ευκολότερη απώλεια βάρους δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο! Εάν ανήκετε στην κατηγορία των γυναικών, που θέλουν να αδυνατίσουν, ακολουθήστε τους παρακάτω τρόπους.

1. Ενισχύστε την πρόσληψη ασβεστίου
Η πλούσια σε ασβέστιο διατροφή φαίνεται να μετριάζει τη συσσώρευση λίπους σε περιόδους υπερσίτισης και αντίστοιχα να επιταχύνει την αποδόμηση λίπους κατά την εφαρμογή υποθερμιδικής δίαιτας. Έτσι η κατανάλωση προϊόντων πλούσιων σε ασβέστιο 3-4 φορές σε καθημερινή βάση θα σας βοηθήσει να κάψετε περίπου 100 θερμίδες περισσότερες την ημέρα.

2. Αποφύγετε το αλκοόλ για ένα μήνα
Τα αλκοολούχα ποτά δεν περιέχουν απλώς περιττές θερμίδες (7 θερμίδες ανά γρ.) περίπου τις διπλάσιες δηλαδή από αυτές που περιέχονται στις πρωτεΐνες και στους υδατάνθρακες) αλλά μειώνουν και τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα με αποτέλεσμα να ανοίγουν την όρεξη. Έτσι η αποφυγή ή η μείωση τους έστω και για ένα μόνο μήνα μπορεί να κάνει τη διαφορά.

3. Μην ξεχνάτε το πρωινό
Σύμφωνα με έρευνες, όσοι παραλείπουν τακτικά το πρωινό καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες μέσα στην ημέρα από αυτούς που τρώνε το πρωί. Όταν παραλείπουμε γεύματα, τα επίπεδα της γλυκόζης μας πέφτουν κατακόρυφα με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε ότι μας λείπει ενέργεια και να νιώθουμε πολύ πεινασμένοι. Έτσι καταφεύγουμε σε λιπαρές τροφές για να ικανοποιήσουμε όχι μόνο την πείνα μας αλλά και τις ενεργειακές μας ανάγκες με αποτέλεσμα να παίρνουμε βάρος.

4. Στην κουζίνα ολοταχώς
Το σπιτικό φαγητό δεν είναι μόνο πιο υγιεινό αλλά μας βοηθά να διατηρήσουμε και τη γραμμή μας. Απ' τη μία γιατί ελέγχουμε οι ίδιοι τα συστατικά αλλά και τον τρόπο προετοιμασίας του φαγητού μας κι από την άλλη γιατί μπορούμε να επέμβουμε είτε χρησιμοποιώντας προϊόντα χαμηλότερα σε λιπαρά είτε επιλέγοντας κάποιον λιγότερο ανθυγιεινό τρόπο μαγειρέματος, π.χ. αποφυγή τηγανίσματος.

5 Το μέγεθος μετράει
To χάος γύρω από το ποιο είναι το σωστό μέγεθος μιας μερίδας φαγητού είναι ατελείωτο. Για να μην μπερδεύεστε λοιπόν έχετε στο νου σας ότι η μείωση της συνηθισμένης σας μερίδας κατά 15-20% θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος.

6. Ξεκινήστε με σαλάτα
Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση σαλάτας βοηθά να καταναλώνουμε περίπου 12% λιγότερες θερμίδες στο κυρίως γεύμα μας. Προσοχή όμως γιατί η αδυναμία στα πλούσια ντρέσινγκ μάς επιβαρύνει με 17% περισσότερες θερμίδες συνολικά.

7. Μοιράστε τις θερμίδες
Μην παραλείπετε γεύματα για να μην εξαντλείστε και αναγκάζεστε να τρώτε τελικά το βράδυ, θεωρώντας ότι μπορείτε να πάρετε τις θερμίδες που χάσατε την υπόλοιπη μέρα όλες μαζί, χωρίς επιπτώσεις. Είναι πολύ καλύτερα να παίρνετε όλα τα γεύματα σας, δείχνοντας πάντα το απαραίτητο μέτρο, ούτως ώστε οι ενεργειακές σας ανάγκες να καλύπτονται κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας και όχι σε ένα μόνο μέρος της.
8προσέξτε τι πίνετε.

Μπορείτε να «εξοικονομήσετε» μέχρι και 500 θερμίδες την ημέρα απλώς προσέχοντας τι πίνετε. Προτιμήστε τους φρέσκους χυμούς από λαχανικά που έχουν ελάχιστα ποσά απλών σακχάρων, αλλά και το τσάι, το γάλα με χαμηλά λιπαρά και φυσικά το νερό και αποφύγετε το αλκοόλ, τον καφέ και τη σοκολάτα. Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται.

9. Εκτοπίστε το κορεσμένο λίπος
Η υπερκατανάλωση κορεσμένων λιπαρών (γαλακτοκομικά, βούτυρο, κόκκινο κρέας) σχετίζεται με πολλά προβλήματα υγείας. Μην ξεχνάτε πως το λίπος αποδίδει τις περισσότερες θερμίδες από κάθε άλλο θρεπτικό συστατικό. Γι' αυτό αντικαταστήστε την ολόπαχη μαγιονέζα σας με κάποια με χαμηλότερα λιπαρά, τις πλούσιες σάλτσες και ντρέσινγκ με λαδολέμονο ή βινεγκρέτ, τα γλυκά με αποξηραμένα φρούτα και δείτε τη διαφορά.

10. Γελάστε με την καρδιά σας
Νέες έρευνες έχουν δείξει ότι 15 λεπτά γέλιου την ημέρα μάς βοηθάνε να κάψουμε 10-40 θερμίδες ανάλογα με το βάρος μας και την ένταση με την οποία γελάμε. Επιπλέον το γέλιο αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και την καύση των θερμίδων μέχρι και 20%. Γελάστε λοιπόν. Ακόμα κι αν δεν χάσετε όλα τα κιλά που θέλατε, τουλάχιστον θα έχετε περάσει
κ
αλά.http://minimarkettrikalon.blogspot.com/2011/04/10_14.html

Προσευχή, (δίαιτα) και νηστεία,

Η σπιτική πίτσα με λαχανικά είναι μία καλή λύση για νηστεία αλλά και για δίαιτα

Το εβδομαδιαίο μενού για να αποφύγετε τις ...νηστίσιμες θερμίδες

Πόσες πιθανότητες έχει ένα γεύμα να είναι λαχταριστό, διαιτητικό, εν όψει καλοκαιριού, και ταυτόχρονα νηστίσιμο; Η κυρία Ρένα Διπλάρη, σύμβουλος Ενεργειακής Διατροφολογίας, απαντά καταφατικά, παρέχοντας ειδικό μενού για τη Μεγάλη Εβδομάδα : εναλλακτικά πιάτα, σε πέντε διακριτές ώρες της ημέρας, που καταπολεμούν το αίσθημα της πείνας. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, η ειδικός συνιστά αποτοξίνωση μίας ημέρας με φρούτα, σαλάτες, και χυμούς, ενώ παράλληλα τονίζει ότι αφεψήματα, όπως χαμομήλι, μέντα, λουίζα βοηθούν στο αδυνάτισμα.

Πρωί

Μία φέτα ψωμί με βούτυρο και μέλι
Γάλα σόγιας με δημητριακά
Δυο φρυγανιές με ταχίνι και μέλι
Ένα ποτήρι γάλα σόγιας με μπανάνα

Ενας ρόκερ με το κλαρίνο του στη Μαλακάσα,

Ο Πετρολούκας Χαλκιάς (στο μέσον) με το κλαρίνο και την ορχήστρα του θα είναι ο πρωταγωνιστής σε ένα μεγάλο γλέντι που θα στηθεί την Πρωτομαγιά στο TerraVibe Park στη Μαλακάσα

Γλέντι με τον Πετρολούκα Χαλκιά και την ορχήστρα του στο TerraVibe

Το TerraVibe Park στη Μαλακάσα είναι συνυφασμένο με τη ροκ μουσική καθόσον εκεί εμφανίζονται συγκροτήματα αναλόγου μουσικού ύφους. Την Πρωτομαγιά όμως τα πράγματα αλλάζουν. Μπορεί η «κατάσταση» να είναι ροκ αλλά το πρόσταγμα έχουν τα κλαρίνα και η παραδοσιακή μουσική. Την 1η Μαΐου θα στηθεί ένα μεγάλο γλέντι με πρωταγωνιστή τον Πετρολούκα Χαλκιά και την ορχήστρα του. Τραγουδούν οι Αντώνης Κυρίτσης και Γιώτα Παππά, ενώ παίρνουν μέρος και τρεις γενιές δεξιοτεχνών του κλαρίνου: παππούς, παιδί και εγγόνι...

Ζωντανός μύθος

Ο Πετρολούκας Χαλκιάς είναι ένας από τους ζωντανούς μύθους της ελληνικής μουσικής κληρονομιάς. Στο κλαρίνο του αναστενάζει, δακρύζει, μοιρολογά, χαμογελά και χορεύει η Ηπειρος και όχι μόνο. Η μουσική του διαθέτει τέχνη, ύφος, λυρισμό και σπάνια δεξιοτεχνία.

Είναι μουσικός, μέλος μιας οικογένειας ξακουστής για τη συνεισφορά της στην ελληνική παραδοσιακή μουσική. Γεννήθηκε στο Δελβινάρι της Ηπείρου το 1934 και ασχολήθηκε με την τέχνη του κλαρίνου που ήταν παράδοση στην οικογένειά του.

Το όνομα του είναι Πέτρος Χαλκιάς. Υστερα από ένα τυπογραφικό λάθος στον πρώτο του δίσκο όμως (όπου είχε γραφεί Τ. Χαλκιάς αντί Π. Χαλκιάς) ο Πέτρος αποφάσισε να ονομάζεται Πέτρος - Λουκάς από το όνομα του παππού του Λουκά Χαρισιάδη.

Κλαρίνο από τα 11

Ο Πετρολούκας Χαλκιάς άρχισε την ενασχόλησή του με το κλαρίνο στην ηλικία των 11 ετών, σε πείσμα της άρνησης του πατέρα του, ο οποίος ήταν επίσης μουσικός. Μαθήτευσε δίπλα στον Φίλιππα Ρούντα με τη βοήθεια του οποίου έκανε και την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στην ηλικία αυτή.

Για μια γενιά ελεύθερη από το AIDS,

Ενα μικρό αγόρι κοιτάζει μέσα από τα παράθυρο σπιτιού στο Νέο Δελχί, στο οποίο φιλοξενούνται οροθετικά παιδιά. 2.500.000 παιδιά είναι φορείς και 16.600.000 έχουν μείνει ορφανά εξαιτίας του AIDS (AP Photo)

Μεγάλος ραδιομαραθώνιος της UNICEF, την Πέμπτη 14 Απριλίου

Με σύνθημα «Ενωθείτε για τα παιδιά. Ενωθείτε κατά του AIDS», ο Ραδιομαραθώνιος της UNICEF με την υποστήριξη της Εθνικής Ραδιοφωνίας και ιδιωτικών ραδιοσταθμών εγκαινιάζει την Πέμπτη 14 Απριλίου την ανανεωμένη εκστρατεία για την αντιμετώπιση του AIDS. Όπως επισημάνθηκε την Τρίτη στην συνέντευξη τύπου, παγκοσμίως, 370.000 παιδιά μολύνονται καθημερινά από τον ιό HIV και 260.000 πεθαίνουν. Οι αριθμοί δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού.
Αν και η συρρίκνωση των επιπτώσεων του ιού παγκοσμίως είναι ενθαρρυντική _κυρίως λόγω των εξελιγμένων φαρμάκων με τα νέα κρούσματα για το 2009 να είναι μειωμένα παγκοσμίως κατά 19% σε σχέση με το 1999_ η ασθένεια, σε καμία περίπτωση, δεν είναι ξεπερασμένη.
Αντιθέτως ο αριθμός των βρεφών που είναι φορείς του AIDS παρουσιάζει αύξηση· 1000 βρέφη μολύνονται καθημερινά στην υποσαχάρια Αφρική μέσω της μετάδοσης του ιού από την μητέρα. «Η κάλυψη της νοσηλείας και περίθαλψη αυτών των περιστατικών αποτελεί αβάσταχτο κόστος για τα φτωχά κράτη», επισήμανε η Πρόεδρος του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.) κυρία Τζένη Κρεμαστινού.
Στην Ευρώπη τα νέα κρούσματα παρουσίασαν αύξηση 30% από το 2004 έως το 2009, με τη μεγαλύτερη αύξηση να εντοπίζεται στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Ενώ, για την Ελλάδα, σύμφωνα με την Πρόεδρο του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ, ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι το 20% των νέων κρουσμάτων ανιχνεύεται σε αλλοδαπούς.
Με στόχο την εξάλειψη του AIDS σε παγκόσμιο επίπεδο η UNICEF σε συνεργασία με την Ελληνική Ραδιοφωνία καλεί όλους τους Έλληνες να γίνουν συμμέτοχοι σε αυτή την εκστρατεία, προσφέροντας τις δωρεές τους. Με πίστη ότι ο στόχος δεν είναι ανέφικτος, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNICEF κ. Λάμπρος Κανελλόπουλος δήλωσε στο Βήμα ότι «η υποστήριξη της UNICEF είναι υποστήριξη σε συγκεκριμένα προγράμματα πρόληψης, ενημέρωσης, θεραπείας και αντιμετώπισης του AIDS».
Με την αρωγή κρατικών, αλλά και ορισμένων ιδιωτικών σταθμών, ανάμεσα στους οποίους και ο ΒΗΜΑ FM 99,5, η UNICEF στοχεύει να ευαισθητοποιήσει τους Έλληνες και να τους πείσει ότι «η συμμετοχή δεν έχει όρια». Όρια εθνικά, φυλετικά, ηλικιακά όπως με μεγάλη θέρμη υποστήριξε η Μαριάννα Κουφάκη, μαθήτρια του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης, το οποίο θα εκπέμψει το πρόγραμμα του Ραδιομαραθωνίου μέσω του διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού του.
Αισιόδοξος για την επιτυχία του εγχειρήματος, για το οποίο έχει την ευθύνη του συντονισμού, ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και διεθνούς φήμης συνθέτης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου δήλωσε στο «Βήμα»: «Το ραδιόφωνο έχει την ικανότητα να συμπαρασύρει και να ευαισθητοποιεί μέσω του λόγου και της μουσικής. Ελπίζουμε και αυτή την φορά οι ακροατές να δεχθούν με ανοιχτή καρδιά το κάλεσμα της UNICEF».

Το τρένο σφύριξε,


Εξερευνήστε τον κόσμο με τον πιο ξεκούραστο και ελκυστικό τρόπο

«Τα τρένα είναι υπέροχα, βλέπεις τη φύση, τους ανθρώπους, τις πόλεις, ουσιαστικά βλέπεις την ίδια τη ζωή» έλεγε η Αγκαθα Κρίστι. Και είχε δίκιο. Ο πιο ωραίος τρόπος να διασχίσετε μια χώρα και να αφουγκραστείτε τον παλμό της είναι αδιαμφισβήτητα το τρένο. Οι εικόνες που εναλλάσσονται μπροστά στα μάτια σας και τα αρώματα της φύσης που αναδίδονται στην ατμόσφαιρα συνθέτουν ένα πολύτιμο παζλ ερεθισμάτων σκιαγραφώντας με τον καλύτερο τρόπο τη φυσιογνωμία της περιοχής που επισκέπτεστε. Διάσημα τρένα, παλιά και νεότερα, πλήρως ανανεωμένα και εκσυγχρονισμένα, κάνουν το όνειρο πραγματικότητα. Εσείς απλώς βάλτε ένα τέτοιο ταξίδι στο πρόγραμμα και δεν θα χάσετε. Πάρτε μια γεύση:


Αληθινό έργο τέχνης, το ιστορικό τρένο της Βενετίας σας ταξιδεύει σε άλλους τόπους και άλλες εποχές

Ναι, θα έφευγα.


Nαι, θα έφευγα.

Όχι επειδή υπάρχει κρίση. Όχι επειδή οι δουλειές είναι δύσκολες. Όχι επειδή με ζορίζει το δάνειο. Αλλά επειδή ζω σε μια χώρα που οι συμπατριώτες μου μάλλον δεν αγαπούν τελικά, μιας και αγάπη χωρίς σεβασμό δεν υπάρχει. Δεν μιλώ για τους φοροφυγάδες, τους επαγγελματίες συνδικαλιστές, τα πάσης φύσεως λαμόγια. Μιλώ για μια πολύ μεγαλύτερη, φοβάμαι, μάζα. Που κοιτάζει αποκλειστικά και μόνο την πάρτη της, τον παρά της, τον κύκλο της, το σπίτι της, αδιαφορώντας παντελώς για ό τι κοινό. Που δεν τηρεί κανέναν κανόνα – ούτε κάν τους στοιχειώδεις της καλής συμπεριφοράς – και δεν έχει και κανέναν σκοπό να τους τηρήσει ποτέ. Που περιμένει πάντα από κάποιον άλλον, κάποιον αόριστο τρίτο – συνήθως αυτός λέγεται κράτος όταν δεν λέγεται μαλάκας – να κάνει τα πάντα για λογαριασμό του: απ’το να του βρει δουλειά μέχρι να του καθαρίσει τα σκαλιά όταν χιονίσει.

Είναι κακόγουστος, κακότροπος και κακόπιστος. Δεν λέει καλημέρα, παρακαλώ κι ευχαριστώ. Πετάει το σκουπίδι του στον δρόμο. Καπνίζει στο εστιατόριο γιατί έτσι γουστάρει. Αγνοεί επιδεικτικά την ουρά στα τυριά κι αν του το υπενθυμίσει κανείς ενοχλείται μεγαλοφώνως. Βγάζει τον σκύλο βόλτα – αν τον βγάλει – και δεν διανοείται να μαζέψει τα κουραδάκια του. Το μπαλκόνι του είναι η αποθήκη του και στα παλιά του τα παπούτσια αν εσύ πίνεις καφέ με θέα τη σκεβρωμένη σιδερένια ντουλάπα και δυο σφουγγαρίστρες. Κτίζει τριόροφο και σε κάθε βεράντα βάζει άλλα κάγκελα – λες και τα πήρε ρετάλια από καλάθι. Ακούει πως κάτι καλό έγινε κι αντί να χαρεί, ψάχνει να βρει τον λάκο στη φάβα.

Δεν τον θέλω πια στην καθημερινότητά μου. Έχει καταστρέψει την πατρίδα μου. Είναι μίζερος και κινδυνεύω να με πάρει μπάλα η μιζέρια του. Ναι, λοιπόν. Αν ήμουν δεκαοκτώ, εικοσιοκτώ, τριανταοκτώ, θα ήμουν κολλημένη σ’ενα PC και θα έψαχνα τα job opportunities ανά τον κόσμο. Θα έφευγα όχι για μια καλύτερη δουλειά, όχι για περισσότερα λεφτά, αλλά για να ξαναβρώ την ποιότητα της καθημερινότητάς μου. Τις αξίες της οργανωμένης κοινωνίας που θα ήθελα να μάθουν τα παιδιά μου- της συλλογικής εργασίας, της κοινωνικής προσφοράς, του εθελοντισμού. Τη χαρά του να κυκλοφορώ ελεύθερα στο δρόμο, να παίρνω το λεωφορείο όποτε θέλω και να μου λέει καλημέρα η ταμίας στο σουπερμάρκετ. Κι ας ήταν γκρίζος ο ουρανός κι ας μην είχε θάλασσα.

Η ιστορία της κιθάρας,


Ο όρος κιθάρα χρησιμοποιείτο στην Ελληνική Αρχαιότητα για να περιγράψει ένα έγχορδο μουσικό όργανο που ανήκε στην οικογένεια της λύρας.


Σήμερα η λέξη κιθάρα αναφέρεται στο σύγχρονο μουσικό όργανο "guitar" (ένας όρος που προέρχεται από το Αρχαιοελληνικό όρο κιθάρα). Το άρθρο αυτό αναφέρεται σε αυτή την σύγχρονη χρήση του όρου δηλαδή στο όργανο guitar. Η σύγχρονη κιθάρα είναι ένα έγχορδο νυκτό μουσικό όργανο που ανήκει στην οικογένεια του λαούτου. Στη σύγχρονη εκδοχή της, αποτελείται συνήθως από έξι χορδές, ωστόσο συναντώνται και παραλλαγές με επτά, οκτώ, δέκα, δώδεκα και δεκαοκτώ. Ο όρος κιθάρα περιγράφει εν γένει αρκετά όργανα που εμφανίζουν παραλλαγές ως προς τη μορφολογία τους ή τον τρόπο εκτέλεσής τους. Σύμφωνα με το σύστημα ταξινόμησης Hornbostel-Sachs, ανήκει στα σύνθετα χορδόφωνα. Από το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή μουσικά όργανα, καθώς χρησιμοποιείται σε μια πληθώρα μουσικών ειδών, όπως η τζαζ, μπλουζ, ροκ,heavy metal ποπ, λαϊκή και παραδοσιακή μουσική, ενώ στη νεότερη ιστορία της χρησιμοποιείται σε ένα αυξανόμενο ρεπερτόριο κλασσικής μουσικής.


Ιστορία
Τα ίχνη της Ιστορίας της Κιθάρας μπορούν να ανιχνευθούν από τον 15ο αιώνα, με την πρώτη «σύγχρονου τύπου» Κιθάρα να συναντιέται στην Ισπανία. Οι πρώτες κιθάρες ήταν πολύ μικρές και αρχικά είχαν τέσσερα ζεύγη χορδών. Η ισπανική κιθάρα (ή Κλασσική κιθάρα) είναι καμπυλωτή στο σώμα και χρησιμοποιεί την κοιλότητα του σώματος για την ενίσχυση του ήχου. Αρχικά, χρησιμοποιούνταν χορδές από έντερα αγελάδας, αργότερα νεύρα διάφορων ζώων, οι οποίες αργότερα αντικαταστάθηκαν από νάιλον και ατσάλινες χορδές που χρησιμοποιούνται και σήμερα. Το 16ο αιώνα οι κιθάρες έγιναν όργανα με πέντε ζεύγη χορδών.


Οι συνθέτες για αυτά τα μουσικά όργανα έγραψαν κυρίως σε σημειογραφία ταμπλατούρας. Η Ιταλία ήταν η πρωτεύουσα του κιθαριστικού κόσμου του 17ου αιώνα. Στη Γαλλία η κιθάρα έγινε το όργανο της αριστοκρατίας και των ευγενών. Παρόλα αυτά, η Ισπανική Σχολή της κλασσικής κιθάρας και η κατασκευή της Ισπανικής κιθάρας άρχισε να ακμάζει μόλις μετά το τέλος του 18ου αιώνα. Οι Ιταλοί συνθέτες έγραψαν ένα μεγάλο αριθμό σημαντικών έργων και όπως οι κιθαριστές και οι κατασκευαστές των οργάνων , έτσι και αυτοί ταξίδευαν συχνά.

Ο σημαντικότερος παράγοντας στην ανάπτυξη της κλασσικής κιθάρας ήταν η προσθήκη της έκτης χορδής στο μουσικό αυτό όργανο περίπου στα μέσα του 18ου αιώνα. Κατά το 19ο αιώνα, οι αλλαγές στις κοινωνικές συνθήκες και η βελτίωση στα μέσα μετακίνησης και μεταφοράς συντέλεσαν στην ανάπτυξη και στη διάδοση της κιθάρας και ενθάρρυναν τους κιθαριστές να ταξιδεύουν παγκοσμίως.

Η μουσική της κλασσικής κιθάρας άνθισε το 19ο αιώνα στην Ισπανία. To 1850-1892 o Α. Τorres έδωσε τη βασική μορφή της κιθάρας, με την οποία την ξέρουμε και σήμερα. Τον 20ο αιώνα η επαναστατική τεχνολογική πρόοδος και η ραγδαία εξέλιξη των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και πληροφόρησης είναι οι φορείς στους οποίους οφείλεται η δημοσιότητα και η αναγνώριση που έχει λάβει η Κλασσική Κιθάρα.


Η εξάχορδη κιθάρα έκανε την εμφάνισή της στα μέσα του 18ου αιώνα και είχε έξι μονές χορδές αντί για ζεύγη χορδών, σε αντίθεση με τους προκάτοχούς της (τετράχορδα και πεντάχορδα μουσικά όργανα). Στην Ιστορία της κιθάρας δεν υπάρχει ακριβής ημερομηνιακή καταγραφή του γεγονότος εμφάνισης της κιθάρας, ωστόσο ήταν μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις. Το 1850-1892 ο κατασκευαστής κιθάρων Manual Torres ανέπτυξε το μουσικό όργανο στη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα, με μεγαλύτερο και πιο ηχηρό σώμα (ηχείο). Κατά το 19ο αιώνα η κιθάρα, όπως την συναντάμε σήμερα, αναπτύχθηκε και βελτιώθηκε στο σχήμα και στα μηχανικά κλειδιά.

Επίσης, εμφανίστηκαν και άλλες ποικιλίες όπως η δωδεκάχορδη κιθάρα, η χαβανέζικη κιθάρα, ακουστική κιθάρα.


Μέρη Κιθαρας

Η κιθάρα αποτελείται από δύο κύρια μέρη: το σώμα και το μπράτσο.

Σώμα
Το σώμα είναι το πλατύ μέρος της κιθάρας. Ο βασικός ρόλος του είναι να αποτελέσει το σημείο στο οποίο κομπλάρουν οι χορδές για να στηριχτούν σωστά, και περιλαμβάνει τη γέφυρα (ή αλλιώς καβαλάρη) που τεντώνει τις χορδές πάνω από την υπόλοιπη κιθάρα. Χρησιμεύει επίσης και σαν σημείο στήριξης του χεριού που χτυπάει τις χορδές. Στην κλασική και ακουστική κιθάρα είναι κοίλο και χρησιμεύει σαν αντηχείο που ενισχύει τον ήχο της κιθάρας με φυσικό τρόπο, ενώ το ξύλο, το σχέδιο και η ποιότητα κατασκευής του παίζουν αποφασιστικό ρόλο στον τελικό ήχο που θα βγάλει το όργανο. Στην ηλεκτρική κιθάρα είναι συνήθως συμπαγές, και χρησιμοποιείται για να στεγάσει τους μαγνήτες, τα ποτενσιόμετρα που ρυθμίζουν ένταση και τόνο, καθώς και τυχόν ηλεκτρονικά που μπορεί να υπάρχουν. Κι εδώ όμως το υλικό και η ποιότητα κατασκευής παίζουν ρόλο, γιατί επηρεάζουν τον τρόπο που δονείται ολόκληρο το όργανο παράγοντας ήχους.

Μπράτσο
Το μπράτσο της κιθάρας είναι το μακρόστενο μέρος της, και περιλαμβάνει την ταστιέρα, τον ζυγό και τα κλειδιά. Στις κλασικές κιθάρες είναι ενσωματωμένο με την υπόλοιπη κατασκευή, ενώ στους άλλους τύπους (κυρίως στις ηλεκτρικές) μπορεί να είναι και αποσπώμενο. Το μπράτσο χρησιμεύει για να μπορεί ο κιθαρίστας να μεταβάλλει τον ήχο που βγάζει το όργανο, πατώντας τις χορδές σε διαφορετικά τάστα. Ο ζυγός αποτελεί το απέναντι από τον καβαλάρη σημείο τεντώματος των χορδών, ενώ τα κλειδιά είναι τα σημεία όπου καταλήγουν οι χορδές και διαθέτουν κοχλία που επιτρέπει το μεγαλύτερο ή μικρότερο τέντωμά τους, για σωστό κούρδισμα.

Το πίσω μέρος του μπράτσου είναι καμπυλωτό, για να διευκολύνεται το πιάσιμο και η στήριξη του χεριού που πατάει τις χορδές. Στις ηλεκτρικές κιθάρες, αυτή η καμπυλότητα είναι μικρότερη απ' ότι στις υπόλοιπες.

Το ξύλο από το οποίο είναι φτιαγμένο το μπράτσο είναι, όπως και το σώμα, καίριας σημασίας. Για την ταστιέρα επιλέγεται συνήθως έβενος ή τριανταφυλλιά, που δίνουν καλύτερη αίσθηση στο παίξιμο και αντέχουν στις φθορές. Για το πίσω μέρος χρησιμοποιούνται ξύλα που διακρίνονται για την αντοχή τους, καθώς λόγω της τάσης των χορδών δεν είναι δύσκολο να παρουσιαστεί σκέβρωμα (καμπύλωση) στο μπράτσο, πράγμα που καταστρέφει τον ήχο μιας κιθάρας και δυσκολεύει το παίξιμο. Πολλές ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες έχουν μέσα στο μπράτσο ενσωματωμένη μια σιδερένια ράβδο, η καμπυλότητα της οποίας (και επομένως και του μπράτσου) μπορεί να ρυθμιστεί με κλειδί, επαναφέροντας τυχόν σκέβρωμα του μπράτσου.

Τρόπος λειτουργίας
Οι Χορδές περνάνε πάνω από την ταστιέρα, όπου ο κιθαρίστας τις πιέζει σε διάφορα σημεία (τάστα) με τα δάκτυλα του ενός χεριού εκτός απ' τον αντίχειρα, αυξομειώνοντας το μήκος τους ώστε να αλλάζει ανάλογα την συχνότητα που θα πάλλονται. Το άλλο χέρι του κιθαρίστα κάνει τις χορδές να πάλλονται, είτε «τραβώντας» τες με τα νύχια των δακτύλων, πάλι εκτός του αντίχειρα, είτε χτυπώντας τες με μια πένα. Τα ηχητικά κύματα που παράγονται σπάνια έχουν μεγάλη ένταση, οπότε είναι αναγκαία η ενίσχυσή τους, είτε με φυσικό τρόπο στην περίπτωση των ακουστικών, όπου χρησιμοποιείται ένα αντηχείο για σώμα στην κιθάρα, είτε με ηλεκτρονικό τρόπο στις ηλεκτρικές κιθάρες όπου χρησιμοποιείται ένας ενισχυτής. Ο ενισχυτής λαμβάνει το ηλεκτρικό σήμα που παράγεται καθώς οι χορδές πάλλονται πάνω από τους μαγνήτες της κιθάρας και το ενισχύει αναλογικά ή ψηφιακά.

Είδη κιθάρας

Κλασσική κιθάρα
Ακουστική κιθάρα
Ηλεκτρική κιθάρα
Λαϊκή κιθάρα
Κιθάρα του Flamenco
Ηλεκτρακουστική κιθάρα
Ηλεκτροκλασσική κιθάρα
Δωδεκάχορδη κιθάρα
Άταστη κιθάρα
Μπασοκίθαρο
Τρες
Κουάτρο
Πορτογαλική κιθάρα των Φάντος
Γιουκαλίλι
Pedal steel guitar
Ρωσική Κιθάρα


Ηλεκτρική Κιθάρα
Η ηλεκτρική κιθάρα δεν έχει ηχείο αλλά χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνήτες που μετατρέπουν τους παλμούς των χορδών σε ηλεκτρικό σήμα. Το κυρίως σώμα μπορεί να είναι συμπαγές «solid body» ή με μικρό ηχείο «hollow body». Έχει δύο η περισσότερους μαγνήτες με ρυθμιστικά έντασης και τονικότητας. Πολλές φορές υπάρχει ειδικός μοχλός, που χρησιμοποιείται για βιμπράτο.

Η εταιρία Rickenbacker κατασκεύασε το 1931 την πρώτη ηλεκτροακουστική κιθάρα με κάψα. Ακολούθησε η Gibson το 1935 με το πρώτο «σκάφος»(hollow body) την φημισμένη ES150 που χρησιμοποιούσε τους μαγνήτες « Charlie Christian”. Αυτός ο τύπος κιθάρας είναι ακόμη δημοφιλής στην Τζαζ. Αντίθετα στην ροκ μουσική οι μεγαλύτερες εντάσεις δημιουργούσαν μικροφωνισμούς λόγω της ύπαρξης του αντηχείου. Έτσι το 1948 η εταιρία Fender κατασκεύασε την πρώτη κιθάρα με συμπαγές σώμα, την Telecaster. H Gibson απάντησε με το μοντέλο «Les Paul» χρησιμοποιώντας το όνομα γνωστού κιθαρίστα της εποχής που συμμετείχε ενεργά στους πειραματισμούς της εταιρίας. Το 1954 η Fender κατασκεύασε ένα μοντέλο με τρεις μαγνήτες και με λεβιέ βιμπράντο, την περίφημη Stratocaster. Τέλος, στην δεκαετία του ’50, η Gibson εισήγαγε την σειρά 300 που είχε λεπτότερο αντηχείο και έτσι ήταν λιγότερη ευαίσθητη στους μικροφωνισμούς. Άλλες κατασκευαστικές εταιρίες :Wal, Ibanez, Jackson.


Η ηλεκτρική κιθάρα κατέχει πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της μοντέρνας μουσικής του 20ου αιώνα. Ο ενισχυμένος ήχος και η δυνατότητα χρήσης εφφέ την καθιστά κυρίαρχο όργανο σε όλα τα είδη μοντέρνας μουσικής.

Τζαζ : Joe Pass, Larry Corryel, John McLaughlin,
Ροκ : Jimmy Hendrix, Carlos Santana, Rory Gallaher, Steve Vai, Satriani,
Μπλουζ : B. B. King, Stevie Ray Vaughan

Η ηλεκτρική κιθάρα χρησιμοποιήθηκε και από συνθέτες όπως ο George Crumb και ο Frank Martin, σε έργα έντεχνης μουσικής.
Στις περισσότερες περιπτώσεις παίζεται με πέννα και σπάνια με δάκτυλα. Οι μουσικοί των Μπλουζ συνηθίζουν να παίζουν με τον αντίχειρα.
Αρκετοί αριστερόχειρες μουσικοί των Μπλουζ, αν και κρατούν την κιθάρα με το μπράτσο προς τα δεξιά, διατηρούν τις χορδές, όπως είναι τοποθετημένες για έναν δεξιόχειρα μουσικό.






Η ιστορία του δίσκου,


Μία αναδρομή στη μουσική βιομηχανία από το 1900 ως τις μέρες μας
Μουσική! Δισκογραφία! Δίσκοι, cds, κασέτες, βινύλια, άλμπουμς, εξώφυλλα ... συνθέτες, νότες, τραγουδιστές, στίχοι, τραγούδια ...! Έννοιες και αντικείμενα, τόσο οικεία, τόσο προσιτά σε όλους εμάς που νότες συντροφεύουν κάθε δευτερόλεπτο της καθημερινής μας πάλης. Στις μουσικές μας προτιμήσεις ανήκει το πιο καλοξεσκονισμένο ράφι της βιβλιοθήκης μας. Παλιά βινύλια στη μια του άκρη, ένα παλιό πικάπ δίπλα σε ένα cd player, πολλά cds, δύο τρία συλλεκτικά 45άρια, λίγες αυτοσχέδιες 90άρες κασέτες γραμμένες, ένα άρθρο για τα blu-ray discs. Αντικείμενα που δε δανείζουμε, που κοιτάμε με νοσταλγία ή περιφάνεια, που αγαπούμε σαν τις ψυχές μας, που το ένα διαδέχεται το άλλο στο χρόνο και μαζί συνυπάρχουν. Τι θα λέγατε για ένα ταξίδι, μία μικρή αναδρομή στις εποχές της μουσικής δισκογραφίας από τις αρχές του περασμένου αιώνα ως τις μέρες μας;

Να παίζουν τα γραμμόφωνα ...
Κι όμως έχουν περάσει πάνω από 100 χρόνια! Πάνω από ένας αιώνας μουσικής δισκογραφίας! Οι πρώτες συσκευές καταγραφής ήχου πρωτοπαρουσιάστηκαν στα μέσα του 19ου αιώνα, με το Γάλλο Leon Scott (Λεόν Σκοτ) να δημιουργεί μια τέτοια συσκευή. Είκοσι χρόνια μετά ο Thomas Edison (Τόμας Έντισον) θα παρουσιάσει το «φωνογράφο», μία συσκευή καταγραφής και αναπαραγωγής ήχου, μέσω σφαιρικών κυλίνδρων. Δέκα χρόνια αργότερα, ο Έντισον θα εξελίξει το φωνογράφο του, τον οποίο και θα διαθέτει πλέον για εμπορική εκμετάλευση μέσω της νεοσύστατης εταιρίας του EdisonPhonographs. Την ίδια εποχή ο ανταγωνιστής Graham Bell, ήταν ο εμπνευστής του «γραφόφωνου», μίας βελτιωμένης έκδοσης του φωνογράφου του Έντισον και που αργότερα θα αποτελέσει τη βάση της Columbia. Πάνω στο γραφόφωνο του Bell, ο Edison θα εξελίξει το φωνογράφο του. Η ιστορία των μουσικών ηχογραφήσεων είχε μόλις αρχίσει ...
Η βιομηχανία κατασκευής και διάθεσης του φωνογράφου και του γραφόφωνου άργησε να αγγίξει το φιλόμουσο κοινό. Η πτώχευσή της συγκρατήθηκε από την κατασκευή των πρώτων συσκευών αναπαραγωγής μουσικής με κερματοδέκτη. Δεν ήταν παρά οι πρόδρομοι των juke box! Το όραμα μιας συσκευής αναπαραγωγής ήχου χαμηλού κόστους και ευρείας κατανάλωσης έγινε πράξη από το Γερμανό Emil Berliner (Εμίλ Μπερλίνερ), μετανάστη στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Berliner με τη βοήθεια ενός Αμερικανού μηχανικού, κατασκεύασε το πρώτο «γραμμόφωνο». Οι δυο μαζί ίδρυσαν την εταιρία Victor το μεγαλύτερο κατασκευαστή γραμμοφώνων και δίσκων στις αρχές του 20ου αιώνα.

Παράλληλα, ο Berliner ιδρύει παράρτημα δίσκων της εταιρίας του στο Λονδίνο, το οποίο και γίνεται γνωστό από την ετικέτα των δίσκων του: His Master’s Voice και από το Niper το σκυλάκι. Ο δίσκος σταδιακά αντικαθιστά τον κύλινδρο. Ο Berliner με μία πρωτοποριακή μέθοδο έδωσε τη δυνατότητα κατασκευής χιλιάδων αντιτύπων δίσκων από την ίδια πρωτότυπη μήτρα. Ακόμη και ο Edison υποχρεώνεται να στραφεί ταυτόχρονα και στην κατασκευή των δικών του δίσκων. Οι τρεις εταιρίες Victor, Columbia και Edison πουλούν εκατομμύρια δίσκους παγκοσμίως. Πολύ σύντομα η μουσική βιομηχανία θα γίνει μία από τις πιο σημαντικές βιομηχανίες στον κόσμο.
Το 1906 το γραμόφωνο Victrola της εταιρίας Victor θα κάνει την εμφάνισή του. Λίγα χρόνια μετά η εταιρία Decca θα παρουσιάσει το πρώτο φορητό γραμμόφωνο και αργότερα τα πρώτα ηλεκτρικά φορητά γραμμόφωνα θα βγουν στην αγορά. Σκοπός του γραμμοφώνου ήταν να αποτελέσει μία φορητή συσκευή ψυχαγωγίας, ικανή να αναπαράγει τον ήχο, τη μουσική. Το χαρακτηριστικό χωνί των πρώτων μοντέλων ενίσχυε τον ήχο, αλλά και την καλλιτεχνική του ταυτότητα.

Το γραμμόφωνο αγαπήθηκε πολύ. Ίσως γιατί δεν ήταν απλά μία συσκευή, αλλά ένα σημείο πολιτισμού, κερδίζοντας μία θέση στο πάνθεον της μουσικής ιστορίας.

Οι πρώτοι δίσκοι γραμμοφώνου κατασκευάστηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα, από ανθεκτικό σκληρό λάστιχο με διάμετρο περίπου 25 εκατοστά, ηχογραφημένοι μόνο από τη μία τους πλευρά. Η χάρτινη θήκη τους, συχνά είχε οπή για να φαίνονται οι καλλιτεχνικές πληροφορίες του δίσκου, ενώ στη ράχη αναγραφόταν ο τίτλος του δίσκου ή το όνομα του δημιουργού και ο αριθμός καταλόγου. Εκείνη την περίοδο ηχογραφήθηκαν στη Νέα Υόρκη και τα πρώτα ελληνικά τραγούδια.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, γεννιέται το βινύλιο! Το 1948, το βινύλιο θα καθιερωθεί ως το κύριο μέσο κατασκευής των μουσικών δίσκων. Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια η εταιρία Decca θα φτιάξει δίσκους 78 στροφών από βινύλιο. Οι ανταγωνιστές της δε θα ακολουθήσουν το παράδειγμά της. Θα φτιάξουν τους πρώτους δίσκους 45 στροφών από βινύλιο την ίδια περίοδο. Γεγονός το οποίο θα σημάνει σταδιακά την κατάργηση των δίσκων γραμμοφώνου, με τις πωλήσεις να μειώνονται τη δεκαετία του 1950 και τα τελευταία 78άρια να εκδίδονται στις αρχές της δεκαετίας του 1960.
Την ίδια περίοδο ο δίσκος 33 στροφών εμφανίστηκε στην αγορά για λογαριασμό της εταιρίας CBS. Στα χρόνια που ακολούθησαν και με τις τεχνολογίες που τα συνόδευσαν αρκετά μουσικά κομμάτια των 78 στροφών επανακυκλοφόρησαν σε σχετικές συλλογές. Μία νέα, high fidelity εποχή θα ξεκινήσει για τους λάτρεις της μουσικής και η μουσική βιομηχανία θα γυρίσει μία ακόμη σελίδα.

Το πρώτο ελληνικό τραγούδι που ηχογραφήθηκε σε δίσκο 78 στροφών, ήταν η «Σμυρνέϊκη Σερενάτα» με τον τενόρο Μιχάλη Αραχτίζη, στη Νέα Υόρκη.
Ο τελευταίος δίσκος γραμμοφώνου φαίνεται να εκδόθηκε το 1960 από τη Melody και περιείχε το τραγούδι «Θα φύγεις» με τη Μαίρη Καζή.
Περίπου 25.000 ελληνικά τραγούδια βρίσκονται τυπωμένα σε δίσκους γραμμοφώνου.
Ο συνθέτης με τους περισσότερους δίσκους γραμμοφώνου είναι ο Βασίλης Τσιτσάνης. 408 τραγούδια του έχουν γραμμοφωνηθεί.

Οι δίσκοι βινυλίου 45 και 33 στροφών, έφεραν μία πραγματική επανάσταση στη μουσική βιομηχανία, ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1950. Μια πραγματική έκρηξη της εμπορικής εκμετάλλευσης του βινυλίου ώθησε σε εκατομμύρια πωλήσεις δίσκων βινυλίου για όλα τα χρόνια που ακολούθησαν, μέχρι τη σταδιακή περιθωριοποίησή τους με την έλευση της ψηφιακής εποχής στον ήχο. Όμως, στην πράξη η παραγωγή δίσκων βινύλιο δε σταμάτησε ποτέ.

Η κασέτα παρουσιάστηκε στην παγκόσμια αγορά σχεδόν ταυτόχρονα με τους δίσκους 33 στροφών, στα τέλη της δεκαετίας του 1940. Η ευρεία εμπορική της χρήση θα καθιερωθεί περίπου 20 χρόνια αργότερα στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Ιδιαίτερα προς τα τέλη της δεκαετίας του 1970 και μετά, με τη διάθεση των φορητών μαγνητοφώνων, οι κασέτες γνώρισαν μεγάλη άνθιση και οι εταιρίες εφάρμοσαν την παράλληλη κυκλοφορία των τίτλων τους σε κασέτες και δίσκους 33 στροφών. Τα μονοφωνικά φορητά κασετόφωνα, που μπορούσαν να λειτουργήσουν και με μπαταρίες, και αργότερα τα μικρά στέρεο κασετόφωνα (walkman) έγιναν το πιο δημοφιλές μέσο ακρόασης μουσικής για τη νεολαία, υποχρεώνοντας τις εταιρίες να μπουν στο πνεύμα της εποχής και να εκδόσουν.
Εποχή άφησαν όμως και οι κασέτες ... χωρίς ήχο! Οι 60λεπτες και 90λεπτες άγραφες κασέτες αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους απανταχού μουσικόφιλους. Συνδυάστηκαν αρμονικά με τα βινύλια και το ραδιόφωνο, φιλοξενώντας αυτοσχέδιες προσωπικές συλλογές από διαφορετικά βινύλια και ραδιοφωνικές ηχογραφήσεις. Ιδιαίτερα στη χώρα μας, που η άνθισή τους συνδυάστηκε με τα πρώτα χρόνια της ελεύθερης ιδιωτικής ραδιοφωνίας.
Με την έλευση της ψηφιακής εποχής, κασέτα και βινύλιο θα πάρουν σιγά σιγά το δρόμο προς την ιστορία.

Η ψηφιακή εποχή θα κάνει την εμφάνισή της στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Το πρώτο μικρό δισκάκι διαμέτρου 12 εκατοστών που βγάζει ψηφιακό ήχο, μαζί με το πρώτο player θα πρωτοπαρουσιαστεί από τις εταιρίες Sony και Philips το 1982, μετά από ένα χρονικό διάστημα συνεργασίας έρευνας και προσπάθειας. Το cd (compact disc) δεν ήταν παρά η εμπορική αποτύπωση της τεχνολογίας laser στη μουσική, με την οποία στάθηκε πια δυνατό να ακούμε το ηχογραφημένο περιεχόμενο, χωρίς την «επαφή» του player με το δίσκο.
Στα πρώτα cds ήχου που θα εκδοθούν συγκαταλέγονται το cd των Abba The visitors και η «Συμφωνία των Άλπεων» του Ρίχαρντ Στράους που ηχογραφήθηκε για λογαριασμό της Deutsche Grammophon, κοντά στα μέρη που ο Berliner ηχογράφησε τους πρώτους δίσκους γραμμοφώνου σχεδόν έναν αιώνα νωρίτερα! Γενικά, οι πρώτες ηχογραφήσεις σε cd αφορούσαν κυρίως κλασική μουσική, μιας και οι θαυμαστές της φέρονταν περισσότερο διατεθιμένοι να καταβάλουν το υψηλό αντίτιμο σε cds και cd-players.
Μικρό μέγεθος, μεγάλη χωριτικότητα, ανθεκτικό υλικό, καλή ποιότητα ήχου, εύκολη πλοήγηση στο μουσικό περιεχόμενο ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά που γρήγορα καθιέρωσαν το cd ως το κύριο μέσο εγγραφής και αναπαραγωγής ήχου και μουσικής στη δεκαετία του 1980, παγκοσμίως. Αν και στην αρχή οι δισκογραφικές εταιρίες εμφανίστηνκαν διστακτικές απέναντι στη νέα τεχνολογία, γρήγορα υποχρεώθηκαν να την αποδεχθούν και τελικά να εκδόσουν και να επανεκδόσουν στα επόμενα χρόνια ανυπολόγιστο αριθμό τίτλων σε cd. Ήδη στα τέλη της δεκαετίας του 1980, παγκοσμίως οι πωλήσεις cd θα ξεπεράσουν αυτές του βινυλίου.

Στην Ελλάδα, τη δεκαετία του 1990, οι δισκογραφικές εταιρίες επανέκδοσαν μαζικά έναν πολύ μεγάλο αριθμό δίσκων βινυλίου σε cd, ξεκινώντας από τα κλασικά έργα των Ελλήνων δημιουργών. Μέχρι και σήμερα, το cd εξακολουθεί να είναι το κύριο μέσο παραγωγής και διάθεσης μουσικής στη χώρα μας, αλλά και παγκοσμίως. Στα 25 και πλέον χρόνια ζωής του, πάνω από 200 δισεκατομμύρια τίτλοι μουσικής σε cd έχουν πουληθεί παγκοσμίως.
Περίπου 10 χρόνια μετά την εμφάνισή του, το cd θα "μικρύνει" σε μέγεθος, όταν η εταιρία Sony στις αρχές του 1991 θα παρουσιάσει το Mini Disc (MD). Το Mini Disc ποτέ δε γνώρισε την απήχηση του cd στην αγορά, ή τουλάχιστον αυτή που ανέμεναν οι εμπνευστές του. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως σα μέσο εγγραφής παρά αναπαραγωγής, λόγω και της ευκολίας που έχει ως προς την αναζήτηση ή και την επί τόπου επεξεργασία των περιεχομένων του.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, μία νέα και ιδιαίτερα δημοφιλής μέχρι τις μέρες μας ψηφιακή κωδικοποίηση του ήχου έκανε την εμφάνισή της. Δεν είναι άλλη από τα πασίγνωστα αρχεία mp3 που αποτελούν πιστό μας σύντροφο σχεδόν δύο δεκαετίες! Η ανακάλυψη ανήκει σε γερμανούς μηχανικούς του ιδρύματος Fraunhofer και αποτελεί μία συμπιεσμένη μορφή αρχείου ήχου, στην οποία έχουν αφαιρεθεί συχνότητες που δεν ακούει το ανθρώπινο αυτί και που δίνει αρχείο με πολύ μικρότερο μέγεθος, αλλά με ένα αρκετά ικανοποιητικό μουσικό αποτέλεσμα, ποιότητας λίγο υποδεέστερης από αυτής του compact disc. Από το ίδιο ιστιτούτο κατασκευάστηκε και το πρώτο mp3 player, με σκοπό ακριβώς αυτό: να παίζει mp3 αρχεία μουσικής.
Τα mp3 έκαναν κι αυτά τη δική τους επανάσταση, ιδιαίτερα από τα πρώτα χρόνια της ανέλιξης της δημοφιλίας του internet και έχουν περίοπτη θέση στη μουσική βιομηχανία στις μέρες μας.
Σήμερα, οι περισσότερες εταιρίες έχουν επιλέξει να διακινούν τη μουσική και τα έργα των καλλιτεχνών τους μέσω διαδικτύου σε μορφή mp3, κομμάτι κομμάτι, αν όχι αποκλειστικά, σίγουρα παράλληλα και με τους άλλους τρόπους διάθεσης.
Για τους απλούς χρήστες, ιδιαίτερα της νεότερης γενιάς, τα αρχεία mp3 παραμένουν καθημερινός σύντροφος μουσικής απόλαυσης. Μικρά σε μέγεθος, χωρούν κατά δεκάδες σε δισκάκια cds, ανταλλάσσονται εύκολα ακόμα και με e-mail, τα έχει μαζί του κανείς πάντα στο φορητό του mp3 player. Αν κάποιος ζωγράφιζε την εποχή μας, σίγουρα δε θα έλειπε από τον πίνακά του, ο νεαρός με το iPod στο χέρι και τα ακουστικά στα αυτιά ...

Και φθάσαμε πια στο blu-ray (BD), την επόμενη γενιά οπτικού δίσκου, που κατά τα φαινόμενα θα αντικαταστήσει γρήγορα το DVD τουλάχιστον στο πεδίο εικόνας - ήχου. To Blu-ray παρουσιάστηκε από την εταιρία Sony, ενώ ο άτυπος ανταγωνισμός του με το αντίστοιχο προιόν διαφορετικών προδιαγραφών HD-DVD της Toshiba έληξε οριστικά με την απόσυρση του δεύτερου στους πρώτους μήνες του χρόνου. Μας υπόσχεται εξαιρετική ποιότητα και πιστότητα στον ήχο και πολύ υψηλή ευκρίνεια στην εικόνα. Ήδη ένας σημαντικός αριθμός συναυλιών ξένων καλλιτεχνών (Bruce Springsteen, Celine Dion) κυκλοφορούν στο εξωτερικό από τη Sony-BMG σε blu-ray discs.
Χαρακτηριστικό των δίσκων blu-ray, εκτός από την εξαιρετική ποιότητα και τη μεγάλη χωρητικότητα (25Gb στα single layer - 50Gb στα double layer) είναι η δυνατότητα φιλοξενίας πολλών extra που αφορούν το κύριο περιεχόμενό του όπως video, φωτοραφικό υλικό ή άλλα ντοκουμέντα καθώς και η διαδραστικότητα με το χρήστη.
Το ποιος θα είναι τελικά ο ρόλος του στη μουσική βιομηχανία και αν θα συνδυαστεί με καινοτόμες παραγωγές και φρέσκιες ιδέες, μένει να το δούμε. Αν και ακόμη είναι νωρίς, ένα κομμάτι του μέλλοντος σίγουρα του ανήκει ...


ΠΗΓΕΣ
Recording History by David Morton | www.recording-history.org
Fabulous Phonograph 1877 - 1977 by Roland Gelatt
Sound Recording: The life story of a technology by David Morton
IFPI: Η ιστορία των ηχογραφημάτων | www.ifpi.gr
Εφημερίδα "Το Βήμα", Το χρηματιστήριο του βινυλίου, 8-10-2000
Sony
Deutche Grammophon
Εφημερίδα "Καθημερινή", 18-8-2007
Η εκ περάτων δισκογραφία γραμμοφώνου, Διονύσης Μανιάτης
Thomas Edison Official Site | www.thomasedison.com
e-orfeas.gr | www.e-orfeas.gr


Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory