Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

Χαμόγελα .







Μοναδικές εκκλησίες και ναοί .,

Ζήσε σαν να μην υπάρχει αύριο .

Γνωρίστε τον Κ. τυχερό .

Γνωρίστε Frane Selak - κ. τυχερός! 

0 Οι νεράιδες φέρνουν λεφτά;


Οι νεράιδες φέρνουν λεφτά;
Παρασκευή 16 Μάρτη συναντήθηκα με τα παιδιά του ελληνογαλλικού σχολείου Αγίας Παρασκευής που ήρθαν εκπαιδευτική εκδρομή στη Χίο και οι καθηγητές τους θέλησαν να γνωριστούμε και να μιλήσουμε επειδή έχουν διδάξει κάποια κείμενά μου στο σχολείο τους. Έξυπνα μουτράκια και όμορφα. Γέμισε ζωή το σαλόνι του ξενοδοχείου. Μιλήσαμε αρκετή ώρα με τους μικρούς επισκέπτες και είπαμε για τη Χίο και για τη λογοτεχνία.

Από το ωραίο αυτό απόγευμα θα ήθελα να σας μεταφέρω δυο στιγμιότυπα που με έβαλαν σε σκέψεις:
Σε κάποια στιγμή είδα ένα παιδί να φοράει στο χέρι του Μάρτη κι έκανα το ερώτημα. Βρέθηκαν κάμποσα
παιδιά που σήκωσαν το χέρι τους για να μου δείξουνε κι αυτά τον Μάρτη τους, βρέθηκαν όμως και πάρα πολλά που δεν ξέρανε τι είναι ο Μάρτης, βρέθηκε κι ένα κορίτσι πρόθυμο να εξηγήσει την λαϊκή παράδοση. Κι αφού γίνανε όλα αυτά και καταλάβαν όλα τα παιδιά ότι ο Μάρτης είναι ένα ασπροκόκκινο ταπεινό βραχιολάκι από κλωστές, ένα κορίτσι αναφώνησε με αληθινή περιέργεια: Από που το αγοράζεις;

Μετά πήγε η κουβέντα μας σε άλλες παραδόσεις του ελληνικού λαού, είπανε τα παιδιά πως όταν βγάζουνε ένα δόντι, το αφήνουνε στην ταράτσα για έρθει να το πάρει η νεράιδα. Εγώ δεν είχα ακούσει ποτέ μου για νεράιδες σ' αυτήν την παράδοση, παρα μονάχα για ποντικούς. Πάρε ποντικέ το δόντι μου και δωσμου σιδερένιο, λέγαμε σαν ήμασταν μικροί. Τώρα τα παιδιά προφανώς δεν έχουνε πια ποντικούς στη ζωή τους. Τους τα άλλαξαν αυτά οι σύγχρονοι γονείς και τους ποντικούς τούς μεταμορφώσανε σε νεράιδες. Και δεν φέρνουνε πια σιδερένιο δόντι οι νεράιδες, διότι τι ανάγκη έχει πια από σιδερένιο δόντι ο σύγχρονος άνθρωπος, αφού τρώει πλέον μαλακές μάζες κατεργασμένες. Τι φέρνει παιδιά η νεράιδα όταν έρθει και πάρει το δόντι σας, ρώτησα. Λεφτά, ήτανε η απάντηση.

Τα παιδιά είναι ο καθρέφτης μας. Είναι η ελπίδα του κόσμου και συνάμα η πίκρα, διότι αποτελούν τρανή απόδειξη πως τον κόσμο αυτόν τον οδηγούμε σε δρόμο στραβό και αδιέξοδο. Μεγαλώνουν γενιές που τα μέλη τους στην πλειονότητά τους μαθαίνουν ότι όλα αγοράζονται και ότι το πιο σημαντικό που μπορεί να έχει ο άνθρωπος είναι το χρήμα. Ακόμα και σε αυτή την περίοδο της οικονομικής κρίσης, τα περισσότερα παιδιά μεγαλώνουν και χτίζουν τη ζωή και το είναι τους πάνω στην πιο μεγάλη πλάνη, στη μεγαλύτερη παγίδα, την οποίαν τους στήνουν οι ίδιοι οι γονείς τους.

Προσπάθησα να τους εξηγήσω αλλά δεν γίνονται αυτά σε μια συνάντηση και μάλιστα σε φάση εκδρομής. Αυτά χρειάζονται δουλειά στο σπίτι και στο σχολείο. Εντατική δουλειά. Ευτυχώς κάποιοι από τους καθηγητές τους που γνώρισα, μου φάνηκαν άνθρωποι ψυχωμένοι.

Χτες το βράδυ τα παιδιά του ελληνογαλλικού γυμνασίου (το ίδιο θα συνέβαινε αν ήταν οποιοδήποτε σχολείο) μού δώσανε ξεκάθαρα την απάντηση για το πως η Ελλάδα και οι Έλληνες φτάσαμε εδώ που φτάσαμε αλλά και για το πως οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι σε λίγο καιρό θα φτάσουνε σε πολύ χειρότερη κατάσταση. Χτες το βράδυ γέμισα όμορφα χαμόγελα και ευτυχή μουτράκια, φορτώθηκα όμως με ανησυχία, αγωνία και πίκρα για τον κόσμο που θα χάσουνε κάτω από τα πόδια τους τα περισσότερα από τα παιδιά αυτά μεγαλώνοντας, όταν θα καταλάβουν ότι πέρασαν την παιδική τους ηλικία μέσα σε ένα παραμύθι με νεράιδες και χρήμα. Σε 30 χρόνια μια άλλη οικονομική κρίση που θα έρθει, θα είναι ίσως ανάλογη μιας επιδημίας πανούκλας του προπερασμένου αιώνα. Διότι το μόνο αγαθό που θα καταλαβαίνουν οι άνθρωποι, το μόνο τους εφόδιο για επιβίωση, θα είναι το χρήμα.

του Γιάννη Μακριδάκη
Διαβάστε περισσότερα http://ektiesthisi.blogspot.com/2012/03/blog-post_6574.html#ixzz1qEgQVebH

Αλατορυχείο στην Πολωνία .

Wieliczka polands αλάτι mine01
Wieliczka polands αλάτι mine02
Wieliczka polands αλάτι mine06
Wieliczka polands αλάτι mine09
Wieliczka polands αλάτι mine11
Wieliczka polands αλάτι mine12
Wieliczka polands αλάτι mine17 

Η επίδραση του ψευδάργυρου στην διατροφή .


Ο ψευδάργυρος ανήκει στα μικροθρεπτικά συστατικά, καθώς είναι ένα απαραίτητο μέταλλο, το οποίο ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται σε πολύ μικρές ποσότητες. Κατέχει τη δεύτερη υψηλότερη συγκέντρωση στον ανθρώπινο οργανισμό μετά τον σίδηρο, και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε πολλέςβασικές λειτουργίες του οργανισμού.
Η σημασία του ψευδαργύρου
Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητο συστατικό για περισσότερα από 100 ένζυμα που εμπλέκονται στην πέψη και τη χρησιμοποίηση του λίπους, των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων από τον οργανισμό, και είναι στενά συνδεδεμένος με τη διαδικασία παραγωγής ενέργειας.
Είναι απαραίτητος για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και τηνπροστασία του οργανισμού από μολύνσεις και ιώσεις, και βοηθά στη διαδικασία επούλωσης των τραυμάτων.
Ο ρόλος του στη σύνθεση του DNA και στην αναπαραγωγή και ανάπτυξη των κυττάρωντου σώματος, τον καθιστά στοιχείο ζωτικής σημασίας για την ομαλή ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, στην παιδική και στην εφηβική ηλικία. Τέλος, ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για την αίσθηση της γεύσης και της όσφρησης.
Έλλειψη ψευδαργύρου
Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητο να λαμβάνεται καθημερινά μέσω της διατροφής, καθώς ο οργανισμός δεν έχει κάποιο εξειδικευμένο σύστημα αποθήκευσή του. Η έλλειψη του ψευδαργύρου εμφανίζεται με τα παρακάτω συμπτώματα:
  • Χαμηλός ρυθμός ανάπτυξης
  • Απώλεια μαλλιών
  • Διάρροια
  • Δερματικά προβλήματα
  • Αδυναμία όρασης στο σκοτάδι
  • Απώλεια όρεξης, απώλεια βάρους
  • Καθυστέρηση στην επούλωση τραυμάτων
  • Διαταραχές της όσφρησης και γεύσης
  • Συχνές λοιμώξεις
  • Καθυστέρηση της σεξουαλικής ωρίμανσης
  • Υπογοναδισμός στους άντρες
Σε αυξημένο κίνδυνο για ανεπάρκεια ψευδαργύρου είναι δυνατόν να βρίσκονται οι χορτοφάγοι, τα άτομα που ακολουθούν εξαντλητικές δίαιτεςοι ανορεξικοίόσοι χρησιμοποιούν τη σόγια ως υποκατάστατο του κρέατοςοι έγκυες και οι θηλάζουσες, ταάτομα με γαστρεντερικές διαταραχέςοι αλκοολικοί και οι ηλικιωμένοι.
Η έλλειψη ψευδαργύρου παγκοσμίως
Έρευνες που διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, δείχνουν ότι η έλλειψη ψευδαργύρου επηρεάζει την υγεία και την ευημερία των πληθυσμών σε όλο τον κόσμο. ΗΔιεθνής Συμβουλευτική Ομάδα για τον Ψευδάργυρο (IZiNCG) έχει εκτιμήσει, πως οεπιπολασμός της ανεπάρκειας ψευδαργύρου είναι 31% παγκοσμίως, ενώ κυμαίνεται από 4% έως 73%, με τα υψηλότερα ποσοστά ανεπάρκειας και τις σοβαρότερες επιπτώσεις από την ανεπάρκεια ψευδαργύρου να εμφανίζονται κυρίως στις χώρες της Αφρικής, της Ανατολικής Μεσογείου και της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Έχει εκτιμηθεί πως το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού κατοικεί σε χώρες με υψηλό κίνδυνο ανεπάρκειας, με πιο ευπαθείς ομάδες τα βρέφη, τα μικρά παιδιά, οι έγκυες και θηλάζουσες μητέρες, λόγω των αυξημένων αναγκών τους σε ψευδάργυρο. Ταπρογράμματα συμπληρωματικής χορήγησης ψευδαργύρου, που έχουν πραγματοποιηθεί σε αναπτυσσόμενες χώρες, έχει φανεί πως οδηγούν σε μειωμένη συχνότητα και σοβαρότητα της διάρροιας, της πνευμονίας και ενδεχομένως της ελονοσίας, και σε χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας στα παιδιά. Παράλληλα, τα συμπληρώματα ψευδαργύρου έχουν βοηθήσει στην καλύτερη ανάπτυξη και αύξηση βάρους υποσιτισμένων και ελλιποβαρών παιδιών, ενώ υπάρχουν ενδείξεις πως η συμπληρωματική χορήγηση ψευδαργύρου στις εγκύους, μπορεί να εμποδίσει τη δυσμενή έκβαση της εγκυμοσύνης, να συμβάλει στην αύξηση βάρους του νεογνού μετά τον τοκετό και στη μείωση των μολύνσεων.
Πηγές ψευδαργύρου στη διατροφή
Ο ψευδάργυρος βρίσκεται σε ένα μεγάλο εύρος τροφίμωνΟι πλουσιότερες πηγές είναι οιυψηλές σε πρωτεΐνη τροφές. Το κόκκινο κρέας (μοσχαρίσιο, χοιρινό, αρνί) περιέχει περισσότερο ψευδάργυρο από ότι τα ψάρια και τα θαλασσινά, με εξαίρεση τα στρείδια,που προσφέρουν περισσότερο ψευδάργυρο ανά μερίδα από οποιοδήποτε άλλο τρόφιμο. Το κοτόπουλο είναι επίσης καλή πηγή, όμως τα σκουρόχρωμα τμήματά του περιέχουν περισσότερο ψευδάργυρο συγκριτικά με τα ανοιχτόχρωμα. Άλλες σημαντικές πηγές ψευδαργύρου είναι τα φιστίκια, το φιστικοβούτυρο, τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα προϊόντα τους και τα γαλακτοκομικά. Τα φυτικά οξέα που βρίσκονται σε τροφές φυτικής προέλευσης δεσμεύουν τον ψευδάργυρο και εμποδίζουν την απορρόφησή του. Έτσι, τα άτομα που αποκλείουν το κρέας από τη διατροφή τους πρέπει να συμπεριλαμβάνουν γαλακτοκομικά, αυγά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς και όσπρια, προκειμένου να προσλαμβάνουν επαρκείς ποσότητεςψευδαργύρου.
Επιλεγμένες πηγές ψευδαργύρου
Συνιστώμενη πρόσληψη ψευδαργύρου
Οι συνιστώμενες ποσότητες πρόσληψης ποικίλουν ανάλογα με την ηλικία και το φύλο.
Συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη
Προσοχή στις υπερβολές
Πολύ υψηλή πρόσληψη ψευδαργύρου (>200mg) είναι τοξική και μπορεί να προκαλέσεισυμπτώματα διάρροιας, ναυτίας και εμέτου. Επίσης, ο ψευδάργυρος ανταγωνίζεται μετον χαλκό και το σίδηρο για το ίδιο μονοπάτι εισόδου από το έντερο στην κυκλοφορία του αίματος, οπότε η υπερβολική πρόσληψή του μπορεί να αλληλεπιδράσει με τηναπορρόφηση του σιδήρου και του χαλκού.

Πόλεις χωρίς αυτοκίνητα το 2030 .


«Πράσινες» πόλεις απαλλαγμένες από αυτοκίνητα οραματίζεται μια νεοσύστατη οργάνωση στο Ηνωμένο Βασίλειο, που ονομάζεται «Visions 2030».
Πρόκειται για ένα νέο κίνημα που ξεκίνησε από την πανεπιστημιακή κοινότητα και σε συνεργασία με ποδηλάτες και πεζούς προσπαθεί να μεταμορφώσει τέσσερις μεγάλες πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, προωθώντας τις αρχές της βιώσιμης μετακίνησης.
Στόχος είναι μέχρι το 2030 η μετακίνηση στην πόλη με το αυτοκίνητο να θεωρείται «ξεπερασμένη», σε βαθμό που το 80% των διαδρομών θα γίνεται με το ποδήλατο, ακόμα και με τα πόδια.
Η οργάνωση σύντομα θα ξεκινήσει συζητήσεις με τις αρμόδιες Αρχές σχετικά με το πώς μπορούν να επιτευχθούν οι προτάσεις της.
Με προσομοιώσεις μέσω υπολογιστή θα παρουσιαστούν τρισδιάστατες εικόνες των «πράσινων» πόλεων, ενώ θα χρησιμοποιηθούν ρεαλιστικοί κανόνες συμπεριφοράς, βάσει των οποίων θα καθορίζονται οι αντιδράσεις των ανθρώπων στους δρόμους του εικονικού κόσμου.
Για να τεθεί σε εφαρμογή ένα μοντέλο πόλης χωρίς αυτοκίνητα, πρέπει να προωθηθούν πολιτικές που θα ενθαρρύνουν τους πολίτες να περπατούν και να χρησιμοποιούν περισσότερο τα ποδήλατά τους.
Τα οφέλη της βιώσιμης μετακίνησης είναι τεράστια, με σημαντικότερα τη βελτίωση της δημόσιας υγείας, τη μείωση των ρύπων στην ατμόσφαιρα καθώς και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Δείτε πως παρκάρουν οι Ιάπωνες τα αυτοκινητά τους .

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory