Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τρίτη, 24 Μαΐου 2011

Το ξεσκέπασμα της μουσικής βιομηχανίας,



To ξεσκέπασμα της μουσικής βιομηχανίας. Μασονία, Εωσφοριστές, Υποσυνείδητα μηνύματα ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ μέσα σην μουσική

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΔΕΞΙΑ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΚΑΙ ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΟ CC



Δημιουργήστε με τα τρόφιμα .

Inspirative Food Creations   arts
Inspirative Food Creations   arts
Inspirative Food Creations   arts
Inspirative Food Creations   arts
Inspirative Food Creations   arts
Inspirative Food Creations   arts

Σκύλοι και παντόφλες .

Dogs And Slippers   animals 2
Dogs And Slippers   animals 2
Dogs And Slippers   animals 2
Dogs And Slippers   animals 2
Dogs And Slippers   animals 2
Dogs And Slippers   animals 2

Σε "πλειστηριασμό" μέρος της περιουσίας του Τόλη!!



«Στο σφυρί» βγαίνει μεθαύριοΤετάρτη 6 Απριλίου, ένα τμήμα της ακίνητης περιουσίας του δημοφιλούς τραγουδιστή Τόλη Βοσκόπουλου προκειμένου να καλυφθεί ένα μέρος της αναγκαστικής είσπραξης οφειλών του προς το Δημόσιο ύψους 5.884.924,32 ευρώ που προέρχονται από φόρους εισοδήματος και φορολογικές παραβάσεις. Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιά απέρριψε την ανακοπή που υπέβαλε ο τραγουδιστής κατά της έκθεσης αναγκαστικής κατάσχεσης που είχε κάνει δικαστικός επιμελητής πριν από δύο χρόνια στο πατρικό του ακίνητο στην κτηματική περιφέρεια του Δήμου Κορυδαλλού.
Το δικαστήριο απέκρουσε όλους τους νομικούς ισχυρισμούς ανάβοντας «πράσινο φως» για τον αναγκαστικό πλειστηριασμό, που θα διεξαχθεί μεθαύριο το απόγευμα στο Ειρηνοδικείο Νίκαιας, ενώπιον συμβολαιογράφου.
Η διαδικασία που είχε ουσιαστικά «παγώσει» από τις 19-2-09, που είχε γίνει η έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης, προωθήθηκε τώρα με τις διαδικασίες της νέας νομοθεσίας για τις φορολογικές δίκες – εξπρές, που υποχρεώνουν τον προϊστάμενο κάθε ΔΟΥ να εκδίδει πρόγραμμα πλειστηριασμού της ακίνητης περιουσίας των οφειλετών του Δημοσίου μέσα σε 4 το πολύ μήνες από την κατάσχεση.
Η δικαστική απόφαση υιοθετεί ουσιαστικά τη νομοθετική επιλογή των γρήγορων πλειστηριασμών σε

Ηθικό δίδαγμα .


Ένας καθηγητής φιλοσοφίας, στη τελική εξέταση, έβαλε μόνο μία ερώτηση στους φοιτητές του. Η ερώτηση ήταν…

«Πως θα με κάνετε να πιστέψω ότι η καρέκλα μπροστά σας είναι αόρατη;»
Άρχισαν λοιπόν οι φοιτητές να γράφουν την απάντηση στην ερώτηση του καθηγητή. Οι περισσότεροι έκαναν περίπου μία ώρα να γράψουν την απάντηση. Στο αμφιθέατρο υπήρχε και ένα φοιτητής που ήταν πολύ τεμπέλης. Αυτός έγραψε την απάντησή του σε 5 δευτερόλεπτα…
Όταν πέρασαν οι μέρες και βγήκαν τα αποτελέσματα, ο τεμπέλης φοιτητής είχε πάρει την μεγαλύτερη βαθμολογία. Ξέρετε ποια ήταν η απάντηση που έδωσε;
«Ποια καρέκλα;»
Ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας; Απλώς να μην κάνετε τα απλά πράγματα, πολύπλοκα

O ι εκλείψεις του Ιουνίου 2011 φέρνουν σημαντικές αλλαγές!!



 από την αστρολόγο Έλλη Δωριάδου  
Μπαίνουμε σε μια νέα φάση σημαντικών πλανητικών φαινομένων- εκλείψεις Ήλιου, Σελήνης που θα ξεκινήσουν στις 1/6-Ηλιακή έκλειψη στις 10ο των Διδύμων σε θετική όμως όψη με τον Κρόνο από τον Ζυγό- επηρεάζοντας κυρίως τα ζώδια του μεταβλητού σταυρού{Δίδυμους- Παρθένους- Τοξότες και Ιχθύες}και πιο συγκεκριμένα αυτούς που είναι γεννημένοι στις 30/5 με 2/6, στις 2 με 5/9, στις 2 με 5/12 και στις 27 με 1/3 κυρίως σε θέματα επαγγελματικά{Ήλιος} υγείας, σχέσεων και συνεργασιών . Στην διάρκεια του Ιουνίου και πιο συγκεκριμένα στις 15/6 θα ακολουθήσει η έκλειψη της Σελήνης όπως είθισται άλλωστε, που θα πραγματοποιηθεί στις 24ο του Τοξότη επηρεάζοντας άμεσα τα ζώδια της συγκεκριμένης ομάδας του 3ου  όμως δεκαημέρου- δηλαδή τους γεννημένους 13 με 17/6, 15 με 18/9, 15 με 18/12 και 13 με 17/3 κυρίως σε θέματα οικογένειας, κατοικίας και διαμονής{Σελήνη}. Θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης ότι οι εκλείψεις που θα πραγματοποιηθούν στον συγκεκριμένο άξονα θα είναι πολύ σημαντικές για την Ελλάδα καθότι έχει ωροσκόπο και Σελήνη στους Διδύμους{οικονομικά- κοινωνική αναταραχή, σχέσεις με ξένους και εξωτερικό} ενώ θα υπάρχουν άμεσες εξελίξεις και γεγονότα σε θέματα που συνδέονται με τον νομικό κλάδο, την παιδεία, τα Μ.Μ.Μ όπως βεβαίως και τα Μ.Μ.Ε.
Τα συγκεκριμένα λοιπόν φαινόμενα που θα σχηματιστούν στον άξονα Δίδυμου- Τοξότη θα φέρουν πολύ σημαντικές αλλαγές στους παραπάνω τομείς και κατά κάποιο τρόπο θα εκθέσουν πρόσωπα και καταστάσεις που συνδέονται με αυτά. Καθώς επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο σε διαφορετικό άξονα και πλανητικές μοίρες έχουν αυτή την ιδιότητα, δηλαδή να βγάζουν στην επιφάνεια αυτά που υποβόσκουν εδώ και χρόνια προκειμένου να γίνει κάποια σχετική εκκαθάριση. Σε προσωπικό επίπεδο επηρεάζουν την ψυχολογία μας{κυρίως οι Σεληνιακές εκλείψεις} την οργανική μας κατάσταση, γενικότερα τις σχέσεις μας με το άμεσο περιβάλλον, ενώ θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι μέσω αυτών των φαινομένων αναμοχλεύονται καταστάσεις από το παρελθόν και ταυτόχρονα ολοκληρώνεται το κλείσιμο ενός σημαντικού κύκλου για την ζωή μας. Επίσης  καλό θα είναι στην συγκεκριμένη περίπτωση να προσέχουμε μετακινήσεις και μέσα μεταφοράς γιατί θα υπάρχει κίνδυνος για διάφορα ατυχήματα.
Κριός
Τα συγκεκριμένα φαινόμενα θεωρούνται μάλλον ήπια για το ζώδιο σας και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις θα είναι επιβοηθητικά σε συζητήσεις, επαφές και συμφωνίες που επιδιώκετε να κάνετε

«Αρχισυντάκτης µας ο χρόνος»,



H Κίρα Νάιτλι µε δύο σκυλιά κοσµεί το εξώφυλλο του πρώτου τόµου του τελευταίου τεύχους του περιοδικού «Egoiste» που χρειάστηκε πέντε χρόνια για να προετοιµαστεί! Σε παλαιότερα εξώφυλλα είχαν φωτογραφηθεί ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ ως «Σκεπτόµενος» του Ροντέν και η Ούµα Θέρµαν µε ένα περιστέρι..

H Νικόλ Βισνιάκ είναι µια από τις λίγες δηµοσιογράφους που έχουν ξεφύγει από την τυραννία της προθεσµίας που κατατρύχει τους συναδέλφους της. Αντίθετα,το ιδιαίτερα ελιτίστικο περιοδικό της τυπώνεται µόνο όταν εκείνη κρίνει ότι πλέον είναι έτοιµο και όµορφο για τα µάτια των Παριζιάνων. Το περιοδικό έχει κυκλοφορήσει µόνο 16 φορές σε 34 χρόνια, ενώ το τελευταίο τεύχος του «Egoiste» χρειάστηκε πέντε χρόνια προετοιµασίας. Κατανοητός λοιπόν ο ενθουσιασµός που επικράτησε όταν κυκλοφόρησε πριν από λίγες ηµέρες στη Γαλλία. Παρά την τσουχτερή τιµή των 35ευρώ και τον λίγο απωθητικό τίτλο – «το ονόµασα “Egoiste” ως πρόκληση», λέει η Βισνιάκ – τα 25.000

αντίτυπα του περιοδικού εξαφανίστηκαν σε λίγες ηµέρες από τα στέκια των διανοουµένων της αριστερής όχθης.

Και ποιος θα µπορούσενα τους επικρίνει; αναρωτιούνται οι «Times». Το «Egoiste» είναι ίσως το πιο πολυτελές περιοδικό στον κόσµο και κυκλοφόρησε σε δύο τόµους που συνολικά ζυγίζουν 2,3 κιλά –ο πρώτος πιο εµπορικός, ο δεύτερος πιο λογοτεχνικός. Το εξώφυλλο του πρώτου τόµου κοσµεί µια ασπρόµαυρη φωτογραφία της Κίρα Νάιτλι από τη διάσηµη γερµανίδα φωτογράφο Ελεν φον Ανβερτ. Μέσα φιλοξενεί συνέντευξη της ηθοποιού από τον συγγραφέα Πατρίκ Μπεσόν, συνέντευξη του θεατρικού συγγραφέα Τοµ Στόπαρντ, ένα προφίλ του Ροµάν Πολάνσκι, φωτογράφηση της Γιόκο Ονο, µια συνέντευξη της ακτιβίστριας Ινγκριντ Μπετανκούρ από την Νταϊάν φον Φίρστενµπεργκ και κείµεναγάλλων φιλοσόφων. Για παράδειγµα,οΜπερνάρ-ΑνρίΛεβί πρότεινε 20 εντολές, συµπεριλαµβανοµένης τής: «Προσοχή στα υγρά χέρια και, όσον αφορά τους άνδρες, στα βαµµένα µαλλιά» (που είναι η δεύτερη εντολή στη δική του Βίβλο).

Η Βισνιάκ δηµιούργησε το περιοδικό το 1977 όταν ήταν µόλις 26 ετών µε 1.500 δολάρια που είχε δανειστεί από τους γονείς της. «Ζούσα στο σπίτι των γονιών µου και ήθελα να κάνω κάτι που θα µου δίνει τη δυνατότητα να εκφραστώ, αλλά και να εκφράσω την ευαισθησία µου ως καλλιτέχνη», λέει. Σε αυτά τα 17 τεύχη εξασφάλισε τη συνεργασία διασήµων, από τον Αντι Ουόρχολ έως την Αβα Γκάρντνερ. Η Βισνιάκ συνεχίζει να δουλεύει µετους δικούς της ρυθµούς, εκµεταλλευόµενη όπως λέει «την ικανότητά µου να πείθωδιάσηµους νασυµµετέχουν» – στο πρώτο τεύχος είχε εξασφαλίσει αποκλειστικές φωτογραφίες του Μικ Τζάγκερ από τον ΧέλµουτΝιούτον.

Ενα τέτοιο τεύχος του ∆εκεµβρίου του 1977 πουλήθηκε πρόσφατα στο eBay έναντι 1.100 δολαρίων.

Το «Egoiste» δεν ενδιαφέρεται να ακολουθήσει τις τάσεις, διευκρινίζει η Βισνιάκ. «∆εν θέλουµε να µιλήσουµε για την ταινία ή το βιβλίο της επόµενης εβδοµάδας. Μας ενδιαφέρει η αντοχή στον χρόνο. Είναι σαν να βάζουµε στοίχηµα ποιος θα είναι ακόµα ενδιαφέρον έπειτα από 10 χρόνια». Γι’ αυτό και δεν κυκλοφορεί τοκάθε τεύχος, παράµόνοότανεκείνηαισθάνεται πως είναι έτοιµο. «∆εν µε ενδιαφέρει ο χρόνος. Ο χρόνος είναι ο καλύτερος αρχισυντάκτης». Μια άλλη πρωτοτυπία είναι πως η πολυµήχανη Βισνιάκ δηµιουργεί, σε συνεργασία µε τις εταιρείες που θέλουν να διαφηµιστούν, τις δικές της διαφηµίσεις για τα προϊόντα. Για τη Louis Vuitton έφτιαξε µια πολική αρκούδα να περιπλανιέται χαµένη κουβαλώντας µια βαλίτσα της εταιρείας και να εισβάλλει σε µια αίθουσα όπου δίνει διάλεξη ο Αλ Γκορ για τους κινδύνους του φαινοµένου του θερµοκηπίου. Γιατα κοσµήµατα Cartier έκανε δύο διαµαντένιους αλιγάτορες να γλιστρούν από τον λαιµό της γυναίκας που τους φορούσε και να εξαφανίζονται στον νεροχύτη για να καταλήξουν στον Σηκουάνα, όπου τα βρίσκει ένα κορίτσι που του αξίζουν περισσότερο τα διαµάντια...

Αναδημοσιευση Απο Νεα

Greecelands

Στο «Δέντρο της ζωής» ο Χρυσός Φοίνικας,

Ο παραγωγός Μπιλ Πόλαντ παραλαμβάνει το "Χρυσό Φοίνικα" για την ταινία το "Δέντρο της Ζωής"

Στην ταινία το «Δέντρο της Ζωής» του Τέρενς Μάλικ απονεμήθηκε ο Χρυσός Φοίνικας για την καλύτερη ταινία στο 64ο Φεστιβάλ Κανών.
Η ταινία του 67χρονου Αμερικανού σκηνοθέτη, στην οποία πρωταγωνιστούν ο Μπραντ Πιτ, Τζέσικα Τσαστέιν και ο Σον Πεν, δίχασε το κοινό καθώς κάποιοι την αποθέωσαν και άλλοι την αποδοκίμασαν.

Το βραβείο παρέλαβαν δύο από τους παραγωγούς της ταινίας καθώς ο Μάλικ απέφυγε τα φώτα της δημοσιότητας καθ΄όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ.

"Είναι δύσκολο να παίρνεις τη θέση ενός γίγαντα", δήλωσε ο ένας εκ των δύο παραγωγών της ταινίας, Μπιλ Πόλαντ όταν ανέβηκε για να παραλάβει το βραβείο, προσθέτοντας πως ο Μάλικ "είναι γνωστό ότι είναι συνεσταλμένος και διακριτικός".

Η ταινία του Μάλικ εξελίσσεται στην Αμερική της δεκαετίας του 1950 και πραγματεύεται θέματα όπως τη ζωή, το θάνατο, την ενηλικίωση, επιχειρώντας μια μεταφυσική προσέγγιση τους.

Η ταινία "Κάποτε στην Ανατολία" του τούρκου σκηνοθέτη Νουρί Μπίλγκε Τζεϊλάν και "Το παιδί με το ποδήλατο" των Γάλλων αδερφών Νταρντέν κέρδισαν από κοινού το Μεγάλο Βραβείο του φεστιβάλ.

Επίσης η Κίρστεν Ντάστ κέρδισε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού για την ερμηνεία της στην ταινία του Λαρς φον Τρίερ "Μελαγχολία".

Ο Γάλλος ηθοποιός Ζαν Ντιζαρντέν τιμήθηκε για τη συμμετοχή του στη μαυρόασπρη και βουβή ταινία "The artist" του Μισέλ Χαζανιβίσιους.

Το Βραβείο της Επιτροπής απονεμήθηκε στη γαλλίδα σκηνοθέτη Μαϊουέν για την τρίτη μεγάλου μήκους ταινία της "Polisse", στην οποία πραγματεύεται τη βία κατά των παιδιών.

Το βραβείο Σκηνοθεσίας έλαβε ο δανός Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν για την ταινία "Drive",.

Το βραβείο Σεναρίου ο ισραηλινός Τζόζεφ Σένταρ για την ταινία "Footnote",

Τη Χρυσή Κάμερα ο Αργεντίνος Πάμπλο Τζιορτζέλι για την ταινία "Las acacias", ενώ το βραβείο ταινίας μικρού μήκους απονεμήθηκε στην ταινία "Cross Country" της ουκρανής Μαρίγια Βρόντα.

Τα υπόλοιπα βραβεία

Βραβεία της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών (FIPRESCI):

- Διαγωνιστικό τμήμα: «Χάβρη» του Άκι Καουρισμάκι

- «Ένα κάποιο βλέμμα»: «Ο υπουργός» του Πιέρ Σέλερ

- «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών»/ «Εβδομάδα της Κριτικής»: «TakeShelter» του Τζεφ Νίκολς

Οικουμενικά Βραβεία:

- Καλύτερης ταινίας: «This Must Be the Place» του Πάολο Σορεντίνο

- Ειδικές μνείες: «Χάβρη» του ΆκιΚαουρισμάκι και «Και τώρα πού πάμε;»της Ναντίν Λαμπάκι

Αναδημοσιευση Απο Ελευθεροτυπια

Greecelands

«Οι φόβοι μου έχτισαν το «Wall»»,


Οταν ο Ρότζερ Γουότερς έψαχνε έναν ηχηρό τρόπο να γιορτάσει την περσινή συμπλήρωση 30 ετών από την κυκλοφορία του άλμπουμ «The Wall», το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε ήταν ότι μπορούσε να κάνει παράσταση αυτόν τον ιστορικό δίσκο.
Επιασε μολύβι και χαρτί, σχεδίασε τη σκηνή, έναν πελώριο τοίχο κι έπειτα αναζήτησε τις αναφορές που μπορεί να έχει σήμερα ένα έργο γραμμένο το 1980. «Δυστυχώς υπάρχει πάντοτε ένας πόλεμος, μια αδικία, μια ανισότητα. Τότε νιώθαμε πως οι μουσικοί πρέπει με κάποιο τρόπο να απαντήσουμε στο Βιετνάμ. Σήμερα υπάρχει το Ιράκ και το Αφγανιστάν που καθιστούν επίκαιρα τα αντιπολεμικά μηνύματα του "The Wall". Η σύγχρονη εκδοχή του είναι μια αφορμή για να συγκρίνουμε το τότε με τα σημερινά μας μπλεξίματα. Και είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στις απώλειες αθώων όλων αυτών των ετών».

Με αυτά τα λόγια άρχισε ο Ρότζερ Γουότερς να μας παρουσιάζει πριν από μερικούς μήνες στο Λονδίνο τη φιλόδοξη περιοδεία που ετοίμαζε με το «The Wall». Απλός, ευγενής, μαυροντυμένος και χαμογελαστός είχε μια φιλοφρόνηση ή μια ιστορία να μοιραστεί με όλους τους δημοσιογράφους που είχαν έρθει για να κουβεντιάσουν μαζί του την απόφασή του να ξανακάνει μια παγκόσμια περιοδεία-μαμούθ. Από τότε μέχρι σήμερα μεσολάβησαν 62 στάσεις (μόνο στην Ευρώπη), ενώ σύντομα το «Τείχος» θα υψωθεί και στην Αθήνα: 8 και 9 Ιουλίου το εντυπωσιακό υπερθέαμα «The Wall Live» έρχεται στο κλειστό μπάσκετ του ΟΑΚΑ.

Οταν έφτασε η στιγμή να του συστηθούμε, το χαμόγελο έγινε πιο πλατύ. Περνάει καιρό εδώ στο σπίτι του στο Πήλιο, κρατάει στενές φιλίες με Ελληνες, παρακολουθεί τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις, γνωρίζει την ελληνική νοοτροπία και πραγματικότητα. «Ερκομαι συχνά στη χώρα σας, μου αρέσουν οι άνθρωποι και οι φιλόσοφοι», παραδέχεται σε σπαστά ελληνικά. «Κάπου εδώ όμως σταματούν οι γνώσεις μου», λέει γελώντας και συνεχίζει αγγλικά: «Οταν είχα πρωτοέρθει τη δεκαετία του '60, είχαν περάσει μόλις 12 χρόνια από τον Εμφύλιο. Η χώρα ήταν σε κατάσταση αβεβαιότητας, αλλά η υποδοχή που είχαμε εγώ κι ο άγγλος συνταξιδιώτης μου ήταν εκπληκτική. Συνάντησα ανθρώπους φιλόξενους και γενναιόδωρους. Από τότε είμαι ερωτευμένος με την Ελλάδα». Πρόσφατα, δε, αποκάλυψε στους «Financial Times» πως στην Πάτμο είχε την πρώτη του επαφή με το LSD.

Τελευταία αποφάσισε να προσθέσει έναν ακόμα κρίκο στην μακριά αυτή αλυσίδα που τον συνδέει με τη χώρα μας, καθώς αποφάσισε πως η ελληνική συναυλία είναι αυτή που θα κινηματογραφηθεί για να κυκλοφορήσει αργότερα σε blu ray. «Ο πρώτος σημαντικός λόγος είναι ο εξαιρετικός χώρος του σταδίου. Είναι ιδανικό», εξηγεί ο Γουότερς. «Εδώ και μήνες που περιοδεύουμε μάθαμε πού μπορεί να αποδοθεί σωστά η παράσταση και ποιο είναι το ιδανικό μέγεθος του χώρου. Ο δεύτερος παράγοντας είναι το ότι θέλουμε ένα ενθουσιώδες κοινό και αυτό που θυμάμαι από την υποδοχή του "Dark side of the moon" είναι ότι οι Ελληνες είναι ενθουσιώδεις και καταλαβαίνουν τι βλέπουν».

Υπάρχει, βεβαίως, και μια λεπτομέρεια που πρέπει να γνωρίζουν όσοι σπεύδουν για τα εισιτήρια: επειδή τα φλας των φωτογραφικών μηχανών και κινητών τηλεφώνων αλλοιώνουν τις εικόνες που προβάλλονται στον «Τοίχο», απαγορεύεται να τα πάρετε εντός γηπέδου.

Το θέαμα, πάντως, θα σας αποζημιώσει: κατά τη διάρκεια της παράστασης, ένα επιβλητικό, πραγματικό τείχος (74 μέτρα πλάτος και 11 μέτρα ύψος) θα χτίζεται σιγά σιγά, τούβλο τούβλο, ενώ στο τέλος θα παρακολουθήσουμε το θεαματικό του γκρέμισμα. Οι πελώριες κούκλες που σχεδίασε ο Τζέραλντ Σκάρφι θα μεταφέρουν τα δικά τους μηνύματα.

Πίσω από την όλη ιδέα -παρ' όλο που για την υλοποίησή της επιστρατεύθηκαν εκατοντάδες- βρίσκεται ο ίδιος ο Γουότερς. «Η αλήθεια είναι πως θα μπορούσα και στο παρελθόν να έχω επιχειρήσει μια ανάλογη παρουσίαση του "The Wall", αλλά ούτε τα κλειστά στάδια ήταν τόσο εξελιγμένα σε υποδομή, ούτε και η τεχνολογία είχε λύσει σημαντικά ζητήματα», εξηγεί. «Πριν από τριάντα χρόνια που έγραφα το "The Wall", ήμουν ένας φοβισμένος νεαρός», συνεχίζει. «Στο μεσοδιάστημα συνειδητοποίησα ότι ίσως η ιστορία του φόβου και της απώλειας που είχα πλάσει μαζί με τα αναπόφευκτα κατάλοιπα γελοιότητας, ντροπής και τιμωρίας έχουν γίνει μια αλληγορία για ευρύτερα θέματα όπως αυτά του εθνικισμού, του ρατσισμού, της θρησκείας και του σεξισμού. Ολα αυτά τα ζητήματα προέρχονται από τους φόβους που με στοίχειωναν μικρό».

Από την κουβέντα, βεβαίως, δεν έλειψαν οι αναφορές στον Ντέιβιντ Γκίλμουρ και η συνήθης πια ερώτηση για το αν υπάρχει προοπτική να ξαναβρεθούν στη σκηνή. «Τι να σας πω; Εχουμε πολλά χρόνια να μιλήσουμε. Για να έρθουμε σε επαφή μεσολαβούν πάντα οι άνθρωποί του και οι δικοί μου. Ακόμα και σε αυτούς, πάντως, δεν φαίνεται ότι αφήνει καμία ελπίδα».

Λίγο πριν εκπνεύσει ο χρόνος της συνέντευξης, τον ρωτήσαμε αν είναι ενήμερος για την επικρατούσα κατάσταση στην Ελλάδα: «Φυσικά και γνωρίζω τα προβλήματα. Πιστεύω πως είστε κι εσείς μέρος ενός ευρύτερου οικονομικού προβλήματος. Είναι πράγματι πολύ άσχημα τα πράγματα, αλλά πάντα θεωρώ ότι οι Ελληνες βρίσκουν τον τρόπο να ξεπερνούν τους σκοπέλους».

Αναδημοσιευση Απο Ελευθεροτυπια

Greecelands

«Θάλασσες και ακτές πάντα καθαρές»,


Η φετινή θερινή εκστρατεία της HELMEPA είναι η 29η από τότε που για πρώτη φορά εμφανίστηκε ο γνωστός «Γλάρος» της. Μεταξύ άλλων, η εκστρατεία περιλαμβάνει και μια νέα αφίσα όπου ο Γλάρος ως νεαρός «Ναυτίλος» μαζί με τα «Γλαρόπουλα» της παιδικής HELMEPA, περνά το μήνυμα σε όλη την Ελλάδα: «Θάλασσες και ακτές πάντα καθαρές».

Η προστασία και ο σεβασμός στο ελληνικό θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον, πρέπει να είναι προτεραιότητα για κάθε Έλληνα και Ελληνίδα σήμερα που η χώρα μας δοκιμάζεται. Πρέπει να δείξουμε σε όλους την ευαισθησία μας και το φιλότιμο μας. Τα 4.500 μικρά παιδιά-μέλη της παιδικής HELMEPA προβάλλουν το μήνυμα με τις αφίσες που αναρτούν στη γειτονιά, το σχολείο και τις παραλίες των περιοχών τους. Την ίδια ώρα, η HELMEPA διανέμει την αφίσα στα πλοία μέλη της και σε φορείς με τους οποίους συνεργάζεται στην Ελλάδα και διεθνώς.

Ας είναι στόχος όλων μας να προστατεύσουμε το θαλάσσιο περιβάλλον όχι μόνο για μας και τα παιδιά μας, αλλά γιατί τώρα ναυτιλία και τουρισμός αποτελούν ελπίδα για την οικονομική στήριξη της χώρας μας.


Αναδημοσιευση Απο Ρεθεμνιωτικα Νεα

Greecelands

Δίκταμος: Ο Έρωdας της Κρήτης,


Έβλεπα το μυαλό των φτωχών αυτών Ελλήνων σαν ζωντανές επιγραφές, που χρησίμεψαν για να μας διαφυλάξουν τα ονόματα που μνημονεύει ο Θεόφραστος και ο Διοσκουρίδης. Επιγραφές που θα βαστάξουν περισσότερο από τα μάρμαρα γιατί ανανεώνονται καθημερινά, αντίθετα με τα μάρμαρα που σβήνουν και καταστρέφονται. Το είδος αυτό των επιγραφών θα κρατήσει μέσα στους αιώνες που έρχονται τα ονόματα πολλών φυτών, γνωστών στους Έλληνες που ζήσανε σε καιρούς πιο σοφούς και πιο ευτυχισμένους […]

Relation d’ un voyage au Levant. 1717

Το παραπάνω κείμενο ανήκει στον Γάλλο περιηγητή J. Pitton de Tourneford που το 1701 περιόδευσε σε ολόκληρη την Κρήτη προκειμένου να εντοπίσει τα θεραπευτικά και φαρμακευτικά φυτά του Νησιού. Σύμφωνα με τον ίδιο λοιπόν κατάφερε να εντοπίσει περισσότερα από 500 είδη. Και αυτό γιατί είχε την αμέριστη και έμπρακτη συμπαράσταση των ντόπιων. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι οι Κρητικοί και ιδιαίτερα αυτοί της υπαίθρου, έχουν άμεση σχέση με την γνώση των φυτών – βοτάνων.

Δίκταμος σε γλάστρα αναδεικνύει τη φυσική του ομορφιά

Δίκταμος. Ο Κρητικός βασιλιάς των αρωματικών φυτών,

Ένα από τα παραπάνω φυτά είναι και ο Δίκταμος. Σήμα κατατεθέν του νησιού μας καθώς πρόκειται για πολύ γνωστό αρωματικό αυτοφυές και ενδημικό φυτό της Κρήτης. Το όνομα «Δίκταμνος» κατά πάσα πιθανότητα προέρχεται από την λέξη ¨Δίκτη¨, η οποία είναι οροσειρά του νομού Λασιθίου, όπου και φύεται, και την λέξη θάμνος (Δίκταμος = Θάμνος της Δίκτης).

Ανήκει στην κυριότερη οικογένεια αρωματικών φυτών, στα χειλανθή φυτά (οικογένεια Lamiaceae) στο γένος Origanum και στο είδος dictamnus L. Άλλες ονομασίες είναι έρωντας, ατίταμος, τίταμος δίταμο, στοματόχορτο, σταματόχορτο, στομαχόχορτο, σταθόρι και στομαχοβότανο.

Οι ιστορικές αναφορές για αυτόν είναι αμέτρητες. Ο Αριστοτέλης, ο Θεόφραστος, ο Ιπποκράτης ο Κώος, ο Πλούταρχος, ο Διοσκουρίδης, ο Γαληνός καθώς επίσης και οι M.T. Cicero, o Virgilius και πολλοί ακόμα φημισμένοι αρχαίοι Έλληνες και μη έχουν κάνει αναφορές στον δίκταμο. Συγκεκριμένα ο Αριστοτέλης αναφέρει: «...πολλά δε και των άλλων ζώων των τετραπόδων ποιεί την βοήθειαν αυτοίς φρονίμως, επεί και εν Κρήτη φάσι τας αίγας τας αγρίας, όταν τοξευθώσι, ζητειν τον δίκταμνον δοκεί δε τούτον εκβλητικόν είναι των τοξευμάτων εν τω σώματι...». Αν μεταφράσουμε το παραπάνω, καταλαβαίνουμε ότι ακόμα και τα ζώα της Κρήτης είχαν γνώση της θεραπευτικής ικανότητας του δίκταμου καθώς όπως λέει ο Αριστοτέλης, οι αίγες της Κρήτης όταν τραυματίζονταν από βέλος τόξου έψαχναν δίκταμο για να φάνε, καθώς βοηθούσε στην αποβολή του βέλους από το σώμα τους. Αυτό είχε κατά νου του ο Dupper και το 1668 προσπάθησε να το απεικονίσει με απόλυτη επιτυχία όπως φαίνεται και στην εικόνα.



Πληγωμένος αίγαγρος που τρώει δίκταμο για να εκβάλει το βέλος
όπως απεικονίσθηκε από τον Dupper (1668),

Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Αινείας γιος της θεάς Αφροδίτης οφείλει την ζωή από την μάχη στην Τροία, ο Αινείας πήγε στην Ιταλία και συνδέθηκε με την ίδρυση της Ρώμης. Σε μια από τις πιο κρίσιμες μονομαχίες που έδωσε εκεί πληγώθηκε βαριά. Κατά τον Βιργίλιο λοιπόν, η Αφροδίτη έτρεξε γρήγορα στην Κρήτη, έκοψε δίκταμο και με αυτόν τον γιάτρεψε. Στον αρχαίο κόσμο το συγκεκριμένο βότανο ήταν αφιερωμένο στην θεά που βοηθούσε τις γυναίκες να γεννήσουν, την θεά του τοκετού δηλαδή, την Ειλειθυία ή Ελεύθια. Για αυτόν λόγο και ο Ιπποκράτης αποκαλεί το φυτό «ωκυτόκιον» (διευκολύνει τον τοκετό) ενώ ο Διοσκουρίδης πίστευε ότι αποβάλλει τα νεκρά έμβρυα. Πάντως με το πέρασμα του χρόνου την θεά Ελεύθια θα διαδεχθεί η θεά Άρτεμη. Μάλιστα οι αρχαίοι παρίσταναν αγάλματα της θεάς Άρτεμης με στεφάνι από δίκταμο.

Ο δίκταμος έχει πλούσια θεραπευτική δράση. Περιέχει ουσίες που είναι κατά 50 φορές ισχυρότερες από την πενικιλίνη. Είναι, λοιπόν, γνωστό ότι βοηθά σε παθήσεις ρευματισμών και αρθριτικών, στην κυκλοφορία του αίματος, στην δυσεντερία, σε παθήσεις των νεύρων και των ελκών, σε πονοκεφάλους, είναι αντισηπτικό του στόματος(εξ’ ου και η ονομασία στοματόχορτο)  και των πληγών ενώ βοηθά στην διευκόλυνση της κύησης. Επίσης στην Γαλλία ο δίκταμος χρησιμοποιείται μαζί με άλλα βότανα για την παραγωγή ειδικού παρασκευάσματος, κατά της διάρροιας, του λεγόμενου

Diascordium,



Ερωντάδες (συλλέκτες δίκταμου),

Η διαδικασία συγκομιδής του δίκταμου,

Η συγκομιδή του δίκταμου είναι μια διαδικασία επαναλαμβανόμενη τρεις ή ακόμα και τέσσερις φορές τον χρόνο. Το φυτό είναι έτοιμο να συγκομισθεί λίγο πριν αρχίσει η έκπτυξη των ανθέων και συγκεκριμένα όταν ο βλαστός ¨ανέβει¨ και εμφανιστούν τα βράκτια (παράνθια) φύλλα. Αυτό επιβάλλεται να γίνεται την συγκεκριμένη περίοδο γιατί τα φύλλα του φυτού είναι πολύ πλούσια σε αιθέριο έλαιο. Θέτοντας χρονικά όρια η περίοδος συγκομιδής του δίκταμου αρχίζει, το δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου στις πρωιμότερες περιοχές έως τις αρχές του Ιουλίου, στις πιο όψιμες περιοχές. Σύμφωνα με την λαογράφο Ευαγγελία Φραγκάκη, η συλλογή του δίκταμου θα πρέπει να διενεργείται μετά του Προφήτη Ηλία (20 Ιουλίου), για να είναι «λαδωμένος». Ωστόσο την ημέρα της αγίας Μαρίνας ο έρωντας έχει πολύ ¨θυμό¨ και ο αέρας που τον περιβάλλει «αρπά κι’ ανάφτει κι’όποιος θωρεί τη λάψη». Γι’ αυτό λένε κιόλας πως αν ανάψεις ένα σπίρτο κοντά σε δίκταμο τις μέρες αυτές πιάνει αμέσως φωτιά.Η διαδικασία συγκομιδής του δίκταμου μπορεί να συνεχίζεται καθ’ όλους τους θερινούς μήνες έως ακόμα και τα τέλη του Οκτώβρη.



Συλλογή αυτοφυούς δίκταμου σε απόκρημνες περιοχές,

Η απειλή της εξαφάνισης!

Εύλογα κάποιος θα μπορούσε να αναρωτηθεί, πως είναι δυνατόν ένα τόσο σκληρό φυτό που φυτρώνει ακόμα και στις πιο άγονες περιοχές να αποτελεί ταυτόχρονα και ευαίσθητο φυτό. Και όμως! Ο αυτοφυής δίκταμος έχει χαρακτηρισθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης ως «ευαίσθητο φυτό», καθώς ο αριθμός των υπαρχόντων αυτοφυών φυτών είναι μικρός. Ο κυριότερος εχθρός του αυτοφυούς δίκταμου που τον απειλεί με εξαφάνιση είναι ο άνθρωπος. Και αυτό γιατί. Οι καλές τιμές που προσφέρονταν για την αγορά δίκταμου από τους εμπόρους έστρεψαν τα βλέμματα πολλών χωρικών, οι οποίοι επιδόθηκαν με μεγάλο ζήλο αλλά και μεγάλο κίνδυνο για την ζωή τους, στην συλλογή του αυτοφυούς δίκταμου. Μάλιστα οι συλλέκτες αυτοί στην Κρήτη είναι γνωστοί με το όνομα «ερωντάδες» που προέρχεται από την κοινή ονομασία του φυτού «έρωντας».



Καλλιέργεια δίκταμου,

Όπως είναι λογικό, ένα φυτό σαν τον δίκταμο με τόσο ευχάριστο και εξαίσιο άρωμα δεν θα μπορούσε να μην προσεγγίζει τα βλέμματα των ποτοποιών. Είναι πάρα πολλές οι εταιρίες που παρασκευάζουν ποτά το άρωμα των οποίων οφείλεται σε κάποιο βαθμό, στο γεγονός ότι περιέχουν εκχυλίσματα δίκταμου. Ακόμα πιο συγκεκριμένα ο δίκταμος χρησιμοποιείται στην παρασκευή βενεδικτίνης αλλά και στην παρασκευή ποτών του ιταλικού οίκου Επίσης το αιθέριο έλαιο του δίκταμου, το δικταμέλαιο όπως αλλιώς λέγεται χρησιμοποιείται και για τον αρωματισμό διαφόρων άλλων ηδύποτων, κυρίως του βερμούτ.

Τα αρωματικά φυτά είναι πραγματικά φάρμακα! Με φυσικές θεραπευτικές ιδιότητες. Έτσι κατά πως φαίνεται, η φύση κρύβει πάντα κάποιο μυστικό, που ακόμα και αν δεν μπορούμε να το αποκρυπτογραφήσουμε απόλυτα, τουλάχιστον είμαστε σε θέση να βλέπουμε τα αποτελέσματα του. Για το λόγο αυτό ας επιλέξουμε λοιπόν και μια φορά το φαρμακείο της γωνίας!

Αναδημοσιευση Απο Ρεθεμνος

Greecelands

Γερμανος πρεσβευτης: Μέρες του ’41 να μην ξανάρθουν ποτέ,


Οι μάχες του 1941 μας θυμίζουν ότι πρέπει να κάνουμε το παν, ώστε τέτοιες μέρες να μην ξανάρθουν ποτέ. Οι σκέψεις και οι ενέργειές μας πρέπει να αφήσουν πίσω τις εθνικές προκαταλήψεις και να καθοδηγούνται από τον ανθρωπισμό'. Αυτό επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο Γερμανός πρεσβευτής στην Ελλάδα -Roland Wegener- στον χαιρετισμό που απηύθυνε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες στο Γερμανικό Νεκροταφείο στο Μάλεμε.
Στην εκδήλωση έδωσαν το «παρών», μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας Πάνος Μπεγλίτης, οι βουλευτές Χανίων Ευτύχης Δαμιανάκης, Σήφης Βαλυράκης και Ευαγγελία Κουρουπάκη, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης, οι δήμαρχοι Χανίων και Πλατανιά Μανώλης Σκουλάκης και Γιάννης Μαλανδράκης καθώς και ο πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης.
Επίσης, παραβρέθηκαν αντιπροσωπίες από τις χώρες της Μεγάλης Βρετανίας, της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας καθώς και βετεράνοι της Μάχης της Κρήτης.
«Μαζευτήκαμε σήμερα εδώ για να θυμηθούμε εκείνους που έχασαν τη ζωή τους και από τις δύο πλευρές κατά τη διάρκεια της μάχης του 1941. Ξέρουμε πόσο σκληρές ήταν οι μάχες εκείνης της περιόδου. Κάποιοι από εσάς συμμετείχατε σε αυτές και έχετε τις προσωπικές σας μνήμες», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Γερμανός πρέσβης, κ. Wegener και πρόσθεσε: «Μας τιμά το ότι εσείς -οι βετεράνοι- βρίσκεστε σήμερα εδώ και μας δίνετε μία απτή απόδειξη ότι η συμφιλίωση είναι εφικτή. Ποτέ δεν θα ξεχάσουμε, μπορούμε όμως να συγχωρέσουμε. Τόσο η μνήμη όσο και η συμφιλίωση είναι στη σκέψη μας όταν θυμόμαστε εκείνους που έχασαν τη ζωή τους και εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας σε αυτούς που εργάστηκαν για τη συμφιλίωση αυτή. Η ανοιχτή και χωρίς προκατάληψη συνεργασία, είναι απόδειξη της Ενωμένης Ευρώπης και της διατλαντικής φιλίας με τους υπερπόντιους συμμάχους μας. Και τα δύο αποτελούν ισχυρούς πυλώνες για μια ειρηνική συνεργασία των δυτικών εθνών».
Καταλήγοντας ο κ. Wegener σημείωσε: «Εξηντα πέντε χρόνια επιτυχούς αγώνα για συμφιλίωση αποτελούν το επίτευγμα της μεταπολεμικής γενιάς. Είναι πλέον στο δικό μας χέρι να συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα».
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε, επίσης, κατάθεση στεφάνων από εκπροσώπους των εθνικών αντιπροσωπιών αλλά και τοπικών φορέων.

Αναδημοσιευση Απο Χανιωτικα Νεα

Greecelands

Μάχη της Κρήτης,


Με την ονομασία αυτή έμεινε στην ιστορία η αεραποβατική επιχείρηση, που επιχείρησε η Ναζιστική Γερμανία κατά της Κρήτης στις 20 Μαΐου 1941 και η οποία έληξε δώδεκα μέρες μετά, την 1η Ιουνίου, με την κατάληψη της Μεγαλονήσου. Ήταν μία από τις σημαντικότερες μάχες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με πολλές πρωτιές σε επιχειρησιακό επίπεδο.

Η απόφαση για την επίθεση στην Κρήτη ελήφθη από το Χίτλερ στις 25 Απριλίου 1941, λίγες μέρες μετά την παράδοση της ηπειρωτικής Ελλάδας στις δυνάμεις του Άξονα, και έλαβε την κωδική ονομασία «Επιχείρηση Ερμής» («Unternehmen Merkur»). Ήταν αμυντική και όχι επιθετική επιχείρηση, όπως αποδείχθηκε αργότερα. Οι Γερμανοί είχαν ως στόχο να εξασφαλίσουν τα νοτιοανατολικά τους νώτα, ενόψει της «Επιχείρησης Μπαρμπαρόσα» (Εκστρατεία στη Ρωσία) και να εξορμήσουν στη Βόρεια Αφρική, με εφαλτήριο την Κρήτη, όπως πίστευαν οι Σύμμαχοι.

Τις παραμονές της επίθεσης, οι Σύμμαχοι είχαν τακτικό πλεονέκτημα σε ξηρά και θάλασσα, ενώ οι Γερμανοί στον αέρα. Έτσι, το γερμανικό επιτελείο αποφάσισε να διεξαγάγει την επιχείρηση από αέρος με τη χρησιμοποίηση δυνάμεων αλεξιπτωτιστών σε ευρεία κλίμακα, για πρώτη φορά στην παγκόσμια στρατιωτική ιστορία. Επικεφαλής των γερμανικών δυνάμεων τέθηκε ο πτέραρχος Κουρτ Στούντεντ, 51 ετών, βετεράνος πιλότος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Είχε στη διάθεσή του 1190 αεροπλάνα (πολεμικά και μεταγωγικά) και 29.000 άνδρες (αλεξιπτωτιστές και πεζικάριους), ενώ οι Ιταλοί θα συνεισέφεραν 3.000 στρατιώτες.

Την Κρήτη υπερασπίζονταν όσοι έλληνες στρατιώτες είχαν παραμείνει στο νησί και δυνάμεις της Βρετανικής Κοινοπολιτείας (Βρετανοί, Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί στρατιωτικοί), που είχαν διεκπεραιωθεί από την κατεχόμενη Ελλάδα. Το γενικό πρόσταγμα είχε ο νεοζηλανδός στρατηγός Μπέρναρντ Φράιμπεργκ, 52 ετών, βετεράνος και αυτός του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Οι υπερασπιστές της Μεγαλονήσου ανήρχοντο σε περίπου 40.000, αλλά είχαν ανεπαρκή και απαρχαιωμένο οπλισμό, ιδίως οι Έλληνες.

Στην περιοχή των Χανίων είχε εγκατασταθεί ο Βασιλιάς Γεώργιος Β' και η εξόριστη Ελληνική Κυβέρνηση υπό τον Εμμανουήλ Τσουδερό. Οι Σύμμαχοι γνώριζαν με μεγάλες λεπτομέρειες το γερμανικό σχέδιο επίθεσης, αφού είχαν κατορθώσει για πρώτη φορά να σπάσουν του γερμανικό κώδικα επικοινωνιών («Επιχείρηση Αίνιγμα»). Όμως, το πλεονέκτημα αυτό δεν το εκμεταλλεύτηκαν, εξαιτίας των διαφωνιών του Φράιμπεργκ με τους ανωτέρους του στο Λονδίνο. Οι Αμερικανοί δεν είχαν εισέλθει ακόμη στον Πόλεμο.



Η γερμανική επίθεση εκδηλώθηκε στις 8 το πρωί της 20ης Μαΐου 1941, με τη ρίψη αλεξιπτωτιστών σε δύο μέτωπα: στο αεροδρόμιο του Μάλεμε και στην ευρύτερη περιοχή των Χανίων. Τα πρώτα κύματα των αλεξιπτωτιστών ήταν εύκολη λεία για τους Νεοζηλανδούς και τους Έλληνες που υπεράσπιζαν το Μάλεμε. Στις μάχες έλαβε μέρος και μεγάλος αριθμός αμάχων με ό,τι όπλο είχε στη διάθεσή του, από μαχαίρια ως όπλα από την εποχή της Κρητικής Επανάστασης.

Η συμμετοχή χιλιάδων αμάχων στις επιχειρήσεις ήταν ένας παράγων που δεν είχαν υπολογίσει οι γερμανοί σχεδιαστές της επιχείρησης. Πίστευαν ότι οι Κρητικοί, γνωστοί για τα αντιμοναρχικά τους αισθήματα, θα υποδέχονταν τους Γερμανούς ως ελευθερωτές. Μία ακόμη λανθασμένη εκτίμηση της γερμανικής αντικατασκοπείας υπό τον ναύαρχο Βίλχελμ φον Κανάρις ήταν ο αριθμός των μαχητών στην Κρήτη, τους οποίους υπολόγιζαν σε μόνο 5.000 άνδρες.

Στις 4 το απόγευμα της 20ης Μαΐου ένα νέο κύμα αλεξιπτωτιστών έπεσε στο Ρέθυμνοκαι μία ώρα αργότερα στο Ηράκλειο. Τώρα, οι μάχες διεξάγονταν σε τέσσερα μέτωπα: Χανιά, Μάλεμε, Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Η πρώτη μέρα της Μάχης της Κρήτης έληξε με μεγάλες απώλειες για τους Γερμανούς και αβέβαια έκβαση. Ο διοικητής των γερμανικών δυνάμεων, πτέραρχος Κουρτ Στούτεντ, απογοητευμένος από την εξέλιξη των επιχειρήσεων, σκέφθηκε ακόμη και την αυτοκτονία, αναλογιζόμενος την υπόσχεση που είχε δώσει στον Φύρερ για μια εύκολη νίκη. Το βράδυ της ίδιας μέρας, μετά από μεγάλες περιπέτειες, ο βασιλιάς Γεώργιος Β' και η εξόριστη ελληνική κυβέρνηση μεταφέρθηκαν με βρετανικό πολεμικό στην Αίγυπτο.



Από τα ξημερώματα της 21ης Μαΐου οι μάχες συνεχίσθηκαν με ιδιαίτερη σφοδρότητα και στα τέσσερα μέτωπα. Οι Γερμανοί επικεντρώθηκαν στην κατάληψη του αεροδρομίου του Μάλεμε, όπως ήταν ο πρωταρχικός τους στόχος και τα κατάφεραν προς το τέλος της ημέρας. Επωφελήθηκαν από την ασυνεννοησία στις τάξεις των Συμμάχων, αλλά υπέστησαν και πάλι μεγάλες απώλειες. Ανάμεσα στους γερμανούς αλεξιπτωτιστές που κατέλαβαν το Μέλεμε ήταν μια μεγάλη προσωπικότητα του αθλητισμού και της πυγμαχίας, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής βαρέων βαρών Μαξ Σμέλινγκ, 36 ετών, που έφερε το βαθμό του δεκανέα.

Η κατάληψη του αεροδρομίου ήταν στρατηγικής σημασίας για την εξέλιξη των επιχειρήσεων. Οι Γερμανοί άρχισαν να μεταφέρουν μεγάλες δυνάμεις από την Ελλάδα και με τον σύγχρονο οπλισμό που διέθεταν ήταν θέμα χρόνου η κυριαρχία τους στη Μεγαλόνησο. Στις 28 Μαΐου οι Γερμανοί είχαν απωθήσει τις συμμαχικές δυνάμεις προς τα νότια, καθιστώντας τον αγώνα τους μάταιο. Έτσι, το Λονδίνο αποφάσισε την απόσυρση των δυνάμεων της Κοινοπολιτείας από την Κρήτη και τη μεταφορά τους στην Αίγυπτο. Όσες μονάδες δεν τα κατάφεραν, παραδόθηκαν στους Γερμανούς. Πολλοί Έλληνες μαχητές και μαζί τους 500 Βρετανοί ανέβηκαν στα απρόσιτα βουνά της Κρήτης για να συνεχίσουν τον αγώνα. Την 1η Ιουνίου, με την παράδοση 5.000 μαχητών στα Σφακιά, έπεσε η αυλαία της Μάχης της Κρήτης.

Οι απώλειες για τους Συμμάχους ήταν: 3.500 νεκροί, 1.900 τραυματίες και 17.500 αιχμάλωτοι. Οι Γερμανοί, σύμφωνα με δικά τους στοιχεία, είχαν 3.986 νεκρούς και αγνοούμενους, 2.594 τραυματίες, ενώ έχασαν 370 αεροπλάνα. Σύμφωνα, όμως, με συμμαχικούς υπολογισμούς, οι γερμανικές απώλειες ξεπέρασαν τις 16.000.

Η Μάχη στην Κρήτη ονομάστηκε και «Νεκροταφείο των γερμανών αλεξιπτωτιστών», εξαιτίας των μεγάλων απωλειών τους, γεγονός που ανάγκασε τον Χίτλερ να διατάξει τον τερματισμό κάθε αεραποβατικής επιχείρησης στο μέλλον. Από την πλευρά τους, οι Σύμμαχοι εντυπωσιάστηκαν από τις μεγάλες δυνατότητες των αλεξιπτωτιστών στη μάχη και δημιούργησαν τις δικές τους αεραποβατικές δυνάμεις.

Αναδημοσιευση Απο Ρεθεμνος

Greecelands
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory