Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Δευτέρα, 1 Αυγούστου 2011

Ενέσεις μοντερνισμού στην κινεζική όπερα,


Του Δημήτρη Δουλγερίδη,

Το Κέντρο Καντονέζικης Οπερας και ένας νέος πανεπιστημιακός τίτλος στην Ακαδημία του Χονγκ Κονγκ είναι τα «όπλα» στα χέρια των παραδοσιακών θιάσων που «κλείνουν» το μάτι προς τη Δύση

Τα 400 sold out του θεάτρου Sunbeam κάθε χρόνο δίνουν ένα μέτρο σύγκρισης για την απήχηση που έχει η καντονέζικη όπερα στο Χονγκ Κονγκ. Ο ίδιος ο θίασος δεν έχει χάσει επί 39 χρόνια τη δημοτικότητά του η οποία, σύμφωνα με τον κυρίαρχο αστικό μύθο, χτυπάει κόκκινο στις γυναίκες μέσης ηλικίας. Αυτές είναι που ξέρουν απέξω κι ανακατωτά τις ιστορίες και τους τυποποιημένους χαρακτήρες των παραστάσεων: αυτοκράτορες και πολέμαρχους, αποφασισμένους τυχοδιώκτες και νεαρές γυναίκες σε ερωτική απόγνωση.
Αυτή όμως είναι η αριθμητική και, αν προτιμάτε, η αισιόδοξη πλευρά του σαραντάχρονου θεσμού. Εν έτει 2011 το Sunbeam βλέπει τον χειρότερο εφιάλτη του που ακούει στο όνομα «υψηλό ενοίκιο» - το πρόβλημα, δηλαδή, που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες ανεξάρτητες ομάδες καλλιτεχνών του Χονγκ Κονγκ. Από το 2009, όταν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου απείλησε τον θίασο με τριπλασιασμό της μηνιαίας ταρίφας, οι παραστάσεις πραγματοποιούνται μόνο χάρη στην κρατική χρηματοδότηση. Αλλά και αυτή έχει ημερομηνία λήξης: το 2012. «Είναι σκληρό αλλά επιβιώνουμε μόνο και μόνο επειδή ανεβάζουμε δεκάδες έργα, ώστε να ισορροπήσουμε τα έξοδα», δήλωσε πρόσφατα στους «New York Times» ο διευθυντής του θεάτρου, Γουόνγκ Κουν Σούι.

Που είναι οι τσάντες μου ?

Επέζησε από χτύπημα τρένου

        
12χρονος γλύτωσε από βέβαιο θάνατο

train boy 300x186 Επέζησε από χτύπημα τρένου
Κόβουν την ανάσα οι εικόνες που κατέγραψε κάμερα ασφαλείας σε σιδηροδρομικό σταθμό του Σίδνεϊ.
Ένα 12χρονο παιδί,επιχείρησε να περάσει από τη μία πλευρά του σταθμού στην άλλη για να μιλήσει σε ένα κορίτσι και γλύτωσε από βέβαιο θάνατο.
Την ώρα που βρισκόταν στις γραμμές, πέρασε το τρένο, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει σοβαρά.
Όπως βλέπουμε στο βίντεο, το παιδί για λίγα δευτερόλεπτα δεν δίνει σημεία ζωής, ωστόσο στη συνέχεια σηκώνεται και σέρνεται προς τα καθίσματα.
Οι αρχές της Αυστραλίας αποφάσισαν να δώσουν το υλικό στη δημοσιότητα, καθώς πολλοί έφηβοι ριψοκινδυνεύουν με αυτόν τον τρόπο και καταγράφουν τις ενέργειές τους, κομπάζοντας στο διαδίκτυο.
Το παιδί μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με σπασμένο πόδι και σπασμένο αγκώνα, ενώ ο οδηγός της αμαξοστοιχίας υπέστη ψυχολογικό σοκ.

Ιδια θέση σε διαφορετικές εποχές .

winter_summer-0001
winter_summer-0002
winter_summer-0003
winter_summer-0004
winter_summer-0005

Οι αρνητικές επιπτώσεις της κοινωνικής δικτύωσης



«Το facebook και το twitter έχουν δημιουργήσει μία γενιά παθιασμένη με τον εαυτό της και γεμάτη με ένα παιδιάστικο πάθος για αμεση ανταπόκριση», υποστηρίζουν κορυφαίοι επιστήμονες. Η επανελημένη έκθεση στην κοινωνική δικτύωση αφήνει τους χρήστες με μια «κρίση ταυτότητας», που τους οδηγεί στη συνεχή προσπάθεια να αναζητούν την προσοχή με έναν τρόπο του τύπου «Κοίτα με μαμά, έκανα αυτό!».

Η καθηγήτρια φαρμακολογίας του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, βαρόνη Greenfield πιστεύει ότι η ανάπτυξη των διαδικτυακών «σχέσεων» -όπως ακριβώς και η πολύωρη απασχόληση με παιχνίδια στον υπολογιστή- μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Αυτό μπορεί να έχει αποτέλεσμα την χαμηλή αυτοσυγκέντρωση, ανάγκη για άμεση ικανοποίηση και χαμηλές μη λεκτικές ικανότητες, όπως φερ’ειπείν η ικανότητα να έχεις οπτική επαφή κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης.

Περισσότεροι από 750 εκ. άνθρωποι παγκοσμίως χρησιμοποιούν το facebook για να μοιραστούν φωτογραφίες και βίντεο , ενώ αναρτούν τακτικές ενημερώσεις περί των κινήσεων αλλά και των σκέψεών τους.

Ο άνθρωπος πού δαγκώνει την μύτη του .






O Mέγας Αλέξανδρος "κατακτά" το Λούβρο

Η Ελίτ της Αρχαίας Ελλάδας στο Λούβρο,ας μάθει επιτέλους ο κόσμος ποιος ήταν ο Μεγας Αλέξανδρος, που ανήκει και ποιά είναι η ΑΛΗΘΙΝΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ...
Μεγάλη έκθεση για τον Μέγα Αλέξανδρο πρόκειται να εγκαινιαστεί στις 13 Οκτωβρίου στο Λούβρο και ήδη στην πρόσοψη του διάσημου μουσείου έχουν αναρτηθεί γιγάντιες φωτογραφικές πινακίδες που προαναγγέλλουν το γεγονός. Η έκθεση έχει τίτλο «Αρχαία Μακεδονία:Στο βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου» και θα διαρκέσει ώς τις 16 Ιανουαρίου του 2012.
Περισσότερα από 600 αρχαία έργα τέχνης από την Ελλάδα κυρίως αλλά και από τις συλλογές του Λούβρου θα παρουσιαστούν στην έκθεση για την οποία συνεργάζονται Έλληνες και Γάλλοι επιστήμονες, με στόχο να 
συστήσουν στο γαλλικό και το διεθνές κοινό τον αρχαιολογικό πλούτο του ελληνικού Βορρά.
Μία κληρονομιά της Ευρώπης εν πολλοίς άγνωστη ακόμη, αφού οι σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις στην Μακεδονία είναι προϊόν μόλις των τελευταίων 30 χρόνων.
Στην κεντρική αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του Λούβρου, σε 1.100 τ.μ. δηλαδή, οι προετοιμασίες έχουν αρχίσει για την ανάπτυξη της έκθεσης, η οποία θα αφηγηθεί την πορεία της Μακεδονίας ανά τους αιώνες, σε εννέα θεματικές ενότητες.
Η αρχή γίνεται από τους Μυκηναϊκούς χρόνους και φθάνει ώς την Ύστερη αρχαιότητα. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά θα εκτεθούν αρχαιότητες, που υπάρχουν στις συλλογές του Λούβρου από τον Α' Παγκόσμιο πόλεμο από τις εκστρατείες του Στρατού της Ανατολής (Armιe d' Orient).
Ο κατάλογος της έκθεσης -πάνω από 800 σελίδες- έχει συνταχθεί με τη συμμετοχή 70 επιστημόνων, Ελλήνων και Γάλλων και βρίσκεται στο τελικό στάδιο εκτύπωσης. Στην Ελλάδα, δε, κατασκευάζονται τα ειδικά κιβώτια με τα οποία θα ταξιδέψουν με ασφάλεια οι πολύτιμοι θησαυροί για το Παρίσι.
Καθ' όλη τη διάρκεια της έκθεσης οργανώνεται σειρά παράλληλων εκδηλώσεων με εκπαιδευτικά προγράμματα, διαλέξεις για το κοινό, προβολή ταινιών με θέμα τη Μακεδονία και ένα μεγάλο διεθνές επιστημονικό συνέδριο (2-4 Δεκεμβρίου), που θα εστιάσουν το ενδιαφέρον του κοινού στη Βόρεια Ελλάδα.
Να σημειωθεί μάλιστα ότι ως αντίδωρο γι' αυτή την έκθεση, το Λούβρο θα δανείσει το 2012 στη Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα στα πέντε μουσεία της πόλης, κορυφαία αριστουργήματα των συλλογών του.

Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/07/blog-post_31.html#ixzz1Tl3D1O5P

Χρυσά τα κορίτσια του πόλο (video),

Για πρώτη φορά ελληνική εθνική ομάδα κερδίζει παγκόσμιο πρωτάθλημα,











Η Ελλάδα αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια στο πόλο γυναικών. Τα κορίτσια του Γιώργου Μορφέση νίκησαν 9-8 την οικοδέσποινα Κίνα σε έναν συγκλονιστικό τελικό και κατέκτησαν πανάξια το χρυσό μετάλλιο. Είναι η πρώτη φορά που ελληνική εθνική ομάδα, σε επίπεδο ενηλίκων, κερδίζει ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα!

Η Γη «κυνηγά» αιώνια μικρό αστεροειδή,


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ

Ο διαστημικός βράχος διαμέτρου 300 μέτρων μοιράζεται την ίδια τροχιά με τη Γη,

Ένας μικρός διαστημικός βράχος διαμέτρου 300 μέτρων μοιράζεται περίπου την ίδια τροχιά με τη Γη και προηγείται του πλανήτη στο αιώνιο ταξίδι του γύρω από τον Ήλιο, ανακοίνωσαν αστρονόμοι. Αυτό σημαίνει ότι η Γη είναι ο τέταρτος πλανήτης κοντά στον οποίο ανακαλύπτονται «τρωικά σώματα».

Στην αστρονομία, τρωικά ονομάζονται τα σώματα, συνήθως αστεροειδείς, που κινούνται στην ίδια τροχιά με άλλα, μεγαλύτερα σώματα, χωρίς ποτέ να συγκρούονται μαζί τους.

Αυτό συμβαίνει επειδή τα τρωικά σώματα ισορροπούν στα λεγόμενα «σημεία Λαγκράνζ», όπου οι βαρυτικές δυνάμεις που δέχονται σχεδόν εξουδετερώνουν η μία την άλλη.

Η Γη, επομένως, δεν κινδυνεύει από τον 2010 TK7, όπως βαφτίστηκε ο νέος αστεροειδής. Οι ερευνητές που υπογράφουν την ανακάλυψη στην επιθεώρηση Nature διαβεβαιώνουν ότι η τροχιά του μικρού βράχου θα παραμείνει σταθερή και ακίνδυνη για τα επόμενα 10.000 χρόνια.

Είκοσι παραστατικοί ζωγράφοι εκθέτουν στις Σπέτσες,

΄Εργο του Απόστολου Χαντζαρά που δίνει «Γεύση από αλμύρα» στην ομαδική έκθεση στο «Ποσειδώνιο»,

Λυμπεροπούλου Κατερίνα

Είκοσι παραστατικοί ζωγράφοι εκθέτουν στις Σπέτσες,

΄Εργα παραστατικά, τα περισσότερα μεγαλύτερων ηλικιακά καλλιτεχνών, συνδιαλέγονται με αφηρημένα και πιο σύγχρονα νεώτερων δημιουργώντας μια έκθεση με λιτή ισορροπία. Ο λόγος για την έκθεση ζωγραφικής «Γεύση από αλμύρα ΙΙ», που εγκαινιάζεται στις 12 Αυγούστου στο ιστορικό ξενοδοχείο των Σπετσών «Ποσειδώνιο» ως συνέχεια της έκθεσης φωτογραφίας «Γεύση από αλμύρα Ι» που φιλοξενείται εκεί αυτές τις ημέρες και ολοκληρώνεται στις 11 Αυγούστου.

Η ελλιπής έκθεση στον ήλιο οδηγεί σε διαβήτη,

Απολαύστε ήλιο και προστασία ενάντια στον διαβήτη τύπου 2, υποστηρίζει νέα αυστραλιανή μελέτη,


ΕΙΡΗΝΗ ΒΕΝΙΟΥ

Τα επίπεδα βιταμίνης D συνδέονται με την εμφάνιση της νόσου,

Μελέτη μεγάλης κλίμακας έδειξε ότι τα άτομα που συγκεντρώνουν υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό τους, αντιμετωπίζουν αισθητά μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Ήλιος εναντίον διαβήτη

Αυστραλοί ειδικοί από το εργαστήριο Melbourne Pathology, στη Μελβούρνη, ανέλυσαν δείγμα αίματος συνολικά 5.200 ατόμων και είδαν ότι για κάθε 25 nanomol βιταμίνης D που εντοπίζονταν ανά λίτρο αίματος, ο κίνδυνος εμφάνισης διαβήτη περιοριζόταν κατά 24%.

1983 «Στη Βουλιαγμένη»,


Τα beach party ήταν για τα παιδιά με τις κιθάρες τα καλοκαίρια στα νησιά... Πάρτι ήταν κι εκείνο του 1983, καλοκαίρι ήταν, αλλά καμία σχέση με τις εικόνες που είχαμε μέχρι τότε στον νου μας. 25 Ιουλίου 1983: στην παραλιακή λεωφόρο τα αυτοκίνητα προχωράνε σημειωτόν, η ζέστη είναι στο φόρτε της, αλλά η αίσθηση της γιορτής (μιας γιορτής που εντός ολίγου θα βρέξει τα πόδια στην πλαζ του ΕΟΤ) είναι τόσο δυνατή, που καλύπτει νευράκια και μικροκαβγάδες.
Η Αθήνα, όλη η Αθήνα, απ' όλες τις γειτονιές και απ' όλα τα λαϊκά και ευγενή προάστια, πάει στο πάρτι της Βουλιαγμένης που διοργανώνει ο Λουκιανός Κηλαηδόνης. Η πλαζ του ΕΟΤ έχει κλειστεί εδώ και μήνες, τα 25.000 εισιτήρια που έχουν πουληθεί δείχνουν ότι η ιδέα είχε τεράστια απήχηση, ο κόσμος της Αθήνας πάει να απλώσει την πετσέτα του στην άμμο, να κάνει βραδινό μπάνιο, να μεθύσει με μπίρες, να ξεπλύνει το πολυσυζητημένο... νέφος από πάνω του (ήταν πολύ καυτό το θέμα τότε).

«Είμαι ο χειρότερος κριτής του εαυτού μου»,


ΕΪΜΙ ΓΟΥΑΪΝΧΑΟΥΖ: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ,

«Τον περασμένο Μάρτιο έκανα αυτό που αποδείχτηκε τελικά η τελευταία συνέντευξη της Εϊμι Γουάινχαουζ» λέει ο δημοσιογράφος Νιλ ΜακΚόρμικ της βρετανικής «Telegraph», συγγραφέας επίσης του βιβλίου (που έγινε και ταινία) «Σκοτώνοντας τον Μπόνο».
Δεν ήταν ακριβώς συνέντευξη, ήταν περισσότερο μια συνάντηση. Ο ΜακΚόρμικ παρακολούθησε την ηχογράφηση που έκανε η Εϊμι με τον θρύλο του αμερικανικού τραγουδιού Τόνι Μπένετ. Είπαν μαζί το «Body and soul» για το άλμπουμ του Μπένετ με ντουέτα.
Δεν μίλησαν για ναρκωτικά, ούτε για απεξάρτηση, ούτε για περιοδείες που ακυρώνονταν - τίποτε από όλα αυτά - αλλά για μουσική, για την τζαζ και το τραγούδι...

Απόδραση από την αγριότητα,


Της Βίκυς Χαρισοπούλου

Ειδαμε την κωμωδία του Παντελή Χορν, ανεβασμένη από τον Κώστα Τσιάνο και το Θεσσαλικό Θέατρο, στο Θέατρο Κήπου της Θεσσαλονίκης

Σαν παλιά ασπρόμαυρη ελληνική ταινία. Απ' αυτές που προγραμματίζει τα καλοκαιρινά μεσημέρια η τηλεόραση και τις βλέπουμε με κατεβασμένα τα ρολά και ανοιχτά παράθυρα, με ανεμιστήρες που ανακατεύουν την άπνοια, και χειροποίητη λεμονάδα…
Ετσι, ή κάπως έτσι, είδαμε οι περίπου 300 θεατές του Θεάτρου Κήπου της Θεσσαλονίκης το «Μελτεμάκι» του Παντελή Χορν, του Κώστα Τσιάνου και του Θεσσαλικού Θεάτρου, που σε καιρούς δύσκολους επιμένει για 36η συνεχή χρονιά με «στόχο να φέρει σε επαφή τον κάτοικο της περιφέρειας και των απομακρυσμένων χωριών με τη θεατρική τέχνη» (σύμφωνα με το καταστατικό ίδρυσής του).
«Ευκαιρία για λίγο να ξεχάσουμε τις μεγάλες φουρτούνες που μας δέρνουν αυτό τον καιρό», μας εισάγει στο κλίμα της παράστασης ο θίασος, και «Καπετάνιε, καπετάνιε χαμογέλα/ η αγάπη είναι φουρτούνα που περνά...» (στίχοι Κώστας Νικολαΐδης, μουσική Νίκι Γιάκοβλεφ, πρώτη εκτέλεση Μαίρη Λω), στη σκηνή και οι έξι πρωταγωνιστές της παράστασης.

«“Ορέστεια”, ένα μουσικό ηφαίστειο»,


Χρήστος Ν.Ε. Ιερείδης,

Η Ελλάδα έξω δρέπει πολιτιστικές δάφνες. Απόδειξη ο θρίαμβος της τριλογίας του Αισχύλου όπως την είχε οραματιστεί ο Ιάννης Ξενάκης, στο Φεστιβάλ Μονπελιέ

Τους έφεραν στη σκηνή, με το θερμό παρατεταμένο χειροκρότημά τους, πέντε φορές. Δύο χιλιάδες θεατές για ώρα χειροκροτούσαν τους 200 και πλέον καλλιτέχνες, όλων των ηλικιών, από την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Γαλλία για το συναρπαστικό αποτέλεσμα της αρμονικής συνεργασίας τους στη μία και μοναδική παράσταση «Ορέστεια Ιάννη Ξενάκη - Ακολουθία Αισχύλου» στο Διεθνές Φεστιβάλ Μονπελιέ της Γαλλίας, αφιερωμένη στον σπουδαίο διεθνή έλληνα δημιουργό και πολυεπιστήμονα.
Η εκδήλωση, υπό τη διεύθυνση του Κέντρου Φωνητικών Τεχνών, με αφορμή τα 10 χρόνια από τον θάνατο του Ιάννη Ξενάκη και 90 από τη γέννησή του, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.
«Μουσικό ηφαίστειο» χαρακτήρισε ο γαλλικός τύπος την παράσταση. Η μόνη αρχαία σωζόμενη τριλογία του Αισχύλου η οποία μετατράπηκε από τον Ιάννη Ξενάκη σε ένα σύγχρονο πρωτοποριακό μουσικό έργο, δημιουργώντας μοναδικές μουσικές φόρμες εμπνευσμένες από κάθε στίχο του έργου, ήταν «από τις μεγαλύτερες στιγμές του φετινού Φεστιβάλ του Μονπελιέ», κατά τη δημοσιογράφο Γκιζέλ Λαβάλ της «Herault». Η τριλογία «Αγαμέμνων», «Ευμενίδες» και «Χοηφόροι» του Αισχύλου παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία (του βαρύτονου) Σπύρου Σακκά ακολουθώντας τις σκηνικές οδηγίες του Ιάννη Ξενάκη, που ήθελε τη χορωδία στον ρόλο του αρχαίου τραγικού Χορού, παρατηρητή αλλά και οδηγού της ιστόρησης των γεγονότων.
Στον «Αγαμέμνονα», το σκηνικό ήταν κόκκινο, χρώμα - σύμβολο του αίματος και των επικείμενων φόνων, με κορυφαία στιγμή τον σολιστικό τραγουδιστικό ρόλο της Κασσάνδρας.
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory