Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Κυριακή, 24 Απριλίου 2011

Λιγότεροι οι γάμοι και… «σιτεμένες» οι νύφες



Mια επιστήμονας απο την Ηλεία συνυπογράφει μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που ανατρέπει τα στερεότυπα περί οικογένειας, γαμηλιότητας και γονιμότητας μέσα στην Ελληνική κοινωνία, δείχνοντας ότι οι νέοι άνθρωποι...
... κάνουν διαφορετικές επιλογές πάνω σʼ αυτά τα ζητήματα σε σχέση με τους γονείς και τους παππούδες τους.

Η Κάκια Σοφιανοπούλου από την Βαρβάσαινα, υποψήφια διδάκτωρ στο τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, συνεργάστηκε με τον Βύρωνα Κοτζαμάνη, καθηγητή Δημογραφίας στο ίδιο Τμήμα και διευθυντή Εργαστηρίου Δημογραφικών και Κοινωνικών αναλύσεων, εκπονώντας την μελέτη που  δείχνει ότι οι νεότερες γενιές τείνουν να υιοθετήσουν διαφορετικές συμπεριφορές απ' αυτές των γονιών τους και η πτώση τόσο των συγχρονικών όσο και των διαγενεακών δεικτών γονιμότητας και γαμηλιότητας είναι μια σαφής ένδειξη.
Τα καταναλωτικά πρότυπα, όπως τονίζεται στη μελέτη, ουδαμώς διαφοροποιούνται πλέον στους νέους Έλληνες και Ελληνίδες απ' αυτά των αναπτυγμένων χωρών της Ευρώπης, η επίδραση της Ορθοδόξου Εκκλησίας (πολύ περισσότερο "διακριτικής" στον τομέα που μας ενδιαφέρει σε αντίθεση με τον Καθολικισμό) ατονεί και η επιρροή της "σκοντάφτει" στο κατώφλι της ιδιωτικής ζωής. Κατ' επέκταση, συγκεντρώνονται προοδευτικά και στην Ελλάδα οι υλικοί, πολιτισμικοί και θεσμικοί όροι, που επιτρέπουν την ανάδυση στον τομέα της "οικογένειας", των ίδιων προτύπων μ' αυτά που έχουν διαχυθεί σε χώρες της αναπτυγμένης Ευρώπης.

Επομένως, στο βαθμό που οι οικονομικοί, κοινωνικοί, πολιτισμικοί και θεσμικοί παράγοντες

Είναι τόσο χαριτωμένα !

they are so cute01 They are so Cute
they are so cute03 They are so Cute
they are so cute05 They are so Cute
they are so cute06 They are so Cute
they are so cute08 They are so Cute
they are so cute10 They are so Cute

Εκφράσεις που χρησιμοποιούμε δανεισμένες από την Μ. Βδομάδα...



Πολλές απο τις φράσεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή προέρχονται από τα Ευαγγέλια και τους ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας. Τα πρωτεία ανήκουν στη Μεγάλη Πέμπτη αλλά και οι υπόλοιπες ημέρες έχουν "δανείσει" την γλώσσα μας με αρκετές εκφράσεις.

"Ιδού ο Νυμφίος έρχεται".
Το χρησιμοποιούμε για να αναγγείλουμε την άφιξη κάποιου, συχνά και με ειρωνική διάθεση.

"Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι".
Προέρχεται από τη φράση "Απόδοτε ουν τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ". Τη φράση αυτή την χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να δείξουμε οτι πρέπει να υπακούμε στο κράτος ή να δίνουμε στον καθένα ότι του οφείλουμε.

"Γραμματείς και Φαρισαίοι".
Το σωστό είναι "Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί" αλλά η φράση χρησιμοποιείται συνήθως για να περιγράψει ομάδες ανάξιων ανθρώπων που κατέχουν θέσεις εξουσίας.

"Η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή".
Την φράση αυτήτη λέμε και μεταφορικά και κυριολεκτικά για να περιγράψουμε τις πράξεις μίας γυναίκας.

"Τριάντα αργύρια".
Η φράση αυτή επαναλαμβάνεται αρκετές φορές κατά ...
τη Μεγάλη Εβδομάδα αλλά ακούγεται για πρώτη φορά στο κατά Ματθαίον της Μεγάλης Τετάρτης. Χρησιμοποιείται για να περιγράψει την προδοσία με αντάλλαγμα.

"Πριν αλέκτωρ λαλήσει".
Από τη φράση του Ιησού "Ου φωνήσει σήμερον αλέκτωρ πριν ή τρις απαρνήση μη ειδέναι με", που προαναγγέλλει την άρνηση του Πέτρου. Στην καθημερινότητά μας αναφερόμαστε με αυτήν σε κάτι που πιστεύουμε ότι θα αποδειχθεί πολύ σύντομα.

"Λάβετε, Φάγετε".
Η προτροπή που ακούγεται στην πρώτη θεία Ευχαριστία και χρησιμοποιείται με ανάλογο τρόπο.

"Συ είπας".
Σημαίνει "εσύ τo είπες" και χρησιμοποιείται κυριολεκτικά. Την φράση την ακούμε πολλές φορές να την επαναλαμβάνει ο Ιησούς.

"Μάχαιραν έδωσες και μάχαιραν θα λάβεις".
Από το "Πάντες γαρ οι λαβόντες μάχαιραν εν μαχαίρα αποθανούνται" και σημαίνει πως ό,τι δίνεις παίρνεις.

"Από τον Άννα στον Καϊάφα"
Η σωστή φράση είναι "Απέστειλε αυτόν ο Άννας δεδεμένον προς Καϊάφαν". Την χρησιμοποιούμε σχεδόν καθημερινά όταν γινόμαστε "μπαλάκι" από τον έναν "υπεύθυνο" στον άλλο, για να εξυπηρετηθούμε.

"Διαρρηγνύει τα ιμάτιά του"
Συνήθως χρησιμοποιείται όταν κάποιος διεκδικεί με πάθος το δίκιο του. Την ακούμε και ως "σκίζει τα ρούχα του", αλλά συχνά έχει και ειρωνικό χαρακτήρα που τονίζει την υπερβολική αντίδραση κάποιου που υποκρίνεται τον αδικημένο.

"Αγαπάτε αλλήλους"
Από τη φράση-προτροπή του Ιησού για ενότητα και αγάπη μεταξύ των μαθητών και κατ’ επέκταση όλων των ανθρώπων : "Εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους".

"Ήγγικεν η ώρα"
Το λέμε όταν φτάνει μια μεγάλη στιγμή, εμπενυσμένο από το «άγωμεν, ήγγικεν η ώρα και ο υιός του ανθρώπου παραδίδοται, ίνα δοξασθή...", που είπε ο Ιησούς.

"Επί ξύλου κρεμάμενος"
Η φράση χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη δύσκολη θέση που βρίσκεται κάποιος όταν δεν υπάρχει κανείς και τίποτα να τον βοηθήσει. Προφανώς συνδέεται με την αντίστοιχη θέση του Ιησού πάνω στο Σταυρό.

"Ου γαρ οίδασι τι ποιούσι"

Σημαίνει "δεν ξέρουν τι κάνουν" και προέρχεται από τη μεγαλοσύνη του Ιησού τη στιγμή που οι άνθρωποι τον σταύρωναν! Εκείνος νιώθοντας την ανάγκη να τους υπερασπιστεί είπε τη φράση αυτή στον Πατέρα Του!

"Μνήσθητί μου Κύριε"
Από τις πιο συνηθισμένες εκφράσεις. Ακούστηκε από τον ληστή που ήταν δεξιά Του Κυρίου. Την λέμε όταν μας συμβαίνει κάτι τρομακτικό, όταν αγανακτούμε ή όταν ξαφνιαζόμαστε!

"Τετέλεσται"
Σημαίνει " ήρθε το τέλος" και ήταν η τελευταία φράση του Ιησού, πάνω στο σταυρό.

"Ανάστα ο Κύριος".
Με αυτήν αναφερόμαστε στην μεγάλη φασαρία. Προφανώς συνδέεται με τις θορυβώδεις εκδηλώσειςτης Ανάστασης σε πολλά μέρη της Ελλάδας.

"Και βάλω τον δάκτυλόν μου εις τον τύπον των ήλων", "Ειρήνη Ημίν",
Άπιστος Θωμάς.
Και οι τρεις εκφράσεις προκύπτουν από την δυσπιστία του Αποστόλου Θωμά να δεχτεί την Ανάσταση του Κυρίου. Η πρώτη χρησιμοποιείται για να δηλώσει τις χειροπιαστές αποδείξεις αλλά και την αλήθεια ενός γεγονότος. Το "ειρήνη ημίν", το λέμε για να επαναφέρουμε την ηρεμία μετά από μία ένταση και ο "άπιστος Θωμάς" περιγράφει τους ανθρώπους που αρνούνται να πιστέψουν σε κάτι, ακόμη κι αν πολλές φορές είναι μπροστά στα μάτια τους!

Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/04/blog-post_24.html#ixzz1KSfXQn6a

Η ζωή στο κόκκινο χρώμα .

Iron-Rich Creek Bed
Moroccan Mosque
Maple Leaves
Schoolchildren With Umbrellas
East German Auto
Geisha's Lips

.....Πόσο κοστίζει ....ο πλανήτης γη?




Και ποιος είναι ο πιο ...φθηνός πλανήτης....?
Σε μια εποχή που όλα υπολογίζονται με την οικονομική τους αξία ένας επιστήμονας κοστολόγησε τους πλανήτες και τα αποτελέσματα της μελέτης του είναι εντυπωσιακά.
"Η αξία της γης εκτιμήθηκε στα 5 τετράκις εκατομμύρια δολλάρια, του Άρη στα 16.000 δολλάρια και της Αφροδίτης σε λιγότερο από 1...σεντ!"

Ο Greg Laughlin, βοηθός καθηγητή Αστρονομίας και Αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο...
Σάντα Κρουζ της Καλιφόρνιας, υποστήριξε πως ανέπτυξε έναν μαθηματικό τύπο που προσδιορίζει την οικονομική αξία του κάθε πλανήτη που συγκροτεί το ηλιακό μας σύστημα. Ο αμερικανός επιστήμονας για να μπορέσει να εκτιμήσει την οικονομική αξία του κάθε πλανήτη έθεσε παραμέτρους όπως η ηλικία, το μέγεθος, η μάζα, η θερμοκρασία αλλά και η πόσοτητα ενέργειας που διαθέτει και εκπέμπει...
 ο κάθε πλανήτης.

Με τις παραμέτρους αυτές ήταν φυσικό η ΓΗ να μπει στην υψηλότερη θέση στο ταμπλό του πλανητικού χρηματιστηρίου κοστίζοντας 5 εκατομμύρια δισεκατομμύρια δολλάρια.
Ο Άρης αξίζει μόλις 16.000 δολλάρια και η Αφροδίτη πετάγεται κατευθείαν στο γαλαξιακό καλάθι των αχρήστων, κοστίζοντας κάτι λιγότερο από 1 σεντ.
Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, η Γη έχει τη μεγαλύτερη αξία και το εάν θα μπορέσει να διατηρήσει την οικονομική πρωτοκαθεδρία είναι θέμα των ενοίκων του που οφείλουν με τις αποφάσεις και τις πράξεις τους να διατηρήσουν την υπεραξία του.


Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/04/blog-post_1363.html#ixzz1KQLbND1m

Κέντημα στο δέρμα .

Embroidery On The Skin   arts
Embroidery On The Skin   arts
Embroidery On The Skin   arts
Embroidery On The Skin   arts
Embroidery On The Skin   arts

«Έφυγε» κορυφαίος Ινδός γκουρού...


Πέθανε χθες ο Σρι Σάτια Σάι Μπάμπα, ένας από τους πιο διάσημους πνευματικούς καθοδηγητές της Ινδίας.
Ο Μπάμπα ήταν 84 ετών και είχε εισαχθεί στο νοσοκομείο πριν από λίγες εβδομάδες, καθώς υπέφερε από αναπνευστικά προβλήματα και νεφρική ανεπάρκεια.
Ο Μπάμπα είχε εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και πολλών διασημοτήτων.

...... ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ....


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
θερμές ευχές να αναστηθεί η ελπίδα
η αγάπη
η υπομονή
στις καρδιές όλων..

Τα Δελφικά Παραγγέλματα,


Ο γιατρός Κώστας Σουρέας φίλος της ιστοσελίδας μας έστειλε το παρακατω ωραίο θέμα!

Δελφοί ο ομφαλός της γης!!!

Τα Δελφικά Παραγγέλματα είναι οι εντολές που άφησαν στους Έλληνες οι σοφοί της Αρχαίας Ελλάδας.

Μια πολύτιμη κληρονομιά γνώσης και σοφίας για τις επερχόμενες γενεές.

Οι αρχαίοι Έλληνες ιερείς δεν έδιναν συμβουλές ούτε άκουγαν τις εξομολογήσεις των πιστών, αλλά ασχολούνταν μόνο με την τέλεση των θυσιών και των άλλων ιεροτελεστιών.

Η ηθική εκπαίδευση και καθοδήγηση των πολιτών ξεκινούσε μεν από τους παιδαγωγούς και παιδοτρίβες της νεαρής ηλικίας, αλλά συνεχιζόταν αργότερα στα μαντεία, τα οποία, εκτός από τις χρησμοδοτήσεις τους για τα μελλούμενα και τις θελήσεις των θεών, έδιναν και ένα πλήθος ηθικών παραγγελμάτων και προτροπών συμβουλευτικού χαρακτήρα για τα προβλήματα της καθημερινής ζωής.

Περίoπτη θέση βέβαια, κατείχε σε όλα αυτά ,το διάσημο σε όλο τον κόσμο Μαντείο των Δελφών, του οποίου τα ομώνυμα ηθικά παραγγέλματα είχαν καταγραφεί στους τοίχους του Προνάου του Ναού του Απόλλωνος,στο υπέρθυρο ή ακόμα και σε διάφορες στήλες που είχαν τοποθετηθεί περιμετρικά στις πλευρές του ναού.

Τα 147 Δελφικά Παραγγέλματα ή Πυθίας Γράμματα, ήταν λιτά αποφθέγματα ελαχίστων λέξεων και ανήκαν στους 7 σοφούς της αρχαιότητας:

Τον Θαλή τον Μιλήσιο, τον Πιττακό τον Μυτιληναίο, τον Βία τον Πρηνεύ, τον Σόλωνα τον Αθηναίο, τον Κλεόβουλο τον Ρόδιο, τον Περίανδρο τον Κορίνθιο και τον Χίλωνα τον Λακεδαιμόνιο.

Στο αέτωμα του ναού δέσποζαν τα τρία σπουδαιότερα Δελφικά Παραγγέλματα, τα οποία εύκολα μπορούσε να διακρίνει ο πλησιάζων επισκέπτης:


* Κάτω αριστερά το ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ (να γνωρίσεις τον εαυτό σου).

* Κάτω δεξιά το ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ (να κάνεις τα πάντα με μέτρο, αποφεύγοντας την υπερβολή).

* Ανάμεσά τους, στη κορυφή, το περίφημο «ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ Ε» (ή ΕΙ), για το οποίο ο ιερέας των Δελφών Πλούταρχος έγραψε ολόκληρη πραγματεία («Περί τού έν Δελφοίς Ε»), προσπαθώντας να ερμηνεύσει την απωλεσθείσα σημασία του.

Ο θαυμασμός των αρχαίων Ελλήνων για τα ανηρτημένα αυτά αποφθέγματα στο Μαντείο των Δελφών ήταν τόσο μεγάλος, ώστε ο λυρικός ποιητής Πίνδαρος (522 π.Χ.) θεωρούσε τους επτά σοφούς, γιους του Ήλιου, που με την ακτινοβολία τους φώτιζαν και καθοδηγούσαν τον άνθρωπο στην οδό της αρετής. Αυτά τα σοφά παραγγέλματα χρησιμοποιήθηκαν στην συνέχεια και απο άλλους λαούς ,που τα παρουσίασαν σαν «θρησκευτικές εντολές».

Σας παραθέτουμε τα παραγγέλματα αυτά, όπως οι επισκέπτες της αρχαιότητας αντίκριζαν στους Δελφούς.

«Εν δέ τώ προνάω τά έν Δελφοίς γεγραμμένα, έστιν ώφελήματα άνθρώποις»

Παυσανίας



* Έπου θεώ. Ακολούθα τον θεό.

* Νόμω πείθου. Να πειθαρχείς στο Νόμο.

* Θεούς σέβου. Να σέβεσαι τους θεούς.

* Γονείς αίδου. Να σέβεσαι τους γονείς σου.

* Ηττώ υπέρ δικαίου. Να καταβάλεσαι για το δίκαιο.

* Γνώθι μαθών. Γνώρισε αφού μάθεις.

* Ακούσας νόει. Κατανόησε αφού ακούσεις.

* Σαυτόν ίσθι. Γνώρισε τον εαυτό σου.

* Εστίαν τίμα. Να τιμάς την εστία σου.

* Άρχε σεαυτού. Να κυριαρχείς τον εαυτό σου.

* Φίλους βοήθει. Να βοηθάς τους φίλους.

* Θυμού κράτε. Να συγκρατείς το θυμό σου.

* Όρκω μη χρω. Να μην ορκίζεσαι.

* Φιλίαν αγάπα. Να αγαπάς τη φιλία.

* Παιδείας αντέχου. Να προσηλώνεσαι στην εκπαίδευσή σου.

* Σοφίαν ζήτει. Να αναζητάς τη σοφία.

* Ψέγε μηδένα. Να μην κατηγορείς κανένα.

* Επαίνει αρετήν. Να επαινείς την αρετή.

* Πράττε δίκαια. Να πράττεις δίκαια.

* Φίλοις ευνόει. Να ευνοείς τους φίλους.

* Εχθρούς αμύνου. Να προφυλάσσεσαι από τους εχθρούς.

* Ευγένειαν άσκει. Να είσαι ευγενής.

* Κακίας απέχου. Να απέχεις από την κακία.

* Εύφημος ίσθι. Να έχεις καλή φήμη.

* Άκουε πάντα. Να ακούς τα πάντα.

* Μηδέν άγαν. Να μην υπερβάλλεις.

* Χρόνου φείδου. Να μη σπαταλάς το χρόνο.

* Ύβριν μίσει. Να μισείς την ύβρη.

* Ικέτας αίδου. Να σέβεσαι τους ικέτες.

* Υιούς παίδευε. Να εκπαιδεύεις τους γιους σου.

* Έχων χαρίζου. Όταν έχεις, να χαρίζεις.

* Δόλον φοβού. Να φοβάσαι το δόλο.

* Ευλόγει πάντας. Να λες καλά λόγια για όλους.

* Φιλόσοφος γίνου. Να γίνεις φιλόσοφος.

* Όσια κρίνε. Να κρίνεις τα όσια.

* Γνους πράττε. Να πράττεις με επίγνωση.

* Φόνου απέχου. Να μη φονεύεις.

* Σοφοίς χρω. Να συναναστρέφεσαι με σοφούς.

* Ήθος δοκίμαζε. Να επιδοκιμάζεις το ήθος.

* Υφορώ μηδένα. Να μην είσαι καχύποπτος.

* Τέχνη χρω. Να ασκείς την Τέχνη.

* Ευεργεσίας τίμα. Να τιμάς τις ευεργεσίες.

* Φθόνει μηδενί. Να μη φθονείς κανένα.

* Ελπίδα αίνει. Να δοξάζεις την ελπίδα.

* Διαβολήν μίσει. Να μισείς τη διαβολή.

* Δικαίως κτω. Να αποκτάς δίκαια.

* Αγαθούς τίμα. Να τιμάς τους αγαθούς.

* Αισχύνην σέβου. Να σέβεσαι την εντροπή.

* Ευτυχίαν εύχου. Να εύχεσαι ευτυχία.

* Εργάσου κτητά. Να κοπιάζεις για πράγματα άξια κτήσης.

* Έριν μίσει. Να μισείς την έριδα.

* Όνειδος έχθαιρε. Να εχθρεύεσαι τον χλευασμό.

* Γλώσσαν ίσχε. Να συγκρατείς τη γλώσσα σου.

* Ύβριν αμύνου. Να προφυλάσσεσαι από την ύβρη.

* Κρίνε δίκαια. Να κρίνεις δίκαια.

* Λέγε ειδώς. Να λες γνωρίζοντας.

* Βίας μη έχου. Να μην έχεις βία.

* Ομίλει πράως. Να ομιλείς με πραότητα.

* Φιλοφρόνει πάσιν. Να είσαι φιλικός με όλους.

* Γλώττης άρχε. Να κυριαρχείς τη γλώσσα σου.

* Σεαυτόν ευ ποίει. Να ευεργετείς τον εαυτό σου.

* Ευπροσήγορος γίνου. Να είσαι ευπροσήγορος.

* Αποκρίνου εν καιρώ. Να αποκρίνεσαι στον κατάλληλο καιρό.

* Πόνει μετά δικαίου. Να κοπιάζεις δίκαια.

* Πράττε αμετανοήτως. Να πράττεις με σιγουριά.

* Αμαρτάνων μετανόει. Όταν σφάλλεις, να μετανοείς.

* Οφθαλμού κράτει. Να κυριαρχείς των οφθαλμών σου.

* Βουλεύου χρήσιμα. Να σκέπτεσαι τα χρήσιμα.

* Φιλίαν φύλασσε. Να φυλάττεις τη φιλία.

* Ευγνώμων γίνου. Να είσαι ευγνώμων.

* Ομόνοιαν δίωκε. Να επιδιώκεις την ομόνοια.

* Άρρητα μη λέγε. Να μην λες τα άρρητα.

* Έχθρας διάλυε. Να διαλύεις τις έχθρες.

* Γήρας προσδέχου. Να αποδέχεσαι το γήρας.

* Επί ρώμη μη καυχώ. Να μην καυχιέσαι για τη δύναμή σου.

* Ευφημίαν άσκει. Να επιδιώκεις καλή φήμη.

* Απέχθειαν φεύγε. Να αποφεύγεις την απέχθεια.

* Πλούτει δικαίως. Να πλουτίζεις δίκαια.

* Κακίαν μίσει. Να μισείς την κακία.

* Μανθάνων μη κάμνε. Να μην κουράζεσαι να μαθαίνεις.

* Ους τρέφεις αγάπα. Να αγαπάς αυτούς που τρέφεις.

* Απόντι μη μάχου. Να μην μάχεσαι αυτόν που είναι απών.

* Πρεσβύτερον αιδού. Να σέβεσαι τους μεγαλύτερους.

* Νεώτερον δίδασκε. Να διδάσκεις τους νεότερους.

* Πλούτω απόστει. Να αποστασιοποιείσαι από τον πλούτο.

* Σεαυτόν αιδού. Να σέβεσαι τον εαυτό σου.

* Μη άρχε υβρίζων. Να μην κυριαρχείς με αλαζονεία.

* Προγόνους στεφάνου. Να στεφανώνεις τους προγόνους σου.

* Θνήσκε υπέρ πατρίδος. Να πεθάνεις για την πατρίδα σου.

* Επί νεκρώ μη γέλα. Να μην περιγελάς τους νεκρούς.

* Ατυχούντι συνάχθου. Να συμπάσχεις με το δυστυχή.

* Τύχη μη πίστευε. Να μην πιστεύεις την τύχη.

* Τελεύτα άλυπος. Να πεθαίνεις χωρίς λύπη.




Μια φορά κι έναν καιρο!!!


Μια φορά κι έναν καιρο, μια γυναίκα φρόντιζε τον κήπο του σπιτιού της, όταν ξαφνικά βλέπει τρεις γέροντες, φορτωμένους με τις εμπειρίες της ζωής, να την πλησιάζουν στην είσοδο του σπιτιού. Παρ’ όλο που δεν τους γνώριζε, τους είπε:
-Δεν σας γνωρίζω, όμως πρέπει να πεινάτε. Περάστε, αν θέλετε, να φάτε κάτι.
Αυτοί την ρωτάνε:
- Ο άντρας σου είναι στο σπίτι;
- Όχι, δεν είναι εδώ, απάντησε εκείνη.
- Τότε δεν μπορούμε να έρθουμε, της λένε οι γέροντες.
Όταν επιστρέφει ο σύζυγος, η γυναίκα του περιγράφει το περιστατικό.
- Ας έρθουν τώρα που επέστρεψα…
Η γυναίκα βγαίνει έξω να προσκαλέσει ξανά τους γέροντες στο τραπέζι, μιας και ήταν ακόμη εκεί.
- Δεν μπορούμε να έρθουμε όλοι μαζί, της λένε οι τρεις γέροντες…
Η γυναίκα, έκπληκτη, τους ρωτά γιατί!

Ο πρώτος, λοιπόν, από τους τρεις της εξηγεί ξεκινώντας να της συστήνεται:
Είμαι ο Πλούτος, της λέει…
Της συστήνει, μετά, τον δεύτερο που είναι η Ευτυχία.
Και, τέλος, τον τρίτο που είναι η Αγάπη.
Τώρα, της λένε, πήγαινε στον άντρα σου και διαλέξτε ποιος από τους τρεις μας θα έρθει να φάει μαζί σας.
Η γυναίκα επιστρέφει στο σπίτι και λέει στον άντρα της αυτά που της είπαν οι γέροντες.
Ο άντρας ενθουσιάζεται και λέει:
-Τι τυχεροί που είμαστε! Να έρθει ο Πλούτος! Έτσι θα έχουμε όλα όσα επιθυμούμε!
Η σύζυγός του όμως δε συμφωνούσε:
-Και γιατί να μην έχουμε τη χαρά της Ευτυχίας;
Η κόρη τους που άκουγε από μια γωνιά, τότε, τους λέει:
-Δε θα’ταν καλύτερα να καλούσαμε την Αγάπη;
Το σπίτι μας θα είναι πάντα γεμάτο αγάπη!
-Ας ακούσουμε αυτό που λέει η κόρη μας,
λέει ο σύζυγος στη γυναίκα του.
-Πήγαινε έξω και πες στην Αγάπη να περάσει στο σπιτικό μας.
Η γυναίκα βγαίνει έξω και ρωτά:
-Ποιος από εσάς είναι η Αγάπη; Ας έρθει να δειπνήσει μαζί μας.
Η Αγάπη τότε ξεκινά να προχωρά προς το σπίτι και οι δύο άλλοι να τον ακολουθούν!
Έκπληκτη η γυναίκα, ρωτά τον Πλούτο και την Ευτυχία:
-Εγώ κάλεσα μόνο την Αγάπη.
Γιατί έρχεστε κι εσείς;
Και απαντούν κι οι τρεις γέροντες μαζί:
- Αν είχες καλέσει τον Πλούτο ή την Ευτυχία, οι άλλοι δύο θα έμεναν απ’έξω. Τώρα όμως που κάλεσες την Αγάπη, όπου πάει η Αγάπη, πάμε κι εμείς μαζί της!!!

Και εγένετο... φως σε έναν ιστορικό ναό,

O Ιερός Ναός Ζωοδόχου Πηγής βρίσκεται στο νούμερο 67 της οδού Ακαδημίας

Ειδική μελέτη φωτισμού ανέδειξε με τρόπο μοναδικό τη Ζωοδόχο Πηγή της Ακαδημίας

Το καμπαναριό του ναού,
το οποίο υψώθηκε το 1900



Από το 1852 έχει υποδεχτεί αμέτρητες φορές το Αγιο Φως. Λίγο πριν την εφετινή Ανάσταση όμως, ο Ιερός Ναός Ζωοδόχου Πηγής της οδού Ακαδημίας έλαβε και ένα άλλο φως. Το φως της τεχνολογίας για την ακρίβεια. Το φως που επιμελήθηκαν οι ειδικοί ώστε να συνεχίσει το ιερό έργο του με τη λάμψη που αρμόζει στα περισσότερα από 150 χρόνια που αδιάκοπα υπηρετεί τον Χριστιανισμό αλλά και τον πολιτισμό.

Αυτό το ιστορικό και καλλιτεχνικό οικοδόμημα, όπως έχει χαρακτηριστεί και από το Υπουργείο Πολιτισμού, άρχισε να χτίζεται το 1846 σε οικόπεδο που πρόσφερε ο διδάσκαλος του Γένους Γ. Γεννάδιος και βάση σχεδίων του αρχιτέκτονα Δημήτριου Ζέζου. Γύρω στο 1900 υψώθηκε το κωδωνοστάσιο ενώ στην τρίκλιτη αρχικά Βασιλική με επιμήκη κάτοχη ορθογώνιου παραλληλόγραμμου το 1950 ο αρχιτέκτονας Β. Κασσάνδρας πρόσθεσε άλλο ένα κλίτος.

Και αν το εξωτερικό προσδιόρισε το ταλέντο σπουδαίων αρχιτεκτόνων, στο εσωτερικό του ο ιστορικός αυτός Ναός έγινε ένας ιερός καμβάς με εξαιρετικές τοιχογραφίες, αντίγραφα εικόνων του Ειρ. Θιρς, και από το 1920, με αγιογραφίες του ζωγράφου Α. Λουκίδη. Μικρότερα θέματα και τις εικόνες του Τέμπλου φιλοτέχνησε ο Π. Γεραλής.

Η συντήρηση του εσωτερικού διάκοσμου, την οποία πρόσφατα ανέλαβε το Υπουργείο Πολιτισμού, ήταν επομένως απαραίτητη. Προκειμένου όμως να αναδείξει σε όλο του το μεγαλείο το μοναδικό του κάλλος, ο αφιερωμένος στη Ζωοδόχο Πηγή ναός χρειαζόταν και κάτι ακόμη: τον κατάλληλο φωτισμό.

Πόσες ώρες ύπνου χρειαζόμαστε;

Ακόμη και οι επτά ώρες ύπνου δεν είναι αρκετές

Λιγότερος ύπνος = χειρότερες επιδόσεις χωρίς να το συνειδητοποιούμε

Πόσον ύπνο χρειαζόμαστε πραγματικά; Λανθασμένα νομίζουμε ότι, αν κοιμόμαστε τουλάχιστον τέσσερις ή πέντε ώρες τη νύχτα, το σώμα θα προσαρμοστεί στον λιγότερο ύπνο και θα λειτουργεί κανονικά.

Ομως ο Ντέιβιντ Ντίντζες, επικεφαλής του Εργαστηρίου Υπνου και Χρονοβιολογίας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Πενσιλβάνια, ο οποίος κατέχει το αμφιλεγόμενο «ρεκόρ» του να έχει στερήσει τον ύπνο σε περισσότερους ανθρώπους απ' οποιονδήποτε άλλο ερευνητή στον κόσμο, έχει αντίθετη άποψη. Στην μεγαλύτερη έρευνα του είδους χώρισε δεκάδες ανθρώπους σε τρεις ομάδες ύπνου: η πρώτη κοιμόταν τέσσερις ώρες τη μέρα, η δεύτερη έξι και η τρίτη και πιο τυχερή οκτώ ώρες επί δυο εβδομάδες.

Στη διάρκεια της μέρας, οι ερευνητές τους εξέταζαν κάθε δυο ώρες. Τους έβαζαν μπροστά από έναν υπολογιστή για 10 λεπτά και τους ζητούσαν να πατούν ένα πλήκτρο αμέσως μόλις έβλεπαν έναν αριθμό να αναβοσβήνει στην οθόνη σε άτακτα διαστήματα. Ακόμη και μια καθυστέρηση μισού δευτερολέπτου φανερώνει μια διάλειψη σε υπνηλία, γνωστή ως «μικροΰπνος».

Η άσκηση αυτή είναι πολύ εύκολη για όσους έχουν κοιμηθεί καλά. Χρησιμοποιείται για να μετρήσει την ικανότητα παρατεταμένης προσοχής που χρειάζονται οι πιλότοι, οι οδηγοί φορτηγών μεγάλων αποστάσεων και οι αστροναύτες. Η προσοχή είναι επίσης απαραίτητη για να μπορεί να παραμένει συγκεντρωμένος κάποιος στη διάρκεια μιας σύσκεψης, να διαβάζει μια παράγραφο μια φορά αντί για πέντε ή να οδηγήσει αυτοκίνητο. Για να τρακάρει ένας οδηγός, αρκεί να αποσπαστεί η προσοχή του για δυο δευτερόλεπτα.

Οπως ήταν αναμενόμενο στην έρευνα του Ντίντζες, όσοι κοιμόντουσαν οκτάωρο δεν είχαν καμία διάλειψη προσοχής. Το ενδιαφέρον είναι ότι όσοι κοιμόντουσαν τετράωρο ή εξάωρο εμφάνιζαν χειρότερα αποτελέσματα στην άσκηση κάθε μέρα που περνούσε. Την έκτη μέρα, ο ένας στους τέσσερις από την ομάδα του εξάωρου ύπνου κοιμόταν μπροστά στον υπολογιστή.

Η ομάδα των έξι ωρών ύπνου δεν τα πήγε καλύτερα ούτε στα τεστ μνήμης στο οποίο είχε να θυμηθεί αριθμούς και σύμβολα, ούτε σε άλλα τεστ που μετρούσαν την ταχύτητα και την ακρίβεια της σκέψης. Υστερα από δυο εβδομάδες, τα μέλη της ομάδας αυτής ήταν τόσο εξασθενημένα όσο εκείνα που (σε άλλη έρευνα του Ντίντζες) είχαν να κοιμηθούν 24 ώρες -το νοητικό αντίστοιχο του να είναι κάποιος μεθυσμένος.

Οι οκτώ ώρες ύπνου λοιπόν είναι ιδανικές και οι έξι όχι αρκετές. Τι θα συμβεί αν μοιράσουμε τη διαφορά; Ποιο είναι το όριο κάτω από το οποίο πλήττεται η νοητική ικανότητα ενός ατόμου;

Ετερη έρευνα του Γκρέγκορι Μπελένκι, διευθυντή στο τμήμα νευροεπιστήμης στο Στρατιωτικό Ινστιτούτο Ερευνών του Μέριλαντ, έβαλε ανθρώπους να κοιμούνται τρεις, πέντε, επτά και εννιά ώρες τη μέρα. Οσοι κοιμούνταν εννιά ώρες είχαν ίδιες επιδόσεις με εκείνους που κοιμούνταν οκτώ. Ομως στην ομάδα των επτά ωρών, οι επιδόσεις έφθιναν επί τρεις μέρες προτού σταθεροποιηθούν σε ένα επίπεδο χαμηλότερο από το αρχικό.

Η μουσική στο… Blender,

Η Μαριέττα Φαφούτη

Eνα νέο open air φεστιβάλ στο αίθριο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη

Με σκοπό την προβολή νέων τραγουδιστών, μουσικών και γκρουπ ανεξαρτήτως είδους εγκαινιάζεται εφέτος το Blender: πρόκειται για ένα open air μουσικό φεστιβάλ που θα διεξαχθεί στο αίθριο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη από τις 18 Μαϊου ως τις 25 Ιουνίου με τη φιλοδοξία να εξελιχθεί σε θεσμό.

H Kρατική Οπερα της Βιέννης στο Μέγαρο,

Το δημοφιλές έργο του Μότσαρτ, «Cosi fan tutte» ("Ετσι κάνουν όλες") θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε συναυλιακή μορφή

Με το «Cosi fan tutte» και τη συμμετοχή της υψίφωνου Μυρτώς Παπαθανασίου

Η Μυρτώ Παπαθανασίου, η ολοένα ανερχόμενη διεθνώς ελληνίδα υψίφωνος συμμετέχει στις παραστάσεις της Κρατικής Οπερας της Βιέννης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 29 και 30 Απριλίου. Θα παρουσιαστεί, σε συναυλιακή μορφή, η δημοφιλής όπερα του Μότσαρτ «Cosi fan tutte» ("Ετσι κάνουν όλες").

Την ορχήστρα του φημισμένου λυρικού θεάτρου διευθύνει ο νεαρός γάλλος μαέστρος Ζερεμί Ρορέρ, τον οποίο, αξίζει να σημειωθεί, θα δούμε και μέσα στο Καλοκαίρι, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών, αφού θα διευθύνει την παραγωγή της όπερας "Ιδομενέας, βασιλιάς της Κρήτης" που θα παρουσιαστεί επίσης σε συναυλιακή μορφή. Η Μυρτώ Παπαθανασίου θα ερμηνεύσει τον ρόλο της Φιορντιλίτζι στις 30/4 (την προηγούμενη ημέρα στον ίδιο ρόλο θα εμφανιστεί η Κάρολιν Γουένμπορν), η Στέφανι Χάόυτζεελ είναι η Ντοραμπέλα της παραγωγής ενώ ο επίσης ταχύτατα ανερχόμενος αλβανικής καταγωγής τενόρος Σαϊμίρ Πίργκου θα εμφανιστεί ως Φεράντο. Πέρα από τους υπόλοιπους σολίστες θα συμμετάσχει επίσης και η Χορωδία της Κρατικής Οπερας της Βιέννης.

Τα κινηματογραφικά πρόσωπα του Ιησού,


Πάνω από πενήντα οι ταινίες και μίνι σειρές για τον Χριστό

Από την εποχή της ταινίας «Πάθη» («The Passion Play of Oberammmergau», 1897) του Χένρι Σ. Βίνσεντ και της «Μισαλλοδοξίας» (1916) του Ντ. Γ. Γκρίφιθ μέχρι τα πρόσφατα «Πάθη του Χριστού» (2003) του Μελ Γκίμπσον, ο Υιός του Θεού επισκεπτόταν τακτικότατα το σελιλόιντ, με αποτέλεσμα οι ταινίες, τηλεταινίες και μίνι σειρές στις οποίες έχει μέχρι σήμερα συνολικώς εμφανισθεί να ξεπερνούν τις πενήντα.

Το ίδιο θα μπορούσες να πεις και για την μορφή του. Ταινία με την ταινία αλλάζει.

Ο κατά Χόλιγουντ «ορθόδοξος» Ιησούς είναι ξανθός, ζαχαρένιος, με αγγελικό πρόσωπο και απαλή φωνή - όπως ο Τζέφρεϊ Χάντερ στον «Βασιλιά των Βασιλέων» (1961) και ο Ρόμπερτ Πάουελ στον (με ένα Arlekin ξεχνιέμαι) «Ιησού από τη Ναζαρέτ» (1977) που σκηνοθέτησε για την τηλεόραση ο Φράνκο Τζεφιρέλι. Αυτές οι ταινίες είναι τα Κλασικά Εικονογραφημένα Πάθη του Ιησού με πλούσιο, αναγνωρίσιμο καστ, μπόλικη φλυαρία, καθόλου φασαρία και πάρα πολλές γραφικότητες. Η συνταγή έλεγε (και λέει) ότι στις «ορθόδοξες» ταινίες περί Χριστού ήξερες τι πρόκειται να δεις ενώ στις «ανορθόδοξες» ήξερες ότι θα ακολουθήσουν επεισόδια.

Ελλήνων Πάσχα,


Με μεγάλη κατάνυξη και αναβίωση εθίμων, κάθε χρόνο, διανύουμε την εβδομάδα των Παθών με όλη την Ελλάδα να συμμετέχει στα δρώμενα του Πάσχα.
Η λέξη Πάσχα προέρχεται από το εβραϊκό ‘πέσαχ’ που σημαίνει πλήγμα ή πέρασμα κατά άλλους και σύμφωνα με τις εβραϊκές γραφές αποτελούσε οικογενειακή γιορτή σε ανάμνηση της απελευθέρωσης των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο με την καθοδήγηση του Μωυσή και μέσω θεϊκής παρέμβασης. Σύμφωνα με άλλους τα Πασχαλιάτικα έθιμα σχετίζονται με τη λατρεία του Άδωνι που σύμφωνα με την παράδοση στόλιζαν ένα ομοίωμα ανδρός και οι γυναίκες το μοιρολογούσαν.
Για τους ορθόδοξους το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη εορτή της χριστιανοσύνης και στη χώρα μας εορτάζεται με μεγάλη κατάνυξη σε κάθε τόπο που φέρει και τα δικά του ιδιαίτερα έθιμα.
Η νηστεία της Σαρακοστής, το βάψιμο των αυγών τη Μεγάλη Πέμπτη, ως είθισται στις περισσότερες περιοχές, τα λαμπριάτικα κουλούρια και τσουρέκια που φτιάχνουν οι νοικοκυρές, η παραδοσιακή μαγειρίτσα και το σούβλισμα του οβελία την Κυριακή του Πάσχα αλλά και τα βεγγαλικά είναι τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του Πάσχα των Ελλήνων.
Στην ελληνική επαρχία και στα νησιά υπάρχουν ξεχωριστές παραδόσεις και έθιμα για τον εορτασμό του Πάσχα που κάθε χρόνο προσελκύουν πολλούς επισκέπτες.


Το πιο φημισμένο ίσως μέρος για τις μέρες αυτές είναι το νησί των Φαιάκων. Στην Κέρκυρα το Πάσχα είναι ένα ιδιαίτερο βίωμα για τους ντόπιους και τους επισκέπτες. Το πιο γνωστό κερκυραϊκό έθιμο είναι το σπάσιμο των σταμνών το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου μετά την πρώτη Ανάσταση του Κυρίου. Πρόκειται για ένα έθιμο που προέρχεται από τους καθολικούς οι οποίοι συνήθιζαν να πετάνε από το παράθυρο παλιά αντικείμενα για να τους φέρει καινούρια ο νέος χρόνος.
Καθ’όλη τη διάρκεια, βέβαια, της Μεγάλης Εβδομάδας, στο νησί υπάρχει ένα έντονο θρησκευτικό κλίμα που συνοδεύεται από τις συναυλίες εκκλησιαστικής μουσικής από τις φιλαρμονικές του νησιού. Γνωστό είναι, επίσης, το έθιμο της ‘μαστέλας’. Ένα μισοβάρελο στολίζεται με μυρτιές και κορδέλες και οι περαστικοί καλούνται να ρίξουν μέσα κέρματα "για το καλό". Με την πρώτη καμπάνα της Ανάστασης, κάποιος βουτάει μέσα στο βαρέλι για να μαζέψει τα κέρματα.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Πάσχα στην Κέρκυρα είναι το έθιμο του σεισμού, της αναπαράστασης δηλαδή του σεισμού που ακολούθησε, κατά τις γραφές, την πρώτη Ανάσταση του Χριστού.


Ανάσταση στα Κυκλαδονήσια,


Τα φρεσκοασπρισμένα σπίτια και καμπαναριά στις εκκλησιές συνθέτουν το σκηνικό του Πάσχα στα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων όπου το Θείο Δράμα εορτάζεται με ευλάβεια και κατανυκτικές εκδηλώσεις.
Ένα από τα πιο ξεχωριστά έθιμα των ημερών στις Κυκλάδες είναι το ‘έθιμο της κούνιας’ που αναβιώνει στην Κύθνο και τη Μήλο. Την ημέρα του Πάσχα στήνεται μια μεγάλη ξύλινη κούνια στην οποία ανεβαίνουν αγόρια και κορίτσια. Με αυτό τον τρόπο ένας νέος ή νέα όταν κουνούσε κάποιον άλλο εκδήλωνε το ενδιαφέρον του ενώπιον όλου του χωριού. Στη Μήλο, επίσης, καίνε τον Ιούδα και έχουν το έθιμο του "μπαρουτιού". Στα χωριά Τριοβασάλο, Άγιο Γεώργιο και Πέρα Τριοβασάλο οι κάτοικοι διαγωνίζονται για το ποιος οικισμός θα πετάξει τις περισσότερες δυναμίτιδες.
Στην Πάρο, στη Μάρπησσα, το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής κατά μήκος της περιφοράς του Επιταφίου λαμβάνουν χώρα σκηνές από τη ζωή και τα Πάθη του Χριστού. Σ΄αυτές συμμετέχουν νέοι και παιδιά του χωριού, ντυμένοι με ρούχα εκείνης της εποχής.
Στη Σίφνο, τη Μεγάλη Πέμπτη, οι νοικοκυρές ετοιμάζουν τα παραδοσιακά "πουλιά της Λαμπρής". Πρόκειται για τα πασχαλινά κουλούρια, τα οποία πλάθουν σε αμέτρητα σχήματα έμψυχων και άψυχων, όπως ανθρωπάκια, ψάρια, λουλούδια, καλαθάκια, όλα στολισμένα με το παραδοσιακό κόκκινο αυγό. Το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα σε ορισμένα χωριά του νησιού γίνονται 'τα τσούνια', ένα παιχνίδι ανά ζεύγη όπου με μια ξύλινη μπάλα οι παίκτες επιχειρούν να ρίξουν κάτω τα εννιά ξύλινα 'τσούνια'.
Με ιδιαίτερη κατάνυξη γιορτάζεται το Πάσχα και στη Φολέγανδρο όπου γίνεται τριήμερη περιφορά της εικόνας της Παναγίας με ομοβροντίες βεγγαλικών.


Το έθιμο της βούρνας στη Ρόδο,


Στο νησί των Ιπποτών, το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης οι κάτοικοι ανάβουν τον καλαφουνό, μια μεγάλη φωτιά που συμβολίζει το κάψιμο του Ιούδα και η οποία πρέπει να παραμείνει αναμμένη έως την Κυριακή του Πάσχα.
Το Μεγάλο Σάββατο οι νεότεροι άνδρες του χωριού μαζεύουν ξύλα από το δάσος και ανάβουν φωτιά έξω από την εκκλησία. Σε αυτήν μικροί και μεγάλοι πετάνε το Μάρτη και κάνουν από μια ευχή. Στον Άγιο Ισίδωρο διατηρείται το έθιμο των βουρνών πουξεκινά το Μεγάλο Σάββατο και τελειώνει τη Δευτέρα του Πάσχα. Σε αυτό συμμετέχουν όλοι οι ανύπαντροι άνδρες του χωριού οι οποίοι πρέπει τις μέρες αυτές να τηρήσουν ορισμένους κανόνες. Το Μεγάλο Σάββατο οι Λεύτεροι φέρνουν κουτσούρους - μεγάλους κορμούς δέντρων - με τους οποίους ανάβουν τον καλαφουνό πριν την Ανάσταση και κρεμούν ένα ομοίωμα του Ιούδα στην πλατεία του χωριού.
Την ίδια ημέρα εκλέγουν το προεδρείο τους το οποίο θα είναι υπεύθυνο για το έθιμο και θα δικάσει όλους τους Λεύτερους την Λαμπρή Δευτέρα. Την Κυριακή του Πάσχα μετά την Δεύτερη Ανάσταση, όποιος συμμετέχει τελευταία φορά στο έθιμο, επειδή πρόκειται να παντρευτεί, βάζει φωτιά στον Ιούδα.
Τη Λαμπρή Δευτέρα γίνεται το δικαστήριο, που είναι και η αποκορύφωση του εθίμου. Το προεδρείο δικάζει έναν - έναν τους συμμετέχοντες και όσοι δεν τήρησαν τους κανόνες του εθίμου τους επιβάλλονται χρηματικές ποινές. Όσοι αρνούνται να πληρώσουν τους επιβάλλεται η εσχάτη των ποινών, που είναι η βουρνα δηλ. τους ρίχνουν σε μία γούρνα με νερό, ενώ τα χρήματα που συγκεντρώνονται δίδονται για κοινωφελείς σκοπούς.
Στο νησί της Αποκάλυψης, στην Πάτμο, μια ξεχωριστή παράδοση είναι η ανάγνωση του Ευαγγελίου σε επτά γλώσσες την ημέρα του Πάσχα καθώς και η αναπαράσταση του ‘Μυστικού Δείπνου’ σε κεντρική πλατεία της Χώρας.


Αερόστατα στο Λεωνίδιο και σαϊτοπόλεμος στην Καλαμάτα,


Ένα από τα πιο ξεχωριστά έθιμα είναι αυτό που τηρείται στο Λεωνίδιο Αρκαδίας. Εκεί το βράδυ της Ανάστασης πετούν μικρά αυτοσχέδια αερόστατα στον ουρανό. Σύμφωνα με την παράδοση, τη στιγμή της Ανάστασης επικρατεί πάντα νηνεμία άσχετα από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν πριν.
Στην Καλαμάτα το Πάσχα γιορτάζεται με πολλά βεγγαλικά και αυτοσχέδιες δυναμίτιδες. Σε ορισμένα χωριά, όπως και στην πόλη καίνε τον Ιούδα με σαϊτοπόλεμο την Κυριακή του Πάσχα. Τα "μπουλούκια" - έτσι ονομάζονται οι ομάδες των σαϊτολόγων - αναβιώνουν το έθιμο που έχει τις ρίζες του στους απελευθερωτικούς αγώνες του ’21.

'Αυγομαχίες' στη Μακεδονία,



Τη δεύτερη μέρα του Πάσχα, στη Δημοτική Κοινότητα Κρηνίδων του Δήμου Καβάλας αναβιώνουν οι "αυγομαχίες". Μικροί και μεγάλοι παρουσιάζουν τα αυγά τους και ξεκινούν μια ιδιόμορφη μάχη τσουγκρίσματος. Νικητής είναι αυτός που θα έχει τα λιγότερα σπασμένα αυγά και άρα τα πιο δυνατά. Η προετοιμασία αυτής της γιορτής ξεκινάει εβδομάδες πριν, με τη συγκέντρωση των καλύτερων αυγών. "Αυγομαχίες" γίνονται τη δεύτερη μέρα του Πάσχα και στην Καστανούσα του δήμου Κερκίνης, στις Σέρρες. Το έθιμο αυτό είναι Ποντιακό και συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου και τη σύγκρουση του καλού με το κακό.
Ανάσταση στο νεκροταφείο του Αγίου Γεωργίου κάνουν οι κάτοικοι της Κοζάνης. Συγκεντρώνονται γύρω από το μνήμα του νεκρού τους και με αναμμένη τη λαμπάδα περιμένουν το "Χριστός Ανέστη", ενώ δεν ξεχνούν ν' αφήσουν ένα κόκκινο αυγό στο μνήμα για να "χορτάσει" το χαμένο μέλος της οικογένειας.
Το δικό της χαρακτήρα έχει η Δευτέρα του Θωμά στους Σιταγρούς, όπου οι εκεί εγκατεστημένοι Πόντιοι συνεχίζουν πανάρχαια έθιμα των κοιτίδων τους, όπως επισκέψεις στα μνήματα, με διανομή κόκκινων αυγών και γλυκισμάτων και με τραγούδια, έθιμα με καθαρά αρχαϊκή μορφή και με συνακόλουθες μεταφυσικές δοξασίες και αντιλήψεις.

Αναδημοσιευση Απο Βημα

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory