Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τετάρτη, 3 Αυγούστου 2011

Καρδερινες,



Ιστορικά στοιχεία


Στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη το πιο αγαπητό ωδικό πτηνό είναι η καρδερίνα, το πιο ξεχωριστό ανάμεσα σε όλα τα άγρια πτηνά.
Το όνομα της στην αρχαία Ελλάδα ήταν ακανθίς η ακανθυλλίς η λέξη αυτή προέρχεται από το αγκάθι(γαϊδουράγκαθο) με το οποίο η καρδερίνα τρέφεται.
Υπάρχουν μύθοι,τραγούδια, παραδόσεις που έχουν γραφτεί για το πανέμορφο αυτό πτηνό ,ένας από αυτούς λέει ότι κάποτε η ακανθυλλίς ήταν κόρη του βασιλιά της Ημαθίας Πιέρου μια από τις εννέα του κόρες. Aυτές όταν κάποτε καυχήθηκαν ότι νίκησαν τις μούσες σε μουσικό αγώνα τις μεταμόρφωσαν σε πτηνά και από τότε γυρνούν τα δάση της Ελλάδα και τραγουδούν ασταμάτητα από τον καημό τους. Μια άλλη παράδοση λέει ότι ο πατέρας τους είχε δώσει τα ονόματα των εννέα μουσών στις κόρες του και γι΄ αυτό μεταμορφώθηκαν σε πτηνά. Τα ονόματα αυτών ήταν Κεγχρίς, Κίσσα, Χλωρίς, Ακαλανθίς, Δρακοντίς, Κολυμβάς, Ίυγξ, Νήσσα, Πιπώ.
Μια άλλη παράδοση λέει ότι η καρδερίνα πήγε και έκατσε στον ώμο του Χριστού την ώρα που τον βασάνιζαν πάνω στον τίμιο σταυρό, τον κοιτούσε λυπημένη και γεμάτη με στοργή. Όταν του έδωσαν οι στρατιώτες ένα σφουγγάρι βουτηγμένο στο ξύδι και την χολή για να πιει εκείνος γύρισε απότομα το κεφάλι του για να αποφύγει το σφουγγάρι ,τότε ακάνθινο στέφανο τρύπησε το μέτωπο του και μια σταγόνα αίμα έτρεξε και έπεσα πάνω στο πουλάκι .Από τότε λέγεται ότι ονομάστηκε ακανθίδα.

Φ16 : ακραία προσγείωση .

F16 Extreme Προσγείωση παράξενη
F16 Extreme Προσγείωση παράξενη
F16 Extreme Προσγείωση παράξενη
F16 Extreme Προσγείωση παράξενη
F16 Extreme Προσγείωση παράξενη
F16 Extreme Προσγείωση παράξενη

Μια νύχτα με τους φρουρούς της Πάρνηθας,

Καθόλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου (1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου), και όποτε η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας ανακοινώσει δείκτη επικινδυνότητας τουλάχιστον «3», το όχημα του ΕΔΑΣΑ περιπολεί στην Πάρνηθα,

ΦΩΤΟ: Γιώργος Μουτάφης

«Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η Πάρνηθα τελειώνει στο καζίνο και το ξενοδοχείο. Εμείς λέμε ότι εκεί αρχίζει». Τα λόγια του Μανώλη, εθελοντή δασοπυροσβέστη είναι ενδεικτικά για την σχέση που έχουν με το βουνό τα μέλη της οργάνωσης Εθελοντές Δασοπυροπροστασίας Αττικής (ΕΔΑΣΑ) που για πάνω από 20 χρόνια προστατεύουν όσο μπορούν το βουνό της Πάρνηθας.


Η Αθήνα από τα 1300 μέτρα,


Ενημέρωση για την πορεία της νυκτερινής περιπολίας. Από όσους κοιμούνται κάθε βράδυ στο πυροφυλάκιο, τουλάχιστον ο επικεφαλής ξέρει να χρησιμοοιεί πυξίδα και χάρτη


Αγναντεύοντας, μην συμβεί το κακό


O δρόμος για το πυροφυλάκιο της Σκίπιζας, περνά μέσα από χαρτογραφημένα μονοπάτια


To φυλάκιο της Σκίπιζας βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1300 μέτρων


«Ανεβαίνω στο πυροφυλάκιο και ηρεμώ» λέει ο κ. Παναγιώτης Γκότσης


Καθόλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου (1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου), και όποτε η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας ανακοινώσει δείκτη επικινδυνότητας τουλάχιστον «3», το όχημα του ΕΔΑΣΑ περιπολεί στην Πάρνηθα

Κούνα τον σκύλο .

Επισφαλής ζώα σκύλους 2
Επισφαλής ζώα σκύλους 2
Επισφαλής ζώα σκύλους 2
Επισφαλής ζώα σκύλους 2
Επισφαλής ζώα σκύλους 2
Επισφαλής ζώα σκύλους 2

Πωλείται πόλη των ΗΠΑ σε τιμή ευκαρίας!

polisale e1312131175736 Πωλείται πόλη των ΗΠΑ σε τιμή ευκαρίας!

Μια πόλη της «Άγριας Δύσης», στη Νότια Ντακότα των ΗΠΑ, που στο παρελθόν «έσφυζε» από ζωή, είναι πλέον προς πώληση.
Η πόλη Σένικ περιέχει 46 στρέμματα γης, ένα ταχυδρομείο, ένα πρατήριο βενζίνης, ένα παντοπωλείο, δύο κενές φυλακές και μια παμπ. Φυσικά, δε λειτουργεί τίποτα.
Η ζωή στην συγκεκριμένη πόλη δεν ήταν πάντα έτσι Ο -κυρίως- αγροτικός πληθυσμός που ζούσε στη πόλη «φάντασμα» είχε μεγάλες οικογένειες με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να βγάλει τα προς το ζην, ιδιαίτερα μετά την οικονομική κρίση που χτύπησε τις Η.Π.Α τον 20ο αιώνα.
Το αποτέλεσμα ήταν να κλείσουν οι επιχειρήσεις της πόλης. Ακόμα οι δύο φυλακές είναι άδειες!
Για πολλά χρόνια μια κάτοικος της πόλης, η Τουίλα Μερίλ, αγόραζε ένα προς ένα τα κτήματα και τα σπίτια της πόλης, τονίζοντας η ίδια πως έχει πολλές αναμνήσεις από τα παιδικά της χρόνια.
Πλέον όμως, μην μπορώντας να τα καταφέρει, ελπίζει να βρει έναν αγοραστή ο οποίος θα ενδιαφέρεται για την συγκεκριμένη πόλη.
Η τιμή της πόλης που εδώ και τρία χρόνια κυμαινόταν στα 3 εκατ. δολάρια, τώρα κοστίζει μόλις 800.000 δολάρια μιας και κανείς δεν έχει δείξει εύλογο ενδιαφέρον για να την αγοράσει.

Κομψά τοπία .

Κομψό Τοπία τέχνες
Κομψό Τοπία τέχνες
Κομψό Τοπία τέχνες
Κομψό Τοπία τέχνες
Κομψό Τοπία τέχνες
Κομψό Τοπία τέχνες

Τα ρούτερ θα… εξουσιάζουν τον πλανήτη,


Σε πολλές ταινίες επιστημονικής φαντασίας γίνεται αναφορά σε έναν κόσμο που τα ρομπότ επικυριαρχούν των ανθρώπων και αναλαμβάνουν… την εξουσία του πλανήτη. Σε μια… ανάλογη εξέλιξη, εκτιμήσεις ειδικών δείχνουν ότι μέχρι το 2015 οι συνδέσεις στο Διαδίκτυο θα είναι διπλάσιες από τον αριθμό των ανθρώπων!

Το σοκ για τις κατηγορίες κατά Στρος-Καν αποκαλύπτει βιογραφία της «Κυρίας DSK»



Ντομινίκ Στρος-Καν και Αν Σινκλέρ στην πρώτη εμφάνισή τους μετά την αποφυλάκιση του τέως διευθυντή του ΔΝΤ στη Νέα Υόρκη
Νέα Υόρκη
Αφότου ο Ντομινίκ Στρας Καν κατηγορήθηκε για το βιασμό μιας καμαριέρας σε ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης, τον Μάιο, η σύζυγός του Αν Σινκλέρ έχει σταθεί αγόγγυστα στο πλευρό του και του έχει δείξει σιγουριά για την αθωότητά του.
Oυρλιαζε απο πόνο
Όμως σύμφωνα με βιογραφία της με τίτλο «Κυρία DSK» από τους Γάλλους συγγραφείς Κατρίν Ραμπέρ και Ρενό Ρεβέλ που κυκλοφόρησε πρόσφατα και μεταξύ άλλων περιγράφει λεπτομερώς την 14η Μαΐου, την ημέρα που η βαθύπλουτη τηλεπαρουσιάστρια έμαθε για τις κατηγορίες εναντίον του συζύγου της, δεν ήταν διόλου ψύχραιμη και υποστηρικτική.
Όπως αναφέρει το γαλλικό περιοδικό Nouvel Observateur, που αναδημοσίευσε αποσπάσματα του βιβλίου, η Σινκλέρ έπαθε τέτοιο σοκ όταν πληροφορήθηκε ότι ο Στρος-Καν θα μπορούσε να μπει φυλακή που «ούρλιαζε από πόνο, με έναν μακρόσυρτο ολολυγμό, σαν ζώο που το σφάζουν», ενώ δεν μπορούσε να μιλήσει για ώρες μετά από το περιστατικό.
Η Σινκλέρ φέρεται να ετοιμαζόταν να πάει σε ένα πάρτι-έκπληξη για τον Γάλλο τραγουδιστή Πατρίκ Μπριέλ όταν της τηλεφώνησε ο σύζυγός της από τη Νέα Υόρκη, λέγοντάς της ότι υπήρχε «σοβαρό πρόβλημα» και ότι είχε χάσει το κινητό τηλέφωνο που του είχε παραχωρήσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, επικεφαλής του οποίου ήταν τότε.

Χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες, ο Στρος-Καν της ζήτησε να μιλήσει με τον προσωπικό του σύμβουλο και «γκουρού» των δημοσίων σχέσεων Στεφάν Φουκς και έκλεισε το τηλέφωνο.
Εκείνη φέρεται να ανησύχησε, αλλά υπέθεσε ότι είχε προκύψει κάποιο πολιτικό πρόβλημα δεδομένης της επερχόμενης υποψηφιότητας του συζύγου της για το προεδρικό χρίσμα των Σοσιαλιστών. Κανόνισε μια συνάντηση με τον Φουκς για την επομένη και πριν πάει στο πάρτι έφαγε με τον φίλο της και τραπεζίτη Ζαν Φριντμάν.
Τις κατηγορίες εναντίον του Στρος-Καν τις πληροφορήθηκε γύρω στα μεσάνυχτα, μέσα στο ταξί που την γύριζε στο σπίτι της. Την επισκέφτηκε άμεσα στο σπίτι της ένας συνεργάτης του Φουκς, ο οποίος της συνέστησε να εγκαταλείψει το πανάκριβο διαμέρισμά της για να γλιτώσει από την πολιορκία των δημοσιογράφων και εκείνη φέρεται να κατέφυγε στο σπίτι του Φριντμάν.
Εκεί ήταν που πληροφορήθηκε ότι ο σύζυγός της ενδέχεται να κατέληγε στη φυλακή και κατέρρευσε για μερικές ώρες, προτού συνέλθει και προσπαθήσει να κινήσει όσα νήματα μπορούσε στη Νέα Υόρκη ώστε να εξασφαλίσει ότι ο Στρος Καν θα προσγειωνόταν «στα μαλακά».

Μετά το σοκ της, έσπευσε να εκδώσει μια ανακοίνωση αμέριστης συμπαράστασης στον επί 20 χρόνια σύζυγο της. «Δεν πίστεψα ούτε για ένα δευτερόλεπτο τις κατηγορίες εναντίον του για σεξουαλική επίθεση. Είμαι βέβαιη ότι η αθωότητά του θα αποδειχτεί» είπε.

Μουσείο το πατρικό του Σβαρτσενέγκερ,

Πρόκειται προφανώς για ομοίωμα του Αρνολντ που βρίσκεται στο εν λόγω μουσείο

Οι επισκέπτες μεταξύ άλλων θα μπορούν να δούν και τα όργανα γυμναστικής με τα οποία «έχτισε» το σώμα του,

Ως μουσείο λειτουργεί πλέον το πατρικό σπίτι του Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ στην Αυστρία. Τα εγκαίνια του χώρου έγιναν με αφορμή τα 64α γενέθλια του πρώην κυβερνήτη της Καλιφόρνια και διάσημου ηθοποιού.

Μια νύχτα με τους φρουρούς της Πάρνηθας,

Καθόλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου (1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου), και όποτε η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας ανακοινώσει δείκτη επικινδυνότητας τουλάχιστον «3», το όχημα του ΕΔΑΣΑ περιπολεί στην Πάρνηθα,

ΦΩΤΟ: Γιώργος Μουτάφης

«Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η Πάρνηθα τελειώνει στο καζίνο και το ξενοδοχείο. Εμείς λέμε ότι εκεί αρχίζει». Τα λόγια του Μανώλη, εθελοντή δασοπυροσβέστη είναι ενδεικτικά για την σχέση που έχουν με το βουνό τα μέλη της οργάνωσης Εθελοντές Δασοπυροπροστασίας Αττικής (ΕΔΑΣΑ) που για πάνω από 20 χρόνια προστατεύουν όσο μπορούν το βουνό της Πάρνηθας.


Η Αθήνα από τα 1300 μέτρα,


Ενημέρωση για την πορεία της νυκτερινής περιπολίας. Από όσους κοιμούνται κάθε βράδυ στο πυροφυλάκιο, τουλάχιστον ο επικεφαλής ξέρει να χρησιμοοιεί πυξίδα και χάρτη


Αγναντεύοντας, μην συμβεί το κακό


O δρόμος για το πυροφυλάκιο της Σκίπιζας, περνά μέσα από χαρτογραφημένα μονοπάτια

Η υπεραλίευση «σκοτώνει» τις ελληνικές θάλασσες,


Μάχη Τράτσα

Το 65% - 70% των εμπορικών ιχθύωνυπεραλιεύονται. συχνά σε μεγέθη μικρότερα του επιτρεπόμενου,

Η θάλασσα δεν είναι μια αστείρευτη πηγή αλιευμάτων. Εχει όρια τα οποία αν ξεπεραστούν το οικοσύστημα θα καταρρεύσει. Η υπεραλίευση με καταστροφικές, μη επιλεκτικές, μεθόδους αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τις ελληνικές θάλασσες. Κάθε χρόνο, υπολογίζεται ότι πετιούνται στο απέραντο γαλάζιο περισσότεροι από 15.000 τόνοι ψαριών τα οποία θεωρούνται «μη δημοφιλή» καθώς δεν πιάνουν καλές τιμές στις ιχθυόσκαλες. Σύμφωνα με την Greenpeace, το 65% - 70% των εμπορικών ψαριών στην Ελλάδα, όπως η κουτσομούρα, ο μπακαλιάρος και ο ξιφίας, υπεραλιεύονται. Μάλιστα, πολλά από αυτά, σε μεγέθη μικρότερα του επιτρεπόμενου. Ενα κιλό ψιλές κουτσομούρες οι οποίες πωλούνται σήμερα στην αγορά, σε δύο χρόνια, αν τις αφήναμε να μεγαλώσουν, θα ζύγιζαν περίπου 50 κιλά. Είναι καιρός πια ο καταναλωτής να αναρωτηθεί με ποιο τρόπο αλιεύθηκε το μπαρμπούνι που τρώει και τι στοιχίζει στο περιβάλλον και την οικονομία των απομακρυσμένων ή νησιωτικών περιοχών της χώρας. Η ευθύνη για το ποια ψάρια αλιεύονται

Αγρια Ζωα της Ζουγκλας,


ΑΝΤΙΛΟΠΗ

Θηλαστικό χορτοφάγο ζώο της αφρικανικής σαβάνας.Το σώμα του έχει μήκος 1,30 μέτρα και ύψος 80 εκατοστά.Το χρώμα του ποικίλει ανάλογα με την ηλικία, από ανοικτό καφέ ως σκούρο καστανό.Το αρσενικό έχει μεγάλα κσπειροειδή κέρατα που φτάνουν τα 50 εκατοστά.
Οι αντιλόπες είναι γρήγορα ζώα. Μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα 80 χιλιομέτρων, κάνοντας πηδήματα 10 μέτρων στο μήκος και 3 μέτρων στο ύψος!
Το θυληκό γεννάει μετά από κυοφορία 6 μηνών ένα ή δύο μικρά.
Είναι ζώα που ζουν σε λιβάδια στην Αφρική. Κάποια είδη απαντώνται και στην Ινδία και στο Πακιστάν. Ζουν σε μεγάλα κοπάδια των 20 ως 60 ζώων.
Η ονομασία αντιλόπη αποδίδεται και στις γαζέλες . Οι γαζέλες είναι από τα ομορφότερα ζώα. Το ύψος της φτάνει το 1 μέτρο και το βάρος τα 80 κιλά. Έχει χρώμα πυρόξανθο με λευκή κοιλιά.Έχει μεγάλα κέρατα που στο αρσενικό φτάνουν τα 75 εκατοστά. Είναι ζώο ευκίνητο . Τρέχει πάρα πολύ γρήγορα και κάνει μεγάλα πηδήματα.
Τρέφεται με φυτά και χλόη.







ΓΑΤΟΠΑΡΔΟΣ

Είναι το πιο γρήγορο ζώο της ξηράς.Το όνομα που του έχουν δώσει οι ιθαγενείς είναι τσίταχ και σημαίνει "γατόσκυλο".
Γιατί νομίζεις το ονόμασαν έτσι;
Έχει μήκος 1,5 μέτρα και βάρος 60 κιλά.
Αναπτύσσει ταχύτητα 110 χιλιομέτρων την ώρα αλλά κουράζεται εύκολα.
Κυνηγάει ομαδικά ( 5-6 άτομα) συνήθως αντιλόπες τις οποίες συλλαμβάνει λόγο της ταχύτητας τους.
Η θηλυκιά γεννάει 4-6 μικρά τα οποία μένουν κάτω από την προστασία της μητέρας τους ως την ηλικία των 2 ετών.





"ΓΟΡΙΛΑΣ"

Οι οθόνες της εξουσίας,


Της Πόπης Διαμαντάκου,

Μια σαιξπηρική παράσταση σαν ευφυής κριτική των μεθόδων ψυχαγωγικού απολυταρχισμού των σύγχρονων μίντια

Στην πρώτη κιόλας σκηνή ο Ριχάρδος του Μέντες από τον Κέβιν Σπέισι, με το τηλεχειριστήριο στο χέρι, δηλώνει τηλεθεατής. Εχει γυρίσει την πλάτη στην οθόνη όπου προβάλλεται σε τεράστιο κοντινό πλάνο το πρόσωπο του βασιλιά αδελφού του.
Ο δεσποτικός όγκος του σκηνικού φράζει ήδη τον ορίζοντα του θεατή στο κοίλον της Επιδαύρου δίνοντας εκείνη την αίσθηση της ασφυξίας ενός κλειστοφοβικού περιβάλλοντος, που διαμορφώνει γύρω της κάθε απολυταρχική εξουσία.
Το βλέμμα του θεατή παγιδεύεται μέσα σε αυτή την εντυπωσιακή κατασκευή με τις κλειστές πόρτες. Καθεμιά της θα ακυρωθεί βίαια, καθώς ο Ριχάρδος Γ' στη διαδρομή του για τον θρόνο θα αφαιρεί τη ζωή καθενός που θα μπορούσε να την ανοίξει και να επιτρέψει την ελάχιστη διεύρυνση του ορίζοντα, την παραμικρή εισβολή «καινών δαιμονίων».
Αν η σπουδαία τέχνη αποτυπώνει την εποχή της, η δική μας, με τους ηχηρούς τριγμούς των σημαντικότερων οικοδομημάτων του πολιτισμού της να επιβεβαιώνουν τους εφιάλτες της δημοκρατίας, ήταν εκεί. Στον βίαια περιορισμένο ορίζοντα του επιδαύριου θεάτρου από το σκηνικό του Tom Piper, ακριβώς όπως συμβαίνει με τον ορίζοντα του τηλεθεατή. Ενας τέτοιος και ο Ριχάρδος Γ' που ασκεί, εκείνα τα πρώτα λεπτά της παράστασης, την υπέρτατη εξουσία του, κλείνει την οθόνη όπου προβάλλεται το πρόσωπο του βασιλιά αδελφού του και στη συνέχεια το μιντιακό τελετουργικό θα γίνει το πολύτιμο όπλο του για την αδίστακτη πορεία του προς τον θρόνο.

Ενα μυστήριο, 26 συγγραφείς,


Του Μανώλη Πιμπλή,

Είκοσι έξι μπεστ-σελε-ρίστες έγραψαν ένα αστυνομικό μυθιστόρημα από... κοινού. Το αποτέλεσμα; «Ενα πολύ ενδιαφέρον ανάγνωσμα», λένε οι ειδικοί. Σαν το αντίστοιχο ελληνικό εγχείρημα – δις – αλλά με σύμπραξη τεσσάρων

«No rest for the dead» («Ο νεκρός δεν γνωρίζει ανάπαυση»). Αυτός είναι ο τίτλος ενός βρετανικού αστυνομικού θρίλερ που έχει μια μοναδικότητα: ότι το έχουν γράψει 26 συγγραφείς μαζί! Συγγραφείς που αν αθροίσεις τις πωλήσεις των βιβλίων τους, αυτές αντιστοιχούν σε δεκάδες εκατομμύρια αντίτυπα.
Η ιδέα ανήκει στον Αντριου Γκάλι, εκδότη του περιοδικού «Strand Magazine» που ειδικεύεται στο αστυνομικό μυθιστόρημα και τα διηγήματα μυστηρίου. «Είχα μια ιδέα για μια γυναίκα που εκτελέστηκε για ένα έγκλημα που δεν είχε κάνει», λέει. «Εγραψα λοιπόν έναν πρόλογο και τον πέρασα στον πρώτο συγγραφέα».

«Αξιον εστί το Φως» του Ελύτη,


Του Θανάση Θ. Νιάρχου,

Η Μυτιλήνη με τις γιορτές που οργάνωσε για να τιμήσει τον ποιητή που γεννήθηκε εκατό χρόνια πριν, με την έμπνευση, τον οίστρο και το μεράκι που τις χαρακτήρισε, δικαίως μπορεί να τοποθετηθεί στην εμπροσθοφυλακή των ελληνικών χώρων που συμμετέχουν σ’ αυτόν τον εορτασμό

Αν η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη είναι η είσοδος και η παραμονή μέσα σ' ένα θαύμα, το θαύμα αυτό το έζησε η Λέσβος με ανοιχτά τα μάτια τις τρεις τελευταίες μέρες του Ιουλίου.
Το βράδυ της Παρασκευής, 29 του μηνός, στον χώρο του ανακαινισμένου Ελαιοτριβείου Βρανά, στο χωριό Παπάδος, έγιναν από την ποιήτρια Ιουλίτα Ηλιοπούλου, τη σύντροφο του Οδυσσέα Ελύτη, τα αποκαλυπτήρια του επίτοιχου ανάγλυφου της μορφής του δημιουργού τού «Αξιον εστί» και της «Μαρίας Νεφέλης». Ενα έργο του γλύπτη Θεόδωρου Παπαγιάννη που ευθύς ως έγινε η αποκάλυψή του, υπό τους ήχους του μελοποιημένου από τον Μίκη Θεοδωράκη ποιήματος του Ελύτη «Αξιον εστί το Φως», δάκρυα πλημύρισαν τα μάτια του πολυπληθούς κοινού.
Είχε προηγηθεί ένας σύντομος χαιρετισμός του Νίκου Κούνδουρου (προέδρου της Εταιρείας Πολιτισμού «Αρχιπέλαγος» η οποία πιστώνεται την επιτυχία του όλου εγχειρήματος) που αναφέρθηκε στη φιλία του με τον Οδυσσέα Ελύτη και στα χρόνια της συγκατοίκησής τους, κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, στο Παρίσι.

Η Κλεψύδρα της Ακρόπολης,


Της Μαίρης Αδαμοπούλου,

«Κλέβει» εδώ και 5.500 χρόνια αλλά αντί να τιμωρηθεί λατρεύτηκε. Μεταμορφώθηκε από πηγή σε πηγάδι, σε εκκλησία με αγίασμα και σε προμαχώνα των αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης. Η πιο σημαντική φυσική πηγή της Ακρόπολης, η Κλεψύδρα, έφτασε να «δει» νεκρό τον Οδυσσέα Ανδρούτσο το καλοκαίρι του 1824.
«Μόνο οι ψαγμένοι» - όπως μας λένε οι φύλακες - φτάνουν σήμερα στις βορειοδυτικές υπώρειες της Ακρόπολης - στη συμβολή του αρχαίου Περιπάτου και της οδού των Παναθηναίων, όπου βρίσκεται κρυμμένη η «κλέφτρα» πηγή η οποία πήρε το όνομά της επειδή το νερό της υψωνόταν και ξεχείλιζε όταν έπνεαν οι ετησίες και εξαφανιζόταν όταν εκείνες έπαυαν, ό,τι δηλαδή συνέβαινε και με τον Νείλο ποταμό.
Η ιστορία της κρήνης φαίνεται να αρχίζει περί το 3500 π.Χ., οπότε και ανοίγονται 22 φρέατα στο σημείο. Στα χρόνια του Κίμωνα (470/60 π.Χ.) αποκτά τη σημερινή της εικόνα με την αυλή, έργο που φαίνεται πως έμεινε στη μέση όταν ήρθε στην εξουσία ο Περικλής και έθεσε διαφορετικές προτεραιότητες.
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory