Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τετάρτη, 20 Απριλίου 2011

Περίεργα πασχαλινά έθιμα ανα τον κόσμο!


Μπορεί στην Ελλάδα το Πάσχα να σημαίνει ανάσταση του Θεανθρώπου και... λουκούλλεια γεύματα με ψητό κατσίκι στη σούβλα, κόκκινα αβγά και χορό, αλλά σε ορισμένες γωνίες του πλανήτη οι παραδόσεις του Πάσχα δεν είναι τόσο ευχάριστες για μερικούς ανθρώπους...

Τσεχία- Ουγγαρία-Σλοβακία: Το «ξύλο» είναι... υγεία.

Ένα από τα πιο περίεργα έθιμα του Πάσχα συμβαίνει στην Τσεχία, την Ουγγαρία και την Σλοβακία. Η παράδοση προστάζει οι άνδρες να μαστιγώνουν τις γυναίκες τους την Μεγάλη Δευτέρα. Αφού βρέξουν τις γυναίκες τους, έπειτα τις μαστιγώνουν με χειροποίητα μαστίγια, φτιαγμένα από ιτιά και διακοσμημένα με κορδέλες στα άκρα τους. Το μαστίγωμα έχει συμβολική σημασία. Σύμφωνα με τον θρύλο οι γυναίκες μαστιγώνονται από τους συζύγους τους, ώστε να διατηρούν την ομορφιά και την υγεία τους την επόμενη χρονιά. Η ομορφιά θέλει θυσίες!!

Φιλανδία- βγήκαν έξω οι δαίμονες.....

Στην Φιλανδία τα παιδιά μασκαρεύονται και ζητιανεύουν στους δρόμους, ενώ στα χέρια τους κρατούν δύο μπαγκέτες. Στην δυτική μάλιστα Φιλανδία τα πυροτεχνήματα είναι το κέντρο της προσοχής. Η παράδοση έχει και εδώ συμβολική σημασία, αφού σκοπός των κρότων και των πυροτεχνημάτων είναι να τρομάξουν τις μάγισσες που περιφέρονται ελεύθερες στο χρονικό διάστημα μεταξύ Μεγάλης Παρασκευής και Μεγάλου Σαββάτου.

Την Μεγάλη Τρίτη στην Ισπανία λαμβάνει χώρα ένας παραδοσιακός χορός – ο χορός του θανάτου - μέσα στους στενούς μεσαιωνικούς διαδρόμους. Κάθε άτομο που παίρνει μέρος στον χορό είναι μασκαρεμένο. Στο τέλος η παρέλαση καταλήγει σε μια πελώρια συγκέντρωση μασκαρεμένων σκελετών που κρατούν στα χέρια τους κουτιά γεμάτα στάχτη. Ο χορός αρχίζει τα μεσάνυχτα και συνεχίζεται για τρεις ώρες-μέχρι τις τρεις το πρωί, ώρα που τα φαντάσματα προκαλούν την Αγία Τριάδα.


Γαλλία- ομελέτα να φάνε και οι κότες!

Περισσότερα από 4500 αβγά χρησιμοποιούνται στην παρασκευή μιας γιγαντιαίας ομελέτας στους δρόμους της πόλης Χοξ, στην Γαλλία. Το γεύμα προορίζεται να σιτίσει 1000 άτομα, ενώ το μαγείρεμά της γίνεται στην κεντρική πλατεία της πόλης.

Ελβετία- το άγιο νερό.

Σε ολόκληρη την Ελβετία αλλά ιδιαίτερα στα μικρά χωριά, οι ντόπιοι μετατρέπουν τις βρύσες τους σε Πασχαλινά Πηγάδια. Βάφουν τις όψεις των πηγών και τοποθετούν λουλούδια για την διακόσμησή τους. Σκοπός είναι να γιορτάσουν τον συμβολισμό του νερού αλλά και την σημασία του για τις ξηρές περιοχές των Άλπεων.

Γερμανία- ανακύκλωση των χριστουγεννιάτικων δέντρων.

Από την παραγωγή στην κατανάλωση αλλά και στην ανακύκλωση. Στη Γερμανία η παράδοση προβλέπει την καύση των χριστουγεννιάτικων δέντρων την περίοδο του Πάσχα. Συμβολίζει την νίκη της όμορφης και ηλιόλουστης άνοιξης, έναντι των κρύων γκρίζων ημερών του χειμώνα.

Λετονία- τσούγκρισμα αβγών με συνέπειες.
Το παραδοσιακό έθιμο του τσουγκρίσματος αβγών επικρατεί και στην Λετονία, με την διαφορά ότι αναδεικνύεται σε ένα παιχνίδι για γερά νεύρα- κάτι σαν ρώσικη ρουλέτα! Οι παίκτες δένουν τα ημι-βρασμένα αβγά σε μια κλωστή και τα τσουγκρίζουν από απόσταση. Νικητής όπως αντιλαμβάνεστε είναι αυτός που θα σπάσει το αβγό του αντιπάλου του, ωστόσο ο χαμένος έχει να πληρώσει τον λογαριασμό του καθαριστηρίου, αφού θα τον έχει «λούσει» το σπασμένο αβγό.

Βρετανία-το φιλί «βασανιστήριο».
Στην πόλη Χάνγκερφορντ οι νεοδιορισμένοι αστυνομικοί καλούν όλους τους άνδρες στο δημαρχείο της πόλης, σφυρίζοντας ένα χαρακτηριστικό σύνθημα με την σφυρίχτρα τους. Δυο άντρες επιλέγονται να παρελάσουν σε όλη την πόλη μοιράζοντας πορτοκάλια στις διερχόμενες κυρίες. Σε αντάλλαγμα παίρνουν ένα φιλί! Αναρωτιέμαι αν υπάρχουν άνδρες που δεν θέλουν να συμμετέχουν στην παρέλαση αυτή!

Το μάθαμε και αυτό..

Ισπανία-ο χορός του θανάτου.

Πόσο αμαρτωλή είναι η φαντασίωση;


Σίγουρα πολλοί αν όχι όλοι έχουμε αναρωτηθεί αν είναι φυσιολογικό να φαντασιωνόμαστε κάποιον άλλον κατά τη διάρκεια του σεξ; Το 50% των γυναικών και το 75% των ανδρών φαντασιώνονται κατά τη διάρκεια της ερωτικής επαφής. Σύμφωνα με σεξολόγους, αυτό μπορεί να θεωρηθεί ένας υγιής και φυσιολογικός τρόπος να ερεθιστεί κάποιος και να έχει μια καλή ερωτική πράξη.

Και φυσικά επ’ ουδενί δεν σημαίνει ότι δεν αγαπά τον/την σύντροφό του. Η φαντασίωση θεωρείται πρόβλημα όταν μπλοκάρει την ικανότητά σου να συνδεθείς με την πραγματικότητα και όταν δεν μπορείς να ερεθιστείς ερωτικά παρά μόνο αν «χαθείς» μέσα στην φαντασίωσή σου.

Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να συγκεντρωθείς και να προσπαθήσεις να έχεις επαφή με τον σύντροφό σου, κοιτάζοντάς τον, αγγίζοντάς τον και μιλώντας του για να διατηρηθείς σε συνεχή πνευματική επαφή μ’ αυτόν.
newsbomb.gr
sourta-ferta

Ρίξτε μια ματιά απο κοντά .

Take a Closer Look!   humor
Take a Closer Look!   humor
Take a Closer Look!   humor
Take a Closer Look!   humor
Take a Closer Look!   humor
Take a Closer Look!   humor

Περίεργα κύπελλα και κούπες .

Weird Cups And Mugs   arts
Weird Cups And Mugs   arts
Weird Cups And Mugs   arts
Weird Cups And Mugs   arts
Weird Cups And Mugs   arts
Weird Cups And Mugs   arts

Έρχεται τον Σεπτέμβρη η νέα γενιά iPhone!

Το καλύτερο smartphone που υπάρχει αυτή την στιγμή στο κόσμο, το iPhone-4, το οποίο βγήκε πριν κάποιους μήνες στην αγορά, εκπλήσσοντας τους πάντες με τις δυνατότητες του, προετοιμάζεται να δεχτεί την νέα του γενιά.

Συγκεκριμένα, η Apple προτίθεται να παραδώσει στο κοινό τον Σεπτέμβρη μια βελτιωμένη έκδοση της συγκεκριμένης συσκευής, με την παραγωγή της να ξεκινάει τον Ιούλιο.

Το νέο iPhone θα έχει πολύ ταχύτερο επεξεργαστή από το iPhone-4, από το οποίο θα είναι λίγο μεγαλύτερο. Υπομονή, λοιπόν μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη, για τους οπαδούς των gadget προκειμένου να δούμε πόσο ακόμα θέλει η Apple να αυξήσει την ποιοτικής της διαφορά από τους ανταγωνιστές της.
sourta-ferta

Γλυπτά απο κολοκύθα .

Pumpkin Sculptures By Ray Villafeyna   arts
Pumpkin Sculptures By Ray Villafeyna   arts
Pumpkin Sculptures By Ray Villafeyna   arts
Pumpkin Sculptures By Ray Villafeyna   arts
Pumpkin Sculptures By Ray Villafeyna   arts

25χρονη μουσουλμάνα γυμνή στο Playboy

Έξαλλο το συγγενικό της περιβάλλον.
Το 25χρονο μοντέλο Sila Sahin από τη Τουρκία, που πλέον μένει μόνιμα στο Βερολίνο, μέχρι και πριν λίγο καιρό ήταν το λαμπρό παράδειγμα για το πώς μια μοντέρνα μουσουλμάνα κοπέλα, μπορεί να ταιριάξει απόλυτα σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.

Είναι μια επιτυχημένη ηθοποιός σε μια από τις πιο γνωστές σαπουνόπερες της Γερμανίας, ενώ η οικογένειά της έχει κάθε λόγο να αισθάνεται υπερήφανη για εκείνη. Όλα αυτά όμως μέχρι πρόσφατα, οπότε και η τελευταία της επαγγελματική κίνηση συγκλόνισε του θαυμαστές και τους οικείους της.

Η όμορφη μελαχρινή κοπέλα πόζαρε γυμνή για το εξώφυλλο του γνωστού ανδρικού περιοδικού Playboy. «Το έκανα επειδή ήθελα να είμαι επιτέλους ελεύθερη» λέει η Sila και συμπληρώνει: «Αυτές οι φωτογραφίες για μένα είναι μια απελευθέρωση από τους περιορισμούς της παιδικής μου ηλικίας».

Οι γονείς της κοπέλας αντέδρασαν με τρόμο στο θέαμα των γυμνών φωτογραφιών, ενώ η μητέρα της έκοψε κάθε επαφή μαζί της. «Η μητέρα μου είναι ακόμα θυμωμένη. Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα με τον παππού και την γιαγιά μου, αλλά και τους θείους και τις θείες μου».

Η Sila κατάφερε να μιλήσει με τον επίσης ηθοποιό πατέρα της, ο οποίος της εξέφρασε τον φόβο ότι θα απομονωθεί από τη μουσουλμανική κοινότητα της Γερμανίας. Βέβαια η κοπέλα, αυτό που ήθελε να πετύχει ήταν να γίνει το παράδειγμα και για τις υπόλοιπες κοπέλες των οποίων οι επιλογές είναι περιορισμένες.



ΘΕΜΑ

Οι καυτές πόζες της Τζάγκερ

Καλό το «sex, drugs & rock 'n' roll», καλές και οι groupies, αλλά όταν κάτι αφορά τις κόρες του, ο Μικ Τζάγκερ αποδεικνύεται υπέρ της «τάξης και ηθικής»! Γι' αυτό, τον τελευταίο καιρό ο ροκάς είναι επιεικώς εκνευρισμένος! Σαν να μην έφτανε που η μικρότερη κόρη του -η 19χρονη Τζόρτζια Μέι- συμμετείχε σε προκλητική διαφημιστική καμπάνια τον περασμένο μήνα, το κερασάκι στην τούρτα ήρθε από τη μεγαλύτερη αδερφή της, τη Λίζι, που έκανε γυμνή φωτογράφηση στο περιοδικό «Playboy».

Η 27χρονη, που είναι η μεγαλύτερη κόρη του Μικ και της Τζέρι Χολ, θα φιγουράρει γυμνή στο τεύχος Μαΐου του διάσημου περιοδικού. Μάλιστα, μια φωτογραφία-πρόγευση βρίσκεται στο οπισθόφυλλο και συνοδεύεται από το εξής κείμενο: «Ελίζαμπεθ Σκάρλετ Τζάγκερ. Κατά το ήμισυ σούπερ μοντέλο, κατά το άλλο ήμισυ γαλαζοαίματη του ροκ εντ ρολ και 100% καυτή! Η φλογερή καλλονή μάς προσφέρει ικανοποίηση».

Η φωτογράφηση της Λίζι για το περιοδικό, με αμοιβή που ακούγεται ότι φτάνει εξαψήφιο ποσό, έρχεται σχεδόν είκοσι έξι χρόνια μετά από εκείνη που έκανε η μητέρα της σε ηλικία 29 ετών. Η Λίζι είναι από τα βασικά μοντέλα στις διαφημιστικές καμπάνιες της Marks & Spencer από το 2006, μαζί με την Τουίγκι, τη Μαϊλίν Κλας και την Εριν Ο' Κόνορ. Πριν από δύο χρόνια, όμως, απέρριψε την πρόταση που της έγινε να ανανεώσει το συμβόλαιό της. Παρά το γεγονός ότι η Λίζι έχει ξεκινήσει το μόντελινγκ από τα δεκατέσσερά της χρόνια, η ίδια δηλώνει ότι αυτό που πάντα ονειρευόταν ήταν να γίνει ηθοποιός. Πάντως, η φωτογράφηση στο «Playboy» δεν είναι η πρώτη φορά που εκνευρίζει τον πατέρα της. Εξαλλο τον είχε κάνει και το 2004 στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, όταν εμφανίστηκε με ένα εντελώς διαφανές μπλουζάκι.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
sourta-ferta

H ιστορία του Jukebox,



Το Jukebox είναι ένα ημιαυτόματο μηχάνημα αναπαραγωγής μουσικής. Πήρε τ' όνομά του από την λέξη jook ή juke, που στην αφροαμερικάνικη αργκό σημαίνει χορός, πανδαιμόνιο, και τη λέξη box, που σημαίνει κουτί.

Δημιουργός του ήταν ο Λούις Γκλας, ένα τοπικό στέλεχος της «Τζένεραλ Ηλέκτρικ». Μέσα σε ξύλινο κουτί τοποθέτησε ένα φωνογράφο Έντισον με 4 ακουστικούς σωλήνες και μία υποδοχή για νομίσματα. Ο καθένας με 5 σεντς μπορούσε να ακούσει το αγαπημένο του τραγούδι.

Το πρώτο τζουκ-μποξ τοποθετήθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1889 σ' ένα σαλούν του Σαν Φρανσίσκο, εντυπωσιάζοντας τους θαμώνες του.

Στις αρχές του 20ου αιώνα οι κύλινδροι αντικαθίστανται από πλάκες γραμμοφώνου και αργότερα με δίσκους 45 στροφών. Το 1927 γίνεται ηλεκτρικό.
Το τζουκ-μποξ γνώρισε μεγάλη άνθηση στις ΗΠΑ την εποχή της Ποτοαπαγόρευσης και της Μεγάλης Ύφεσης τη δεκαετία του '30. Το συναντάμε σε εστιατόρια, μπαρ (νόμιμα και παράνομα) και κλαμπ, όπου ο κόσμος μπορούσε να ακούσει τις αγαπημένες του επιτυχίες, να χορέψει και να ξοδέψει.

Στις μέρες μας, το τζουκ-μποξ είναι συλλεκτικό αντικείμενο, ιδιαίτερα τα «Βούρλιτζερ», που είναι αληθινά έργα τέχνης. Στην αγορά κυκλοφορούν τζουκ μποξ, που παίζουν CD, ακόμη και MP3.

Το τζούκμποξ είναι ταυτισμένο στο λαϊκό υποσυνείδητο με την έκρηξη του
Rock 'n' Roll και στη χώρα μας με τους λαϊκούς καημούς της δεκαετίας του '50 και του '60.

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών,


Τί θα δούμε το καλοκαίρι σε Επίδαυρο, Ηρώδειο, Πειραιώς 260 και όχι μόνο

Σιλβί Γκιλέμ, Ρομέο Καστελούτσι, Αριάν Μνουσκίν, Μπομπ Γουίλσον, Κριστόφ Βαρλικόφσκι, Μαγκί Μαρέν. Διεθνούς φήμης καλλιτέχνες οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν αποκτήσει μια λίγο - πολύ σταθερή σχέση με το Φεστιβάλ Αθηνών, θα βρεθούν για μια ακόμη φορά στην πρωτεύουσα προκειμένου να συμμετάσχουν στη διοργάνωση και ν΄ανανεώσουν την επαφή τους με το ελληνικό κοινό.

Η καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του προγράμματος από τον πρόεδρο και καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ κ. Γιώργο Λούκο έγινε νωρίτερα στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, παρουσία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλου Γερουλάνου και αρκετών από τους συντελεστές των παραγωγών.

O Τζον Γκαλιάνο, ετέθη εκτός και από την εταιρεία John Galliano,


Εφημερίδα ειδικευμένη στο χώρο αναφέρει ότι «απολύθηκε επίσημα»

Ο Βρετανός σχεδιαστής μόδας Τζον Γκαλιάνο, που απολύθηκε από τον γαλλικό όμιλο Dior μετά τα αντισημιτικά σχόλια που έκανε, απολύθηκε και από την εταιρεία που φέρει το όνομά του, σύμφωνα με την αμερικανική ειδικευμένη στο χώρο εφημερίδα Women's Wear Daily.

H πηγή της πληροφορίας που προέρχεται από το Παρίσι δεν διευκρινίζεται, αλλά η εφημερίδα υπογραμμίζει ότι ο Γκαλιάνο, 50 ετών, «απολύθηκε επίσημα» από την εταιρεία John Galliano, η οποία κατά 91% ανήκει στον όμιλο Dior.

Η εφημερίδα αναφέρει επίσης ότι η εκχώρηση της εταιρείας δεν ήταν άμεση προτεραιότητα για τον ιδιοκτήτη της, παρά το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν οι επενδυτές από την Κίνα, την Ιταλία ή τη Μέση Ανατολή.

Την 1η Μαρτίου, ο οίκος Dior αποφάσισε να σταματήσει τη συνεργασία του με τον Τζον Γκαλιάνο, λόγω του «ιδιαίτερα απεχθούς» χαρακτήρα της συμπεριφοράς του και τις δηλώσεις που έκανε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του σε ένα βίντεο που
κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο.

Τηλεφωνικές κλήσεις με τη...σκέψη,

Ο ερευνητής επικοινωνεί με νοητικές εντολές με το κινητό τηλέφωνο

Πολύ σύντομα για να καλέσουμε κάποιον με το κινητό μας τηλέφωνο δεν θα χρειάζεται να κάνουμε τίποτε περισσότερο από απλά να το σκεφτούμε! Αμερικανοί ερευνητές ανέπτυξαν μια επαναστατική τεχνολογία η οποία επιτρέπει στον κάτοχο ενός κινητού τηλεφώνου να του δίνει νοητικές εντολές. Μοιάζει με σκηνή βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας αλλά στην φωτογραφία ερευνητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια φορώντας μια ειδικά σχεδιασμένη ταινία που τοποθετείται στο κεφάλι στέλνει νοητικές εντολές σε ένα κινητό τηλέφωνο Nokia N73.

To σύστημα αποτελείται από την ταινία η οποία περιέχει ηλεκτρόδια και μια συσκευή τεχνολογίας Bluetooth. Η ταινία στην ουσία κάνει στον χρήστη ένα είδος ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος ( είναι γνωστό με τα αρχικά EEG) εντοπίζοντας και αποκωδικοποιώντας τα ηλεκτρικά σήματα που παράγει ο εγκέφαλος του. Στη συνέχεια η συσκευή Bluetooth μεταφέρει στο κινητό τηλέφωνο τις εντολές του. Προς το παρόν το σύστημα λειτουργεί με απόλυτη ακρίβεια μόνο σε μια εφαρμογή, την κλήση αριθμών, αλλά αν συνεχιστεί η ερευνητική προσπάθεια πιθανότατα το εύρος των εφαρμογών θα αυξηθεί. Η ολοκλήρωση της έρευνας και την μεθόδου θα αποτελέσει πολύ σημαντικό βοήθημα για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα αλλά και για όσους χρειάζεται να χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο ενώ οι συνθήκες εργασίας τους απαιτούν να είναι τα χέρια τους ελεύθερα και γενικά να έχουν απόλυτη ελευθερία κινήσεων.


Αναδημοσιευση Απο Βημα

Greecelands

Γιάννης Μαρής - «Εγραφε για να είναι δημοφιλής»,


Ο γιος του συγγραφέα που εισήγαγε την αστυνομική λογοτεχνία στην Ελλάδα, αποκαλύπτει στο «Βήμα» σημαντικές στιγμές από τη ζωή του πατέρα του

«Οταν ήμουν πολύ μικρός νόμιζα ότι υπάρχουν τρία είδη γραμμάτων:τα κεφαλαία, τα μικρά και τα γρήγορα. Αυτά ήταν τα γράμματα του πατέρα μου. Ηταν πολύ δυσανάγνωστα και όταν τον ρωτούσα τι γράμματα είναι αυτά, μου έλεγε “γρήγορα”» λέει ο Αγγελος Τσιριμώκος για τον πατέρα του Γιάννη Τσιριμώκο, γνωστότερο ως Γιάννη Μαρή και εισηγητή της αστυνομικής λογοτεχνίας στην Ελλάδα.

Μόνιμος κάτοικος Βρυξελλών από τη δεκαετία του 1980, όπου εργάζεται ως μεταφραστής στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ο Αγγελος Τσιριμώκος βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα για να παραστεί στην ημερίδα της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας που ήταν αφιερωμένη στον πατέρα του. Τον συναντήσαμε στο πατρικό του σπίτι, στην πλατεία Κολιάτσου, και μας ξενάγησε στο γραφείο του Μαρή, που «είναι σχεδόν όπως το άφησε» όταν πέθανε το 1979.

Δραστήριος δημοσιογράφος και παραγωγικότατος συγγραφέας, ο Γιάννης Τσιριμώκος συνταξιοδοτήθηκε μόλις έναν χρόνο πριν από τον θάνατό του. Στα παιδικά του χρόνια ο Αγγελος θυμάται ότι ο πατέρας του «ήταν πάντοτε πολύ απασχολημένος». Συνεργάτης πολλών εφημερίδων στη διάρκεια της καριέρας του, της «Μάχης», του «Ελεύθερου Λόγου», της «Αθηναϊκής» και αργότερα της «Ακροπόλεως» και της «Απογευματινής», σε διάφορα πόστα, έλειπε πολλές ώρες από το σπίτι.

«Τότε δεν καταλάβαινα τι δουλειά έκανε στην εφημερίδα, διότι έκανε πολλές δουλειές και δεν ήταν όλα τα κείμενά του ενυπόγραφα. Οταν ήμουν πολύ μικρός έκανε και τυπογραφείο,επιμέλεια δηλαδή,και γύριζε στη μία και στις δύο το πρωί. Μεγάλωσα με το “Σςςς,ο μπαμπάς γύρισε πολύ αργά και κοιμάται”. Ο ύπνος του πατέρα μου ήταν ιερός και προσέχαμε όλοι να μην τον ταράξουμε».

Οταν ξυπνούσε έγραφε πυρετωδώς, συντροφιά με ένα πακέτο τσιγάρων Ασσος και ένα τσάι «καφέδες έπινε πολλούς στην εφημερίδα». Εγραφε πάντοτε στο χέρι με μπλε στυλό Βic- δεν χρησιμοποιούσε ποτέ γραφομηχανή. «Οταν έγραφε όμως σενάριο για ταινία, προσλάμβανε μια εκπαιδευμένη δακτυλογράφο και της υπαγόρευε το κείμενο, επειδή έπρεπε να είναι γραμμένο βάσει συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών».

Στην πλάτη του γραφείου η βιβλιοθήκη φιλοξενεί τα βιβλία του Μαρή και της συζύγου του, της μεταφράστριας Αθηνάς Ζαφειρίου. Σε πολλά, τα αρχικά εξώφυλλα έχουν αντικατασταθεί από δερμάτινη βιβλιοδεσία που στο κάτω μέρος της ράχης φέρει τα αρχικά του: Ι. Τ. Στη βιβλιοθήκη στον τοίχο δεξιά βρίσκονται αραδιασμένες φωτογραφίες της οικογένειας. «Δεν είχε καθόλου προσωπικά αντικείμενα και ενθύμια από την παιδική του ηλικία όταν παντρεύτηκε τη μητέρα μου,είχε μονάχα ένα πακετάκι με πέντε- δέκα φωτογραφίες» . Ανάμεσα σε αυτές και μία που κάποιος έβγαλε στον «Γιάννη του Βουνού» στην Κατοχή, στα χρόνια της αντίστασης του ΕΑΜ.

Το διοξειδίο του άνθρακα πυροδοτεί αλλεργίες,

To διοξείδιο του άνθρακα αυξάνει την γύρη που προκαλεί αλλεργίες

Η έρευνα έγινε σε 13 πόλεις της Ευρώπης

Μια νέα έρευνα αναφέρει ότι το διοξείδιο του άνθρακα είναι πιθανό να συνδέεται με τις αυξητικές τάσεις που παρουσιάζουν οι εποχικές αλλεργίες στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Την έρευνα διεξήγαγαν επιστήμονες του Πολυτεχνείου του Μονάχου οι οποίοι υποστηρίζουν ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα συμβάλουν στην αύξηση της γύρης που προκαλεί αλλεργίες. Οι ερευνητές μελέτησαν τα επίπεδα της γύρης σε πολλά φυτά και δέντρα 13 ευρωπαικών πόλεων και διαπίστωσαν ότι σε πολλές περιπτώσεις τα αυξημένα επίπεδα της γύρης που προκαλεί αλλεργίες σχετίζονταν με τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα στην περιοχή τα οποία ήταν επίσης αυξημένα.

Νέα εποχή για το Αχίλλειο της Κέρκυρας,


Από τα Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα περνάει στο υπουργείο Πολιτισμού

Στο υπουργείο Πολιτισμού πρόκειται να περάσει το Αχίλλειο της Κέρκυρας από τα Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα στα οποία ανήκει σήμερα. Κι αυτό θα ανοίξει το δρόμο για την συντήρησή του καθώς αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, αλλά και για την καλύτερη ανάδειξή του ως μουσείο.

Περί τις 400.000 είναι οι επισκέπτες του το χρόνο, παρά το πανάκριβο για τα ελληνικά δεδομένα εισιτήριο των 12 ευρώ (αντίστοιχο της Ακρόπολης) ενώ η έκθεση την οποία έχει να επιδείξει είναι απλώς πέπλα και αντικείμενα που θεωρείται ότι ανήκαν στους διάσημους πρώτους κατοίκους του: Την αυτοκράτειρα της Αυστροουγγαρίας Ελισάβετ, γνωστής ως Σίσσυ, η οποία το έκτισε και τον Γουλιέλμο Β΄ της Γερμανίας. Ηδη επιστήμονες του υπουργείου Πολιτισμού διαφόρων ειδικοτήτων έχουν καταγράψει τις φθορές του κτιρίου προκειμένου να προωθηθούν μελέτες για την αποκατάστασή τους.

Η υγρασία είναι το πρώτο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπισθεί καθώς η παρουσία της είναι εμφανής και καταστρεπτική στις οροφογραφίες που κοσμούν το εσωτερικό του κτιρίου, τα αγάλματα είναι σε άθλια κατάσταση, το ίδιο και τα ανάγλυφα της πρόσοψης και οι εξώστες, η τοιχοποιία χρειάζεται αποκατάσταση, οι κήποι απαιτούν ειδική αντιμετώπιση.

Σκεπτικισμός υπάρχει εξάλλου όσον αφορά το βαθμό αυθεντικότητας των εκθεμάτων του μουσείου (έπιπλα, πίνακες, αντικείμενα κ. ά).

Το κτίριο ανηγέρθηκε το 1890 από ιταλούς αρχιτέκτονες (Ραφαέλε Καρίττο και Αντόνιο Λάντι) σε πομπηινό ρυθμό και εξ ολοκλήρου με δαπάνη της αυτοκράτειρας Ελισάβετ, η οποία το αφιέρωσε στον Αχιλλέα λόγω της αγάπης της στην αρχαιότητα. Μετά από το θάνατό της έμεινε ακατοίκητο ως το 1907 όταν αγοράστηκε από τον Γουλιέλμο Β΄ (γνωστό ως Κάιζερ), ο οποίος διαμόρφωσε τους κήπους του και διέμενε σ΄ αυτό κατά τις επισκέψεις του στη Κέρκυρα. Ως νοσοκομείο και στρατηγείο χρησιμοποιήθηκε κατά τους δύο παγκόσμιους πολέμους ενώ στη συνέχεια στέγασε σχολεία και παιδικούς σταθμούς.

Η νομιμοποίη​ση του Ποπ κορν. Φάτε άφοβα!


"Δεν παχαίνει και μόνο βιταμίνες φέρνει"
Είναι δυνατόν να έχουμε ενοχοποιήσει ένα σνακ πέρα από κάθε όριο;
Μα φυσικά και για όλα φταίει η παραπληροφόρηση. Το ποπ - κορν βρίσκεται στη γωνία και εμείς αναλαμβάνουμε να το βγάλουμε από τη δύσκολη θέση.
Ιδού τα αποτελέσματα :


* Παράδοση,

Το καλαμπόκι καλλιεργήθηκε για πρώτη φορά πριν από χρόνια στα υψίπεδα του Μεξικού. Οι Αζτέκοι δεν χρησιμοποιούσαν το καλαμπόκι μόνο για τροφή. Οι μάγοι για παράδειγμα το έριχναν στη φωτιά και προέβλεπαν το μέλλον ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο έσκαγε ή με την κατεύθυνση προς την οποία εκτοξευόταν....
* Παρασκευή.
Το 493 ο Χριστόφορος Κολόμβος το έφερε στην Ευρώπη, αλλά η μαζική του καλλιέργεια ξεκίνησε στα μέσα του 18ου αιώνα, όταν εφευρέθηκαν τα κατάλληλα εργαλεία. Το 1885 ο Αμερικανός Τσαρλς Κρετόρς εφηύρε τη μηχανή παρασκευής του ποπ κορν.
* Μόδα.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1980 το ποπ κορν εδραιώθηκε στα γερμανικά σινεμά από την εταιρία Octagon. Λίγο αργότερα, κατά τη διάρκεια του οικονομικού κραχ, το ποπ κορν ήταν η μοναδική οικονομική πολυτέλεια την οποία με 5 σεντ μπορούσαν να απολαύσουν οι φτωχές οικογένειες.

* Μαγεία,

Οι Ινδιάνοι πίστευαν ότι μέσα στους σπόρους του καλαμποκιού ζούσαν πνεύματα. Για να...πουλήσουν τη μαγεία στους υπόλοιπους της φυλής έλεγαν ότι τα "καλομποκοπνεύματα" αντιδρούσαν σκάζοντας όταν ενοχλούσαν το σπίτι τους (με το ζέσταμα).
* Πρωτοπορία.
Το ποπ κορν ήταν η πρώτη τροφή που ψήθηκε στα μικροκύματα. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν τυχαία τη συμπεριφορά του καλαμποκιού, όταν μερικοί σπόροι βρέθηκαν κοντά σε ένα μεγάλο μαγνητικό όργανο και άρχισαν να σκάνε από μόνα τους!.
* Θερμίδες.
Παρά το γεγονός ότι όλοι θεωρούμε πως το ποπ κορν παχαίνει, η αλήθεια είναι ότι αυτό που παχαίνει είναι το βούτυρο και το αλάτι που εμείς προσθέτουμε για να το νοστιμίσουμε. Κάθε μέρα ποπ κορν έχει μόλις 31 με 55 θερμίδες και έτσι μπορείτε άφοβα να το απολαμβάνετε σπίτι σας, χωρίς πρόσθετα.
* Θρεπτικά συστατικά.
Αναλύουμε τα θρεπτικά συστατικά για του λόγου το αληθές: το ποπ κορν είναι πολύ θρεπτικό σε ίνες, βιταμίνες Β1 και Β2 και υδατάνθρακες, ενώ δεν περιέχει συντηρητικά και ενισχυτικά γεύσης. Αρα; Συνεχίστε να το καταναλώνετε άφοβα. Μπορεί να το συστήσει και ο γιατρός σας.
* Κατανάλωση.
Οι Αμερικανοί καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες ποπ κορν κάθε χρόνο, όπως κάνουν και με άλλο είδος τροφής...Τα νούμερα, όμως, δηλαδή τα 700 δισεκατομμύρια κιλά ανά έτος, είναι εντυπωσιακά, ειδικά αν υπολογίσει κανείς πόσο...ελαφρύ είναι το ποπ κορν.
* Γούστα.
Για την παρασκευή του χρειάζεται ειδικός τύπος καλαμποκιού, που καλλιεργείται μόνο στις ΗΠΑ, στην Αργεντινή και τη Νότια Γαλλία. Όσον αφορά την κατανάλωση, οι λαοί διαφωνούν, Γερμανοί, Βέλγιοι, Λουξεμβρούργιοι και Ελβετοί προτιμούν το γλυκό ποπ κορν, ενώ όλοι οι υπόλοιποι το αλατισμένο.


ΠΗΓΗ,   




Η ποντιακή λύρα,


Η Ποντιακή λύρα είναι το κατ΄ εξοχήν μουσικό λαϊκό όργανο των Ελλήνων του Πόντου που ανήκει στην κατηγορία των εγχόρδων τοξοτών μουσικών οργάνων, δηλαδή που χειρίζονται με τόξο (κοινώς δοξάρι, ποντιακά: τοξάρ). Το μήκος του κυμαίνεται από 55 μέχρι 60 εκατοστά.



Η ποντιακή λύρα είναι ένα τρίχορδο πλήρες μουσικό όργανο στη κατηγορία του και για τους σκοπούς που χρησιμοποιείται. Χορδίζεται «κατά τέταρτα» και συνοδεύει τραγούδι και χορό. Διακρίνεται από τη μοναδικότητα της φιαλόσχημης μορφής του με μακρύ λαιμό και στενόμακρο ηχείο, που φέρεται να μην έχει αλλάξει από την πρώτη του εμφάνιση. Κατά κανόνα ο τρόπος χειρισμού, παιξίματός της παρουσιάζει χαρακτηριστικά στοιχεία βυζαντινής προέλευσης.
Κατά τη χρήση του οργάνου ο Πόντιος λυράρης «παίζει» τη λύρα είτε όρθιος είτε καθιστός. Συχνότερα όμως βρίσκεται στη μέση του κυκλικού χορού παίζοντας εύθυμα και διεγείροντας τους χορευτές.


Η Ποντιακή λύρα φέρεται επίσης και με το όνομα κεμετζές (αρσενικό ο), ή κεμεντζέ (θηλυκό, η), όνομα που κατά τους ερευνητές πιθανότερα να προέρχεται από την περσική λέξη «καμάτσια» που ως είδος λύρας εμφανίσθηκε στη Β. Περσία τον 10ο αιώνα (μ.Χ.), χωρίς να παραγνωρίζεται η πιθανότητα να προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη κέλης (= σκάφος) ή το ρήμα κέλομαι (= παροτρύνω) με μετάπτωση του λ σε μ. Η Ποντιακή λύρα έγινε περισσότερο γνωστή στην Ελλάδα μετά την γενοκτονία των Ποντίων και τον ολοκληρωτικό ξεριζωμό τους την περίοδο 1922 – 1923



Καταγωγή,

Για την καταγωγή της ποντιακής λύρας σημαντικές πληροφορίες έχει δώσει ο Γάλλος μουσικοσυνθέτης και ιστορικός μουσικός Βιντάλ Λουΐ Αντουάν (Vidal Luis Antoine) ο οποίος στο σπουδαίο τρίτομο έργο του έχει συμπεριλάβει κατασκευές μουσικών οργάνων σχεδόν όλων των ιστορικών περιόδων όπως επίσης και σπουδαίους μουσικούς εκτελεστές (οργανοπαίκτες).
Ειδικότερα για την ποντιακή λύρα την παρομοιάζει με τα έγχορδα μουσικά όργανα της Δύσης (Ευρώπης) όπως π.χ. με το Ποκέτ (Pochette) της Γαλλίας και το Κιτ (Kit) της Αγγλίας που από τον 16ο αιώνα μέχρι και το τέλος του 18ου αιώνα ήταν τα κατ΄ εξοχή μουσικά όργανα χορού, δίνοντας πρόσθετη πληροφορία ότι το τριγωνικό κεφάλι της ποντιακής λύρας έχει θρησκευτικό χαρακτήρα που συμβολίζει την Αγία Τριάδα



Ένας άλλος επίσης σπουδαίος μουσικός ερευνητής βαθύς γνώστης, δάσκαλος και συγγραφέας της αρχαιοελληνικής, βυζαντινής και δυτικής (ευρωπαϊκής) μουσικής είναι ο Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος του Δυρραχίου που καταγόταν από τη Μάδυτο. Ο Χρύσανθος σημειώνει χαρακτηριστικά ότι από τα μέσα του 15ου αιώνα υφίστανται τριών ειδών λύρες.

η τρίχορδη λύρα, η οποία ήταν αποκλειστικό μουσικό όργανο των Ελλήνων του Πόντου.

η τετράχορδη λύρα, που αναπτύχθκε στη Δύση και ονομάστηκε βιολί, και

η επτάχορδη λύρα, που έφερε το αραβοπερσικό όνομα Κεμάν ή Κεμενέ, που ίσως και αυτό ν΄ αποτελούσε αρχικά όργανο των Ελλήνων του Πόντου που το χρησιμοποιούσαν σε πολύ επίσημες γιορτές.

Τέλος άλλοι ιστορικοί του είδους θεωρούν την ποντιακή λύρα παραλλαγή του τρίχορδου αραβικού του ανακτόρου Ρεμπράμπ



Υλικό κατασκευής,

Συνηθέστερο υλικό κατασκευής του σκάφους της ποντιακής λύρας είναι το ξύλο κοκκύμελου (δαμασκηνιάς), καθώς και τούτ (μουριά), ή καρυδιάς κ.ά., ενώ του καπακιού το ξύλο πεύκου. Η κατεύθυνση των νερών του ξύλου του καπακιού είναι κάθετη και το καπάκι τοποθετείται διαφορετικά ανάλογα με τον λυράρη (κεμεντζετσή) εάν αυτός είναι αριστερόχειρας ή δεξιόχειρας, καθώς η πυκνότητα των αυξητικών δακτυλίων (νερών) διαφοροποιείται από την μία στην άλλη πλευρά. Το σκάφος της λύρας μπορεί να κατασκευαστεί με διάφορους τρόπους. Ένα σκάφος μπορεί να είναι σκαφτό (δηλαδή σκαμμένο μονοκόμματο ξύλο) ή με συγκόλληση μονοκόμματων επιφανειών (πλευρά, ράχη) ή με συγκόλληση πολλών μικρών τμημάτων διαφορετικών ξύλων (όπως πχ το ηχείο ενός μπουζουκιού). Η τελευταία μέθοδος ονομάζεται "το γραμαλί".

Οι ίνες του τοξαριού είναι τρίχες ουράς αλόγου και ονομάζονται "τσάρια".



Τρόπος κατασκευής,

Το τοίχωμα του ηχείου δεν πρέπει να είναι περισσότερο από 3 με 4 χιλιοστά πάχος και το καπάκι πρέπει να είναι γύρω στα 2 με 3 χιλιοστά πάχος. Στο ηχείο ανοίγονται στην κάθε πλευρά δύο τρύπες και στο καπάκι τέσσερις, τα λεγόμενα τρυπία. Στο καπάκι ανοίγονται και τα ρωθώνια, δυο μακρόστενες και συνήθως λίγο κυρτές προς τα έξω τρύπες. Ο καλός κεμεντζής διαλέγει το ξύλο με το οποίο θα φτιάξει το καπάκι να έχει πυκνότερα νερά στην αριστερή μεριά, πάνω απ’ την οποία τεντώνεται η υψηλότερα κουρντισμένη χορδή. Στα τρία κλειδιά, που έχουν συνήθως σχήμα Τ, τυλίγονται οι τρεις χορδές που ακουμπούν πάνω στον καβαλάρη και δένονται στον κορδοδέτη. Ο κάτω καβαλάρης είναι λεπτός πολύ λίγο κυρτός και πολύ μικρός σε σύγκριση με την αχλαδόσχημη λύρα. Η ψυχή, το στουλαρ’, ακουμπάει με το επάνω μέρος στο καπάκι και με το κάτω στη βάση του ηχείου. Το μήκος το χορδών κυμαίνεται από 28 έως 32εκ. Το δοξάρι, γύρω στα 50 με 55εκ. μήκος, φτιάχνεται από σκληρό ξύλο και είναι κυρτό. Παλιότερα είχε τρίχες από ουρά αλόγου, που έδεναν στα άκρα με διαφόρους τρόπους. Σήμερα, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν δοξάρι βιολιού.



Διακόσμηση,

Η διακόσμηση της ποντιακής λύρας με εγχάρακτα ή σε χαμηλό ανάγλυφο γεωμετρικά σχέδια, ρόδακες, στυλιζαρισμένα σχέδια από το φυτικό κόσμο κτλ., περιορίζεται κυρίως στην ταστιέρα και στην κεφαλή και σπανιότερα στον κορδοδέτη και τα ηχείο. Στη γλώσσα χρησιμοποιούν επίσης, και διάτρητο σκάλισμα και στην κεφαλή κολλούσαν παλιότερα καθρεφτάκια ή άλλα επίπεδα διακοσμητικά αντικείμενα. Για το βάψιμο ισχύει ότι αναφέραμε στην αχλαδόσχημη λύρα



Κατασκευαστές,

Στα κυρίαρχα στοιχεία της ποντιακής λύρας ιδιαίτερη θέση κατέχει ο κατασκευαστής αυτής όπου θεωρητικά είναι και ο πρωταγωνιστής όχι μόνο της ύπαρξής της όσο και της συμμετοχής της στα διάφορα δρώμενα της ποντιακής πολιτιστικής σκηνής μέσα στο ιδιαίτερο ποντιακό υφολογικό ιδίωμα φθάνοντας έτσι σε μια μουσική δημιουργία υψηλών προδιαγραφών. Χάρη σ΄ αυτή ο λαϊκός παραδοσιακός ιστός μπορεί να πλέκει τραγουδιστά όλα τασυναισθήματα σε χορευτικά ρυθμικά σχήματα, σπουδαίες μουσικές φόρμες που να μπορούν να ξεσηκώνουν τα σώματα των Ποντίων σε ρωμαλέους ρυθμικούς χορούς μικτών και άνισων μέτρων, που ομολογουμένως γιγαντώνουν τις ποντιακές ψυχές σε σημείο που να δίδουν με παραστατικότητα την αίσθηση της ψυχικής ανάτασης



































Ύμνος στη Λύρα,

Σύρω το τοξάρι μ΄ δεξιά, ανοίγουνταν γεράδες*
Παίρω και συρ΄ ατό ζερβά, κλαινίζω* τσι μανάδες.
Για πέει με, λύρα μ΄ έμορφον, πως εγροικάς ατά όλια;
Και το λαλόπο σ΄ το γλυκόν, πως παίρ΄ λαρών* τα πόνια;
Τα πλούτα ας είναι τη ζαγκίν*, κ΄ εσύ τ΄ εμόν ας είσαι,
Σ΄ όλια τα τέρτα μ΄ ση χαρά, μ΄ σύ μοναχόν κανείσαι*,
Η ψη μ΄ τ΄ απέσ΄ όσταν πονεί, όσταν τζιζ΄ το καρδόπο μ΄,
Εσέναν παίρω μετ΄ εμέν και τραγωδώ τ΄ αρνόπο μ΄.
Γεννίγομες κι ουλ χάρουνταν, εσύ έρχες΄ πυρίκ΄ς μας
Κι ους να γερούμ΄ και δάνομε, εσύ χαριεντερίεις μας
Πάππον προς πάππον μετ΄ εσέν έρχομες και θα πάμε
Σουμάδα*, γάμον, φαγοπότ΄, μετ΄ εσέναν ευτάμε.
Λες μας ντ΄ εποίν΄ ναν* τ΄ εμετέρ΄ ΄ς* σα παλαιά τα χρόνια
Κ΄ εσύ θα λες ξαν ουλτς τσι νέοις τ΄ εμέτερα τα πόνια
Λες τη κυρού μ΄ τα έργατα τη μάνας-ι-μ΄ τα δάκρα,
Εσύ κλαινίεις ξενιτεμέντς, πέραν΄ ς σα θαλασσάκρα,
Και ΄ς σο ταφίν εμούν απάν΄ εσύ μοιρολογάς μας,
Εσύ εξέρτς το βάλσαμον, εσύ παρηγοράς μας!
Και λες…και κλαις…και χάρεσαι….

Πολύκαρπος Χάιτας

γεράδες = πληγές
κλαινίζω = προκαλώ το θρήνο, κλάμα
λαρών = γιατρεύει
ζαγκίν = πλούσιος
κανείσαι = φτάνεις
σουμάδα = αρραβώνες
εποίναν = έκαναν
εμετέρ΄ ΄ς = ημέτερα, δικά μας

Πηγές:
Βικιπαίδεια
www.omegatechnology.gr
giorgoskaza.blogspot.com
www.pontos-lyra.gr
www.elverias.gr



Αναρτηθηκε Απο Melwdo στο Forum TeamGR, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΒΡΕΙΤΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ λΥΡΑΣ
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory