Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2011

Νέα ευθεία μέθοδος κυτταρικού επαναπρογραμματισμού,

Για πρώτη φορά επιστήμονες επέτυχαν να δημιουργήσουν κύτταρα της καρδιάς με χρήση μιας τεχνικής ευθέος επαναπρογραμματισμού που βασίζεται στο RNA,


ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΣΩΛΗ

Βασίζεται στο RNA και με χρήση της μετετράπησαν κύτταρα του εγκεφάλου και του δέρματος σε καρδιακά,

Για πρώτη φορά επιστήμονες κατάφεραν να μετατρέψουν ενήλικα κύτταρα του εγκεφάλου και του δέρματος σε κύτταρα του καρδιακού μυός, με χρήση RNA, ενός στενού «συγγενούς» του DNA, που είναι ζωτικής σημασίας για τη σύνθεση των πρωτεϊνών εντός των κυττάρων. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Πέρελμαν στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνιας στους οποίους ανήκει το νέο επίτευγμα, αυτό είναι σημαντικό αφού δεν είχε επιτευχθεί ξανά τέτοιου είδους ευθύς επαναπρογραμματισμός κυττάρων.

Λαμπρό ερευνητικό πεδίο

Τα κύτταρα του καρδιακού μυός αποτελούν ένα ερευνητικό πεδίο… δόξης λαμπρόν για τους ειδικούς που ασχολούνται με την αναγέννηση οργάνων. Και αυτό διότι η έγχυση των συγκεκριμένων κυττάρων μπορεί να αποκαταστήσει τις βλάβες μιας κατεστραμμένης καρδιάς.

Τώρα η ερευνητική ομάδα από την Πενσυλβάνια με επικεφαλής τον Τάε Κιουνγκ Κιμ εξήγαγε αγγελιαφόρο RNA (mRNA) από καρδιακά κύτταρα και στη συνέχεια το εισήγαγε σε κύτταρα του εγκεφάλου και του δέρματος. To mRNA περιέχει τις πληροφορίες που προέρχονται από το DNA για τον σχηματισμό πρωτεϊνών, των δομικών λίθων όλων των κυττάρων. Όπως φάνηκε, τα κύτταρα που προέκυψαν περιείχαν πολύ περισσότερο mRNA κυττάρων της καρδιάς παρά του δέρματος ή του εγκεφάλου με αποτέλεσμα να «χτίζουν» πρωτεΐνες των καρδιακών κυττάρων. Η παρουσία των πρωτεϊνών των καρδιακών κυττάρων είχε επίδραση και στην έκφραση γονιδίων τα οποία κωδικοποιούν για την παραγωγή ακόμη περισσότερων πρωτεϊνών του συγκεκριμένου τύπου κυττάρων.

Πρώτος ευθύς επαναπρογραμματισμός

Υπερ-ρεαλιστική ζωγραφική .

Hyper Realistic Portraits   arts
Hyper Realistic Portraits   arts
Hyper Realistic Portraits   arts
Hyper Realistic Portraits   arts
Hyper Realistic Portraits   arts

Οι γυναίκες επίσημα πιο επικίνδυνες οδηγοί...

Οι γυναίκες είναι επίσημα πιο επικίνδυνες οδηγοίΚαταστροφική αποδεικνύεται η συνέυρεση δύο οδηγών θηλυκού γένους σε διασταύρωση
Η Ντανίκα Πάτρικ, γυναίκα οδηγός αγώνων ράλι, δεν αποτελεί όπως αποδεικνύεται τυπικό δείγμα του φύλου της.
Οι γυναίκες οδηγοί έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε αυτοκινητικό ατύχημα, υποστηρίζουν αμερικανοί επιστήμονες.
Οι ερευνητές εξέτασαν 6.5 εκατομμύρια ατυχήματα και διαπίστωσαν υψηλότερο από το αναμενόμενο αριθμό συγκρούσεων στις οποίες εμπλέκονται δύο γυναίκες οδηγοί! Ανακάλυψαν, επίσης, ότι οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα διασταυρώσεις, στις διακλαδώσεις και στους παράδρομους.
Ο Μάικλ Σίβακ, του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, αναφέρει: «Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν
ότι, σε συγκεκριμένα ατυχήματα, οι συγκρούσεις μεταξύ ανδρών τείνουν να είναι λιγότερες από εκείνες μεταξύ γυναικών.»
Ο δρ. Σίβακ και ο συνεργάτης του, Μπράντον Σετλ, μελέτησαν αρχεία από ατυχήματα που κατεγράφησαν από τις Αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών, στο διάστημα 1998 με 2007.
Πίστευαν ότι οι συγκρούσεις μεταξύ δύο ανδρών θα αποτελούσαν το 36.2% των συνολικών ατυχημάτων, μεταξύ δύο γυναικών το 15.8% και μεταξύ ενός άνδρα και μίας γυναίκας το 48%.
Αντιθέτως, ανακάλυψαν ότι τα ατυχήματα μεταξύ γυναικών ανέρχονταν στο 20.5%, ενώ τα ατυχήματα μεταξύ ανδρών στο 31.9%.
Τα αποτελέσματα γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά, καθώς αποδεικνύεται ότι οι άνδρες οδηγούν περισσότερο από τις γυναίκες. Κατά μέσο όρο, οι άνδρες οδηγούν το 60% του χρόνου, ενώ οι γυναίκες το 40%.
Τα ατυχήματα άνδρα με γυναίκα ανήλθαν στο ποσοστό του 47.6%, όπως περίμεναν οι επιστήμονες.

Οι ερευνητές παρατήρησαν, επίσης, ότι οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες να συγκρουστούν σε μια διασταύρωση. Χτυπούν, συνήθως, στην αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου, όταν προσπαθούν να στρίψουν δεξιά και αντιστρόφως. Ο δρ. Σίβακ απέδωσε το φαινόμενο στη διαφορά ύψους των δύο φύλων.

«Υπάρχουν τρεις παράγοντες που αφορούν στους οδηγούς: η πιθανότητα να βρίσκονται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, οι δεξιότητές τους στην οδήγηση και οι δεξιότητες του άλλου οδηγού που εμπλέκεται στο ατύχημα» σχολίασε ο δρ. Σίβακ.

Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/07/blog-post_7621.html#ixzz1S4gYR500

Οπτική ψευδαίσθηση σε μία πόλη των Αλπεων .

Οφθαλμαπάτη Στις Άλπεις τέχνες
Οφθαλμαπάτη Στις Άλπεις τέχνες
Οφθαλμαπάτη Στις Άλπεις τέχνες
Οφθαλμαπάτη Στις Άλπεις τέχνες
Οφθαλμαπάτη Στις Άλπεις τέχνες
Οφθαλμαπάτη Στις Άλπεις τέχνες
Οφθαλμαπάτη Στις Άλπεις τέχνες
Οφθαλμαπάτη Στις Άλπεις τέχνες

Τα ελληνόπουλα έσπασαν τα...κοντέρ στο Ευρωπαϊκό Σχολείο!

Έλληνας ο καλύτερος μαθητής του Ευρωπαϊκού Σχολείου για τέταρτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια!O Μιχάλης Ντινόπουλος με 9,75 στα 10 κονιορτοποίησε τα ρεκόρ των βαθμών του μπακαλορεά από συστάσεως του ΣχολείουΤο Σάββατο 9 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε στην μεγάλη αίθουσα της Φιλαρμονικής του Λουξεμβούργου, η καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση για την απονομή των "μπακαλορεά" των απολυτηρίων δηλ. του Λυκείου του Ευρωπαϊκού Σχολείου.Το απολυτήριο αυτό αποκτιέται μετά από ιδιαίτερα δύσκολες εξετάσεις, προφορικές και γραπτές ενώπιον επιτροπής καθηγητών από όλες τις χώρες της Ε.Ε..
Η απόκτηση του απολυτηρίου αυτού επιτρέπει στους κατόχους του να εγγραφούν σε πανεπιστήμιο της αρεσκείας τους, σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης....Το Ευρωπαϊκό Σχολείο του Λουξεμβούργου έχει 3000 περίπου μαθητές από 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Φέτος 257 μαθητές απόκτησαν τον πολυπόθητο τίτλο του μπακαλορεά. Στην λαμπρή αυτή τελετή παρίσταται η διοίκηση του Σχολείου, οι πρέσβεις των
Μετά από τις καθιερωμένες ομιλίες, με αλφαβητική σειρά ο κάθε μαθητής και μαθήτρια παραλαμβάνει το απολυτήριό του από τα χέρια των εκπροσώπων του σχολείου. Στη συνέχεια κάθε χώρα βραβεύει τον καλύτερο μαθητή της.

Επιπλα από χαρτόνι .

Cardboard Furniture   awesome 2
Cardboard Furniture   awesome 2
Cardboard Furniture   awesome 2
Cardboard Furniture   awesome 2
Cardboard Furniture   awesome 2
Cardboard Furniture   awesome 2

Η ...Μούντζα στην Αγγλική Wikipedia..

Ιδου και η....θεωρητική  πλευρά του θέματος..
1. Η αεριωθούμενη. Φσσσσσσς... Μπόινγκ! Τόσο γρήγορη που δεν την πιάνει η κάμερα.
2. Η χιαστί. Όταν τα δύο χέρια σχηματίζουν ένα "Χ"!
3. Η φαλτσαριστή. Όταν απευθύνεται σε παραπάνω από ένα πρόσωπα και ξεκινάει από τη μια μεριά για να καταλήξει στην άλλη.
4. Η διπλή. Όταν το ένα ορθάνοιχτο χέρι σκάει πάνω στο άλλο.
5. Η με προσποίηση. Όταν ο αποστολέας κοιτάει αριστερά και σημαδεύει δεξιά.
6. Η επαναλαμβανόμενη ή αλλιώς κυματιστή. Όταν τα δύο χέρια αποδίδουν τη μούντζα και κατόπιν κινούνται σαν τα κύματα στην παραλία. Σκάνε και ξανασκάνε και ξανασκάνε...
7. Η εμφατική. Όταν συνοδεύεται μ' ένα δυνατό "Πάρτα!"
8. Η εμφατική που προεξοφλεί γραμμάτια. Όταν συνοδεύεται μ' ένα δυνατό "Πάρτα, να μη στα χρωστάω! "
9. Η εμφατική που περιγράφει την υγεία του αποδέκτη. Όταν συνοδεύεται μ' ένα δυνατό "Πάρτα μωρή άρρωστη!"
10. Η εμφατική που σκέφτεται μακροπρόθεσμα. Όταν συνοδεύεται μ' ένα δυνατό "Πάρε νά 'χεις!"

Διαλέγετε και παίρνετε οποια σας εκφράζει..τη Νο 4 .....

Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/07/wikipedia.html#ixzz1S4fveqyq

η διαδρομή,


Καίει. Πολύ. Όσο όμως τα πόδια σου νιώθουν αυτό το κάψιμο κι όσο βρίσκεις ακόμη το δρόμο για τη θάλασσα, να περπατάς πάνω της ξυπόλητος. Ένα δισεκατομμύριο μικρά σατανάκια θα σε λογχίζουν κρυμμένα κάτω από την άμμο σα να σου λένε «βάλε κάτι ανάμεσά μας, αλλιώς δεν θα ΄χεις καλό τέλος»κι εσύ θα αδιαφορείς, τόσους και τόσους μάρτυρες έχει στη λίστα της η εκκλησία, ας κάνει χώρο και για έναν ανώνυμο χωρίς σαγιονάρες. Η ηδονή την ώρα που φτάνεις στο νερό είναι μεγαλύτερη κι από εκατό αμαρτίες μαζί. Γι αυτή την ανατριχίλα το κάνεις. Δέκα, είκοσι, τριάντα βήματα πόνου για μια ατέλειωτη στιγμή εφήμερης Λατρείας.
Και μετά ξανά πίσω, στην πετσέτα. Με πόδια βρεγμένα, με κεφάλι άδειο, με μάτια γεμάτα. Μπλε πίσω, μπλε πάνω, άσπρο μπρος, φως ολόγυρα, σαν σε ανάκριση. Λίγος Ιούλιος ακόμη και θα τα ομολογήσεις όλα. Όσα έκανες κι όσα δεν πρόλαβες, θα μιλήσεις, ίσως γράψεις κιόλας,

Ψηφιακά πολυμέσα στην υπηρεσία της τέχνης στα Χύδηρα της Λέσβου,

Το πρώτο ψηφιακό μουσείο τέχνης στην Ελλάδα, βρίσκεται στα Χύδηρα της Λέσβου,

Αποψη των εσωτερικών χώρων του Μουσείου

Λόγω της χρήσης πολυμέσων, το Μουσείο είναι ιδιαίτερα ελκυστικό στους μαθητές,

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Σε ένα ορεινό χωριό της νήσου βρίσκεται το πρώτο ψηφιακό μουσείο στην Ελλάδα,

Δεν είναι μόνο ότι πρόκειται για το πρώτο ψηφιακό μουσείο τέχνης που συγκεντρώνει όλο το έργο ενός από τους μεγαλύτερους ζωγράφους στην ιστορία της νεοελληνικής τέχνης.

Είναι ότι με τη χρήση πολυμέσων, το ψηφιακό μουσείο «Γεώργιος Ιακωβίδης» - γιατί περί αυτού ο λόγος - αποδεικνύεται ιδιαίτερα γοητευτικό για τα παιδιά, ενώ από τον Αύγουστο του 2008 που λειτουργεί έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον 10.000 ανθρώπων, Ελλήνων και ξένων.

Οι επισκέπτες αυτοί δεν γνώρισαν μόνο ένα πρωτότυπο και λειτουργικό μουσείο αλλά και τη γενέτειρα του ζωγράφου, τα Χύδηρα της Λέσβου, ένα άγνωστο στο πλατύ κοινό ορεινό χωριό στο ελληνικό νησί.

«Έξυπνο» τσιρότο αντιμετωπίζει το ροχαλητό!


Μικροσυσκευή ανιχνεύει και σταματά την υπνική άπνοια,

Πολλοί και πολλές σύζυγοι ταλαιπωρούνται καθημερινά από το ροχαλητό του «συνοδοιπόρου» τους στο κρεβάτι. Μια νέα ανακάλυψη ίσως αποτελεί τη λύση στα προβλήματα ύπνου που αντιμετωπίζουν οι μεν από παθολογικά αίτια, οι δε από …«συντροφικά».

Σύμφωνα με Βρετανούς επιστήμονες, ένας αισθητήρας που τοποθετείται στο άνω χείλος και μοιάζει με τσιρότο, μπορεί να παύσει το ροχαλητό. Όταν ανιχνεύεται άπνοια κατά τη διάρκεια του ύπνου, αποστέλλεται ένας βραχύς ήχος στο αυτί του ασθενούς, μέσω ενός μικροσκοπικού ακουστικού. Ο ήχος αυτός δεν είναι μονότονος. Η συσκευή εκπέμπει εκατοντάδες διαφορετικούς ήχους, «επιλέγοντας» τον καταλληλότερο για κάθε περίπτωση, ώστε να αποτρέπει το ροχαλητό χωρίς να ξυπνάει τον ασθενή.

Κόψτε το αλάτι, βάλτε σκόνη από φύκια,

Κόψτε το αλάτι, βάλτε σκόνη από φύκια
Η σκόνη από φύκια θα μπορούσε μελλοντικά να αντικαταστήσει το αλάτι που περιέχεται σε τρόφιμα όπως το ψωμί, τα έτοιμα γεύματα, τα λουκάνικα και το τυρί,

ΕΙΡΗΝΗ ΒΕΝΙΟΥ

Αλμυρή σε γεύση, χαμηλή σε νάτριο προστατεύει από πίεση και καρδιαγγειακά,

Η υψηλή αρτηριακή πίεση και ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών επεισοδίων θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν αντικαθιστούσαμε το αλάτι με σκόνη από φύκια, εκτιμούν τώρα βρετανοί ειδικοί.

Εδώ και χιλιάδες χρόνια τα φύκια αποτελούν σημαντικό «συστατικό» της διατροφής λαών της Ανατολής, καθώς είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία.

Φύκια για… αλμυρές κορδέλες

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Πανεπιστημίου Σέφιλντ Χάλαμ, παρά το γεγονός ότι η σκόνη από φύκια διαθέτει μια αρκετά δυνατή αλμυρή γεύση, έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, γεγονός που θα μπορούσε να την κάνει ασφαλές υποκατάστατο του αλατιού.

Τεν Τεν, μια πρώτη γεύση,


Γιάννης Ζουμπουλάκης

Κατ' αποκλειστικότητα στο «Βήμα» το επίσημο trailer της ταινίας του Στίβεν Σπίλμπεργκ που μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη τον Βέλγο ντετέκτιβ του κομίστα Ζορζ Ρεμί,

Το τελευταίο επίτευγμα του Στίβεν Σπίλμπεργκ που τον έφερε στο πλευρό του Πίτερ Τζάκσον της τριλογίας του «Αρχοντα των δαχτυλιδιών», τιτλοφορείται «Tin Tin: Secret of the Unicorn», ή αλλιώς οι «Περιπέτειες του Τεν Τεν: το μυστικό του μονόκερου». Μετά από πάρα πολλά χρόνια ,το δημιούργημα του κομίστα Ζορζ Ρεμί, ο βέλγος δημοσιογράφος Τεν Τεν που ζει τρελές περιπέτειες με τον σκύλο του Μινού, θα γίνει και πάλι ήρωας του κινηματογράφου.

Σέρβιρε τον χορό σε κολονάτο ποτήρι σαμπάνιας,


Ο Ρολάν Πετί υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς χορογράφους επειδή κατέρριψε τα ταμπού κι έβαλε στα συστατικά του μπαλέτου τον ερωτισμό και την πρόκληση της μοιραίας γυναίκας. Σίγουρα δεν θα τα είχε καταφέρει αν δεν είχε συναντήσει τον έρωτα της ζωής του και μούσα των έργων του, τη Ζιζί Ζανμέρ. Μία χορεύτρια με μακριά καλλίγραμμα πόδια που τον ενέπνευσαν να δημιουργήσει το 1949 την πιο σεξουαλική «Κάρμεν» που βγήκε από την παρτιτούρα του Μπιζέ.
«Χρωστάω τα πάντα στον Ρολάν Πετί. Και του χρωστάνε όλοι όσοι θέλουν να πούνε κάτι μέσα από τον χορό. Γνώριζε να μεταφέρει πάνω στη σκηνή την ποιητικότητα των στίχων, το ηθικό δίδαγμα των ιστοριών που διηγούνταν με τις χορογραφίες του. Και με την "Κάρμεν" άνοιξε τον δρόμο στον αμερικανικό σύγχρονο χορό», σημείωνε το 1970 ο αμερικάνος χορογράφος Αλβιν Εϊλι.
Ομως ο γάλλος χορογράφος στήριζε τη δημιουργικότητά του σε αντιδιαμετρικά σημεία. Από τη μία παρουσιαζόταν ως ο καλλιτέχνης που ακολουθούσε ένα ραφιναρισμένο εμπορικό ύφος, σαν να σέρβιρε τον χορό σε κολονάτο ποτήρι σαμπάνιας.
Αυτή η πλευρά του άνοιξε τις πύλες των κινηματογραφικών στούντιο του Χόλιγουντ, αφού κατάφερε να εντάξει το μπαλέτο - έτσι όπως ο ίδιος το εννοούσε - στις ταινίες μιούζικαλ «Χανς Κρίστιαν Αντερσεν», «The glass slipper», «Daddy long legs», «Anything goes» και να το κάνει συστατικό τους.
Από την άλλη, όπως αναφέρουν οι «New York Times» στη νεκρολογία τους, «ο Ρολάν Πετί μπορούσε να βγάζει πάθος και σοβαρότητα». Το είχε δείξει με τις χορογραφίες του «Η νυχτερίδα», «Ο νεαρός και ο θάνατος» βασισμένων στην όπερα και τη λογοτεχνία αλλά και με το αφιέρωμά του στον Προυστ. Μάλιστα, ως χορογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής στο Εθνικό Μπαλέτο του Καναδά, στην Οπερα του Παρισιού, ως ιδρυτής των Μπαλέτων των Ηλυσίων Πεδίων, του Εθνικού Μπαλέτου της Μασσαλίας, συνεργάστηκε με πολλά αστέρια του κλασικού χορού όπως οι Μάργκοτ Φοντέιν, Ρούντολφ Νουρέγιεφ, Μάγια Πλισέτσκαγια, Μίκαελ Μπαρίσνικοφ, Νατάλια Μακάροβα. Για τους οποίους το 1993 ο Ρολάν Πετί έγραψε τις σκέψεις του στο βιβλίο
«J' ai danse sur les flots».

1989 Lambada ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ,


Καυτός χορός, κοντές φούστες με βολάν σε όλα τα χρώματα του παπαγάλου, ζευγάρια σε πόζες βραζιλιάνικες - δεν ήταν απλώς μια τραγουδιστική επιτυχία. Ηταν ένα φαινόμενο που το διέκρινε η μανία με την οποία ξεσπάνε τα φαινόμενα το καλοκαίρι, όταν συνήθως πέφτουν οι αντιστάσεις. Ωσπου να πιάσουν οι πολλές οι ζέστες το καλοκαίρι του '89 η Lambada, ως ρυθμός και χορός, είχε ήδη εξαπλωθεί και «έκαιγε» τα πάντα.
Kaoma - Lambada (1989 Official music video clip)


Σε έβρισκε όπου και να ήσουν. Αγγιξε ώς και τους πιο αθώους και ανυποψίαστους.
Από τις ντισκοτέκ της Ευρώπης ώς την «ντισκοτέκ, την παλιά ντισκοτέκ» και τις επιθεωρήσεις στα θέατρα με τις γρανίτες στο διάλειμμα. Ολοι - μικροί, μεγάλοι και άμαχος πληθυσμός - βρέθηκαν στο έλεος μιας λαμπαντομανίας, που έβγαινε απειλητικά από τα στενά μουσικοχορευτικά της πλαίσια για να μπει στο σπίτι, στην κουζίνα, στο σαλόνι, στην κρεβατοκάμαρα, όπου έβρισκε χώρο για να επεκταθεί, κατά κύριο λόγο σε ευρωπαϊκά εδάφη. Σήμερα δε έρχεται και η Τζένιφερ Λόπεζ σαμπλάροντας Lambada στο δικό της εκρηκτικό «On the floor». Ο χορός συνεχίζεται.
Πίσω πάλι στο ελληνικό «βρώμικο '89» που είχε και το dirty dancing του, τον βραζιλιάνικο ρυθμό του για τον οποίο ώς και το βαρύ ζεμπέκικο (άλλο μεγάλο «τρεντ» της εποχής) υποχωρούσε για λίγο στην πίστα. Lambada, δηλαδή, και των γονέων. Εξωτικά κορμιά, εξωτικά νησιά - amor και τα λοιπά. Πίσω από τον ρυθμό ήταν οι Kaoma που δημιουργήθηκαν στη Γαλλία με πρώην μέλη των Toure Kunda.

Στον αστερισμό των βαμπίρ,

Ο κόσμος των βαμπίρ δεν είναι μόνο δύναμη και έρωτας, αλλά και σκοτεινές κανιβαλιστικές υπάρξεις. Τα σύνορα ανάμεσα στα δύο είναι δυστυχώς δυσδιάκριτα,

IΩΑΝΝΑ ΣΟΥΦΛΕΡΗ

Πώς επιδρούν οι ήρωες - δράκουλες των ταινιών και βιβλίων στην ψυχοπνευματική υγεία των νέων,

Οπως ξέρουν από πρώτο χέρι οι γονείς με παιδιά στην εφηβεία, ένα κύμα από βαμπίρ σαρώνει τα τελευταία χρόνια τα αναγνώσματα αυτής της ηλικίας. Αρχής γενομένης από το «Λυκόφως» (Twilight), όπου η έφηβη ηρωίδα Μπέλα ερωτεύεται, παντρεύεται, κάνει παιδί με ένα βαμπίρ και στο τέλος μεταμορφώνεται και η ίδια σε βαμπίρ κατακτώντας την αιώνια νεότητα, η εφηβική λογοτεχνία βρίθει λυκανθρώπων και άλλων «δρακουλίστικων» ηρώων. Με δεδομένες τις απίστευτα υψηλές πωλήσεις αυτών των βιβλίων παγκοσμίως, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι τα βιβλία αυτά έχουν σμιλέψει το συλλογικό υποσυνείδητο μιας ολόκληρης γενιάς. Τι επιπτώσεις όμως μπορεί να έχει αυτό; Πόσο υγιής μπορεί να είναι η ταύτιση μιας 13χρονης με την Μπέλα ή με άλλες αντίστοιχες ηρωίδες από τον κόσμο των βαμπίρ; Θέσαμε αυτό τον προβληματισμό στην κυρία Μαρία Νικολάγεβα (Maria Nikolajeva), καθηγήτρια Εκπαιδευτικής στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και ειδική στην παιδική λογοτεχνία.



- Υπάρχει όντως αυτό το κύμα «βαμπιρολαγνείας» στη νέα γενιά;

«Υπάρχει και είναι ένα φαινόμενο που παρακολουθούμε με πολλή προσοχή οι εκπαιδευτικοί. Φαίνεται όντως παράδοξο τόσο πολλοί νέοι άνθρωποι, και κυρίως νέα κορίτσια, να προσκολλώνται σοβαρά σε ήρωες οι οποίοι δεν υπάρχουν και δεν αντιπροσωπεύουν κάτι αληθινό. Συμβαίνει όμως».

- Είναι δικαιολογημένη η αγωνία των γονέων που βλέπουν τα νεαρά κορίτσια τους συνεπαρμένα από αυτά τα αναγνώσματα;

«Εξαρτάται από την ηλικία του παιδιού και τον βαθμό εξάρτησής του από αυτούς τους ήρωες, το μέγεθος της ταύτισης που αποκτά μαζί τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η σύνδεση του παιδιού με τους ήρωες ξεπερνά τα όρια του υγιούς».
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory