Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011

Αρχαίος εξωγήινος σε βραχογραφία;


Στην Κίνα κάθε μέρα γίνονται αναφορές για θεάσεις ufo σε όλη την χώρα που πολλές φορές συνοδεύονται από οπτικοακουστικό υλικό. Αυτό όμως το οποίο υπέδειξε πρόσφατα κινέζος επιστήμονας, ήταν εντελώς διαφορετικό!

Οπως ανέφερε, κοντά σε ένα ιστορικό σημείο μεταξύ των περιοχών Guanxi και Guangdong, η παράσταση που είναι χαραγμένη πάνω σε ένα βράχο εμφανίζει έναν αρχαίο εξωγήινο αστροναύτη μαζί με το σκάφος του (στη φωτογραφία)!

Αν και θεωρούν πως η βραχογραφία αυτή είναι τουλάχιστον τριών χιλιάδων ετών υπάρχουν και τεχνολογικές απεικονίσεις όπως οι κεραίες και η φόρμα του αστροναύτη.

Παρόλο που αυτή η ανακοίνωση αναστάτωσε την κοινή γνώμη, δεν είναι λίγοι οι Κινέζοι που υποστηρίζουν πως οι εξωγήινοι είναι αυτοί που έθεσαν τα θεμέλια του πολιτισμού τους καθώς τους επισκέπτονται εδώ και χιλιάδες χρόνια.
Πηγή: pyles.tv
sourta-ferta

Το καταπληκτικό τσίρκο του soleil .

Πιο άπιστες… οι ισχυρές προσωπικότητες

Η παλιά αντίληψη ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να απιστήσουν από τις γυναίκες έχει καταρριφθεί και επιστημονικά. Τώρα πιστεύουν ότι η δύναμη ενός ατόμου, και όχι το φύλο, είναι αυτή που παίζει το μεγαλύτερο ρόλο στην απιστία.

Μια ομάδα ερευνητών διεξήγαγε μια ανώνυμη έρευνα στο διαδίκτυο σε 1.561 ενήλικες και διαπίστωσε ότι υπάρχει υψηλότερος κίνδυνος απιστίας σε ανθρώπους με θέσεις εξουσίας, χωρίς να έχει σημασία το φύλο.

«Έχουν γίνει πολλές έρευνες στο παρελθόν, που δείχνουν ότι το φύλο είναι ο ισχυρότερος προγνωστικός δείκτης της απιστίας, αλλά καμία από αυτές τις μελέτες δεν έχει ασχοληθεί με τις ισχυρές γυναίκες», ανέφερε η επικεφαλής της μελέτης, Joris Lammers
newsbomb.gr

Λίμνες .

Οι αριστερόχειρες είναι πιο φοβητσιάρηδες

Οι αριστερόχειρες είναι πιο φοβητσιάρηδες από τους δεξιόχειρες, σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Καρολάϊν Τσούντερι του πανεπιστημίου "Κουίν Μάργκαρετ" του Εδιμβούργου στη Σκωτία, που θα παρουσιάσουν τα ευρήματά τους στο ετήσιο συνέδριο της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρίας, έκαναν πειράματα με εθελοντές που κλήθηκαν να παρακολουθήσουν ένα οκτάλεπτο απόσπασμα από τη γνωστή εκφοβιστική κινηματογραφική ταινία "Η σιωπή των αμνών", με πρωταγωνιστή τον Άντονι Χόπκινς στο ρόλο του κατ' εξακολούθηση δολοφόνου Χάνιμπαλ Λέκτορ.

Η έρευνα έδειξε ότι οι αριστερόχειρες υπέφεραν πιο πολύ και εμφάνισαν περισσότερα συμπτώματα μετατραυματικού στρες μετά την παρακολούθηση του βιντεο-κλιπ. Όταν κλήθηκαν να ανακαλέσουν διάφορες σκηνές στην μνήμη τους, οι αριστερόχειρες είχαν σαφώς περισσότερες δυσκολίες σε σχέση με τους δεξιόχειρες και η αφήγησή τους ήταν πιο αποσπασματική και με περισσότερο άγχος.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να ρίξουν περισσότερο φως στον τρόπο που ο ανθρώπινος εγκέφαλος αντιμετωπίζει τον φόβο και, κατ' επέκταση, στον τρόπο που οι άνθρωποι αναπτύσσουν τη διαταραχή του μετατραυματικού στρες μετά από μια οδυνηρή προσωπική εμπειρία τους.

Γενικότερα, οι περιπτώσεις μετατραυματικού στρες είναι αναλογικά σχεδόν διπλάσιες στους αριστερόχειρες σε σχέση με τους δεξιόχειρες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, φαίνεται πως τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου έχουν διαφορετικούς ρόλους στο μετατραυματικό στρες και το δεξί ημισφαίριο, που είναι κυρίαρχο στους αριστερόχειρες, εμπλέκεται περισσότερο στο φόβο. "Πρέπει να κάνουμε περισσότερα πειράματα για να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβαίνει εδώ", δήλωσε η υπεύθυνη της έρευνας.
newsbomb.gr

Εκπληκτική τέχνη στον δρόμο .

Παρατηρώντας μια έκρηξη ηφαιστείου στο Εκουαδόρ...

Το ηφαίστειο Τουνγκουράχουα του Εκουαδόρ, εκσφενδόνισε πυρακτωμένες πέτρες, σε απόσταση άνω του ενός μιλίου, σύμφωνα με τις Αρχές της χώρας.

Η ισχυρή έκρηξη, ανάγκασε τουλάχιστον 300 ανθρώπους να εγκαταλείψουν φοβισμένοι τα σπίτια τους. Μάλιστα, τα σχολεία της περιοχής παραμένουν για τρεις μέρες κλειστά, αφού η τέφρα του ηφαιστείου έχει πλημυρίσει τις γύρω πόλεις.

Βροντερές εκρήξεις ακούγονται σε απόσταση μιλίων από το Tungurahua, το οποίο βρίσκεται στην οροσειρά των Άνδεων 84 μίλια νοτιοανατολικά της πρωτεύουσα του Ισημερινού, Κίτο.

Επιστήμονας της γεωφυσικής, παρατηρώντας την έκρηξη του ηφαιστείου, τόνισε πως πυρακτωμένοι ογκόλιθοι, προσγειώνονταν σε ακτίνα 1,2 μιλίων από τον κρατήρα του ηφαιστείου: «τα πιο μικρά κομμάτια, έχουν μέγεθος αμαξιού, ενώ τα μεγαλύτερα φορτηγού. Μπορούν να ανοίξουν τεράστιους κρατήρες», τόνισε στο Associated Press, η Σιλβάνα Χιλντάγκο.
Μάλιστα, αποκάλεσε το επίπεδο της έκρηξης, μέτριο ως ισχυρό. Η πολιτική άμυνα της χώρας, ανακοίνωσε πως ένα έντονο «κύμα» τέφρας, έφτασε στο τουριστικό θέρετρο Μπάνος, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση 3 μιλίων και είναι γνωστό για τις θερμές πηγές του.

newsbomb.gr

Μικρό στο μάτι… μεγάλο στο στόμα


Μπορεί να είναι μία σταλιά… αλλά αυτό δεν το εμποδίζει να θέλει να καταβροχθίσει ένα τεράστιο- για το μπόι του- μολύβι! Ο λόγος για ένα χαμστεράκι, η λαιμαργία του οποίου δεν έχει όρια…

Ο ιδιοκτήτης του προσπαθεί να του το βγάλει από το στόμα το μεγάλο μολύβι, αλλά το ποντικάκι δεν υπακούει!





Δείτε το αστείο στιγμιότυπο στο video…
sourta-ferta

Προς εξαφάνιση 230 εκατ. εκτάρια δασών μέχρι το 2050,


Περισσότερα από 200 εκατομμύρια εκτάρια δασών απειλούνται με εξαφάνιση μέχρι το 2050, σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF), που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Το γεγονός αυτό θα έχει δραματικές συνέπειες για το κλίμα, τη βιωσιμότητα των ζωικών και φυτικών ειδών και την οικονομική ανάπτυξη του πλανήτη, σύμφωνα με το WWF.
Η παγκόσμια οργάνωση κάνει έκκληση σε οικονομικούς και πολιτικούς παράγοντες να σταματήσουν την αποψίλωση των δασών σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και την υποβάθμιση των δασικών εκτάσεων, από σήμερα μέχρι το 2020.

«Τα δάση εξασφαλίζουν τη διαβίωση του ανθρώπινου είδους όπως και κάθε έμβιου όντος, ενώ παρέχουν τους πόρους για πολλές επιχειρήσεις. Για τους λόγους αυτούς, η διακοπή της αποψίλωσης των δασών δεν πρέπει να αποσχολεί μόνο τους πολιτικούς», δήλωσε ο Φίλιπ Γκόλτενμποτ, αρμόδιος για τα δάση στο WWF της Γερμανίας.

Το WWF ζητάει ένα μακροπρόθεσμο προγραμματισμό για τη χρήση των δασικών πόρων. «Επωφελείς εναλλακτικές εμφανίζονται όταν οι οικονομικοί και πολιτικοί υπεύθυνοι συνεργάζονται», δηλώνει η οργάνωση, αναφέροντας το παράδειγμα ενός σχεδίου για το Βόρνεο (Ινδονησία), που αφορά 220.000 εκτάρια.

Η μελέτη του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση εκπονήθηκε με την ευκαιρία του διεθνούς έτους για τα δάση.

Αναδημοσιευση Απο Ελευθεροτυπια

Greecelands

Δίαιτα Ντουκάν: Η νέα μόδα στο αδυνάτισμα,


Από το περασμένο φθινόπωρο 250.000 αντίτυπα του βιβλίου «The dukan diet» έχουν πωληθεί στη Βρετανία. στη Γαλλία έχει ήδη πουλήσει πάνω από 1,5 εκατομμύριο και το 80% των Γάλλων που κάνουν δίαιτα ακολουθεί τη «δίαιτα ντούκαν». Στο Διαδίκτυο περισσότερα από 200 sites και blogs ασχολούνται με αυτήν. Πρόσφατα πέρασε και στην άλλη πλευρά του Aτλαντικού μια νέα διατροφική μανία με οπαδούς αλλά και πολέμιους.

Όταν τον περασμένο Oκτώβριο η«βασιλική πεθερά» Κάρολ Μίντλτον δήλωνε ότι κάνει τη δίαιτα Ντουκάν και έχει χάσει δύο κιλά σε τέσσερις μέρες, ο αρραβώνας της κόρης της Κέιτ με τον πρίγκιπα Oυίλιαμ δεν είχε ακόμα ανακοινωθεί. Η δήλωσή της όμως έκανε τα βρετανικά ταμπλόιντ να αρχίσουν να υποψιάζονται ότι επίκειται βασιλικός γάμος – και τη συγκεκριμένη δίαιτα να γίνεται μπεστ σέλερ στη Βρετανία.

Το «Dukan Diet»του δρος Πιερ Ντουκάν – του γάλλου νευρολόγου που εγκατέλειψε τη νευρολογία για τη διαιτολογία – είναι το βιβλίο αδυνατίσματος με τις περισσότερες πωλήσεις στη Βρετανία, ενώ τα τρόφιμα που συνιστά έχουν παρουσιάσει το τελευταίο εξάμηνο αύξηση κατά 100% στις πωλήσεις τους.

Η δίαιτα Ντουκάν δεν είναι καινούργια. Στη Γαλλία υπάρχει από το 2000. Την παγκόσμια καταξίωση, όμως, την αποκτά τώρα – χάρηστην κυρία Μίντλτον, παρότι την έχουν ακολουθήσει στο παρελθόν διασημότητες όπως η Ζιζέλ Μπούντχεν και ηΤζένιφερ Λόπεζ.

Oι απανταχού διαιτολόγοι, όμως, προειδοποιούν ότι η υψηλή περιεκτικότητά της σε πρωτεΐνες μπορεί να έχει παρενέργειες, όπως η κακοσμία του στόματος, η μειωμένη ενεργητικότητα και η δυσκοιλιότητα, ενώ τοότι περιέχει πολύ αλάτι και λιγοστή βιταμίνη C μπορεί να προκαλέσει «διαταραχή της ισορροπίας θρεπτικών συστατικών στον οργανισμό».

O δρ Ντουκάν ωστόσο εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι η δίαιτά του είναι ασφαλής, πως όποιος την κάνει αδυνατίζει και ότι το 40% δεν ξαναπαχαίνει επειδή τηρεί κατά γράμμα – και εφ’ όρου ζωής – το τέταρτο και τελευταίο στάδιο: αυτό της συντήρησης.

Γρήγορο αδυνάτισμα

Το μεγάλο δέλεαρ της συγκεκριμένης δίαιτας είναι η υπόσχεση για ταχεία απώλεια βάρους, δίχως περιορισμούς στις ποσότητες που θα φάει κανείς, κάτι που επιτυγχάνεται σε τέσσερα στάδια:

1. Το πρώτο είναι η «ολομέτωπη επίθεση» κατά την οποία πρέπει κανείς να τρώει μόνο πρωτεΐνες, δηλαδή κρέας, ψάρι, αυγά και γαλακτοκομικά με 0% λιπαρά για χρονικό διάστημα που κυμαίνεται από μία έως δέκα ημέρες, αναλόγως με τα κιλά που θέλει να χάσει.

«Λούφα και Παραλλαγή» ξανά μαζί,

Ο Ορφέας Αυγουστίδης θα επαναλάβει τον ρόλο του Σταυρακομαθιακάκης στην «Λούφα και παραλλαγή: Σειρήνες στη στεριά»

Ο Νίκος Περάκης επιστρέφει με μια τρίτη στρατιωτική κωμωδία

Εικοσιεπτά χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο σκηνοθέτης Νίκος Περάκης με τη «Λούφα και παραλλαγή» έγραψε ένα από τα πιο πρόσφατα κεφάλαια της ελληνικής κινηματογραφικής Ιστορίας. Η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία της δεκαετίας του 1980, ήταν το απολαυστικό χρονικό της στρατιωτικής θητείας μιας παρέας στην ΤΕΔ (Τηλεόραση Ελληνικών Δυνάμεων) κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.

Το 2005, ο ίδιος σκηνοθέτης επέστρεψε στον... στρατό με τις «Σειρήνες στο Αιγαίο» σχολιάζοντας τη στρατιωτική πραγματικότητα εκείνης της εποχής: βραχονησίδες, ελληνοτουρκικά, η ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, η «αλλαγή» του εχθρού. Η «Λούφα» έσπασε ταμεία σε Ελλάδα και Κύπρο (πάνω από 1 εκατ. εισιτήρια) και μια σειρά βασισμένη πάνω της την ακολούθησε.

Και να που σήμερα ο Περάκης ξαναχτυπά. Επιστρέφει στην καρέκλα του σκηνοθέτη και επιστρατεύει τους ίδιους ηθοποιούς της δεύτερης ταινίας για μια συνέχειά της. Συνεπώς, οι Ορφέας Αυγουστίδης, Βίκη Καγιά, Στέλιο Ξανθουδάκη, Ιωάννη Παπαζήση, Σωκράτη Πατσίκα, Γιώργο Σεϊταρίδη, Γιάννη Τσιμιτσέλη, και Ρένος Χαραλαμπίδης θα παίζουν στην ταινία η οποία θα αρχίσει να γυρίζεται τον Μάιο και προβλέπεται να διανεμηθεί στις αίθουσες τον προσεχή Οκτώβριο. Θα συμπρωταγωνιστούν οι Τζένη Θεωνά, Ελευθερία Κόμη, Δέποινα Μαυροειδή και Ράσμι Σούκουλη.

Τι να περιμένουμε λοιπόν από μια τρίτη «Λούφα»; Σύμφωνα με την σύνοψη της ταινίας, έτσι όπως τη δίνει η εταιρεία παραγωγής της, η ODEON, εδώ ο Σταυρακομαθιακάκης (Αυγουστίδης), μετά τη μυστηριώδη απαγωγή της προστατευομένης του 12χρονης ορφανής Πακιστανής, εγκαταλείπει τον Ψηλορείτη και ακολουθώντας τα ίχνη της εισβάλει εν μέσω κρίσης στην πρωτεύουσα. Εκεί ο Παρλαβάντζας (Σεϊταρίδης) και ο σεφ του αγωνίζονται να περισώσουν την αλυσίδα ανατολίτικων ταχυφαγείων Sevdali.

Ο χακεράς και Ρομπέν των Ραφιών, Νάκος (Πατσίκας) προσπαθεί να αφυπνίσει το περί δικαίου αίσθημα των συμπολιτών του, ενώ ο νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος Καλούρης (Παπαζήσης) αγωνίζεται να αναβαθμίσει την αισθητική της πόλης. Τέλος, ο περιζήτητος γκουρού Τζιμπιτζίδης (Τσιμιτσέλης) πασχίζει να ανεβάσει την αυτοεκτίμηση των οπαδών του και του Υπουργικού Συμβουλίου, μέλος του οποίου είναι η «πρώην» του και νυν υφυπουργός Μαριαλένα (Καγιά).

Το (πολύ αστείο, όπως αντιλαμβάνεται κανείς) σενάριο της ταινία υπογράφει ο ίδιος ο Περάκης, η διεύθυνση φωτογραφίας είναι του Κλάουντιο Μπολιβάρ και η μουσική του Δημήτρη Κοντόπουλου.

Αναδημοσιευση Απο Βημα

Greecelands

Χωρίς χειροκρότημα (Εκδόσεις Ψυχογιός),


Η Ειρήνη πάντα πίστευε αυτό που έλεγε η γιαγιά της: «Το ουράνιο τόξο είναι η σκάλα που χρησιμοποιούν οι ψυχές για να φτάσουν στον ουρανό…» Έτρεχαν μαζί και αναζητούσαν την άκρη του, μικρό κορίτσι εκείνη στο χωριό της κοντά στα σύνορα. Όνειρό της να γίνει δασκάλα, αλλά η μοίρα είχε άλλα γραμμένα.Για να αποφύγει ένα γάμο που της κανονίζει ο πατέρας της, η Ειρήνη θα βρεθεί στην Αθήνα, και δίπλα στη θεία της, τη μεγάλη τραγουδίστρια Βένια, θα γνωρίσει τη λάμψη της σόουμπιζ… αλλά και το σκοτάδι της. Ο έρωτάς της με τον Μάξιμο θα γίνει βορά στα θηρία των μέσων μαζικής ενημέρωσης κι εκείνη θα τραβήξει πάνω της όλα τα πυρά• και όχι μόνο τα τηλεοπτικά… Ίσως ήρθε η στιγμή να τα αφήσει όλα πίσω. Αξίζει όμως μια ζωή χωρίς χειροκρότημα;

Aναδημοσιευση Απο Markos

Greecelands

Παγκόσμια εβδομάδα για τα ζώα στα πειραματικά εργαστήρια,


Σύμφωνα με τον σύλλογο "Πολίτες για τα Δικαιώματα της Φύσης και της Ζωής" (ΠΟΦΥΖΩ), μόλις το 2008, 12.000.000 ζώα χρησιμοποιήθηκαν ως αντικείμενα πειραμάτων στα ευρωπαϊκά ερευνητικά εργαστήρια με βάση τα στατιστικά στοιχεία μελέτης που δημοσιοποιήθηκε από την European Commission, τον Σεπτέμβριο του 2010.

Σε κοινή ανακοίνωση τους, η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων και η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία επισημαίνουν ότι "τα περισσότερα πειράματα σε ζώα είναι άσκοπα και ανώφελα, όχι μόνο για λόγους ηθικής και ανθρωπιάς, αλλά και επιστημονικότητας, αφού έρευνες αποδεικνύουν ότι, τουλάχιστον στην ιατρική και τη φαρμακολογία, μόνο 5-25% των ουσιών που δοκιμάζονται επιτυχώς στα ζώα, έχουν το ίδιο αποτέλεσμα και στους ανθρώπους, καθιστώντας τις φαρμακευτικές δοκιμές σε ζώα αναξιόπιστες και επικίνδυνες".

Εφυγε από τη ζωή ο Λάκης Σάντας,

Από παλαιότερη εκδηλωση με τον Μανώλη Γλέζο (δεξιά)

Η εμβληματική μορφή της Εθνικής Αντίστασης απεβίωσε το Σάββατο σε ηλικία 89 ετών


Μια εμβληματική μορφή της Εθνικής Αντίστασης, ο Λάκης Σάντας, ο άνθρωπος που μαζί με τον Μανώλη Γλέζο κατέβασαν τη γερμανική σημαία από την Ακρόπολη, απεβίωσε το Σάββατο σε ηλικία 89 ετών, ένα μήνα πριν από την συμπλήρωση 70 χρόνων από το κατέβασμα της σβάστικας από τον Ιερό Βράχο.

Ο Απόστολος Φιλίππου Σάντας γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1922 στη Λευκάδα. Το 1934 η οικογένεια του εγκαθίσταται στην Αθήνα. Τελειώνει το γυμνάσιο το 1940 και εισάγεται στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τη νύχτα της 30ής προς 31η Μαΐου 1941 θα κατεβάσει, μαζί με το φίλο του Μανώλη Γλέζο, τη χιτλερική σημαία από το βράχο της Ακρόπολης. «Ήταν η πρώτη ανάσα της αντίστασης» είπαν στη Βουλή, τιμώντας τον Λάκη Σάντα και το Μανώλη Γλέζο, το Νοέμβριο του 2008. «Δύο δεκαοκτάχρονα που έπαιξαν με την ιστορία, είδαν ένα σύμβολο και αποφάσισαν να γίνουν σύμβολα οι ίδιοι».

Το 1942 εντάσσεται στο ΕΑΜ και λίγο αργότερα στην ΕΠΟΝ και βγαίνει στο βουνό με τον ΕΛΑΣ. Πήρε μέρος σε αρκετές μάχες στην Αιτωλοακαρνανία, στη Φθιώτιδα και στην Αττικοβοιωτία και το 1944 τραυματίστηκε.

Το 1946 εξορίζεται στην Ικαρία, το 1947 φυλακίζεται στην Ψυττάλεια, απ' όπου το 1948 στέλνεται στην Μακρόνησο. Θα διαφύγει στην Ιταλία και θα ζητήσει πολιτικό άσυλο στον Καναδά, όπου θα ζήσει μέχρι το 1962. Το 1963 θα επιστρέψει στην Ελλάδα.

Πρωτομαγια,



Σήμερα την Πρωτομαγιά
Που η φύση όλη γιορτάζει
Εύχομαι όλη η ζωή
Με Άνοιξη να μοιάζει!

Όπου περνάς μοσχοβολάς
Σαν Άνοιξης λουλούδι
Γι'αυτό κι εγώ σ'αγάπησα
Και σ'έκανα τραγούδι!

Και φέτος την Πρωτομαγιά
η φύση όλη γιορτάζει
κι εύχομαι όλη σου η ζωή
με άνοιξη να μοιάζει

Φέρτε μου ένα Μαντολίνο - Η ιστορία του,


ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ,

Το μαντολίνο αποτελεί ένα όργανο ευρωπαϊκής προέλευσης. Η καταγωγή του προέρχεται από την μεσαιωνική μαντόλα ή μαντόρα. Η μαντόλα κάνει την εμφάνισή της στις αρχές του 13ου αιώνα. Το μαντολίνο στη μορφή που συναντάτε σήμερα, πρωτοεμφανίζεται στην Ιταλία, κυρίως στην Νάπολη, από τον 17ο αιώνα. Στην πορεία Οι οργανοποιοί της εποχής διακοσμούσαν τα μαντολίνα με έβενο, κέρατο, κόκαλο, ελεφαντόδοντο, επιχρυσωμένη ταρταρούγα, βερνίκια.




ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ,

Αρχικά το μαντολίνο κατασκευαζόταν με εντέρινες χορδές. Με την πάροδο του χρόνου, χρησιμοποιήθηκαν ζεύγη συρμάτινων χορδών οι οποίες και κουρδίζονται με μεταλλικά κλειδιά. Το αρχικό σχήμα και το πλέον κλασσικό, που διατηρείται ακόμα και στις μέρες μας είναι το αχλαδοειδές. Στην πάροδο του χρόνου συναντάμε μαντολίνα με επίπεδη πλάτη που διακρίνονται για την βαρύτερη τονικότητά τους. Μελωδίες για μαντολίνο χρονολογούνται στα μέσα του 17ου αιώνα. Αρκετοί «κλασσικοί» έχουν χρησιμοποιήσει μαντολίνο στα έργα τους. Στις αρχές του 20ου αιώνα το μαντολίνο γνώρισε μεγάλη άνθηση λόγω των μαντολινάτων. Οι μαντολινάτες αποτελούνται από μαντολίνα, μαντόλες κιθάρες και έχουν επιδείξει μελωδίες απαράμιλλης ακουστικής.


ΧΡΗΣΗ,

Το μαντολίνο συναντάτε πλέον σε όλο τον κόσμο. Συνοδεύει κατά τόπους παραδοσιακά τραγούδια, blue grass αμερικάνικες μελωδίες, μοντέρνα ακούσματα της rock και pop μουσικής. Στην Ελλάδα το μαντολίνο, ως μουσικό όργανο έκφρασης της τοπικής μουσικής παράδοσης, εμφανίστηκε κυρίως στα Επτάνησα και στην Κρήτη. Φημισμένες εξάλλου είναι οι μαντολινάτες των Επτανήσων και των Αθηνών. Στην Κρήτη το όργανο εμφανίζεται από την εποχή της ενετοκρατίας. Στις αρχές του 20ου αιώνα το μαντολίνο εμφανίζεται ως κυρίαρχο όργανο συνοδείας της λύρας μαζί με το μπουλγαρί. Με τον καιρό ενισχύει ολοένα την θέση του στην Κρητική μουσική παράδοση. Από όργανο συνοδείας της λύρας, μαζί με το Κρητικό λαούτο, κατέχει σημαντικό ρόλο στις μέρες μας και ως όργανο μελωδίας. Ολοένα και περισσότεροι ερμηνευτές και καλλιτέχνες της σύγχρονης Κρητικής μουσικής το χρησιμοποιούν πλέον στις εκτελέσεις τους. Η χρήση του μαντολίνου εδραιώνεται σημαντικά στο πέρασμα του χρόνου και αναδεικνύει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην Κρητική μουσική παράδοση.


Το Μαντολίνο είναι νυκτό έγχορδο όργανο της μεγάλης οικογένειας του Λαούτου. Είναι ιταλικής προέλευσης και δημιουργήθηκε προς το τέλος της Αναγέννησης. Προέρχεται από την Mandola με την οποία ανήκουν στην οικογένεια του Μαντολίνου, όπως άλλωστε ανήκουν το Μαντολοτσέλο και το Μαντολόνε. Το Μαντολίνο είναι πιο πρίμο και το Μαντολόνε πιο μπάσο όργανο. Υπάρχουν και τρία λιγότερο γνωστά είδη Μαντολίνου, το Μπαντζομαντολίνο, το Α-style και το F-style. Στις αρχές του 19ου αιώνα το Μαντολίνο έγινε γνωστό στη Β. Αμερική, όπου προσαρμόστηκε στις ανάγκες της τοπικής μουσικής, οπότε προσέλαβε επίπεδο σχήμα (σαν το Μπάντζο) και ο ήχος του άρχισε να μοιάζει με τον ήχο του Μπάντζου. Το Α-style λέγεται έτσι λόγω του σχήματος του ηχείου του. Είναι επίπεδο. Το F-style μοιάζει πολύ με το Βιολί ως προς το σχήμα, αφού έχει τα ίδια ηχητικά ανοίγματα σε σχήμα f. Το κλασσικό Μαντολίνο, όπως το γνωρίζουν οι περισσότεροι, έχει συνήθως 8 μεταλλικές χορδές, κουρδισμένες ανά ζεύγη. Οι οργανοπαίκτες χρησιμοποιούν πένα.


Η ιστορία του μαντολίνου,

Το Μαντολίνο είναι μικρό έγχορδο μουσικό όργανο και προέρχεται απο την Μάντορα ή Μάντολα, όργανο συγγενικό με το Λαούτο.
Ο όρος Μαντολίνο πρωτοεμφανίστηκε στην Ιταλία γύρω στα 1600, για να χαρακτηρίσει μια μικρή Μαντόρα.
Στις αρχές του 17ου αιώνα το Μαντολίνο διαδόθηκε σε όλη την Ιταλία και από εκεί, σχεδόν ραγδαία, εξαπλώθηκε η χρήση του σε όλον το κόσμο, καθώς πέρασε στην υπόλοιπη Ευρώπη, στην Αμερική, στη Ρωσία και την Ιαπωνία, ακόμα στα Μικρασιάτικα παράλια και στην Ελλάδα
Ήδη από τα τέλη του 18ου αιώνα κατασκευαζόταν με ποικίλες μορφές σε πολλές πόλεις της Ιταλίας. Το πιο αντιπροσωπευτικό Μαντολίνο είναι το Ναπολιτάνικο. Το σχήμα καθώς και οι διαστάσεις του οργάνου οφείλονται σε ένα μεγάλο βαθμό στον κορφαίο κατασκευαστή Πασκουάλε Βίνσια (1806-1882).
Το μαντολίνο είχε αρχικά εντέρινες χορδές και νύσονταν με τα δάχτυλα. Μετά το 1730 διάφορες μεταβολές του έδωσαν την τελική του μορφή. Έτσι, οι εντέρινες χορδές αντικαταστήθηκαν με 4 ζεύγη χαλύβδινων χορδών που κουρδίζονται με μεταλλικές κεφαλές - κλειδιά. Το ηχείο του είναι αχλαδόσχημο και βαθύ, ο βραχίονάς του φέρει 17 τάστα και είναι ελαφρά υπερυψωμένος.
Το Μαντολίνο του Μιλάνου (18ος αιώνας) ήταν ένα μικρό όργανο, παρόμοιο με το Λαούτο, με 5 ή 6 ζεύγη χορδών , και ήταν ουσιαστικά μια παραλλαγή της μεσαινωνικής Μαντόλας.


Αργότερα, κατασκευάσθηκαν στη Γαλλία και την Πορτογαλία Μαντολίνα με επίπεδη πλάτη, ενώ το 19ο αιώνα, ο Αμερικάνος κατασκευαστής Όρβιλ Γκίμπσον ήταν αυτός που έφτιαξε Μαντολίνα με κυρτό καπάκι και επίπεδη ράχη.
Το 20ο αιώνα, για τις ανάγκες της ορχήστρας κατασκευάσθηκαν Μαντολίνα σε διάφορα μεγέθη, απο κοντράλτο μέχρι και κοντραμπάσο, κι έτσι, στην οικογένεια του Μαντολίνου, που πλέον έγινε δημοφιλές, θα ενταχτούν η Μαντόλα άλτο (ντο, σολ, ρε, λα) και τενόρο (σολ, ρε, λα, μι), το Μαντοτσέλο μπάσο (ντο, σολ, ρε, λα, μια οκτάβα χαμηλότερα από το άλτο), το Μαντολόνε (φα, σολ, λα, ρε, σολ, σι, μι, λα) και το Μαντομπάσο (ντο, σολ, ρε, λα, κοντραμπάσο).
Η πρώτη σύνθεση που γράφτηκε για Μαντολίνο, χρονολογείται γύρω στο 1650. Γνωστά έργα για Μαντολίνο είναι ένα κονσέρτο του Βιβάλντι και μια σερενάτα του Μότσαρτ, που περιλαμβάνεται στην όπερα Ντον Τζοβάνι. Μεγάλοι συνθέτες όπως ο Χέντελ, ο Βέρντι, ο Μάλερ, ο Σένμπερκ κ.α. χρησιμοποίησαν το Μαντολίνο σε μεγάλα έργα τους.


Έτσι , εμφανίστηκαν με τον καιρό διάφορα είδη ορχηστρών όπου συμμετέχει και το Μαντολίνο. Μια τέτοια ορχήστρα είναι και η Μαντολινάτα , είδος πολυπρόσωπης ορχήστρας που αποτελείται απο Μαντολίνα, Κιθάρες, Μαντόλες και Μαντοτσέλα. Σήμερα υπάρχουν πολλές μεγάλες και αξιόλογες Μαντολινάτες, καθώς και πλούσιο ρεπερτόριο έργων για το σύνολο αυτό. Ένα άλλο είδος ορχήστρας στην οποία συναντάμε το Μαντολίνο είναι οι Αμερικάνικες μπουλγκράς ορχήστρες. Ωστόσο, βρίσκουμε το Μαντολίνο και σε παραδοσιακές και λαϊκές ορχήστρες σε όλο τον κόσμο. Το ρεπερτόριο του οργάνου καλύπτει πολλές περιοχές μουσικής έκφρασης, όπως λαϊκά τραγούδια και καντάδες, αλλά και έργα πρωτότυπα ή διασκευασμένα από τη φιλολογία της Ευρωπαϊκής μουσικής. Πολύ συχνά, επίσης, η Μαντολινάτα πλαισιώνεται με χορωδία, οπότε αναλαμβάνει το ρόλο της ορχηστρικής συνοδείας των τραγουδιών της.


Στον Ελλαδικό χώρο το Μαντολίνο έχει εξέχουσα θέση κι έχουμε μια αξιοπρόσεκτη παράδοση ορχηστρών Μαντολινάτας. Η Αθηναϊκή και η Επτανησική Μαντολινάτα ήταν από τις πιο φημισμένες ορχήστρες του είδους αυτού. Ακόμη, συναντάμε το Μαντολίνο σε ρεμπέτικες ορχήστρες στη Σμύρνη, αλλά και σε παραδοσιακές ορχήστρες, όπως στην Κρήτη, όπου το Μαντολίνο υπήρξε από τα προσφορότερα όργανα για την πραγματοποίηση εφικτών μουσικών στόχων. Είναι σημαντικός βοηθός της λύρας και πιστός φίλος του Κρητικού οργανοπαίχτη, ο οποίος με το Μαντολίνο του εκφ! ράζει τα συναισθήματά του. Έτσι θα δούμε μεγάλες παρέες που με ένα μόνο Μαντολίνο τραγουδούν μαντινάδες και άλλα τραγούδια του τόπου μας. Μια χαρακτηριστική μαντινάδα της Κρήτης λέει:
"Να τον διαλέξεις κοπελιά τον άντρα που θα φέρεις
να'ναι λεβέντης, μερακλής, μα προπάντος μαντολινιέρης..."

Πηγές,
www.mandolino.gr
www.oldtimemandolinmusic.com
www.oldtimemandolinmusic.com
www.kalmando.com
www.mandolincafe.com
www.irf.gr








Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory