Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τρίτη, 3 Μαΐου 2011

Ομορφη και θανατηφόρα αστραπή .

H ΓΙΑΓΙΑ ΚΑΙ ΟΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΤΗΛΕΦΩΝΗΤΗΣ


-Καλημέρα, αυτή τη στιγμή απουσιάζω, παρακαλώ αφήστε το μήνυμα μετά τον
χαρακτηριστικό ήχο beeeeeppp …
- Εάν είσαι ένα απο τα παιδιά μου πίεσε 1 ή 2 (ανάλογα ποιο παιδί είσαι) και
στη συνέχεια χρησιμοποίησε τις επόμενες επιλογές :
-εαν θέλεις να κρατήσω τα παιδιά πίεσε 2
-εαν θέλεις να σου πλύνω τα ρούχα και να σιδερώσω πίεσε το 3
-εαν θέλεις να κοιμηθούν τα παιδιά εδώ πίεσε 4
-εαν θέλεις να πάρω τα παιδιά απο το σχολείο πίεσε 5
-εαν θέλεις φαγητό να στείλω στο σπίτι πίεσε 6
-εαν θέλεις να έρθεις να φας εδώ πίεσε 7
-εαν χρειάζεσαι λεφτά πίεσε 8
-Εαν θέλεις να με καλέσεις για δείπνο ή να με πας στο θέατρο απλά άρχισε να
μιλάς !!! .



Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/#ixzz1LIW4RBBH

Απίστευτο διάστημα .

Ενα μήλο την ημέρα για όλες τις γυναίκες ...



Μειώνει την χοληστερίνη και τον κίνδυνο φλεγμονών, προστατεύει την καρδιά

Προς επιβεβαίωση της λαϊκής ρήσης ότι ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα, μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου της Φλόριντα αποκαλύπτει ότι το μήλο είναι ο καλύτερος σύμμαχος της γυναίκας στον αγώνα κατά της χοληστερίνης και των φλεγμονών, παράγοντες που απειλούν την υγεία της καρδιάς.

Η έρευνα διενεργήθηκε ανάμεσα σε 160 γυναίκες στις οποίες ανατέθηκε με τυχαία επιλογή να καταναλώνουν καθημερινώς αποξηραμένα μήλα ή δαμάσκηνα ποσότητας 75 γραμμαρίων. Οι ερευνητές έκαναν εξετάσεις αίματος στους τρεις, τους έξι και τους δώδεκα μήνες για να μελετήσουν τις παραμέτρους που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία της καρδιάς.

Μετά από έναν χρόνο, οι γυναίκες που έτρωγαν ξηρά μήλα εμφάνισαν μείωση της συνολικής χοληστερόλης σε ποσοστό 14%, με την μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL) να φτάνει το 23% και την καλή χοληστερόλη (HDL) να αυξάνεται κατά 4%. Μειωμένη σε ποσοστό 32% παρουσιάστηκε και η C αντιδρώσα πρωτεΐνη, μια σημαντική συνιστώσα του ανοσολογικού συστήματος που συνδέεται με τον κίνδυνο καρδιακών και εγκεφαλικών νοσημάτων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, όσες ανήκαν στο γκρουπ με τα αποξηραμένα δαμάσκηνα εμφάνισαν επίσης μικρές μειώσεις σε αυτούς τους παράγοντες κινδύνου, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό.

Το μήλο, όπως εξηγούν οι επιστήμονες, είναι πλούσιο σε πηκτίνη, μια από τις ευεργετικότερες φυτικές ίνες, η οποία εμποδίζει την απορρόφηση της χοληστερόλης από το έντερο και ενθαρρύνει το σώμα να την χρησιμοποιεί, παρά να την αποθηκεύει. Επίσης, η φλούδα του είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικές ουσίες που εμποδίζουν τις ελεύθερες ρίζες να προκαλέσουν βλάβες στα κύτταρα.

Και μπορεί στην έρευνα να χρησιμοποιήθηκαν αποξηραμένα μήλα, αλλά οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα φρέσκα θα έχουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, ανεξαρτήτως αν είναι κόκκινα, πράσινα ή διαφορετικές ποικιλίες. Το κλειδί είναι να τα καταναλώνουμε ολόκληρα, ακόμα και με την φλούδα, αν εμπιστευόμαστε τον παραγωγό.
tovima.gr

Παγώνοντας την φύση μπροστά στο φακό .

Freeze That Frame!   arts
Freeze That Frame!   arts
Freeze That Frame!   arts
Freeze That Frame!   arts
Freeze That Frame!   arts
Freeze That Frame!   arts

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση


Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση είναι μία συχνή πάθηση του πεπτικού συστήματος που προκαλείται από την παλινδρόμηση του γαστρικού οξέος που υπάρχει στο στομάχι προς τον οισοφάγο και την επιστροφή του προς τα πίσω. Η σοβαρότητα της πάθησης εξαρτάται από την καυστικότητα του υγρού και την περιοδικότητα των επεισοδίων παλινδρόμησης την ημέρα.

Ποια είναι τα συμπτώματα;
κάψιμο πίσω από το στέρνο πόνος στο κέντρο του θώρακα επίμονος βήχας ερυγές (ρέψιμο) αίσθημα βάρους στην κοιλιά και δυσπεψία αιμάτινες γραμμές στον εμετό διάβρωση των δοντιών από το οξύ.
Πού οφείλεται;
Το στομάχι εκκρίνει οξύ για να διασπά τις τροφές που εισέρχονται σε αυτό μέσω ενός μικρού ανοίγματος. Ο γαστροοισοφαγικός σφιγκτήρας φράζει αυτό το άνοιγμα για να αποτρέψει πιθανή διαρροή του στομαχικού οξέος. Αν ο γαστροοισοφαγικός σφιγκτήρας χαλαρώσει, τότε το οξύ παλινδρομεί προς και από τον οισοφάγο, με αποτέλεσμα να ερεθίζει τον οισοφάγο και να δημιουργεί αίσθημα καψίματος.
Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου;
η διαφραγματοκήλη η λήψη ακατάλληλων φαρμάκων η κατανάλωση μεγάλων γευμάτων που είναι πλούσια σε λίπη η παχυσαρκία το κάπνισμα το αλκοόλ και ο καφές η εγκυμοσύνη. Πώς γίνεται η διάγνωση;Η διάγνωση της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης γίνεται με γαστροσκόπηση, με εικοσιτετράωρη πεχαμετρία οισοφάγου, η οποία μετρά την οξύτητα των υγρών, ή με το τεστ Bernstein, το οποίο αναπαράγει τα συμπτώματα της νόσου.
Πώς θεραπεύεται;

Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση θεραπεύεται με την κατάλληλη διατροφή και με φαρμακευτική αγωγή, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει αντιόξινα, αντιεκκριτικά και γαστροκινητικά φάρμακα, μόνα τους ή σε συνδυασμούς. Σε σπάνιες περιπτώσεις, όταν η αιτία της νόσου είναι η διαφραγματοκήλη, μπορεί να χρειαστεί να γίνει χειρουργική επέμβαση, συνήθως με λαπαροσκόπηση.

Ποιες είναι οι μακροπρόθεσμες επιπλοκές;
Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση πρέπει να ελέγχεται προκειμένου να προλαμβάνονται οι βλάβες στον οισοφάγο, οι οποίες μπορεί να είναι οι εξής:
έλκη αιμορραγία καλοήθεις στενώσεις καρκίνος.

Πώς μπορεί να προληφθεί;Για την πρόληψη της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης θα πρέπει να ακολουθείται ένας υγιεινός τρόπος ζωής, που περιλαμβάνει σωστή διατροφή, αποφυγή κατάκλισης αμέσως μετά τα γεύματα, άσκηση, διακοπή καπνίσματος και περιορισμό του αλκοόλ. Τα άτομα που έχουν εκδηλώσει τη νόσο πρέπει να ελέγχουν τους παράγοντες κινδύνου και να ακολουθούν την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή, σύμφωνα με τις ιατρικές συμβουλές.
Με τη συνεργασία της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας

Δημήτρης Σκαρμούτσος: Η κουζίνα είναι μεγάλη ξελογιάστρα,


Εγινε διάσημος ως ο σεφ-κριτής με τα ατέλειωτα τατουάζ στο τηλεοπτικό «Μaster Chef»

Το παιδί με τα τατουάζ δεν είναι συγγραφέας. «Ημουν, είμαι και θα είμαι μάγειρας» λέει ο Δημήτρης Σκαρμούτσος, ο τηλεοπτικός σεφ που από την πρώτη του επαφή με την τηλεόραση- μέσω του διαγωνισμού μαγειρικής «Μaster Chef»- γνώρισε ευρεία δημοσιότητα. Τον συναντήσαμε στο «Αλάτσι», το εστιατόριο που ο ίδιος λειτουργεί τα τελευταία έξι χρόνια-, «η μόνη δουλειά στην οποία κατάφερα να μείνω πολύδιότι εμείς οι μάγειροι είμαστε τσιγγάνοι». Εκεί μας μίλησε για τη ζωή του στην κουζίνα... και στην τηλεόραση αλλά και για το πώς αποφάσισε να γράψει ένα βιβλίο, το «64 εδώδιμα» (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ποταμός), που κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Ξεκινήσαμε με συνταγές και βρεθήκαμε να μιλάμε για τατουάζ. Κανονικά θα έπρεπε να τα είχε μισήσει. «Εχω περάσει πολλά γι΄ αυτά τα τατουάζ. Πριν από έξι μήνες οι άνθρωποι άλλαζαν πεζοδρόμιο.Προτού βγω στην τηλεόραση πήγαινα σε πολυκαταστήματα και με ακολουθούσαν “φουσκωτοί” για να μην κλέψω.Εχω περάσει πολλούς ελέγχους αεροδρομίου, όπου νόμιζαν ότι είμαι φυλακόβιος και με κρατούσαν παραπάνω για να με τσεκάρουν» λέει. Και όμως αυτά τα τατουάζ στάθηκαν η αιτία για να τον προσέξουν παραγωγοί και κοινό.

Ο τύπος με τα τατουάζ, λοιπόν, ως κριτής στο «Μaster Chef» του Μega, αποδείχθηκε λιγότερο άγριος από ό,τι υποδήλωνε όλο αυτό το ατέλειωτο μελάνι στο δέρμα του, ενώ μετά το τέλος του σόου και λίγο προτού ξεκινήσει η νέα σεζόν του «Μaster Chef Junior» αποφάσισε να εκδώσει ένα βιβλίο. Μήπως για να εξαργυρώσει την επιτυχία του, η οποία όσον αφορά τον γυναικείο πληθυσμό φθάνει στα όρια της υστερίας;

Πρωτιά στην εξερεύνηση της... σκοτεινής πλευράς του Σύμπαντος,

Στην παραπάνω εικόνα σημειώνεται η θέση στην οποία θα τοποθετηθεί στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό το AMS

Νέο όργανο θα τοποθετηθεί στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και θα αναζητήσει την σκοτεινή ύλη

Για αύριο είναι προγραμματισμένη η εκτόξευση του διαστημικού λεωφορείου Endeavour που θα ταξιδέψει στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και ανάμεσα στα άλλα που θα μεταφέρει μαζί του είναι και ένα νέο όργανο παρατήρησης του Σύμπαντος. Το Άλφα Μαγνητικό Φασματόμετρο (AMS) θα συνδεθεί στο εξωτερικό μέρος του Σταθμού και θα αναζητήσει ίχνη κοσμικής ακτινοβολίας που αντιστοιχούν στη σκοτεινή ύλη.

Μέχρι στιγμής, τα όργανα παρατήρησης του Σύμπαντος επιτρέπουν την ανίχνευση φωτός. Η κίνηση των ηλεκτρικά φορτισμένων σωματιδίων, η οποία θα έδινε πληροφορίες για την ύπαρξη της σκοτεινής ύλης, είναι προς το παρόν ανεξερεύνητη χώρα. Επιπλέον η παρατήρηση της κίνησης αυτής δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από επίγειους σταθμούς, καθώς η ατμόσφαιρα της Γης μας προστατεύει απότην κοσμική ακτινοβολία. Η σκοτεινή ύλη ωστόσο πιστεύεται πως αντιστοιχεί σε τεράστιο ποσοστό της ύλης του Σύμπαντος, αφού τα άστρα, οι πλανήτες, τα αέρια, η διαστημική σκόνη και τα άλλα παρατηρήσιμα φαινόμενα αντιστοιχούν μόλις στο 10% της ύλης του Σύμπαντος.

Και οι αρχαίοι είχαν το ΕΣΥ τους,


Επιγραφές δίνουν πληροφορίες για τους γιατρούς, το σύστημα Υγείας και το ιατρικό «μνημόνιο» της αρχαιότητας

Δημόσιοι γιατροί και δημόσια φαρμακεία, αρχίατροι, προσωπικοί γιατροί και υψηλές αμοιβές. Και από την άλλη, δημόσια αξιώματα, τιμητικά προνόμια και οικονομικές διευκολύνσεις για τους γιατρούς που διακρίνονταν για τις ικανότητες και την προσφορά τους. Ολα αυτά στο μακρινό παρελθόν. Αποδεικνύεται έτσι για μία ακόμη φορά πόσο κοντά μας είναι.

Η απόδειξη βρίσκεται στο ονομαστό Ασκληπιείο της αρχαιότητας στην Κω, όπου ένα σύνολο επιγραφών μιλάει εύγλωττα για το ιατρικό επάγγελμα, τις ιδιαιτερότητες και φυσικά την απήχησή του σε κοινούςκαι μη- θνητούς. Ακριβώς στην ανάδειξή τους στοχεύει η οργάνωση επιγραφικού μουσείου στον αρχαιολογικό χώρο. Εκεί θα εκτεθούν με σύγχρονο και εύληπτο τρόπο και με τη χρήση νέων τεχνολογιών αυτά τα λίθινα τεκμήρια της αρχαίας ιατρικής που, ας σημειωθεί, παραμένουν αποθηκευμένα από τη δεκαετία του ΄30, όταν σχεδιάστηκε για πρώτη φορά η έκθεση από τους Ιταλούς που κατείχαν το νησί. Χρειάστηκε επομένως να περάσουν πολλά χρόνια ώσπου το Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αιγαιακών Σπουδών, υπό τη διεύθυνση της αρχαιολόγου κυρίας Αγγελικής Γιαννικουρή, να αναλάβει την ολοκλήρωση του μουσείου.

«Οι πληροφορίες για τη δράση των κώων γιατρών προέρχονται από τα τιμητικά ψηφίσματα των ξένων πόλεων ή και των δήμων της Κω,όπου αναφέρονται οι πολύτιμες υπηρεσίες τους» λέει ο αρχαιολόγος κ. Δημήτρης Μποσνάκης, επιστημονικός υπεύθυνος της έκθεσης και συγγραφέας του βιβλίου «Το Ασκληπιείο της Κω». «Πρόκειται για δημόσιους γιατρούςπου προσλαμβάνονταν από την πόλη για την παροχή ιατρικής βοήθειας,ενώ μπορούσε να αποσταλούν και σε ξένες πόλεις αν υπήρχε ανάγκη.Τον κατάλληλο γιατρό μάλιστα γι΄ αυτόν τον σκοπόεπέλεγε ειδική επιτροπή που οριζόταν από την Εκκλησία του Δήμου και τη Βουλή της Κω!» προσθέτει.

Θα μπορούσε να μιλήσει λοιπόν κανείς για το... ΕΣΥ της αρχαιότητας; Οι πηγές εδώ είναι ασαφείς, αφού ούτε η δωρεάν δημόσια περίθαλψη τεκμηριώνεται εύκολα ούτε η αφιλοκερδής παροχή ιατρικών υπηρεσιών. Οπως λέει μάλιστα ο κ. Μποσνάκης, αντιθέτως, δεν είναι λίγες οι φορές που γίνεται λόγος για γιατρούς, ήδη από την εποχή του Ιπποκράτη, οι οποίοι απαιτούσαν ως αμοιβή υπέρογκα ποσά. Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που οι πόλεις επέβαλλαν ένα είδος «μνημονίου», όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, όσον αφορά τον αριθμό των διορισμένων «δημοσίων υπαλλήλων»-γιατρών (αλλά και των γραμματοδιδασκάλων και ρητοροδιδασκάλων που είχαν μεγάλα προνόμια). Ενας από αυτούς ήταν διάσημος: ο Γάιος Στερτίνιος Ξενοφώντας, ο πρώτος Κώος που υπήρξε ταυτόχρονα ιερέας του Ασκληπιού, ευεργέτης του ιερού και γιατρός- αν και με σκοτεινό παρελθόν, αφού ως προσωπικός γιατρός του ρωμαίου αυτοκράτορα Κλαύδιου βοήθησε την Αγριππίνα στη δηλητηρίασή του. Και βέβαια όχι κατά λάθος...

Για ιατρικά λάθη εκείνη την εποχή άλλωστε είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς καθώς η ιατρική δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή. Αλλωστε η θεραπεία ερχόταν από τον Θεό. Ο γιατρός ήταν απλώς ενδιάμεσος...

Οσον αφορά τα προνόμια, ένα από τα σπουδαιότερα ήταν το σπάνιο δικαίωμα της εγκτήσεως γης ή της κατοχής οικίας. Επίσης οι ατέλειες, οι πρωτοκαθεδρίες σε δημόσια γεγονότα, η απαλλαγή της υποχρέωσης λειτουργιών... Ολα αυτά περνούσαν και στους απογόνους τους. Διακρίσεις όμως δεν γίνονταν στη θεραπεία των ασθενών, είτε επρόκειτο για σκλάβους είτε για πτωχούς, είτε για γυναίκες είτε για ξένους. Ολοι είχαν δικαίωμα στη θεραπεία, αρκεί να μπορούσαν να πληρώσουν.

ΧΑΪΤΕΚ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Σύγχρονα υλικά όπως πλέξιγκλας και μέταλλο χρησιμοποιούνται για την έκθεση των αρχαίων επιγραφών της Κω από τον αρχιτέκτονα κ.Δημήτρη Κουτσογιάννη, υπεύθυνο για τον μουσειογραφικό σχεδιασμό της.Στόχος είναι η απλότητα της προσέγγισης ώστε,όπως λέει ο ίδιος,«να δημιουργηθεί μια ελκυστική εικόνα των χώρων και των εκθεμάτωνπροκειμένου να αναδειχθούν αυτά τα ιδιαίτερα αρχαιολογικά ευρήματα που δεν προσφέρουν μεγάλη εικονική και καλλιτεχνική αξία,ενώ από την άλλη προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες».

Για τον σκοπό αυτόν ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός επιστράτευσε όλες τις δυνατότητες που παρέχονται σήμερα.Οι επιγραφές μοιάζει να αιωρούνται στον χώρο χάρη σε «κρυφά» στηρίγματα.Δίπλα τους οθόνες αφής επιτρέπουν στους επισκέπτες την επιπλέον ενημέρωση,ενώ,όπως λέει η διευθύντρια του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου Αιγαιακών Σπουδών κυρία Αγγελική Γιαννικουρή, θα υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τυφλούς.

Aπειλές δέχεται η Τουρκάλα που έγινε εξώφυλλο του Playboy,



Η Σίλα Σαχίν, η όμορφη 25χρονη Τουρκάλα ηθοποιός και μοντέλο η οποία φωτογραφήθηκε γυμνή στο τεύχος Μαΐου του γερμανικού Playboy, πλέον δέχεται καθημερινά απειλές από φανατικούς μουσουλμάνους ακόμα και για την ίδια της τη ζωή.
Η Σίλα ήξερε ότι η συγκεκριμένη φωτογράφιση θα προκαλούσε το μένος φανατικών ισλαμιστών ενώ αμέσως μετά τη φωτογράφιση, δήλωσε ότι ακόμα και η μητέρα της την επίπληξε.

Ομως οι διαστάσεις των αντιδράσεων, έχουν λαβει εκρηκτικές διαστάσεις. Η ισλαμική κοινότητα της Γερμανίας έχει εκφραστεί με άσχημο και ατιμωτικό τρόπο για την 25χρονη Τουρκάλα με τις απειλές να φθάνουν και στο σημείο της εκδίκησης αφού εκπρόσωποί της τονίζουν ότι "πρέπει να πληρώσει, ατίμωσε τον ισλαμισμό"!

Σε ανάλογο ύφος, όμως, είναι και τα μηνύματα που αφήνει πολύς κόσμος στην ιστοσελίδα της. "Είσαι πόρνη και εκδίδεσαι για χρήματα", "Θα το πληρώσεις", "Κοίτα να προσέχεις από δω και πέρα…" είναι μερικά από τα μηνύματα που δέχεται.

Ισλαμιστές μποϊκοτάρουν δημόσια το σόου της "Good Times, Bad Times". Και σαν να μην έφθανε αυτό, εκπρόσωπος της μουσουλμανικής κοινότητας είπε ζωντανά στη γερμανική τηλεόραση πως θα την είχε σκοτώσει εάν ήταν κόρη του: "Θα την σκότωνα. Το εννοώ όπως το λέω. Δεν ταιριάζει η συμπεριφορά της στην κουλτούρα μας".
Η ίδια, πάντως, επιμένει να στηρίζει την απόφαση της να φωτογραφηθεί γυμνή. Στο λογαριασμό της στο twitter ανήρτησε πως ουσιαστικά το έκανε για να ελευθερωθεί από τη "σκλαβιά των νεανικών της χρόνων".

Α.Κανάκης: «Έχουμε πολλά σκουπίδια στην ελληνική τηλεόραση»,


Ο Αντώνης Κανάκης μίλησε στην εφημερίδα "Παρόν", για τη διαφθορά, αλλά και για την ελληνική τηλεόραση.«Όλα αυτά τα γεγονότα είναι συνέπεια του ότι εδώ και πάρα πολλά χρόνια ως πολίτες είμαστε παθητικοί, σε ένα βαθμό συνένοχοι σε όλη αυτή τη διαφθορά και βέβαια αδιάφοροι». Ο παρουσιαστής του "Ράδιο Αρβύλα" πρόσθεσε: «Νομίζω ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιληφθούμε ότι κάθε μας κίνηση, κάθε μας ενέργεια, κάθε μας επιλογή, όσο ασήμαντη και αν φαίνεται ή όσο σημαντική, έχει πολιτικές συνέπειες, επιβραβεύει και νομιμοποιεί ανθρώπους και καταστάσεις».

Στην ερώτηση για το τι λαός είμαστε, ο Αντώνης Κανάκης απάντησε πως είμαστε των άκρων. «Είμαστε ικανοί για το χειρότερό και για το καλύτερο».

Γ. Αρναούτογλου: «Δεν υπάρχουν λάθος άνθρωποι, υπάρχουν λάθος επιλογές»


Στο περιοδικό "TV Έθνος" μίλησε ο Γρηγόρης Αρναούτογλου. Ο παρουσιαστής είπε για την εμφάνισή του στο πρωινό του MEGA: «Οταν είδα εικόνες και αποσπάσματα από τις παλιότερες εκπομπές μου, συγκινήθηκα και είναι κάτι που δεν μπορώ να σ' το εξηγήσω. Ίσως να ήταν όλες αυτές οι αναμνήσεις που έχω απ' όλα αυτά τα χρόνια, οι οποίες βλέποντας το βίντεο ήταν σαν να ζωντάνευαν μπροστά μου».

Σκυταλοδρομία σεξ, αισθημάτων και αγάπης,


Οι έξι ήρωες του Γιώργου Συμπάρδη δημιουργούν μια τοιχογραφία μικροαστικής καθημερινότητας

Ο Γιώργος Συμπάρδης γεννήθηκε το 1945 και έχει στο ενεργητικό του τρία όλα κι όλα πεζογραφικά βιβλία: τη νουβέλα Μέντιουμ, που δημοσιεύτηκε το 1987, και δύο μυθιστορήματα: τον Αχρηστο Δημήτρη, που κυκλοφόρησε το 1998, μιαν ολόκληρη εντεκαετία μετά τη νουβέλα, και την ανά χείρας Υπόσχεσηγάμου, που χρειάστηκε ακόμη μεγαλύτερο διάστημα (δεκατρία σωστά χρόνια) για να φτάσει στους πάγκους των βιβλιοπωλείων.

Προσηλωμένος τεχνίτης, ο Συμπάρδης εξισορροπεί τους λιγοστούς του τίτλους (αν θεωρήσουμε ότι οι λιγοστοί τίτλοι αποτελούν ζήτημα) με έναν εξαιρετικά πυκνό και μεστό αφηγηματικό λόγο, που προβάλλει τις αντιδράσεις των ηρώων του γυμνωμένες από το οιοδήποτε αισθηματολογικό ένδυμα: σαν ένα στυφό μόνο απόσταγμα τού αδιόρατα σαρακοφαγωμένου βίου τους, που εξαντλείται σε μια συνεχή και μάταιη περιπλάνηση στο τοπίο της πόλης και της καθημερινής της κίνησης. Και αν στο Μέντιουμ η περιπλάνηση συνδέεται σαφώς με το ανεκπλήρωτο, την ερωτική απόκλιση και τη διάψευση, διαμέσου του έρωτα μιας νεαρής γυναίκας από την επαρχία για έναν ομοφυλόφιλο φοιτητή, στον Αχρηστο Δημήτρη οι αδιάκοπες μετακινήσεις των δύο πρωταγωνιστών (ενός λαϊκού γόη και ενός καλλιεργημένου δικηγόρου), στον δεσμό των οποίων εμφιλοχωρεί και πάλι ένα ομοφυλοφιλικό στοιχείο (αυτή τη φορά παντελώς ανεκδήλωτο), εικονογραφούν μια καθημερινότητα αδειασμένη από κάθε νόημα και παραδομένη στους νόμους του περιστασιακού και του τυχαίου.

Το τυχαίο και η φθορά

Το τυχαίο και η προχωρημένη φθο ρά με φόντο έναν κενό περίγυρο, σκιασμένο τώρα από μια φανερή σεξουαλική παραδοξότητα, που δεν έχει την παραμικρή ομοφυλοφιλική χροιά, δίνουν από τις πρώτες σελίδες το «παρών» και στην Υπόσχεση γάμου . Τα πρόσωπα προέρχονται και πάλι από τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα και περιπλανώνται εκ νέου σε ένα εκτεταμένο αστικό πεδίο (από την Κηφισιά και τα Πετράλωνα μέχρι τον Ταύρο, την Καλλιθέα, το Μοσχάτο και το Φάληρο), αλλά υπάγονται αταλάντευτα στους μέσους όρους, εγκαταλείποντας το διακριτικό περιθώριο εντός του οποίου τοποθετεί ο συγγραφέας τους ήρωες του Μέντιουμ και του Αχρηστου Δημήτρη.

Τα νήματα της δράσης στην Υπόσχεση γάμου κρατούν έξι πρόσωπα. Από τη μια είναι η Αλέκα, η Ολγα και η Βιβή, που ανήκουν στο νοσηλευτικό προσωπικό μιας ιατρικής μονάδας των βορείων προαστίων. Από την άλλη είναι η αλαφροΐσκιωτη Ματίνα, όπως και ο Στέλιος και ο Ζαχαρίας, που μοιράζονται το ταξί του πρώτου. Τόσο ο Ζαχαρίας, που εκτελεί και χρέη ασφαλιστή, όσο και οι υπόλοιποι θα αποκαλύψουν βαθμιαία κάτω από τον πέπλο της αδιατάρακτης πραγματικότητας και των τακτοποιημένων οικογενειακών τους δεσμών έναν κόσμο σε έντονο, αν όχι και ανεξέλεγκτο αναβρασμό. Η Αλέκα θα δει τον άνδρα της να τζογάρει επικίνδυνα στο καζίνο και στο Ιnternet, αλλά δεν θα πάψει να τον θέλει και να τον επιθυμεί, η Ολγα θα χωρίσει από τον άνδρα της για να παρασυρθεί αμέσως μετά στο κρεβάτι από τον Στέλιο που είναι πεθερός της, και η Βιβή θα πλαγιάσει με τον καθυστερημένο γιο της φίλης της, για να ερωτευτεί εν συνεχεία σχεδόν παράφορα τον Ζαχαρία, που θα εξαπατήσει τους πάντες με την αθώα (στα όρια της αφέλειας) συμπεριφορά του, χωρίς εντέλει να γίνει απωθητικός για κανέναν: θα εξιτάρει ως εργένης την Αλέκα και την Ολγα, θα ζημιώσει τον Στέλιο, τρακάροντας το ταξί του και ζητώντας του δανεικά, δίχως να κλονίσει τη φιλία του, θα υποσχεθεί γάμο στη Βιβή και δεν θα παρατήσει ποτέ τη γυναίκα του, τη Ματίνα, που θα τον διεκδικήσει από το ημίφως της μέχρι τελικής πτώσεως.

Μέσα από έναν εντελώς αδιακόσμητο και αποδραματοποιημένο ρεαλισμό και βασισμένος σε μια σταθερά κυκλική αφήγηση, που εναλλάσσει τις ιστορίες των προσώπων της με τη μέθοδο της σκυτάλης (εκεί που τελειώνει ένα επεισόδιο από την ιστορία του ενός ξεκινάει μια σκηνή από την ιστορία του άλλου, στο εσωτερικό μιας αδιάσπαστης ροής), ο Συμπάρδης γράφει ένα μυθιστόρημα όχι για το έκκεντρο και το αίολο των εξατομικευμένων πραγμάτων, όπως στον Αχρηστο Δημήτρη, αλλά για την αντινομική σχέση ανάμεσα στο «είναι» και στο «φαίνεσθαι» της μικροαστικής καθημερινότητας: καμία συμφωνημένη τάξη, καμία εξωτερική εικόνα των μέσων όρων δεν είναι σε θέση να πνίξει τη συμπαντική μανία της εσώτερης ύπαρξης, που θα μεταβάλει το καθημερινό της τρίμμα σε ακατάσχετη έκρηξη ζωής, σε ακόρεστο δαίμονα βαθιάς θλίψης, διαπεραστικού πόνου, αλλά και λυτρωτικής ευδίας ή ηδονής.
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory