Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Σάββατο, 16 Απριλίου 2011

Τι παθαίνουν οι άντρες στη θέα μιας ωραίας γυναίκας!!






Νομίζω οτι τα λόγια είναι περιττά....


Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/01/blog-post.html#ixzz1JiH4obBm

Εκπληκτικά ζώα της Μαγαδασκάρης .






ΜΗΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ






Μέτα το μάθημα θα είσαι ικανός να μιλήσεις με τον μεσιε πγεζινταΝ, την θεο προστατεύομενει Κουίν οφ Ινγκαλντ, τον πΡοΕντρο Ζουμα της Νότιας Αφρικής. Και με άλλες εξέχουσες προσωπικότητες της σόου μπιζ και του «πολιτικού» κόσμου.
Απλα και όμορφα λοιπόν μπορείτε να πείτε τα παρακάτω και να εντυπωσιάσετε τον συνδιαλεγόμενό σας με το εκπληκτικό ασυναγώνιστο, ανεπανάληπτο, λεξιλόγιο σας.

Αγγλικά   -             Ελληνικά

Into the spot—–είν’ του Δεσπότ’
To you too funny —–του γιού του Φάνη
Sleep for us —– σλίπ φοράς
A nice party ——ε, να η Σπάρτη
She has money ——- συ χεσμένη
Kill kiss ————- Κιλκίς
Αραβικά
Koul akoub atab aoul alou —-Κούλα ακούμπα τα μπαούλα αλλού
Tahala tahalasa ———————- Τα’χα, αλλά τα χάλασα
Αφρικάνικα
Topatu papu ————————- το’πα του παππού
Akumba ula tabaula kula ——-ακούμπα ούλα τα μπαούλα Κούλα
Βουλγάρικα
Stoika Naduleva ————– στο ΙΚΑ να δούλευα
Γαλλικά
L’ emi boucallion ————-λαιμοί μπουκαλιών
Cra ci varellon ————— κρασί βαρελιών
Qu’ est qui l’ ya ————- και σκυλιά
Qu’ ets ce que c’ est qu’ et c’ est ball—–και σε κεσέ και σε μπολ
Γερμανικά
Sfachtus —————————- σφάχτους
Richeinere, bitte ——————- ρηχά είναι ρε, μπείτε
Γιαπωνέζικα
Metrameto Harakaki ————– μέτρα με το χαρακάκι
Kafasaki yamura —————— καφασάκι για μούρα
Takata kasoni e nakasaki ——–τάκα-τάκα σώνει ένα κασάκι
Nashushiro tokasoni ————– να σου σύρω το κασόνι
Ostaya supa ———————– οστά για σούπα
Yakita mutaura ——– για κοίτα μου τα ούρα (ή ο oυρολόγος στα γιαπωνέζικα)
Yakaura ——————-για καούρα (ή ο στομαχολόγος)
Ισπανικά
Tapa banieras ————– τάπα μπανιέρας
Patos ala tieras ————– πάτος αλατιέρας
A cumba jero —————- ακούμπα γέρο
Ιταλικά
Cantomelato————————- κάν’ το μελάτο
Κινέζικα
Singaika———————— συγκάηκα
Κaikaki———— καϊκάκι
Κορεάτικα
Ekatsi kutsika tsika—————— έκατσ’ η κουτσή κατσίκα
Yaya kadeka matsaky atsay——–γιαγιάκα δέκα ματσάκια τσάι
Τούρκικα
Ohaman tam atorman————– ωχ αμάν! Τα ΜΑΤ ορμάν..

Συγχαρητήρια!!!
Tώρα είσαι έτοιμος να βγεις στον κόσμο να διαπραγματευτής την τύχη σου και τη ζωή σου. Σε πληροφορώ οτι σχεδόν όλοι η πολιτικοί που σε κυβέρνησαν και σε κυβερνούν πέρασαν απο την τάξη αυτή. Ναι ειναι αλήθεια μπορεί να κάθεσαι στο στο θρανίο που καθόταν ο μιστερ Παπανδρέου ή ο μαστερ Καραμανλής.
Τώρα μπορείς να διαπραγματεύτηκες και συ την ελληνική οικονομία. Να κάνεις περιοδίες και βέβαια να απολαύσεις το τσάι ή το ντρινκ σου με την Κουιν Ελισάβετ.

http://ektiesthisi.blogspot.com/

Κινέζικα κουρέματα .

218 Downright Hideous and Wacky Chinese Haircuts
612 Downright Hideous and Wacky Chinese Haircuts

Άνωμαλίε....είς τάς συναβλίε.....



Γεγονότα απο το παρελθον όπως τα είδε εκείνη την εποχή ο σκιτσογράφος Μποσταντόγλου
και σχολιάζει  ο Νίκος Σαραντάκος..
Σκίτσο του Μποστ (1961) για την αδιαθεσία του Γρηγόρη Μπιθικώτση σε μια διάσημη συναυλία.

Στην περίφημη συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη που έγινε στο Θέατρο Κεντρικόν τον Μάρτιο του 1961, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης ξεκίνησε να τραγουδάει το "Σε πότισα ροδόσταμο" αλλά μετά την πρώτη στροφή το τρακ δεν τον άφησε να συνεχίσει. Η στιγμή αυτή κατά ευτυχή συγκυρία ηχογραφήθηκε και μπορεί κανείς να την ακούσει στο δίσκο που κυκλοφορεί. Τελικά στο διάλειμμα ο Αλέκος Αλεξανδράκης έδωσε στον Μπιθικώτση ένα "ειδικό χάπι από το εξωτερικό" (ψίχα από ψωμί ήταν, δηλαδή πλασέμπο) κι έτσι ο μεγάλος τραγουδιστής συνήλθε.


Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/04/blog-post_7690.html#ixzz1JgGqltiw

Περίεργα κινέζικα μενού .

chines menu18
chines menu17
chines menu16
chines menu15
chines menu10
chines menu04

.....Οι πιο κουφοί νόμοι για το ..σεξ!!


Και όμως , αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω μοιάζουν με...ανέκδοτα αλλά αποτελούν επίσημους νόμους διαφόρων 'ΠΟΛΙΤΙΣΜΈΝΩΝ " κρατών ,ή δημοτικών αρχών...
Έχουν αποτρεπτική ισχύ, προβλέπουν αυστηρές ποινές και επιβάλλουν τσουχτερά πρόστιμα. Όσο για τη λογική τους, είναι κυριολεκτικά για τα πανηγύρια! Ιδού η λίστα με τους πιο «κουφούς» νόμους που αφορούν το... πολύπαθο σεξ:


* Στο Λονδίνο είναι παράνομο να κάνεις έρωτα πάνω σε μια παρκαρισμένη μοτοσικλέτα (αν καταφέρεις, φυσικά, να ισορροπήσεις πάνω της).


* Στην Ινδονησία η ποινή που προβλέπεται για αυνανισμό είναι ο αποκεφαλισμός (διευκρίνηση: της άνω κεφαλής). άουτςςςς


* Στο Ιλινόις των ΗΠΑ ισχύει ένας νόμος που απαγορεύει την ανδρική διέγερση σε δημόσιους χώρους (εξαιρούνται κατασκηνώσεις και πλαζ γυμνιστών).

* Στο Θιβέτ, ένας νόμος επέβαλε τα παλαιότερα χρόνια στις γυναίκες να εκδίδονται πριν παντρευτούν. Θεωρείτο ότι έτσι αποκτούσαν την απαραίτητη πείρα ενόψει του γάμου (φροντιστηριακό σεξ).(το πιο κουφό)!!!!!

* Μέχρι το 1990 απαγορευόταν η χρήση δονητή σε 16 πολιτείες των ΗΠΑ. Μεταξύ άλλων, σε Ουάσινγκτον, Μασαχουσέτη, Βόρεια και Νότια Καρολίνα, Αριζόνα, Βιρτζίνια, Μέριλαντ κ.ά. (μετά το 1990, αρκετοί άνδρες σε αυτές τις πολιτείες οδηγήθηκαν σε ερωτική ανεργία).(άλλο κουφό)


* Στο Γκουάμ (δυτικός Ειρηνικός ωκεανός) υπάρχουν άνδρες με αποκλειστική επαγγελματική απασχόληση να γυρίζουν το νησί ξεπαρθενεύοντας νεαρές γυναίκες, οι οποίες τους πληρώνουν για αυτό τον σκοπό. Το γεγονός οφείλεται σε ένα νόμο που απαγορεύει στις παρθένες να παντρεύονται (αν αποδειχθεί το αντίθετο, κινδυνεύουν με άμεσο διαζύγιο). αυτό και αν είναι!!!

* Στην πολιτεία της Ουάσινγκτον ένας νόμος απαγορεύει να κάνεις έρωτα με παρθένα, κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη (συμπεριλαμβανομένης της πρώτης νύχτας του γάμου).

* Στην Κίνα, οι γυναίκες που μένουν σε ξενοδοχείο απαγορεύεται να κυκλοφορούν γυμνές στο δωμάτιο (ο νόμος παύει να ισχύει στο μπάνιο).


* Στο Μπέρμινχαμ της Αγγλίας είναι παράνομο για άνδρες και γυναίκες να κάνουν έρωτα στα σκαλιά της εκκλησίας, μετά τη δύση του ηλίου (νωρίτερα θα τους δουν όλοι).

* Στην Αλεξάνδρεια της Μινεζότα απαγορεύεται στους άνδρες να κάνουν έρωτα με τις συζύγους τους, αν μυρίζουν κρεμμύδι ή σαρδέλες (δεν ξέρουν τι εστί πατσάς και σκορδαλιά).χαχαχαχα καλό!!!


* Σε Νεπάλ, Μπαγκλαντές και Μακάο απαγορεύεται η κινηματογραφική απεικόνιση φιλιών, εφόσον οι ηθοποιοί που τα ανταλλάσουν είναι πολίτες αυτών των χωρών (μοναδική λύση, το ντουμπλάρισμα με ηθοποιούς εισαγωγής).

* Στο Χονγκ-Κονγκ επιτρέπεται νομικά σε μια απατημένη να σκοτώσει το μοιχό σύζυγό της, αλλά μόνο με γυμνά χέρια. Για την ερωμένη του, μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε τρόπο θανάτωσης επιθυμεί (ακόμα και με γάντια στα χέρια).ΚΑΘΑΡΑ ΧΕΡΙΑ!!!


* Στο Ρόμποκ της Βιρτζίνια απαγορεύεται οποιαδήποτε ερωτική δραστηριότητα με αναμμένα φώτα (για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας;).


* Σύμφωνα με ένα νόμο του Λιβάνου, οι άνδρες επιτρέπεται να κάνουν έρωτα με τα ζώα, αρκεί αυτά να είναι θηλυκά. Αντίθετα, απαγορεύται αυστηρά η κτηνοβασία με αρσενικά ζώα (άλλο ο ετερόφυλος, και άλλο ο ομοφυλόφιλος έρωτας).ωχ θεέ μου!!!


* Στη Μινεζότα των ΗΠΑ είναι παράνομο για οποιονδήποτε άνδρα να κάνει έρωτα με ζωντανό ψάρι (ιδίως αν το λένε Γουάντα)............!!!!!!!!!!!!!!!
 
 Αν μετα απο αυτά που διαβάσατε δεν ...κουφαθήκατε το γλυτώσατε...


Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/04/blog-post_488.html#ixzz1JgHTJ018

«Η οµορφιά βρίσκεται στην καθηµερινή ζωή»,


Ευκίνητος αλλά λιτός. Εύπλαστος και εκφραστικός. Είναι ο Σαµπούρο Τεσιγκαουάρα. Μια ήρεµη δύναµη του σύγχρονου χορού, ένας πρωτοποριακός δηµιουργός από την Ιαπωνία µε δική του ιδιαίτερη υπογραφή, ο οποίος εµφανίζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για να προκαλέσει το κοινό να ξεφύγει από την εύκολη κατανάλωση χορού µέσα σε κανόνες τηλεριάλιτι.

Στο γυµνασµένο σώµα του κυλάει η εσωτερική ενέργεια. Ρέει ανεµπόδιστη και καταλήγει σε κινήσεις αδιάσπαστες που ορίζουν τον χώρο. Το φως είναι ο συνεργάτης του. Με αυτό και το σώµα του ο χορευτής, χορογράφος, σκηνογράφος και κινηµατογραφιστής οριοθετεί τον χώρο του. Μέσα σε αυτόν τοποθετεί την πράξη του χορού του. Και χορογραφεί αφηρηµένες έννοιες και ιδέες. Γιατί ο Τεσιγκαουάρα είναι έως τη µυριοστή νευρική του απόληξη εγκεφαλικός δηµιουργός.

«Ο χορός δεν είναι απλός. Αλλά ο χορός µπορεί να γίνει απλός. Και ταυτόχρονα σύνθετος. Αυτό που έχει σηµασία είναι η σαφήνειά του», λέει στα «ΝΕΑ» ο 52χρονος Σαµπούρο Τεσιγκαουάρα για να ορίσει τη σχέση του µε την τέχνη.

Η αφετηρία του ήταν ανορθόδοξη.

∆εν υπήρξε χορευτής σε φυτώριο σχολής κλασικού µπαλέτου, ο οποίος αργότερα το εγκατέλειψε για να ασχοληθεί µε τη σύγχρονη χορογραφία επειδή δεν τον βοηθούσε πλέον το σώµα του. Αρχικά σπούδασε καλές τέχνες. Μάλιστα εµβρίθησε στη ζωγραφική και τους κανόνες των αναλογιών και της συµµετρίας της γλυπτικής. Οµως από µικρός είχε ενδείξεις εµµονής µε την κίνηση, προσπαθώντας να µιµηθεί τις κινήσεις των εντόµων, των σύννεφων, των ζώων και των ανθρώπων.

Και όταν πέρασε στην εφηβεία, η γρήγορη και επαναλαµβανόµενη στον ρυθµό της κινησιολογία του ποδοσφαίρου τον συνεπήρε. Οταν ήταν 20 ετών άρχισε κλασικό χορό. Στις αρχές των ‘80s ήταν ήδη έτοιµος να διαµορφώσει το δικό του χορευτικό ύφος, χάρη στο οποίο άλλαξε η εικόνα του χορού στην Ιαπωνία. Και το 1985 µε τη συνεργάτη του Κέι Μιγιάτα ίδρυσαν την οµάδα χορού Karas. Σκοπός τους ήταν η αναζήτηση µιας νέας µορφής οµορφιάς.

«Η οµορφιά σήµερα βρίσκεταισε πράγµατα κρυµµένα µέσα στην καθηµερινή µας ζωή που δεν τα αντιλαµβανόµαστε. Η οµορφιά έχει να κάνει µε ό,τι νιώθουµε από την ευαισθητοποίησή µας σε αποσπασµατικά πράγµατα. Ενας όµορφος τόπος είναι το ανθρώπινο σώµα ανεξάρτητα από τον χρόνο. Μάλιστα ο κάθε άνθρωπος µπορεί να είναι όµορφος», λέει στα «ΝΕΑ», ο ιδρυτής της οµάδας Karas που στα ιαπωνικά σηµαίνει κοράκι. Και συµβολίζει κάτι περισσότερο από µία σχέση µε οτιδήποτε προέρχεται από τη φύση. «Σχετίζεται µε την ευφυΐα και την περιέργεια».

Το έργο που θα παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό είναι το «Miroku». Μόνος στη σκηνή, επί µία ώρα, ο Τεσιγκαουάρα κινείται όπως ο αναρριχόµενος κισσός, µε τη χάρη της φλόγας και έχει έναν µοναδικό παρτενέρ: τους εξαιρετικούς φωτισµούς του, ένα σύµπαν χρωµάτων, αλλά και συµβολισµών. «Σε αυτό το κοµµάτι ο εσωτερικός χρόνος και το εξωτερικό περίβληµα του σώµατος είναι τα πιο σηµαντικά στοιχεία».

Μουσική στο πνεύμα του Πάσχα,


Ο ιστορικός χώρος της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα) θα φιλοξενήσει τον 8ο ανοιξιάτικο κύκλο συναυλιών οργάνου 2011 ο οποίος περιλαμβάνει συναυλίες που συνάδουν με το πνεύμα του Πάσχα.

Έτσι, την Κυριακή των Βαϊων, η Ουρανία Γκάσιου (όργανο) και ο Οθωνας Γκόγκας (φλάουτο) θα παρουσιάσουν έργα από διαφορετικές μουσικές περιόδους τα οποία εκτείνονται από το μπαρόκ και τον ρομαντισμό ως τις μέρες μας.

Τη Μεγάλη Δευτέρα, ο οργανίστας Ronan Khalil και η σοπράνο Mailys de Villoutreys παρουσιάζουν έργα του γαλλικού μπαρόκ και συνθέτες λιγότερο γνωστούς στην εποχή μας (όπως π.χ ο Froberger και ο Frescobaldi) οι οποίοι, όμως, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο την περίοδο κατά την οποία έζησαν.

Τέσσερις νέοι καλλιτέχνες- ο Thomas Ospital, η Cecile Achille, η Sandrine Buendia και ο Florent Baffi - από το Koνσερβατουάρ του Παρισιού παρουσιάζουν, τέλος, ένα ακόμη ασυνήθιστο πρόγραμμα που εστιάζει, όπως άλλωστε και η προηγούμενη συναυλία, σε έργα του γαλλικού μπαρόκ στον «επίλογο» του κύκλου, τη Μεγάλη Τετάρτη. Την καλλιτεχνική διεύθυνση της διοργάνωσης έχει η Χριστίνα Αντωνιάδου.

Αναδημοσιευση Απο Βημα

Greecelands

Η ιστορία του δίσκου,


Μία αναδρομή στη μουσική βιομηχανία από το 1900 ως τις μέρες μας
Μουσική! Δισκογραφία! Δίσκοι, cds, κασέτες, βινύλια, άλμπουμς, εξώφυλλα ... συνθέτες, νότες, τραγουδιστές, στίχοι, τραγούδια ...! Έννοιες και αντικείμενα, τόσο οικεία, τόσο προσιτά σε όλους εμάς που νότες συντροφεύουν κάθε δευτερόλεπτο της καθημερινής μας πάλης. Στις μουσικές μας προτιμήσεις ανήκει το πιο καλοξεσκονισμένο ράφι της βιβλιοθήκης μας. Παλιά βινύλια στη μια του άκρη, ένα παλιό πικάπ δίπλα σε ένα cd player, πολλά cds, δύο τρία συλλεκτικά 45άρια, λίγες αυτοσχέδιες 90άρες κασέτες γραμμένες, ένα άρθρο για τα blu-ray discs. Αντικείμενα που δε δανείζουμε, που κοιτάμε με νοσταλγία ή περιφάνεια, που αγαπούμε σαν τις ψυχές μας, που το ένα διαδέχεται το άλλο στο χρόνο και μαζί συνυπάρχουν. Τι θα λέγατε για ένα ταξίδι, μία μικρή αναδρομή στις εποχές της μουσικής δισκογραφίας από τις αρχές του περασμένου αιώνα ως τις μέρες μας;

Να παίζουν τα γραμμόφωνα ...
Κι όμως έχουν περάσει πάνω από 100 χρόνια! Πάνω από ένας αιώνας μουσικής δισκογραφίας! Οι πρώτες συσκευές καταγραφής ήχου πρωτοπαρουσιάστηκαν στα μέσα του 19ου αιώνα, με το Γάλλο Leon Scott (Λεόν Σκοτ) να δημιουργεί μια τέτοια συσκευή. Είκοσι χρόνια μετά ο Thomas Edison (Τόμας Έντισον) θα παρουσιάσει το «φωνογράφο», μία συσκευή καταγραφής και αναπαραγωγής ήχου, μέσω σφαιρικών κυλίνδρων. Δέκα χρόνια αργότερα, ο Έντισον θα εξελίξει το φωνογράφο του, τον οποίο και θα διαθέτει πλέον για εμπορική εκμετάλευση μέσω της νεοσύστατης εταιρίας του EdisonPhonographs. Την ίδια εποχή ο ανταγωνιστής Graham Bell, ήταν ο εμπνευστής του «γραφόφωνου», μίας βελτιωμένης έκδοσης του φωνογράφου του Έντισον και που αργότερα θα αποτελέσει τη βάση της Columbia. Πάνω στο γραφόφωνο του Bell, ο Edison θα εξελίξει το φωνογράφο του. Η ιστορία των μουσικών ηχογραφήσεων είχε μόλις αρχίσει ...
Η βιομηχανία κατασκευής και διάθεσης του φωνογράφου και του γραφόφωνου άργησε να αγγίξει το φιλόμουσο κοινό. Η πτώχευσή της συγκρατήθηκε από την κατασκευή των πρώτων συσκευών αναπαραγωγής μουσικής με κερματοδέκτη. Δεν ήταν παρά οι πρόδρομοι των juke box! Το όραμα μιας συσκευής αναπαραγωγής ήχου χαμηλού κόστους και ευρείας κατανάλωσης έγινε πράξη από το Γερμανό Emil Berliner (Εμίλ Μπερλίνερ), μετανάστη στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Berliner με τη βοήθεια ενός Αμερικανού μηχανικού, κατασκεύασε το πρώτο «γραμμόφωνο». Οι δυο μαζί ίδρυσαν την εταιρία Victor το μεγαλύτερο κατασκευαστή γραμμοφώνων και δίσκων στις αρχές του 20ου αιώνα.


Λισαβόνα, η κυρά του Ωκεανού,

Το τραμ 28 είναι το στολίδι της πόλης

Η πόλη των φάντο σιγοψιθυρίζει την ιστορία της και κατακτά τον επισκέπτη

Το φάντο είναι η ψυχή μας
Οι μουσικοί, κιθάρα και βιόλα, πήραν τις καρέκλες τους στη μέση του μαγαζιού. Τα φώτα χαμήλωσαν και η «φαντίστα», όρθια, στάθηκε κοντά τους. Μια μυσταγωγική σιγή απλώθηκε στους θαμώνες και ένα τραγούδι, ένα φάντο που μιλούσε για έρωτα και πόνο, ξεκίνησε. Λίγο αργότερα ο πόνος έγινε ελπίδα και οι θαμώνες, συνεπαρμένοι, σιγοψιθύριζαν δειλά μαζί με την τραγουδίστρια. «Το φάντο είναι η ψυχή του λαού μας» μου είπε συγκινημένος ο Πάουλο.



Στο Teatro Εstudio Μario Viegas, στην καλλιτεχνική συνοικία Μπάιρο Σιάντο, ο ηθοποιός Ζουάο Καρασέντο κρατάει τον πρώτο ρόλο και τα «δίνει όλα» στο «Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε 97 λεπτά». Εχω συστηθεί ως ηθοποιός (που τυπικά τουλάχιστον – και όχι μόνο – εξακολουθώ να είμαι) και απολαμβάνω την παράσταση με τους αυτοσχεδιασμούς που κάποιες φορές με έχουν στόχο.

Στο τέλος ο Ζουάο με παρουσιάζει στο κοινό και με ρωτάει με πειράγματα και γέλια αν η δική τους παράσταση ήταν καλύτερη από εκείνες της Αθήνας και του Λονδίνου που έχω παρακολουθήσει. Στην κατάμεστη αίθουσα συναυλιών του πολιτιστικού κέντρου Μπελέμ ο πιανίστας Ντέιβιντ Χέλφγκοτ, γνωστός από την οσκαρική ταινία Shine, ερμηνεύει μεταξύ άλλων και έργα Ραχμάνινοφ, ενώ στο τέλος, με το κοινό να τον αποθεώνει – μαζί και η αχώριστη σύντροφός του Τζίλιαν –, ερμηνεύει στα «μπιζ» απόσπασμα από το Κοντσέρτο αρ.3.

Αναμνήσεις ανάκατες από τις επισκέψεις μου στην πόλη με μεταφέρουν νοερά μαζί με μια σκέψη: Μήπως τώρα το Πάσχα, που γιορτάζεται τόσο κατανυκτικά στη Λισαβόνα, να πήγαινα πάλι μια βόλτα;



Το Καστέλο Σάο Χόρχε
Την ακρόπολη του κάστρου των Μαυριτανών ο βασιλιάς Αφόνσο Ενρίκες στα 1147 αποφάσισε να τη μετατρέψει σε κατοικία των πορτογάλων βασιλιάδων. Οταν ο βασιλιάς Μανουέλ έχτισε το παλάτι του το 1511 στη θέση της σημερινής πλατείας Πράκα ντο Κομέρσιο, τότε το Καστέλο χρησιμοποιήθηκε πλέον ως θέατρο, οπλοστάσιο και φυλακή. Μετά τον τρομερό σεισμό του 1755 το κάστρο του αγίου Γεωργίου έπεσε σε ερείπια ώσπου το 1938 ο Σαλαζάρ αναστήλωσε ένα κομμάτι, κυρίως τα μεσαιωνικά τείχη.

Το Παλάσιο Φροντέιρα
Το μοναδικό αυτό εξοχικό παλάτι χτίστηκε ως κυνηγετικό περίπτερο για τον Ζουάο ντε Μασκαρένχας, τον πρώτο μαρκήσιο Φροντέιρα, στα 1640. Η διακόσμηση του ανακτόρου, τόσο των εσωτερικών χώρων όσο και των κήπων, είναι εξαιρετικής τέχνης με πλακίδια αζουλέζος, καθώς και με ψηφιδωτές συνθέσεις. Σήμερα κατοικείται από τους απογόνους του, είναι όμως ανοιχτό για επισκέψεις τόσο στους κήπους όσο και σε κάποια διαμερίσματά του.

Ο πύργος της Μπελέμ
Στη μέση του ποταμού Ταγού γύρω στα 1515-1521 χτίστηκε ο Πύργος της Μπελέμ κατά τη βασιλεία του Μανουέλ Α΄. Οι αδελφοί Αρούντα, που σχεδίασαν τον Πύργο, συνδύασαν τον γοτθικό και τον βυζαντινό ρυθμό με το στυλ μανουελίν – μια βασιλική έμπνευση που συνδύαζε διάφορα διακοσμητικά στοιχεία των αποικιών ώστε να έχουν οι υπήκοοι της Πορτογαλίας μια εικόνα των πολιτισμικών στοιχείων των υποταγμένων λαών – και τον «σφράγισαν» με το βασιλικό οικόσημο. Φυλάκιο της εισόδου του λιμανιού, αλλά και σύμβολο των εξερευνήσεων, καθώς από εκεί ξεκινούσαν τα καράβια για τη μεγάλη περιπέτεια.

Η δικαίωση της τηγανητής πατάτας,

Οι τηγανιτές πατάτες και τα τσιπς χάρη στο αλάτι που περιέχουν μειώνουν τα επίπεδα των ορμονών που προκαλούν άγχος

Αν αναλογιστούμε ποια είναι εκείνη η διατροφική αμαρτία την οποία αφορίζουν οι διατροφολόγοι αλλά λατρεύουν όλοι οι υπόλοιποι, το μυαλό μας σίγουρα θα πάει στις τηγανίτες πατάτες. Τι είναι όμως, αυτό που τις φέρνει πρώτες στην λίστα των προτιμήσεών μας όταν είμαστε αγχωμένοι; Μήπως ότι παρασκευάζονται σύντομα και έχουν πλούσια, ευχάριστη γεύση; Δεν είναι μόνο αυτό.

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στην Journal of Neuroscience απέδειξε ότι η προτίμησή μας δεν είναι τυχαία. Οι τηγανίτες πατάτες και τα τσιπς χάρη στο αλάτι που περιέχουν μειώνουν τα επίπεδα των ορμονών που προκαλούν άγχος, ενώ παράλληλα αυξάνουν τα επίπεδα της «ορμόνης του έρωτα» στο αίμα.

Η έρευνα, που διεξήχθη σε αρουραίους, έδειξε ότι η αντίδρασή τους σε μια στρεσογόνο κατάσταση, όπως είναι ο εγκλεισμός, διαφοροποιήθηκε ανάλογα με τα επίπεδα αλατιού που είχαν στο σώμα τους.

Οι φράουλες ασπίδα στον καρκίνο,

Προστασία και από τον καρκίνο του οισοφάγου προσφέρουν οι φράουλες

Η πλούσια αντιοξειδωτική δράση τις κάνουν ωφέλιμες για την υγεία μας

Είναι ένα από τα αγαπημένα φρούτα που έρχονται με την άνοιξη: οι φράουλες, με τη γλυκιά, υπόξινη γεύση και το έντονο κόκκινο χρώμα τους είναι από τα πιο λατρεμένες και υγιεινές απολαύσεις αυτής της εποχής. Παράλληλα όμως με την ικανοποίηση των γευστικών υποδοχέων, τα θρεπτικά τους συστατικά και η πλούσια αντιοξειδωτική δράση τις κάνουν ωφέλιμες και για την υγεία μας.

Ακόμα μία πολύτιμη ιδιότητα του αγαπημένου φρούτου αποκαλύπτεται. Η κατανάλωση φράουλας φαίνεται ότι εμποδίζει τη μετατροπή πρώιμων κυτταρικών βλαβών να μετατραπούν σε όγκο, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στην Αμερικανική Ενωση για την Ερευνα κατά του καρκίνου (American Association for Cancer Research).

Μετά από μελέτες σε ζώα που έδειξαν ότι δρουν αποτρεπτικά στον καρκίνο, οι ερευνητές του καρκινικού κέντρου του Οχάιο αποφάσισαν να δοκιμάσουν τη χορήγηση σκόνης από αποξηραμένες φράουλες σε ανθρώπους. Για την έρευνα επέλεξαν 36 άτομα από τρεις επαρχίες της Κεντρικής Κίνας, όπου σημειώνονται τα υψηλότερα ποσοστά καρκίνου του οισοφάγου στον κόσμο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στις 29 από αυτές τις περιπτώσεις οι προ – καρκινικοί όγκοι των ασθενών επανήλθαν σε χαμηλότερα επίπεδα ως προς την επικινδυνότητά τους να εξελιχθούν σε κακοήθεις όγκους.

Τα ευρήματα, αν και σύμφωνα με τους ερευνητές δεν αποδεικνύουν κατά τρόπο απόλυτο ότι οι φράουλες προλαμβάνουν τον καρκίνο, είναι σημαντικά, επειδή δείχνουν μείωση σε ιστολογικό επίπεδο των πιθανοτήτων ανάπτυξης όγκων στον οισοφάγο. Επιπλέον, ίσως περιορίζουν και άλλους παράγοντες που σχετίζονται με τον καρκίνο, όπως ο πολλαπλασιασμός των κυττάρων, οι φλεγμονές και ο γενετικός παράγοντας.

«Μύθος και Νόμισμα» στο Αρχαιολογικό Μουσείο,


Κάθε βιτρίνα και ένας θεός! Με το γενεαλογικό του δέντρο, τη μορφή του σε αγαλματίδιο, τα σύμβολα της εξουσίας του και τις απεικονίσεις του στα νομίσματα των πόλεων. Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο η έκθεση «Μύθος και Νόμισμα. Η εικονογράφηση του μύθου» μπορεί να αφορά το νόμισμα στην αρχαιότητα, ξετυλίγεται όμως σαν μία αφήγηση της ιστορίας των ολύμπιων θεών και της επίδρασής τους ακόμη και στα οικονομικά των πόλεων. Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 15 Απριλίου και είναι διπλή, αφού εκτός από το Εθνικό παρουσιάζεται και στο Νομισματικό Μουσείο με διαφορετική προσέγγιση, συγκεκριμένα τη «Χρήση του μύθου».

Κοινή συνισταμένη αποτελεί η μεγάλη νομισματική συλλογή της Alpha Bank, τεμάχια της οποίας περιλαμβάνονται και στις δύο εκθέσεις. Οπως αναφέρθηκε εξάλλου στη συνέντευξη τύπου από τον διευθυντή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κ. Νίκο Καλτσά κοινός είναι και ο στόχος, δηλαδή ο διάλογος ανάμεσα στην ελληνική μυθολογία και τη νομισματοκοπία της αρχαιότητας προκειμένου να παρουσιαστεί η απεικόνιση, η διαχείριση και η χρήση του μύθου στις όψεις των νομισμάτων από τον 7ο αιώνα π. Χ.

Περισσότερα από 10.000 τεμάχια περιλαμβάνει άλλωστε η συλλογή της Alpha Bank, (κατά κύριο λόγο αρχαία ελληνικά που χρονολογούνται από τον 7ο π. Χ. αιώνα ως και τον 3ο μ. Χ. αλλά και ρωμαϊκά καθώς και βυζαντινά κ. α.), που θεωρείται μία από τις σημαντικότερες και πλουσιότερες διεθνώς. «Είναι ελάχιστα τα νομίσματα που λείπουν από την συλλογή, όπως για παράδειγμα ένα χρυσό αθηναϊκό νόμισμα των Κλασικών χρόνων», όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Alpha Bank κ. Ιωάννης Κωστόπουλος.

Για πρώτη φορά παρουσιάζονται στην έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού τα 261 νομίσματα της συλλογής της Alpha Bank. Στην έκθεση περιλαμβάνονται επίσης 71 νομίσματα από το Νομισματικό Μουσείο και 79 αρχαία έργα επιλεγμένα από τις συλλογές του Εθνικού (γλυπτά, αγγεία και μετάλλινα έργα). Εδώ οι πρωταγωνιστές των ελληνικών μύθων, το δωδεκάθεο και τα διάφορα μυθικά όντα της αρχαιότητας, ο ημίθεος Ηρακλής ακόμη και δευτερεύουσες θεότητες, όπως και ήρωες διαμορφώνουν τις πέντε ενότητες της έκθεσης. Με τον τρόπο αυτό προβάλλονται τα μυθολογικά θέματα που απεικονίσθηκαν στις όψεις των νομισμάτων, καθ’ όλη τη διάρκεια της αρχαιότητας.

Στο Νομισματικό Μουσείο αντίστοιχα παρουσιάζονται 135 νομίσματα, 22 μετάλλια και 15 χαρτονομίσματα από τις συλλογές του, 15 νομίσματα της Συλλογής Alpha Bank, 14 αρχαία έργα από τις συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και 2 έργα της Εθνικής Πινακοθήκης. Η χρήση και η προβολή του μύθου, που ως έκφραση της επίσημης ιδεολογίας βρίσκει πρόσφορο έδαφος στα νομίσματα, αντικείμενα που συνδέονται άμεσα με τη δημόσια αρχή είναι το θέμα αυτής της έκθεσης που αναπτύσσεται σε θεματικές ενότητες γύρω από τη φύση και το μύθο, τους ιδρυτικούς μύθους των πόλεων, την πολιούχο θεότητα, τη μυθολογία του Αλεξάνδρου, την ταύτιση των ηγεμόνων με θεούς και ήρωες κ. α.
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory