Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2011

100 καινούργια βιβλία για το φθινόπωρο,


Το στίγμα της νέας εκδοτικής σεζόν,

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΚΟΥΖΕΛΗ, ΜΑΙΡΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΙΔΗ, ΓΙΑΝΝΗΣ Ν. ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ,

Κλασική μυθοπλασία, επανάκαμψη έπειτα από χρόνια γνωστών ελλήνων λογοτεχνών, προσωπικές αναμνήσεις, non fiction αφηγήσεις, βιογραφίες προκλητικών προσώπων που έγραψαν Ιστορία, περίεργα λεξικά, αναθεωρητικές ιστορικές απόψεις, αριστουργήματα της ξένης λογοτεχνίας που για πρώτη φορά κυκλοφορούν στη χώρα μας, γραμμένα όλα από γνωστά, αλλά και άγνωστα ονόματα, αποτελούν το μενού των φθινοπωρινών βιβλίων τα οποία συλλέξαμε και σας παρουσιάζουμε. Επιλέγουμε τους τίτλους που θα συζητηθούν περισσότερο και μιλάμε με έλληνες συγγραφείς και βιβλιοπώλες που δίνουν το στίγμα της εποχής.

Ελληνική Λογοτεχνία

Συγγραφείς που έχουν δημιουργήσει εθισμό στο κοινό τους κάνουν νέα εμφάνιση το εφετινό φθινόπωρο. Η Ιωάννα Καρυστιάνη γράφει διηγήματαμε μια διαφορετική ματιά στην ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων (Καστανιώτης), ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης με το «Περιπολών περί πολλών τυρβάζω»και ο Γιάννης Κιουρτσάκης με «Το ζητούμενο του ανθρώπου » (Πατάκης), ο Τάκης Θεοδωρόπουλος με το βιβλίο «Η επιδημία », ο Σωτήρης Δημητρίου με το δικό του «Οι άσκοποι » και η Ερση Σωτηροπούλου με διηγήματα (Πατάκης), η Ζυράννα Ζατέλη με ένα απάνθισμα κειμένων της που κείτονται διάσπαρτα σε επιφυλλίδες (Καστανιώτης), ο Δημήτρης Νόλλας με συγκέντρωση όλων των διηγημάτων του σε έναν τόμο (Καστανιώτης). Ο Περικλής Σφυρίδης με «Το πάρτι και άλλα διηγήματα» (Εστία). Στον χώρο των αστυνομικών ιστοριών επανακάμπτει η κυρία Αθηνά Κακούρη με νέα συλλογή διηγημάτων στις εκδόσεις Καστανιώτη και ο Πέτρος Μαρτινίδης με ατιτλοφόρητο αστυνομικό από τη Νεφέλη. Η Αγγελική Σμυρλή με το δικό της μυθιστόρημα «Η διάψευση», όπου αναφέρεται στο Κυπριακό και στα προβλήματα της συνύπαρξης Ελληνοκυπρίων- Τουρκοκυπρίων. Ο Γιώργος Ξενάριος δέκα χρόνια μετά το «Σμιλεύοντας το φως » με το «Στα όρια του κόσμου » για μια φανταστική Ελλάδα, τη Γη της Επαγγελίας. Η Ευρυδίκη Τρισόν-Μιλσανή με την «Καλλιτεχνική σκευωρία», ένα μυθιστόρημα με φόντο τον κόσμο της τέχνης (Κέδρος). Ο Τηλέμαχος Κώτσιας στο βιβλίο του «Ο χορός της νύφης » μεταφέρει ηπειρώτικο άρωμα από τα βάθη των αιώνων στο σήμερα (Ψυχογιός). Πρωτοεμφανιζόμενη η 28χρονη Βασιλική Πέτσα με τη νουβέλα της «Θυμάμαι» (Πόλις) γύρω από ένα φονικό σε μικρή επαρχιακή πόλη που φέρνει στο φως όλα τα ηθικά και ψυχολογικά αδιέξοδα που υπέβοσκαν ως τότε στη ζωή των ανθρώπων.

Επανέρχονται οι ευπώλητοι Μάρα Μεϊμαρίδη με μυθιστόρημαποταμό στα παράλια της Μικράς Ασίας και ο Μίμης Ανδρουλάκης («Οι γυναίκες που κρύβουν κάτι») με τις ονειροφαντασιώσεις ενός καθηγητή ειδικού στις οικονομικές προβλέψεις, και τα δύο στον Καστανιώτη. Ο Γιώργος Μανιώτης στο μυθιστόρημά του «Τώρα» παρωδεί τον καθημερινό παραλογισμό που βιώνουμε όλοι μας, στις εκδόσεις Ψυχογιός.

Μια σειρά βιβλίων επανασυστήνονται στο ελληνικό κοινό: Τα Απαντα του Νίκου Καχτίτση επανεκδίδουν οι εκδόσεις Κίχλη αρχίζοντας με τον «Εξώστη» του 1964, ενώ οι εκδόσεις Αγρα θα κυκλοφορήσουν σε μετάφραση της Τιτίκας Δημητρούλια το γαλλικό μυθιστόρημα «Republique Βastille» της Μέλπως Αξιώτη. Επανεκδίδεται το τελευταίο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Κοτζιά « Φανταστική περιπέτεια » (Κέδρος), το οποίο είχε τιμηθεί με το Α΄ Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος το 1986 και παραδόξως φαντάζει εξίσου επίκαιρο σήμερα. Επίσης επανεκδίδονται η «Φωνή » του Χρήστου Χωμενίδη και η συλλογή διηγημάτων «Από το ίδιο ποτήρι και άλλες ιστορίες » του Μισέλ Φάις (Πατάκης).

Μένης Κουμανταρέας
«Οι αλεπούδες του Γκόσπορτ»
Κέδρος
«Είναι τελείως αυτοβιογραφικό. Είχε παραμείνει θαμμένο στο αρχείο από το 1959 ως σήμερα. Είναι η αποτύπωση της εμπειρίας μου στην Αγγλία όπου με είχε στείλει ο πατέρας μου το 1949, όταν ήμουν 18 χρονών. Οπωσδήποτε είναι ένα νεανικό έργο, το οποίο όμως έκρινα ότι θα μπορούσε να δει το φως της δημοσιότητας χωρίς να ντρέπομαι. Εχω κάνει πολλές αλλαγές αλλά καμία που να προδίδει το ύφος της εποχής».

Γ. Λάνθιμος: «Δύσκολο να κάνεις σινεμά στην Ελλάδα»,

Οι συντελεστές της ταινίας «Αλπεις» ποζάρουν στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Από αριστερά, η Αριάν Λαμπέντ, ο Τζόνι Βέκρης, ο σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος και η Αγγελική Παπούλια,

Αποστολή Γιάννης Ζουμπουλάκης

Ο σκηνοθέτης των «Αλπεων» άνοιξε από την 68η Μόστρα παράθυρο για το εξωτερικό,

«Στο σημείο που βρίσκομαι σήμερα, θα μου ήταν πολύ πιο εύκολο να γυρίζω ταινίες σε ξένες χώρες και όχι στην Ελλάδα» είπε το μεσημέρι του Σαββάτου 3 Σεπτεμβρίου στη συνέντευξη Τύπου της ταινίας «Αλπεις» ο σκηνοθέτης της Γιώργος Λάνθιμος. Παρόντες δίπλα του ήταν επίσης η παραγωγός των «Αλπεων» Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη και οι ηθοποιοί Αγγελική Παπούλια, Αριάν Λαμπέντ και Τζόνι Βέκρης. Η Λαμπέντ θυμίζουμε ότι στο ίδιο αυτό φεστιβάλ, πέρσι, είχε βραβευθεί για την ερμηνεία της στο «Attenberg» της Τσαγγάρη.



«Αυτό που πραγματικά θα ήλπιζα και θα ήθελα είναι να γυρίζω περισσότερες ταινίες στην Ελλάδα» συνέχισε ο σκηνοθέτης, η προηγούμενη ταινία του οποίου, «Κυνόδοντας», ήταν εφέτος υποψήφια για το ξενόγλωσσο Οσκαρ. «Αλλά και οι τρεις ταινίες που έχω γυρίσει στην Ελλάδα, έγιναν κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες – δεν έχουν σχέση με την πρόσφατη οικονομική κρίση». Ο Γ. Λάνθιμος αναφέρθηκε στη δυσκολία για τους νεότερους σκηνοθέτες να κάνουν ταινίες στην Ελλάδα «εξαιτίας της δομής των νόμων, της νοοτροπίας και του τρόπου χρηματοδότησης.»

....66 Χρόνια μετά...


...Mια ενδιαφέρουσα συνέντευξη...

H γραμματέας του Γκέμπελς μιλάει για το πρώην αφεντικό της


H γραμματέας του Γκέμπελς μιλάει για το πρώην αφεντικό της
Μετά από 66 χρόνια σιωπής δηλώνει: "ήταν ένα τέρας"
Η Brunhilde Pomsel, πρώην γραμματέας του Γιόζεφ Γκέμπελς, υπεύθυνου της ναζιστικής προπαγάνδας, έσπασε τη σιωπή της μετά από 66 χρόνια και τώρα, σε ηλικία 100 χρονών, μίλησε στο γερμανικό περιοδικό Der Bild για την παλιά της δουλειά.
Μετά απο  πέντε μήνες διαπραγματεύσεων ,ανέσυρε μνήμες από την εποχή που ο Χίτλερ πάλευε να...
κάνει το Βερολίνο και την υπόλοιπη Γερμανία "Judenfrei", δηλαδή "ελεύθερο από Εβραίους".
Η Brunhilde δεν συμπαθούσε ιδιαίτερα τον δόκτωρα Γκέμπελς. Τον αποκαλεί "κρύο και απόμακρο" και "τέρας", συμπληρώνοντας: "Δε μπορούσες να τον πλησιάσεις. Ποτέ του δεν μου έκανε μία προσωπική ερώτηση. Δε νομίζω ότι ποτέ έμαθε πως με λένε. Την γλίτωσε με την αυτοκτονία. Ήξερε πως θα καταδικαζόταν σε θάνατο από τους Συμμάχους. Η αυτοκτονία του ήταν αποτέλεσμα δειλίας, αλλά ηταν κι έξυπνη γιατί ήταν από τους λίγους που είχαν συνειδητοποιήσει τι τους περίμενε".
ImageΟ Γκέμπελς πυροβόλησε και σκότωσε τη γυναίκα του, Μάγδα, και μετά αυτοκτόνησε. Πριν από αυτό όμως, οι δύο γονείς ανάγκασαν τα έξι τους παιδιά να καταπιούν κυάνιο, για να μη μεγαλώσουν σε μία Γερμανία χωρίς ναζισμό. Σύμφωνα μ'αυτούς που βρήκαν τα πτώματα, η μεγαλύτερή τους κόρη, που ήταν 12 χρονών, προσπάθησε να αντισταθεί όταν κατάλαβε τι συμβαίνει. Η Brunhilde λέει για τον εαυτό της: "Γράφτηκα στο κόμμα το 1933-γιατί όχι; Όλοι αυτό έκαναν." Αρνείται όμως ότι ήξερε οτιδήποτε για το Ολοκαύτωμα και το δικαιολογεί ως εξής: ο Γκέμπελς δεν αποτύπωνε ποτέ τέτοια ζητήματα στο χαρτί.

Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/09/66.html#ixzz1X5KuRe7Z

H τηλεόραση κόβει χρόνια από τη ζωή!



H τηλεόραση κόβει χρόνια από τη ζωή!
Παχυσαρκία, κάπνισμα, αλκοόλ, τηλεόραση: όλοι τους παράγοντες επικινδυνότητας για την εμφάνιση καρδιοαγγειακών παθήσεων και για το μικρό προσδόκιμο ζωής.
Για ποιον λόγο και η τηλεόραση; Σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων του πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ που δημοσιεύεται στη Βρετανική Επιθεώρηση Αθλητικής Ιατρικής, όσοι παρακολουθούν ημερησίως τηλεόραση πάνω από έξι ώρες, θα χάσουν σχεδόν πέντε χρόνια από τη ζωή τους σε σχέση με όσους δεν παρακολουθούν καθόλου τηλεόραση.
Ο Λένερτ Βίρμαν και η επιστημονική του ομάδα υποστηρίζουν ότι κάθε ώρα που περνάει ένας ενήλικας μπροστά από την τηλεόραση τού στερεί σχεδόν 22 λεπτά από τη ζωή του.
Η επιστημονική ομάδα κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα εξετάζοντας τα στοιχεία της Αυστραλιανής Ερευνας για το Διαβήτη, την Παχυσαρκία και τον Τρόπο Ζωής, στην οποία περισσότεροι από 11.000 πολίτες, ηλικίας άνω των 25 ετών, κλήθηκαν να απαντήσουν για την σχέση τους με την τηλεόραση και στη συνέχεια συνέκρινε τα στοιχεία αυτά με τα ποσοστά θνησιμότητας.
Το 2008 οι αυστραλοί ενήλικες παρακολούθησαν 9.8 δισεκατομμύρια ώρες τηλεόραση.

65η επέτειος γέννησης του Freddie Mercury


Στον μεγάλο τραγουδιστή Freddie Mercury που όλοι αγαπ΄ησαμε , τραγουδήσαμε αφιερώνει η Google το λογότυπό της..
Αν πατήσετε το βελάκι πάνω στο doodle θα ακούσετε μερικες απο τις μεγάλες επιτυχίες του .
Γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου του 1946 στην Zanzibar της Τανζανίας, στην ανατολική Αφρική. Το πραγματικό του όνομα ήταν Farookh Bulsara. Σαν παιδί ήταν πολύ δραστήριος. Μάθαινε πιάνο, συμμετείχε σε θεατρικές παραστάσεις, στην εκκλησιαστική

χορωδία, καθώς και σε διάφορα αθλήματα, μάλιστα διακρίθηκε στο ping-pong στο σχολείο του. Στον τόπο καταγωγής του, ο Farookh, έφτιαξε το πρώτο του συγκρότημα, τους Hectics (1958 - 1962). Οι συμμαθητές του άρχισαν από τότε να τον φωνάζουν Freddie, όνομα που υιοθέτησαν και οι γονείς του.
1964, η οικογένειά του μετακόμισε στο Λονδίνο λόγω των πολιτικών διαταραχών στο νησί. Λέγεται πως αυτό είχε να κάνει και με τα θρησκευτικά τους πιστεύω. Ήταν Ζωροαστριστές.
Το 1966, γράφτηκε στο Ealing College of Art για να σπουδάσει γραφικές τέχνες.
Εκεί γνώρισε τον Tim Staffell (συμμαθητής του στην Σχολή), ο οποίος και του σύστησε τους Smile. Οι Smile ήταν ένα από τα μουσικά συγκροτήματα του κολεγίου Imperial, και το αποτελούσαν εκτός από τον Tim Staffell στο μπάσο, ο Brian May στην κιθάρα και ο Roger Taylor στα ντραμς.
Αργότερα στην ζωή του, διαγνώστηκε ότι έπασχε από τον ιό του AIDS, αλλά δεν το είπε σε κανέναν άλλο, εκτός βέβαια από την οικογένεια του, τους πολύ στενούς φίλους του και τα μέλη του συγκροτήματος. Η βρογχική πνευμονία, από την οποία έπασχε, σε συνδυασμό με το AIDS έκαναν τον Freddie να χάσει τη μάχη με το θάνατο, αρκετά νέος. Στις 24 Νοεμβρίου του 1991, στις επτά το απόγευμα περίπου, στο σπίτι του, Logan Place, στο Λονδίνο, άφησε την τελευταία του πνοή ο πολυτάλαντος συνθέτης, μουσικός και τραγουδιστής.
Mία μέρα πριν το θάνατο του ο Freddie είχε ανακοινώσει και δημόσια ότι έπασχε από τον ιό του AIDS. Ζήτησε από τους γιατρούς και τον υπόλοιπο κόσμο να ενωθούν μαζί του στον αγώνα ενάντια στην τρομερή ασθένεια.
Ο Freddie Mercury αποτεφρώθηκε και υπάρχουν δύο υποθέσεις, μη εξακριβωμένες, για την κατάληξη της τέφρας του. Άλλοι υποστηρίζουν πως σκορπίστηκε στον αέρα, αλλά λέγεται και πως είναι στα χέρια των γονιών του.

Απο τα αγαπημένα μου κομμάτια..
                                  


Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/09/65-freddie-mercuri.html#ixzz1X37x4o5k

Τριχωτός ρινόκερος γίγας,

Στο παγωμένο Θιβέτ, το μεγάλο κέρατο βοηθούσε στην αναζήτηση βοσκής κάτω από το χιόνι (Πηγή: J.Naylor),

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ

Ζούσε στα παγωμένα υψίπεδα του Θιβέτ πριν από 3,6 εκ. χρόνια,

Μαλλιαρά θηλαστικά που είχαν προσαρμοστεί στο ψύχος των βουνών και της Αρκτικής βρήκαν την ευκαιρία να κατακτήσουν τον κόσμο όταν ήρθε η εποχή των παγετώνων. Η νέα αυτή θεωρία βασίζεται στην ανακάλυψη ενός τριχωτού ρινόκερου που ζούσε στα παγωμένα υψίπεδα του Θιβέτ πριν από 3,6 εκ. χρόνια.

Πατάτα εναντίον υπέρτασης,

Πατάτα εναντίον υπέρτασης
Παρά το γεγονός ότι στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν κόκκινες πατατούλες, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι και οι κοινές πατάτες ενδεχομένως να κρύβουν παρόμοια ευεργετικά οφέλη για τον οργανισμό,

ΕΙΡΗΝΗ ΒΕΝΙΟΥ

Ρίχνει την αρτηριακή πίεση χωρίς να παχαίνει,

Μια μερίδα πατατούλες με τη φλούδα τους δύο φορές την ημέρα ρίχνει την αρτηριακή πίεση και μάλιστα χωρίς να μας φορτώνει με παραπανίσια κιλά, υποστηρίζει τώρα νέα αμερικανική μελέτη.

Οι ειδικοί του Πανεπιστημίου Scranton, στην Πενσυλβάνια, διαπίστωσαν ότι η φλούδα της πατάτας περιέχει θαυματουργές ουσίες ικανές να διατηρούν την αρτηριακή πίεση σε υγιή επίπεδα.

Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι οι πατάτες περιέχουν χημικές ουσίες παρόμοιες με αυτές που εμπεριέχονται σε φάρμακα κατά της υπέρτασης.

Τα κτίρια του ευρωπαϊκού μέλλοντος,


Ενώ η Γηραιά Ηπειρος περνάει μέρες οικονομικής κατήφειας, τέσσερις από τους πιο πρωτοποριακούς αρχιτέκτονές της σχεδιάζουν κτίρια και πόλεις για την εποχή μετά την κρίση. Τα μολύβια τους είναι οικολογικά, όχι πολύ ακριβά και σίγουρα δεν μοιάζουν με τίποτε από όσα έχουμε συνηθίσει

Η νέα τάση στην ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ορίζει ότι οι εποχές είναι κρίσιμες από κάθε άποψη. Για τους αρχιτέκτονες που αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει γύρω τους η καινοτομία και η προσπάθεια εύρεσης λύσεων ήταν πάντα στην ατζέντα τους. Εδώ και λίγο καιρό όμως τα προβλήματα που πρέπει να λύσουν περιλαμβάνουν ακόμα και την οικονομική κρίση, τη μετανάστευση, τις κλιματικές αλλαγές, το ενεργειακό πρόβλημα. Τέσσερις πόλεις που είναι ήδη περήφανες για τα αρχιτεκτονικά κατορθώματά τους - το Λονδίνο, η Κοπεγχάγη, το Αμστερνταμ και η Βαρκελώνη - μας συστήνουν η κάθε μία από έναν εκπρόσωπό της για τη νέα εποχή στην ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική. Μερικοί από αυτούς ετοιμάζουν ήδη τις επόμενες προτάσεις τους, κάποιοι μόλις δίνουν το στίγμα τους. Ολοι όμως έχουν άποψη για το πού θα έπρεπε να κατευθυνθεί το αρχιτεκτονικό μέλλον της Ευρώπης και για το πώς μπορούν να το φέρουν με τις ιδέες τους λίγο πιο κοντά.
Σάρα Γουίγκλσγουορθ Λονδίνο
Σχολείο
γεμάτο ενέργεια

Με «ειδίκευση» στα ενεργειακά αποδοτικά κτίρια και μακριά από υπερβολικούς προϋπολογισμούς, η Σάρα Γουίγκλσγουορθ, από την ίδρυση του γραφείου της το 1994, έχει καταπιαστεί κυρίως με κατασκευές στον δημόσιο τομέα. Συνεργάζεται με δήμους της Βρετανίας για την κατασκευή σχολείων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών του 21ου αιώνα, και θεωρεί ότι η βιωσιμότητα είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προκλήσεις για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική. «Πρέπει να προσαρμόσουμε τις απόψεις μας, ώστε όταν μιλάμε για "ανακύκλωση" να μη σκεπτόμαστε κάτι τραχύ, μαλλιαρό και φρικτό», έχει δηλώσει. Ταυτόχρονα, ευελπιστεί ότι σύντομα, η ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική θα αναδείξει έναν καλώς εννοούμενο τοπικισμό, με τη βοήθεια δημιουργών που θα φανερώσουν στις κοινότητες τη δύναμή τους, επιτρέποντας στα μέλη τους να γίνουν μέρος της διαδικασίας σχεδιασμού ενός κτιρίου, ώστε να το κατανοήσουν, να το αγαπήσουν και τελικά να το φροντίσουν. Μέχρι τότε, η Γουίγκλσγουορθ και οι συνεργάτες της έχουν πέσει με τα μούτρα στην υλοποίηση ενός δημοτικού σχολείου στο Τάκελεϊ του Εσεξ, του οποίου η ενεργειακή κατανάλωση θα είναι μικρή και το κόστος συντήρησής του περιορισμένο.

Το υγρό πύρ του 20ού αιώνα,


Της Μαίρης Αδαμοπούλου

Ενέπνευσαν από ταπεινούς διαφημιστές έως τον Αλφρεντ Χίτσκοκ, τον Φράνσις Κόπολα, τον Μπρους Νάουμαν και τον Στίβεν Αντωνάκο. Απέκτησαν δικό τους μουσείο και «ζωγράφισαν» τη Μόνα Λίζα. Και μέσα σε έναν αιώνα ζωής κατάφεραν να κατακτήσουν τον κόσμο. Δεν είναι άλλοι από τους φωτεινούς σωλήνες με νέον

Φανταστείτε την Times Square της Νέας Υόρκης - μια από τις πλέον φωτογραφημένες πλατείες του πλανήτη - χωρίς τις δεκάδες πολύχρωμες έως και κιτς διαφημιστικές πινακίδες από νέον. Θυμηθείτε πόσες φορές έχετε ζητήσει από τον οδηγό ταξί να σας αφήσει κάτω από τη φωτεινή επιγραφή που γράφει «pizza» ή «bar». Ανακαλέστε στη μνήμη σας πόσες φορές οι ίδιες αυτές πινακίδες δεν κατέκτησαν τα δικά τους πλάνα, αποκαλύπτοντας ακόμη και στοιχεία για τη λύση στις κινηματογραφικές ιστορίες μυστηρίου του Αλφρεντ Χίτσκοκ.
Το «υγρό πυρ» του 20ού αιώνα, όπως το ονόμασαν πολλοί, μετρά έναν αιώνα ζωής. Το όνομά του ελληνικό: νέον. Για την ανακάλυψή του ευθύνονται το 1898 οι βρετανοί χημικοί Ουίλιαμ Ράμσεϊ και Μόρις Τρέιβερς που έκαναν έρευνες με ένα δείγμα της ατμόσφαιρας. Πώς όμως από ένα χημικό στοιχείο - το πέμπτο σε αφθονία στον κόσμο, αλλά σπάνιο στη γη - μετατράπηκε στην πιο δημοφιλή πηγή φωτός που κατάφερε να κερδίσει μια θέση από τις επιγραφές του Μπρόντγουεϊ έως τις καθολικές εκκλησίες και από τα κινηματογραφικά πλάνα έως τα ατελιέ διεθνώς αναγνωρισμένων καλλιτεχνών; Ολα οφείλονται στον γάλλο μηχανικό, χημικό και εφευρέτη Ζορζ Κλοντ ο οποίος πραγματοποίησε μια ηλεκτρική εκκένωση σε έναν σφραγισμένο σωλήνα με νέον για τη δημιουργία ενός λαμπτήρα. Ο πρώτος λαμπτήρας παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1911. Δώδεκα χρόνια αργότερα θα περάσει στην άλλη ακτή του Ατλαντικού. Μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων στο Λος Αντζελες αγοράζει τις πρώτες επιγραφές με νέον.

Επιβίβαση σε χρόνο ρεκόρ,


Με τη μέθοδο Στέφεν ένα αεροσκάφος Boeing 757 γεμίζει σε 216 δευτερόλεπτα!
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Οι αεροπορικές εταιρείες που κατευθύνουν τους επιβάτες τους να επιβιβάζονται βάσει μιας ακολουθίας που αρχίζει από τις θέσεις 30F, 28F, 26F και τελειώνει στις 5C, 3C, 1C, μπορεί να κάνουν μεγάλη οικονομία μειώνοντας τον χρόνο που παραμένει το αεροπλάνο στο έδαφος.
Ενας πολύπλοκος αλγόριθμος που επινοήθηκε από έναν αμερικανό αστροφυσικό φαίνεται πως διπλασιάζει την ταχύτητα επιβίβασης στο αεροπλάνο. Ο δρ Τζέισον Στέφεν, επιστήμονας στο Εθνικό Εργαστήριο Επιτάχυνσης Fermi στο Ιλινόι, εφάρμοσε μαθηματικά μοντέλα για να λύσει το πρόβλημα της αποτελεσματικότερης επιβίβασης σ' ένα Boeing. Η λύση του απαιτεί από τους επιβάτες να επιβιβάζονται από το πίσω μέρος του αεροπλάνου κατά εναλλασσόμενες σειρές καθισμάτων, καταλαμβάνοντας πρώτα τα καθίσματα στα παράθυρα στη μια πλευρά της καμπίνας. Το αυτό επαναλαμβάνεται για την άλλη πλευρά της καμπίνας, μετά για τα μεσαία καθίσματα και μετά για τα καθίσματα στον διάδρομο. Σε ένα τεστ που έγινε για λογαριασμό μιας επιστημονικής εκπομπής της αμερικανικής τηλεόρασης, η Μέθοδος Στέφεν μείωσε στο μισό τον χρόνο επιβίβασης σε σχέση με τη χρήση συμβατικών συστημάτων.

Το φαγητό και το Ιντερνετ οι νέες εξαρτήσεις παιδιών και εφήβων,


Υπουλη μάστιγα η υπερβολική χρήση του υπολογιστή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΡΘΑ ΚΑΪΤΑΝΙΔΗ,

Τα ανησυχητικά στοιχεία πρόσφατων μελετών οδηγούν τους επιστήμονες να εφιστούν την προσοχή των γονέων, καθώς τόσο το φαγητό όσο και το Ιντερνετ βλάπτουν σοβαρά την υγεία των Ελληνόπουλων, όταν μετατρέπονται σε μανία.
Οπως προκύπτει από τα δεδομένα, η νέα νόσος των παιδιών - δηλαδή η εξάρτηση από το Διαδίκτυο - εξαπλώνεται με ταχείς ρυθμούς στον παιδικό πληθυσμό της χώρας ηλικίας 8-14 ετών. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για μία ύπουλη μάστιγα, καθώς τα πρώτα της σημάδια είναι δύσκολο να εντοπιστούν από τους γονείς. Παρ' όλα αυτά, ο υπερβολικός χρόνος ενασχόλησης με τον υπολογιστή, η παραμέληση των υποχρεώσεων και των άλλων ασχολιών, η πτώση των σχολικών επιδόσεων και η απομόνωση είναι μερικά από τα συνηθέστερα «συμπτώματα», που μαρτυρούν σημάδια εξάρτησης από το Διαδίκτυο. Οπως τονίζει ο καθηγητής Χάρης Κατσαρδής, τα παιδιά που πάσχουν από την ασθένεια αυτή βρίσκονται σε μια εικονική πραγματικότητα και χάνουν την επαφή με τη ζωή. Τα περιστατικά κατάθλιψης και αυτοκτονικότητας στους εφήβους κυρίως, όπου παρατηρείται και μεγαλύτερο ποσοστό εθισμού, αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.

Δίαιτα με γάλα και πρωτεΐνες «ρίχνει» το λίπος της κοιλιάς,


Οι επιστήμονες συγκρίναν τη διατροφή τριών ομάδων υπέρβαρων γυναικών,

ΤΟΡΟΝΤΟ

Σύμφωνα με νέα έρευνα, μια διατροφή πλούσια τόσο σε πρωτεΐνες όσο και σε γαλακτοκομικά είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να μειωθεί το κοιλιακό λίπος. Τη έρευνα χρηματοδότησε, μεταξύ άλλων, η Ένωση Γαλακτοπαραγωγών του Καναδά και δημοσιεύτηκε στο τεύχος Σεπτεμβρίου του επιστημονικού περιοδικού «Journal of Nutrition».

Οι επιστήμονες συγκρίναν τη διατροφή τριών ομάδων υπέρβαρων γυναικών λίγο πριν από την εμμηνόπαυση : ακολούθησαν χαμηλή, μεσαία και υψηλή πρόσληψη γαλακτοκομικών προϊόντων σε συνδυασμό με υψηλές ή χαμηλές ποσότητες πρωτεϊνών και υδατανθράκων. Επιπλέον, οι γυναίκες αυτές ακολούθησαν πρόγραμμα γυμναστικής, που περιλάμβανε αερόβια άσκηση πέντε φορές την εβδομάδα και άρση βαρών δύο φορές την εβδομάδα για διάστημα τεσσάρων μηνών.

«Πέρσες» με την υπογραφή του Δήμου Αβδελιώδη,

Ο Δήμος Αβδελιώδης, σκηνοθέτης στους «Πέρσες» του Αισχύλου,

Ο γνωστός σκηνοθέτης, παρουσιάζει μια κινηματογραφική ματιά στην τραγωδία του Αισχύλου,

Τους «Πέρσες» του Αισχύλου παρουσιάζει μέσα από τη σκηνοθετική του ματιά ο Δήμος Αβδελιώδης με την ομάδα του, που θα παρουσιασθεί στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Αθήνας. «Το πιο καθαρό σημαίνον σ΄αυτό το έργο, που ξεπερνά κατά πολύ την αισθητική και τη δραματουργία, είναι η στάση που παίρνει ο Αισχύλος μπροστά στη Νίκη των Eλλήνων κατά των Περσών», σημειώνει σχετικά ο σκηνοθέτης που υπογραμμίζει ότι ο τραγικός συγγραφέας «κοιτάζει τη Νίκη αυτή μέσα από το βλέμμα των αντιπάλων, όχι ως δραματουργικό τέχνασμα, αλλά ως υπέρβαση του αρχαίου διαλεκτικού ελληνικού πνεύματος που αναζητά πρωτίστως την αλήθεια». Και συμπληρώνει: «Οχι από φιλοσοφική ή ηθικολογική εμμονή αλλά, πρακτικά και χρηστικά, για να μπορεί να κατανοεί βαθειά το αληθινό βάρος των πεπραγμένων του ώστε να διαχειρίζεται σωστά και καίρια τις επόμενες επιλογές του και να μην υποτάσσεται με μοιρολατρία και δειλία στην άγνοια και τα λάθη του».

Οστεοπόρωση: Η σιωπηρή μάστιγα για τις γυναίκες,

Η άσκηση και τα γαλακτοκομικά προστατεύουν από την οστεοπόρωση,

Η συνεχής παρακολούθηση και η θεραπεία της νόσου επηρεάζει ευθέως την ποιότητα ζωής του ασθενούς,

Είναι ύπουλη και σιωπηρή, πλήττει κυρίως τις γυναίκες και απαιτεί γαλακτομικά και άσκηση για να μην εκδηλωθεί. Η οστεοπόρωση είναι ασυμπτωματική, τουλάχιστον μέχρι το πρώτο κάταγμα, ενώ πλήττει μία στις δυο γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Αν το πρόβλημα δεν προληφθεί, τη σκυτάλη παίρνει η φαρμακευτική αγωγή. Αρκεί να ξέρετε ότι ανήκετε στην ευπαθή ομάδα…

Μπορείτε να το μάθετε με μία απλή εξέταση : αυτή της οστικής πυκνότητας. Την οποία και οφείλουν να κάνουν όλες οι γυναίκες στην ηλιακή γκάμα των 50 - 65 ετών, αλλά και οι άνδρες που διανύουν τη δεκαετία των 70.
Ο αριθμός που προκύπτει από την εξέταση, το λεγόμενο Τ σκορ, περιγράφει την απόκλιση της οστικής πυκνότητας του εξεταζόμενου ατόμου σε σχέση με έναν 25χρονο ανάλογου σωματότυπου (ύψος και βάρος). Αν το Τ σκορ κυμαίνεται από 0 έως 1, δεν απαιτείται θεραπεία. Αν κινείται από -1 έως -2,49, ο ασθενής κατατάσσεται στο εύρος της οστεοπενίας. Ο γιατρός θα αποφασίσει αν θα πρέπει - πλάι στο ασβέστιο και τη βιταμίνη D - να ακολουθήσει και ειδική θεραπεία. Συνήθως, στο σημείο αυτό, παίζουν ρόλο ατομικοί ή οικογενειακοί παράγοντες κινδύνου, όπως για παράδειγμα το να παίρνει κανείς φάρμακα για τον θυρεοειδή. Αν ο δείκτης της εξέτασης είναι μεγαλύτερος του -2,50, η οστεοπόρωση είναι δεδομένη και χρειάζεται συνδυαστική αγωγή.
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory