Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Κυριακή, 29 Μαΐου 2011

Οι star μας αποκαλύπτουν το μυστικό ενός επιτυχημένου γάμου!


Πολλοί είναι αυτοί που παντρεύονται, αλλά λίγοι αυτοί ποι καταφέρνουν να κρατούν την σχέση τους ζωντανή! Διάσημες προσωπικότητες μας αποκαλύπτουν τα μυστικά μιας επιτυχημένης σχέσης και μιλούν για τους συντρόφους τους.
Διάβασε τι λέει ο καθένας, σκέψου αν είναι όντως αυτό το μυστκό της σχέσης και αν το εφαρμόζεις και εσύ στην δική σου ξεχωριστή σχέση...
Ο ηθοποιός Μάνος Παπαγιάννης αποκαλύπτει το δικό του μυστικό της επιτυχημένης σχέσης: “Με την Αγγελική δεν βρισκόμαστε συχνά και αυτό μας κάνει να λείπουμε ο ένας στον άλλο. Ακόμα και τώρα που παίζουμε μαζί στην ίδια παράσταση στην αρχή, πολλές φορές βρισκόμασταν μόνο στις πρόβες και τώρα πάνω στην σκηνή”.
Η σύζυγός του, Αγγελική Δαλιάνη λέει: “Με τον Μάνο είμαστε πολύ αγαπημένοι, συμβουλεύεται ο ένας τον άλλον κι έχουμε κοινούς στόχους. Αυτό βοηθά να ξεπερνούμε ανώδυνα τους σκοπέλους”.
Ο Γιάννης Μπέζος αποκαλύπτει το μεγάλο μυστικό της ευτυχισμένης σχέσης με την Ναταλία Τσαλίκη: “Στον γάμο μας κανένας δεν έχει πατήσει το πόδι του άλλου. Θέλει προσπάθεια η συνύπαρξη. Δεν είχαμε κανέναν κενό στη σχέση μας. Αν δεν διατηρείς την αυτονομία σου ως άνθρωπος μέσα σε μία σχέση, τότε σημαίνει ότι αυτή έχει τελματώσε.”
(Eνα πραγματικά απο τα πιο αγαπημενα και με πολλά χρόνια γάμου ,ζευγάρι).
Η Σίσσυ Χρηστίδου για την σχέση της με τον Θοδωρή Μαραντίνη είπε: “Νιώθουμε ακόμη σαν να βρισκόμαστε στο μήνα του μέλιτος. Βέβαια, ένας έρωτας δεν κρατιέται ζωντανός από μόνος του. Χρειάζεται δουλειά.” και συνέχισε: “Είμαι το κορίτσι του και είναι το αγόρι μου. Δεν ξυπνήσαμε μια μέρα και είπαμε πως πρέπει να βγούμε ραντεβού για να σώσουμε τη σχέση μας, το κάνουμε γιατί πραγματικά έτσι νιώθουμε».
Ο Θοδωρής Μαραντίνης μας αποκαλύπτει το μυστικό για να κρατάς την σχέση σου ζωντανή: “Δεν υπάρχει κάποιο μυστικό σε αυτό, προσπαθείς και δεν θεωρείς κανέναν δεδομένο. Άμα θεωρήσεις κάποιον δεδομένο σίγουρα κάποια στιγμή θα τον χάσεις. Ένα μεγάλο τρικ είναι να μην αφήνεις την καθημερινότητα να σε επηρεάζει και να σε παρασύρει που είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί δεν το καταλαβαίνεις όταν συμβαίνει. Επίσης να προσπαθείς συνεχώς να κάνεις ωραία πράγματα μέσα στην σχέση, να την ξαναρχίζεις από την αρχή όσο γίνεται και να την εμπλουτίζεις με μικρά πραγματάκια.”
Πολλοί λένε ότι όταν παντρεύεσαι ή κάνεις παιδί, έχεις περισσότερες υποχρεώσεις και χάνεται ο έρωτας. Η Μαρία Κορινθίου και ο Γιάννης Αϊβάζης έχουν διαφορετική άποψη...
Η Μαρία Κορινθίου μίλησε για την ζωή μετά τον γάμο: “Στην ουσία δεν αλλάζει η ζωή σου με τον γάμο. Αλλάζει με τον ερχομό ενός παιδιού. Εκεί αλλάζουν όλα. Μαθαίνεις να λειτουργείς αλλιώς. Την αλλάγη δεν την φέρνει ένα χαρτί από την εκκλησία.” και σε πρόσφατη συνέντευξή της δήλωσε: “Δένομαι πιο πολύ με το Γιάννη μέρα με τη μέρα. Το παιδί μας έχει φέρει 10 φορές πιο κοντά”.
Ο Γιάννης Αϊβάζης για τον γάμο του είπε: “Το ευχαριστηθήκαμε, είναι μια ιδιαίτερη στιγμή για μας. Δεν το καναμε απλά για να το κάνουμε. Είμαστε ένα ζευγάρι το οποίο είμαστε μαζί σχεδόν τρία χρόνια μαζί. Έχουμε το παιδί μας, την οικογένεια μας. Θέλαμε να παντρευτούμε και για το παιδί μας και για εμάς. Οπότε και το άγχος μας είχαμε και ευχαριστηθήκαμε τη στιγμή μας”.
Ο Αντώνης Βλοντάκης μιλάει για την γυναίκα του: “Αυτή η γυναίκα διαφέρει σαν τη μέρα με τη νύχτα από τις υπόλοιπες. Αυτό που ζω είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να μου συμβεί. Είμαι ακόμα ερωτευμένος μαζί της!” και συνέχισε: “Αισθάνομαι ζευγάρι με την Κορίνα. Τα παιδιά είναι εκείνα που μου θυμίζουν ότι είμαστε παντρεμένοι. Αλλά δεν θέλω να την δω ως σύζυγο ή νοικοκυρά. Η γυναίκα μου είναι η γκόμενά μου!
Η Ναταλία Δραγούμη μιλάει για την συνταγή επιτυχημένου γάμου: “Μετά από 8,5 χρόνια γάμου και 9,5 χρόνια σχέσης, μπορώ να σας πω ότι δεν υπάρχει συνταγή επιτυχημένου γάμου. Ίσως, είναι θέμα θέλησης τελικά. Ο σύζυγός μου δεν έχει ''παλιώσει'' για μένα, ούτε εγώ για εκείνον. Όταν βγαίνει από το αυτοκίνητο, τον κοιτάζω που απομακρύνεται κι εξακολουθεί να μου αρέσει όπως την πρώτη φορά.”
Η Γωγώ Μαστροκώστα μίλησε για τον άντρα της Τραϊανό Δέλλα: “Είμαι τρελή γι αυτόν. Η ειλικρίνειά του κι ο έρωτάς μου, μου είναι αρκετά για να παλέψω για μια ζωή δίπλα του

Προσπάθησε να ανέβεις στο άλογο .

Μάντεψε τι είναι αυτό .

Φτιάξτε εναν αρωματικό κήπο ...στην κουζίνα σας!!

EναΒάλε και τα παιδιά στο... παιχνίδι.  Μόνο κερδισμένη μπορείς να βγεις!ς κήπος μέσα στο σπίτι σου! Σκέφτεσαι κάτι καλύτερο; Και μάλιστα με όλα τα μυρωδικά που χρειάζεσαι για το μαγείρεμα! Από την παραγωγή στην κατανάλωση. Ο καλύτερος συνδυασμός, χόμπι, οικονομίας, πρακτικότητας και... πρωτοτυπίας. Και τώρα, την Άνοιξη είναι και η κατάλληλη εποχή για κάτι τέτοιο.
Βάλε και τα παιδιά στο... παιχνίδι.
Μόνο κερδισμένη μπορείς να βγεις!
Δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο για να ξεκινήσεις. Μόνο η απόφαση και απλά υλικά που μπορείς να βρεις οπουδήποτε! Λοιπόν, έχουμε και λέμε:
Βήμα πρώτο: Διάλεξε τα μυρωδικά που θα φυτέψεις στον κήπο σου και αγόρασε τους ανάλογους σπόρους. Επιλεκτικά αναφέρουμε τα βασικά: βασιλικό, θυμάρι, ρίγανη ή μέντα.
Βήμα δεύτερο: Πάρε 4-5 χάρτινες θήκες για αυγά και κόψε τα καπάκια τους, τα οποία αργότερα θα χρησιμοποιήσεις ως δίσκους για τις... γλάστρες.
Βήμα τρίτο: Γέμισε τις θήκες των αυγών με μείγμα που θα φτιάξεις από ένα μέρος τύρφη και ένα μέρος χώμα.
Βήμα τέταρτο: Φύτεψε τους σπόρους στο χώμα σύμφωνα με τις οδηγίες του καθενός. Υπολόγισε ότι θα χρειαστείς τις θέσεις περίπου τριών αυγών για κάθε μυρωδικό που έχεις επιλέξει.
Βήμα πέμπτο: Πότισε ελαφρά τους σπόρους και κάλυψέ τους με ένα κομμάτι πλαστικής μεμβράνης.
Βήμα έκτο: Βάλε ένα κομμάτι πλαστικής μεμβράνης σε κάθε καπάκι, δημιουργώντας έτσι έναν αδιάβροχο δίσκο. Στη συνέχεια, τοποθέτησε τις θήκες με τους σπόρους επάνω στους αδιάβροχους αυτούς δίσκους που έχεις φτιάξει.
Βήμα έβδομο: Άφησε τα κουτάκια σε μέρος που τα βλέπει ο ήλιος και έλεγξε καθημερινά το χώμα. Πρέπει να είναι υγρό σε κάθε λεπτό.
Βήμα όγδοο: Όταν τα μυρωδικά αρχίσουν να βλασταίνουν, αφαίρεσε το πλαστικό κάλυμμα από πάνω τους και βεβαιώσου ότι τα ποτίζεις καθημερινά.
Βήμα ένατο: Όταν ο καιρός ζεστάνει για τα καλά και δεν θα υπάρχει ο κίνδυνος παγωνιάς, μπορείς αν θέλεις να μεταφυτεύσεις τα μυρωδικά σου σε γλάστρες στο μπαλκόνι, μεταφέροντας εκεί τον κήπο σου. Κόψε τις θήκες των αυγών ξεχωριστά και τοποθέτησε κάθε μία κατευθείαν στο χώμα της κάθε γλάστρας. Το χαρτόνι με τον καιρό θα αποσυντεθεί και τα φυτά θα ανθίσουν στο νέο σπίτι τους.


http://mikres-epithimies.blogspot.com/2011/05/blog-post_6510.html?utm_sourc

Συγνώμη λάθος .

H ....AΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ...


Ολοι μας έχουμε στο σπίτι "προίκα" τα χειροποίητα με το βελονάκι πλεκτά της γιαγιάς μας.
Εγω τουλάχιστον κόντρα στη μόδα τα τιμώ ιδιαίτερα ...
Ο πρόλογος απαραίτητος γι αυτό που θα διαβάσετε και θα δείτε παρακάτω...
Oταν υπάρχει μια έξυπνη ,ταλαντούχα ,χρυσοχέρα γυναίκα-επιχειρηματίας και κάποια εκκεντρικά κορόιδα που δεν ξέρουν που να ξοδέψουν τα λεφτά τους θα βγαίνουν αυτές οι πρωτότυπες δημιουργίες...θα μπορούσαμε να πούμε...γι"αυτό λοιπόν ...

Αν θέλετε να πρωτοτυπήσετε  βγάλτε τη γιαγιά απο τη "ναφθαλίνη" και βάλτε τη να σας πλέξει με το βελονάκι!!!!..
Τι να σας πλέξει??? δείτε παρακάτω....


Πλεκτά ποδήλατα η νέα μόδα στη Ν. Υόρκη!


Δεν σας κάνω  πλάκα.!!
 Παρουσιάστηκαν σε γκαλερί στο Μανχάταν και ήδη έκλεψαν τις εντυπώσεις!
Μετά τα ποδήλατα βουνού, τα αγωνιστικά, τα ηλεκτρικά και τα παιδικά με
τις βοηθητικές ρόδες, ήρθαν τα ποδήλατα από…βελονάκι!


 Η δημιουργός τους Αgata Oleksiak, είναι από την Πολωνία και θεωρείται δεξιοτέχνης στο βελονάκι.
Με αυτό άλλωστε κατέκτησε το καλλιτεχνικό στερέωμα της Νέας Υόρκης. Η τελευταία της πρόταση, τα πλεκτά ποδήλατα κατέκτησε τις γκαλερί του Μανχάταν.
Σύντομα όσοι τα απέκτησαν θα κατακτήσουν με τις πλεκτές τους ορθοπεταλιές τους δρόμους

Να μια καλή έμπορική ιδέα έχουμε εδω δεξιοτέχνισσες....


Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/05/h_28.html#ixzz1NjOQwD6Y

Βρήκα πλάτωμα,











Ένας Πόντιος ανεβαίνει προς τη χιονισμένη Πάρνηθα με την όπισθεν.
Τον σταμάτα ένας δασικός και τον ρωτά γιατί ανεβαίνει με την όπισθεν.
Ε! του λέει ο Πόντιος, επειδή ο δρόμος είναι στενός και χιονισμένος, και επειδή μπορεί να μη βρω μέχρι την κορυφή κάποιο πλάτωμα να στρίψω, για αυτό πάω με την όπισθεν. ΛΟΓΙΚΌ
Μετά από κάμποση ώρα ο δασικός βλέπει τον Πόντιο να κατεβαίνει με την όπισθεν πάλι.
Τι έγινε ρε τον ρωτάει;
Και ο Πόντιος με καμάρι. Ε! βρήκα πλάτωμα και έστριψα!!!










Forum TeamGr, Αναρτηθηκε Απο Διαδρομη ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΒΡΗΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Τυφλοί βλέπουν με την «όραση της νυχτερίδας»,

Την ικανότητα ηχοεντοπισμού που διαθέτουν οι νυχτερίδες προκειμένου να βρίσκουν τη λεία τους διαθέτουν και ορισμένα τυφλά άτομα ώστε να κινούνται στον χώρο

Ορισμένα τυφλά άτομα έχουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν την ηχώ προκειμένου να «δουν» πού βρίσκονται τα αντικείμενα γύρω τους. Με τον τρόπο αυτό διαθέτουν ένα εσωτερικό ηχητικό «GPS» το οποίο τους βοηθά να κινούνται στον χώρο. Τώρα μια νέα μελέτη μαρτυρεί ότι τα άτομα αυτά είναι πιθανό να χρησιμοποιούν ακόμη και οπτικά τμήματα του εγκεφάλου τους ώστε να επεξεργάζονται τους ήχους. Η μελέτη αυτή που ανήκει σε καναδούς επιστήμονες εντοπίζει για πρώτη φορά την περιοχή του εγκεφάλου των ατόμων που έχουν την «όραση της νυχτερίδας».

Ο ηχοεντοπισμός αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό των νυχτερίδων οι οποίες εκπέμπουν ήχους σε υψηλό τόνο και στη συνέχεια χρησιμοποιούν την ηχώ που παράγεται για να εντοπίσουν τη λεία τους στο σκοτάδι. Ωστόσο και κάποια τυφλά άτομα χρησιμοποιούν τον ηχοεντοπισμό παράγοντας συγκεκριμένους ήχους με τη βοήθεια της γλώσσας τους ώστε να εντοπίζουν τα εμπόδια μέσα στον χώρο. Η νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση «PLoS ONE», είναι η πρώτη που διερευνά τον εγκέφαλο των τυφλών ατόμων που χρησιμοποιούν τον ηχοεντοπισμό.

Η μελέτη

Η μελέτη διεξήχθη σε δύο τυφλούς άνδρες που έχουν την ικανότητα του ηχοεντοπισμού. Ο ένας εξ αυτών, ο οποίος αναφέρεται με τα αρχικά ΕΒ, ήταν ηλικίας 43 ετών και είχε τυφλωθεί στους 13 μήνες ζωής ενώ ο δεύτερος, με τα αρχικά LB, ήταν ηλικίας 27 ετών και τυφλώθηκε στα 14 έτη του.

Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι όταν οι δύο αυτοί ασθενείς άκουγαν ηχογραφήσεις του εαυτού τους στις οποίες χρησιμοποιούσαν ήχους για να εντοπίζουν αντικείμενα, ενεργοποιούνταν περιοχές του εγκεφάλου τους οι οποίες υπό φυσιολογικές συνθήκες συνδέονται με την όραση. Οι επιστήμονες κατάφεραν να αποτυπώσουν τη δραστηριότητα των εγκεφαλικών περιοχών των εθελοντών μέσω λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας η οποία μετρά τη ροή του αίματος σε διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου παρέχοντας στοιχεία για τη δραστηριότητά του σε πραγματικό χρόνο.

Ενεργοποίηση του οπτικού φλοιού

Συγκεκριμένα οι τομογραφίες έδειξαν ότι όταν οι εθελοντές άκουγαν τις ηχογραφήσεις τους ενεργοποιείτο ο οπτικός φλοιός του εγκεφάλου. Ηταν επίσης αξιοσημείωτο το γεγονός ότι όταν οι δύο άνδρες άκουγαν ήχους με ή χωρίς ηχώ, ο οπτικός φλοιός τους αποκρινόταν με βάση την ύπαρξη της ηχούς. Την ίδια στιγμή ο ακουστικός φλοιός που είναι υπεύθυνος για την επεξεργασία των ήχων, δεν εμφάνιζε διαφορές στην απόκρισή του είτε υπήρχε ηχώ είτε όχι.

Η υποβολή στα ίδια ακριβώς τεστ δύο ανδρών που δεν ήταν τυφλοί και δεν διέθεταν ικανότητα ηχοεντοπισμού έδειξε ότι δεν εμφανίστηκε ιδιαίτερη δραστηριότητα στον οπτικό φλοιό τους.

Ηχοεντοπισμός όπως …όραση

«Τα στοιχεία μας δείχνουν σαφώς ότι οι δύο ασθενείς χρησιμοποιούν τον ηχοεντοπισμό με έναν τρόπο που μοιάζει με την όραση» σημειώνουν οι συγγραφείς της μελέτης από το Ερευνητικό Ινστιτούτο Ρότμαν στο Τορόντο και προσθέτουν: «Με αυτόν τον τρόπο τα στοιχεία δείχνουν ότι ο ηχοεντοπισμός μπορεί να προσφέρει στα τυφλά άτομα έναν μεγάλο βαθμό ανεξαρτησίας και αυτοπεποίθησης».

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν πως με δεδομένο ότι τα τυφλά άτομα προχωρούν σε «αναδιοργάνωση» του εγκεφάλου τους σε σύγκριση με τα άτομα που έχουν όραση, απαιτούνται περαιτέρω μελέτες σε μεγάλους αριθμούς ατόμων προκειμένου να αποκαλυφθούν τα μυστικά του εγκεφάλου. Σε κάθε περίπτωση, όπως λένε οι ειδικοί, η μελέτη αποτελεί ένα πρώτο βήμα στην κατανόηση σχετικά με το πώς ο εγκέφαλος ορισμένων τυφλών ατόμων καταφέρνει να ακολουθεί μια διαδικασία η οποία είναι ουσιαστικώς 2 σε 1 – συγχωνεύει δηλαδή τον ήχο με την όραση.

Αναδημοσιευση Απο Βημα

Greecelands

Κινητό-πορτοφόλι από την Google,

Με μία απλή κίνηση, οι χρήστες της τεχνολογίας NFC θα μπορούν να πραγματοποιούν της αγορές τους, να λαμβάνουν αυτόματα πόντους από αυτές και να εκμεταλλεύονται αυτόματα προσφορές

Την ολοκληρωμένη πλατφόρμα οικονομικών συναλλαγών μέσω κινητού αναμένεται να παρουσιάσει η Google, στις 7 μ.μ. ώρα Ελλάδος στα κεντρικά της γραφεία στη Νέα Υόρκη.

Η νέα τεχνολογία με τα αρχικά NFC (Near Field Communication), η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την MasterCard Inc και την Citibank, θα μεταμορφώνει τα smartphones τύπου Android που τρέχουν το λογισμικό της Google σε …ηλεκτρονικά πορτοφόλια!

Αγοράστε, κουνήστε, πληρώσατε!

Το μόνο που θα έχει να κάνει ο χρήστης θα είναι να κουνήσει τη συσκευή του μπροστά από τους ειδικούς αναγνώστες που θα βρίσκονται στα ταμεία των καταστημάτων και θα επικοινωνούν απευθείας με το υπόλοιπο του τραπεζικού του λογαριασμού. Μέσω της ασύρματης επικοινωνίας των δύο συσκευών ο ίδιος θα μπορεί εύκολα και γρήγορα να προχωρά στην πληρωμή των αγορών του και στην εκμετάλλευση ειδικών προσφορών που σχετίζονται με αυτές.

Όπως αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal», η παροχή της πρωτοποριακής υπηρεσίας αναμένεται να ξεκινήσει αρχικά στη Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο, προτού επεκταθεί και στις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ. Ήδη αρκετές μεγάλες αμερικανικές αλυσίδες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την άμεση εγκατάσταση των ειδικών αναγνωστών στα ταμεία τους.

Τον περασμένο Ιανουάριο, ο πρόεδρος του αμερικανικού κολοσσού Έρικ Σμιντ, είχε αναφέρει στο περιοδικό «Harvard Business Review» ότι το …«κινητό» χρήμα αποτελεί το «κλειδί» για την στρατηγική της Google για το 2011.
«Μεταδοτική» …τεχνολογία

Η αμερικανική εταιρεία ερευνών Forrester, εκτιμά ότι μόνο μέσα στο 2011 αναμένεται να πωληθούν συνολικά περί τα 40-50 εκατ. κινητά τηλέφωνα τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με το περιβόητο σύστημα NFC.

«Η συσκευή της Google Nexus S θα αποτελεί το πρώτο κινητό Android που θα υποστηρίζει την τεχνολογία NFC» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κύριος αναλυτής της Forrester, Τσαρλς Γκόβλιν. «Εκτιμούμε ωστόσο ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα αποτελέσει βασικό χαρακτηριστικό των έξυπνων κινητών που αναμένεται να πωληθούν μέσα στα επόμενα χρόνια».

Φήμες αναφέρουν ότι και η Apple ετοιμάζεται να συμπεριλάβει το σύστημα πληρωμής από κινητού στο πολυαναμενόμενο iPhone 5, το οποίο ενδεχομένως να παρουσιαστεί στο πλαίσιο του συνεδρίου της εταιρείας που θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουνίου.

Το ίδιο ωστόσο φαίνεται ότι ισχύει και για την Microsoft και την RIM, οι οποίες βάσει των εξελίξεων, σχεδιάζουν επίσης να προχωρήσουν στην ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού πορτοφολιού στα νέα τους μοντέλα. Ήδη εταιρείες όπως η Samsung και η Visa έχουν υπογραμμίσει ότι στόχος τους είναι να υποστηρίξουν το συγκεκριμένο σύστημα ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, του 2012.


Αναδημοσιευση Απο Βημα

Greecelands

Οκτάτευχος του 13ου αιώνα από τη Μονή Βατοπεδίου,


Στο μικροσκόπιο για διάσωση από το υπουργείο

Στο μικροσκόπιο των συντηρητών του υπουργείου Πολιτισμού μπαίνει ένας χειρόγραφος κώδικας του 13ου αιώνα που φυλάσσεται στη Μονή Βατοπεδίου του Αγίου Ορους, προκειμένου να γίνουν όσες επεμβάσεις απαιτούνται για να διασωθεί.

Μία «Οκτάτευχος» είναι αυτό το περγαμηνό χειρόγραφο, συγκεκριμένα όμως τα έξι από τα οκτώ βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης καθώς τα δύο πρώτα θεωρείται ότι βρίσκονταν σε ξεχωριστό τόμο.

Απειλούμενο από υγρασία, μύκητες, τη χρήση μέσα στους αιώνες αλλά και τον ανθρώπινο παράγοντα το πολύτιμο αυτό κειμήλιο που βρίσκεται στη βιβλιοθήκη της Μονής είχε δεχθεί και πριν από χρόνια επεμβάσεις, οι οποίες όμως όχι μόνον δεν έλυσαν τα προβλήματά του αλλά δημιούργησαν νέα. Συγκεκριμένα οι αρχικές ξύλινες πινακίδες του εξωφύλλου είχαν αντικατασταθεί και έγινε επαναστάχωση.

Ο κώδικας αποτελείται από 61 τεύχη, συνολικά έχει 469 σελίδες διαστάσεων 34,5Χ11,5Χ24,5 εκατοστά του μέτρου και συνοδεύεται από 162 μικρογραφίες. Οι συντηρητές όμως τώρα πρόκειται να τον φροντίσουν από την αρχή. Πρώτα θα αφαιρεθεί η μεταγενέστερη -και ανεπιτυχής- βιβλιοδεσία, ύστερα θα γίνει φωτογράφιση όλων των φύλλων, μηχανικός καθαρισμός όπου χρειάζεται και καταπολέμηση των μυκήτων με τοπική χρήση αιθυλικής αλκοόλης.

Ένα άλλο στάδιο είναι η επαναφορά της περγαμηνής που σε μερικές περιπτώσεις έχει συρρικνωθεί και η γενικότερη αισθητική αποκατάσταση του κώδικα. Τέλος θα γίνει νέα στάχωση, μόνον που αυτή τη φορά οι βιβλιοδέτες καλούνται να κάνουν ραφή σε αλυσίδα, δηλαδή βυζαντινού τύπου, όπως ζητήθηκε άλλωστε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που ενέκρινε τις επεμβάσεις.

Η βιβλιοθήκη της Μονής Βατοπεδίου περιλαμβάνει 2050 χειρόγραφα από τα οποία το ένα τρίτο είναι σε περγαμηνή. Διαθέτει επίσης 25 ειλητάρια καθώς και περί τις 40.000 έντυπα, πολλά από τα οποία είναι αρχέτυπα και παλαιότυπα. Στο αρχείο της εξάλλου βρίσκονται 310.000 έγγραφα. Στην πλειοψηφία τους έχουν θεολογικό περιεχόμενο αλλά περιλαμβάνονται και χειρόγραφα με κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, όπως και της βυζαντινής μουσικής.

Αναδημοσιευση Απο Βημα

Greecelands

Νίκος Νικολαΐδης : Ο άντρας που αγαπούσε τις γυναίκες,

Ο Νίκος Νικολαίδης μαζί με την σύζυγο Μαρί Λουίζ Βαρθολομέου που υπήρξε ενδυματολόγος και σκηνογράφος στις περισσότερες ταινίες του

Η κόρη του Νικολαίδη ,Θεοδώρα Βαλέντη ,ασχολείται αυτή την περίδο με ένα ντοκιμαντέρ για τον πατέρα της σε σκηνοθεσία Χρήστου Χουλιάρα

Η Ολια Λαζαρίδου και ο Χρήστος Βαλαβανίδης σε σκηνή από την ταινία «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα» (1979)

Η Δώρα Μασκλαβάνου συνεργάστηκε με τον Νίκο Νικολάιδη στην κλασική «Γλυκιά Συμμορία» (1983

Η Michelle Valley σε σκηνή από την φουτουριστική αλληγορία «Πρωϊνή περίπολος» (1987) του Ν. Νικολαίδη

Η Βαλέρια Χριστοδουλίδου σε σκηνή από το σκοτεινό νουάρ του Ν. Νικολαίδη «Θα σε δω στην κόλαση αγάπη μου» (1999)

Η Αρχόντισσα Μαυρακάκη έπαιξε στο κύκνειο άσμα του Ν. Νικολαίδη «The zero years» (2005)

«Ας βάλουμε και μια βροχή για ατμόσφαιρα» έλεγε συχνά ο συχνά Νίκος Νικολαΐδης στα γυρίσματα των ταινιών του, όπως μου αναφέρει η σύζυγός του, Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου. Τι ειρωνεία. Πέμπτη 26 Μαΐου βράδυ, ημέρα έναρξης του αφιερώματος στον Νίκο Νικολαΐδη που διοργανώνεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, η καταρρακτώδης βροχή έχει ακινητοποιήσει την Αθήνα!

«Σαν να βρίσκεται κάπου εκεί ψηλά και μας κλείνει το μάτι χαμογελώντας» συνεχίζει η Βαρθολομαίου.
Ο Νίκος Νικολαΐδης, αυτό το παράξενο πλάσμα στον κόσμο του ελληνικού κινηματογράφου. Ο σκηνοθέτης των νοσηρών, κατάμαυρων ταινιών. Τι να πρωτοθυμηθείς, αλήθεια, από τα «Κουρέλια τραγουδάνε ακόμα» ως το «Zero years»; Ο σκηνοθέτης των εμμονών, της κινηματογραφοφιλίας, ο νεκροθάφτης των fifties και των sixties, ερμητικά κλεισμένος στον κόσμο και στο σπίτι του.

Δεν υπήρξα ποτέ θαυμαστής του κινηματογράφου του, όμως εκτιμούσα το γεγονός ότι ήταν ο μοναδικός εκπρόσωπος αυτού του κινηματογράφου, κάτι σαν ένα είδος από μόνος του. Και εκτιμούσα τη συνέπειά του. «Δεν χρησιμοποίησα ποτέ το σινεμά μου σαν υποκατάστατο μιας ελλείπουσας ζωής» μου είχε πει στη μοναδική συνέντευξη που του είχα κάνει, για την ταινία «Ο χαμένος τα παίρνει όλα». «Ο,τι έγραψα και ό,τι σκηνοθέτησα είναι από πρώτο χέρι βιωμένο κι αν κάπου μου έλειπαν οι εμπειρίες, τότε οργάνωνα έτσι τη ζωή μου ώστε να συναντήσω αυτές τις εμπειρίες. Απλά πράγματα».

Το άλλο που μου άρεσε στις ταινίες του Νικολαΐδη ήταν πάντα ο τρόπος που κινηματογραφούσε τις γυναίκες. Τις αγαπούσε πραγματικά και αυτό φαίνεται από το εξής απλό: ενώ είναι ανδρικές ταινίες, με έναν περίεργο τρόπο το γυναικείο φύλο είναι πάντοτε κυρίαρχο. «Ενιωθες να σε προστατεύει» λέει η γυναίκα του, «ήθελα να τον παντρευτώ» λέει η κόρη του Θεοδώρα Βαλεντή, «είχε τον ρομαντισμό και τον ιδεαλισμό δεκαεξάρη» επισημαίνει η Αρχόντισσα Μαυρακάκη, μια από τις τελευταίες ηθοποιούς που συνεργάστηκαν μαζί του.

Αυτός ήταν και ο στόχος αυτό του κειμένου. Ο Νίκος Νικολαΐδης, μέσα από τη ματιά των γυναικών που σημάδεψαν άλλες πολύ, άλλες λιγότερο τη ζωή του. Οκτώ για την ακρίβεια κλήθηκαν να απαντήσουν στο εξής ερώτημα: ποιο ήταν για την κάθε μία το στοιχείο εκείνο στον Νίκο Νικολαΐδη το οποίο έπαιξε τον μεγαλύτερο ρόλο στο να γίνει μια τόσο γοητευτική προσωπικότητα και ταυτόχρονα ένας τόσο ιδιαίτερος σκηνοθέτης;


---------------------------------------------------------------------------------------------
Αφοβος μάγος
«Νομίζω πως γεννιέται ο άνθρωπος με τα χαρίσματά του και όταν δεν φοβάται, τα καταθέτει... Ο Νίκος δεν είχε ένα, δύο ή κάποια χαρίσματα... ήταν ο ίδιος ολόκληρος μια χαρισματική προσωπικότητα που αγαπιόταν αμέσως. Τον θαύμαζες και ήθελες να ακούς τη φωνή του, το γέλιο του, τον ένιωθες να σε προστατεύει, να σου μαθαίνει αλήθειες, είχε συνείδηση της πραγματικότητας αλλά ταξίδευε στον κόσμο του, είχε απεριόριστο ταλέντο αλλά δεν είχε ανάγκη να αποδείξει σε κανέναν τίποτε. Η τρυφερότητα, το νοιάξιμο, η εμπιστοσύνη και η τιμιότητά του ήταν το ελάχιστο που έβγαινε από την αύρα του, αλλά περισσότερο απ’ όλα, η αίσθηση του χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός του. Τον Νίκο τον αγάπησαν οι γυναίκες άνευ όρων... τουλάχιστον εγώ αυτό έκανα... γιατί ο Νίκος ήταν αληθινός και δεν φοβόταν... ήταν μια μοναδική προσωπικότητα και ένας μάγος σκηνοθέτης!».
Μαρί-Λουίζ Βαρθολομαίου, σύζυγος του Νικολαΐδη και ενδυματολόγος -σκηνογράφος στις περισσότερες ταινίες του.

Απήγγειλε Καβάφη με το «καλημέρα»
«Από 4 χρόνων ρωτούσα τη μαμά μου πότε θα πεθάνει ώστε να παντρευτώ τον μπαμπά μου... Αυτό λέει πολλά για τη γοητεία του Νικολαΐδη, που είχε επίδραση σε όλες τις ηλικίες! Τι έκανε γοητευτικό τον Νίκο...
Κατ' αρχάς ήταν ρομαντικός και ευγενικός, αλλά ταυτόχρονα αρρενωπός και μποέμ, αχτύπητος συνδυασμός.
Ηταν ωραίος άντρας και το γνώριζε. Του άρεσε να είναι κομψός και να ξεχωρίζει. Είχε δει πολύ σινεμά και είχε μάθει πολλά κόλπα, ιδίως από τους αγαπημένους του film noir ήρωες. (Οι γυναίκες του film noir τον σημάδεψαν για πάντα.) Κάποτε μου είχε πει ότι θα ήθελε να με σκηνοθετήσει σε μια ταινία που η ηρωίδα είναι μια warrior επιστημονικής φαντασίας, που ρουφάει τους άντρες όταν τους κάνει έρωτα και μετά τους σκοτώνει. Δεν θα μιλούσα καθόλου στον ρόλο μου.
Γνώριζε πολύ καλά τη γυναικεία φύση, θαύμαζε τη γυναίκα, την ήθελε δυναμική και αυτόνομη».
Τι τον κάνει ιδιαίτερο σκηνοθέτη;
Η ευαισθησία του, η αγάπη του για τον κινηματογράφο και την ποίηση _ ήταν ένας ποιητής εικόνων _ η τόλμη του, το χιούμορ του, ο αυτοσαρκασμός του, το ότι είχε πράγματα να πει... Απήγγειλε Καββαδία και Καβάφη με το “καλημέρα”.»
Θεοδώρα Βαλεντή, κόρη του Νικολαΐδη και παραγωγός του επικείμενου ντοκυμαντέρ που γυρίζει για τον σκηνοθέτη ο Χρήστος Χουλιάρας.

Ηταν οι ταινίες του
«Αν το ζητούμενο μιας ζωής είναι να γίνει κανείς “πρόσωπο”, δηλαδή μια αρμονική δημιουργική σύνθεση όλων των προσωπικών και ανεπανάληπτων μοναδικών χαρακτηριστικών του... όσο πιο πολύ γίνεται κανείς “ο εαυτός του” τόσο πιο γοητευτικός γίνεται στα μάτια μου. Ο Νίκος Νικολαΐδης ήταν οι ταινίες του. Και γι' αυτό _ επειδή αυτές δεν ήταν εγκεφαλικά κατασκευάσματα _, αντί να του ανήκουν, μάλλον εκείνος τους ανήκε».
Ολια Λαζαρίδου, ηθοποιός, «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα».

Το χάδι στα μαλλιά

«Ο Νικολαΐδης κρατούσε στην καθημερινή του συναλλαγή με τις γυναίκες ηθοποιούς μια απόσταση και ένα μέτρο κινηματογραφικού “μυστηρίου”.
Δεν αγαπούσε τις εξωστρέφειες, ήταν ιδιαίτερα διακριτικός και φειδωλός στις εκδηλώσεις του και ήταν ακούραστος στο να ξοδεύει τις ώρες του, παρέα με τους ηθοποιούς του.
Ετσι κι εγώ σιγά-σιγά, χωρίς να το καταλάβω, τυλίχτηκα τότε σε αυτό το ιδιαίτερο, απόλυτα προσωπικό και εθιστικό κλίμα που εκείνος δημιουργούσε. Ακολούθησα τους ρυθμούς του, έπαιξα στο παιχνίδι του, γλίστρησα στον κόσμο του ρόλου και της ιστορίας που είχε φτιάξει.
Πάνω από έναν χρόνο κράτησε για μένα η ιστορία της “Γλυκιάς συμμορίας”. Θυμάμαι ότι ποτέ, όλη αυτή την περίοδο, δεν είχαμε εκείνος κι εγώ ούτε καν ακουμπηθεί. Δεν υπήρχε με τον Νικολαΐδη αυτό το κλίμα των εύκολων καθημερινών διαχύσεων που συνηθίζεται. Και αυτό ήταν βαθιά ελκυστικό, για μένα τουλάχιστον. Ηταν άλλο ένα παραμύθι.
Οταν προβλήθηκε η “Γλυκιά συμμορία” στη Θεσσαλονίκη ο κόσμος “γκρέμισε” την αίθουσα επευφημώντας. Κρυβόμουν ανάμεσα στους άλλους ηθοποιούς στο θεωρείο της ταινίας. Ο Νικολαΐδης με χάιδεψε στα μαλλιά. Αισθανόμενη λοιπόν τη χειρονομία του εκείνη, ζαλίστηκα! Τη θυμάμαι εκείνη τη χειρονομία και τη θέρμη της και τη χαρά της, σαν μοναδική και ακριβή».
Δώρα Μασκλαβάνου, ηθοποιός «Γλυκιά συμμορία».

Εργο λυτρωτικό

«Γιατί δεν έχει ταχθεί σε καμία ιδεολογία παρά στη δική του.
Γιατί δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν παρά μόνο στη συνείδησή του.
Γιατί παίρνει την ελευθερία για να περάσει την κοσμο-αντίληψή του.
Γιατί είναι έξω από τα τετριμμένα, έξω από την αναπαραγωγή.
Γιατί δεν υπηρετεί καμία πολιτική ή κοινωνική οργανωμένη σκοπιμότητα.
Γιατί δεν κοροϊδεύει τον θεατή πουλώντας του κάτι υπαγορευμένο.
Γιατί νιώθεις την έκφραση του δημιουργού που έχει δική του αντίληψη.
Γιατί βλέπεις μια ταινία του και αναγνωρίζεις πως είναι δικιά του.
Γιατί επομένως αυτά όλα φτιάχνουν μια δυναμική που σε κερδίζει, που σε αναγκάζει να σκεφτείς, να αφεθείς, που αφήνει το δικό της στίγμα μέσα σου.
Ενα έργο που σε κάνει να ανακαλύπτεις ακόμη μετά από δέκα, είκοσι ή τριάντα χρόνια τα κρυφά του σημεία, να μην τις χορταίνεις τις ταινίες, να σε συντροφεύουν στα όνειρά σου, να τις έχεις παρέα τη νύχτα για να μοιραστείς τους εφιάλτες σου, να ξεπηδάνε ατάκες και εικόνες απρόσμενα σε μια γωνιά του μυαλού σου, να σε συγκινούν και να σου επιτρέπουν να κλαις για να κερδίσεις επιτέλους μια στιγμή λύτρωσης.
Αυτά όλα είναι για μένα η απόλυτη γοητεία και η αδιαμφισβήτητη ιδιαιτερότητά του.»
Michelle Valley, ηθοποιός «Πρωινή περίπολος», «Singapore sling», «The zero years».

Ανοιχτός σε νέους συνομώτες
«Η αντίληψή του. Γι' αυτό και δεν τον καταλάβαιναν “οι πολλοί” και ας τους μάγευε αυτό το “κάτι διαφορετικό” που δεν μπορούσαν να εξηγήσουν. Είχε πει σε μια συνέντευξή του: “Εχω ακούσει να λένε, “Δεν συμφωνούμε με αυτά που λέει ο Νικολαΐδης, αλλά συμφωνούμε με τον τρόπο που τα λέει”. Οσοι τον κατάλαβαν και είχαν κοινό κώδικα επικοινωνίας, τον λάτρεψαν για πάντα.

Γι' αυτό και δεν χωρούσε σε αυτόν τον κόσμο, γι' αυτό δεν συμβιβάστηκε ποτέ, γι' αυτό και δεν πήγε στο Hollywood, δεν θα άλλαζε τις ταινίες του για κανέναν χρηματοδότη. Εφτιαξε τον δικό του κόσμο, με τις συμμορίες του, και ήταν ανοιχτός για νέους συνωμότες. Οταν τους έβρισκε χαιρόταν σαν μικρό παιδί και ήταν πιστός και γενναιόδωρος. Ζούσε μέσα από την τέχνη του και έτσι διάλεγε και τους ηθοποιούς του. Είχε πει για αυτό: “Συνήθως γράφω για ηθοποιούς με χαρακτήρα και τέτοια αντισυμβατική συμπεριφορά που να παντρεύονται με τις ιστορίες μου. Θέλω κάποια από τα βασικά στοιχεία των ηρώων μου να προϋπάρχουν μέσα τους.»
Βαλέρια Χριστοδουλίδου, «Θα σε δω στην κόλαση, αγάπη μου».

Δάσκαλος
«Πάντα αισθανόμουν τυχερή που συνεργάστηκα με έναν τόσο μεγάλο και καταξιωμένο σκηνοθέτη όπως ο Νίκος Νικολαΐδης, σε μικρή ηλικία, πριν καν τελειώσω τη σχολή, στην ταινία του “The Zero years”. Ηταν η πιο καθοριστική, έντονη αλλά και σημαδιακή συνεργασία αλλά και συνάντηση της ζωής μου. Είχε ένα όραμα για την κάθε ταινία του και ήταν από τους λίγους σκηνοθέτες που ήξερε πώς να διδάξει και να καθοδηγήσει τους ηθοποιούς του στο επιθυμητό αποτέλεσμα, όσο δύσκολο κι αν ήταν.

Ηταν τελειομανής και απαιτητικός αλλά έφτανε μόνο να τον εμπιστευτείς για να σε καθοδηγήσει σε καταστάσεις και συναισθήματα έντονα. Εμπαινε μες στην ψυχή σου και σε έκανε να ταυτιστείς με την ηρωίδα σου ώσπου να γίνετε ένα. Ηταν κάτι σαν μαέστρος που οργάνωνε εύκολα όλους και όλα σε απόλυτη αρμονία. Με έμαθε τόσο πολλά, ήταν κάτι παραπάνω από δάσκαλος και η συνεργασία μας ήταν ένα ταξίδι από το οποίο βγήκα πιο πλούσια ως ηθοποιός, αλλά και ως άνθρωπος. Ηταν φευγάτος, αντισυμβατικός και είχε τον ρομαντισμό και τον ιδεαλισμό δεκαεξάρη.»
Αρχόντισσα Μαυρακάκη, «The zero years».

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
Στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας ,Ιερά Οδός 48 και Μεγ. Αλεξάνδρου 134-146, Στάση Μετρό Κεραμεικός.
Από την Πέμπτη 26 Μαίου ως την Τετάρτη 1η Ιουνίου



Αναδημοσιευση Απο Βημα

Greecelands

Γαλλικά και ολλανδικά τραγούδια «επιστρέφουν» στο μετρό των Βρυξελλών,


Στους 69 σταθμούς μεταδίδονταν μόνο αγγλικά, ιταλικά και ισπανικά τραγούδια

Οι Βέλγοι καλλιτέχνες θα επιστρέψουν στο... μετρό των Βρυξελλών με ειδική ρύθμιση που θα εγγυάται την «ισορροπημένη» μετάδοση τραγουδιών και στις δύο επίσημες γλώσσες, τα γαλλικά και τα ολλανδικά.

Η διαχειρίστρια εταιρεία του μετρό της βελγικής πρωτεύουσας, Stib, είχε αποφασίσει να μεταδίδει στους 69 σταθμούς των Βρυξελλών μόνο αγγλικά, ιταλικά και ισπανικά τραγούδια, ώστε να αποφύγει τις διαμαρτυρίες γαλλόφωνων και ολλανδόφωνων Βέλγων για το αν κρατά τις «ισορροπίες».

Η υπουργός Μεταφορών Μπριγκίτε Γκρούβελς δηλώνει όμως τώρα ότι θα ζητήσει από την εταιρεία «να επεξεργαστεί μία ρύθμιση που θα επιτρέπει τη μετάδοση αρκετών τραγουδιών και στις δύο επίσημες γλώσσες της περιοχής στους σταθμούς του μετρό».

«Οι Βέλγοι καλλιτέχνες θα πρέπει και αυτοί να επωφεληθούν από την ευκαιρία να ακουστούν στο ευρύ κοινό» ανέφερε η υπουργός, η οποία ανήκει στο φλαμανδικό Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα.

Την Τετάρτη οι βελγικές εφημερίδες έγραψαν ότι η Stib αποφάσισε να μεταδίδει στους σταθμούς του μετρό τραγούδια μόνο στα αγγλικά, τα ιταλικά και τα ισπανικά, ώστε να αποφύγει τα παράπονα για το αν κρατά τις «ισορροπίες».

Η εταιρεία εξήγησε ότι πρόσφατα μεταδόθηκαν μερικά τραγούδια στα γαλλικά και δέχτηκε «δεκάδες διαμαρτυρίες» από επιβάτες που την κατηγορούσαν γιατί δεν μεταδίδονται από τα μεγάφωνα και ολλανδικά τραγούδια.

Η Stib εξήγησε ότι αυτό συνέβη διότι τα ολλανδικά τραγούδια δεν καταφέρνουν σχεδόν ποτέ να γίνουν μεγάλες επιτυχίας, αλλά σε κάθε περίπτωση προς αποφυγή παρεξηγήσεων απαγόρευσε και τα γαλλικά και τα ολλανδικά τραγούδια στους σταθμούς.

«Κατανοώ φυσικά την αγωνία της Stib να παραμείνει 'ουδέτερη'. Ωστόσο, η σημερινή ρύθμιση αδικεί τους δικούς μας καλλιτέχνες σε σχέση με τους ξένους» υπογράμμισε η Γκρούβελς.

Το γλωσσικό ζήτημα παραμένει «αγκάθι» για την πολιτική ζωή του Βελγίου όπου σχεδόν ένα χρόνο μετά τις βουλευτικές εκλογές τα φλαμανδικά και τα βαλλονικά κόμματα δεν έχουν καταφέρει ακόμη να συμφωνήσουν στο σχηματισμό κυβέρνησης.

Στις Βρυξέλλες, για να υπάρχει ισορροπία, η Stib μεταδίδει τις ανακοινώσεις προς τους επιβάτες σε κάποιους σταθμούς πρώτα στα γαλλικά και σε άλλους πρώτα στα ολλανδικά.


Aναδημοσιευση Απο Βημα

Greecelands

Το μυστήριο του πίνακα που δεν καίγεται!




Το πορτρέτο ενός δακρυσμένου αγοριού αναστάτωσε το 1985 από άκρη σ’ άκρη τη Μ. Βρετανία. Από τότε, συνεχίζει να απασχολεί τη μνήμη των ανθρώπων που παρακολούθησαν μέσω του Τύπου τις προσπάθειες να λυθεί το μυστήριο του πορτρέτου που δεν μπορεί να καεί.



Πώς ξεκίνησε ο θρύλος του πίνακα που δεν... καίγεται!

Όλα ξεκίνησαν όταν ένας πυροσβέστης πρόσεξε ότι σε ένα σπίτι του Yorkshire που είχε καταστραφεί από φωτιά, ο πίνακας που απεικόνιζε ένα αγόρι που έκλεγε είχε παραμείνει άθικτος. Μάλιστα, ισχυρίστηκε ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που παρατηρούσε ότι ο πίνακας με το αγόρι έβγαινε σώος από καμμένα σπίτια.

Η συγκεκριμένη ζωγραφιά είχε αναπαραχθεί σε περίπου 50 χιλιάδες αντίτυπα και απ’ ότι φαίνεται αποτελούσε συνηθισμένη επιλογή διακόσμησης εκείνη την εποχή.

Μετά την αναφορά του πυροσβέστη, άνθρωποι από όλη τη Βρετανία άρχισαν να στέλνουν παρόμοιες ιστορίες και να υποστηρίζουν πως και ο δικός τους πίνακας με κάποιον "ανεξήγητο" τρόπο παραμένει άθικτος από τις φλόγες!

Η υπόθεση άρχισε να παίρνει τροπή ιστορίας …τρόμου όταν αναπτύχθηκαν θεωρίες ότι όχι μόνο γλιτώνει από τις φλόγες το αγόρι που κλαίει, αλλά προκαλεί τις πυρκαγιές!

Οι εκδοχές για τον καλλιτέχνη του μυστηριώδους έργου.

Ο καλλιτέχνης που ζωγράφισε τη σειρά των αγοριών που κλαίνε λεγόταν Bragolin και πέθανε το 1981. Οι πίνακές του πωλούνταν σε τουριστικά σημεία της μεταπολεμικής Βενετίας.

Αυτά τα βιογραφικά στοιχεία του καλλιτέχνη, βέβαια, δεν συμβαδίζουν με την πιο δημοφιλή εκδοχή που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με αυτή, το αγόρι ήταν ένα ορφανό που είχε χάσει τους γονείς του σε μια πυρκαγιά. Ο ζωγράφος πήρε υπό την προστασία του το αγόρι, παρά τις φήμες που το συνόδευαν, ότι μπορούσε να βάζει φωτιά σε αντικείμενα χωρίς να τα αγγίζει, με τηλεπάθεια.

Μετά από καιρό, το στούντιο του ζωγράφου έπιασε φωτιά και το αγόρι το έσκασε. Από τότε χάθηκαν τα ίχνη του. Δέκα χρόνια αργότερα, από ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, στο οποίο το όχημα κάηκε ολοσχερώς, ανασύρθηκε νεκρός ένας νεαρός άνδρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειας οδήγησης, ο νεκρός άνδρας ήταν το ορφανό αγόρι!

Αξιόπιστα ή όχι τα πειράματα που γίνονται πάνω στον πίνακα;

Αρκετά πειράματα έχουν γίνει από το 1985 μέχρι σήμερα για να λυθεί το μυστήριο. Ένας ραδιοφωνικός παραγωγός και κωμικός, ο Steve Punt, βρήκε έναν τέτοιο πίνακα και τον πήγε σε ένα ερευνητικό κέντρο, όπου θα μπορούσε να δοκιμάσει να τον κάψει με ασφάλεια (με πρόθεση να διακωμωδήσει την υπόθεση).

Το αποτέλεσμα τον εξέπληξε. Μια φλόγα ξεπήδησε στη γωνία του πίνακα και συνέχισε να καίει, όμως μόνο την κορνίζα. Στη συνέχεια έσβησε και το πρόσωπο του αγοριού έμεινε άθικτο. Το σχετικό βίντεο, προβλήθηκε τότε από το BBC:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory