Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

Απλές λύσεις σε καθημερινά προβλήμματα .

Διακοπές στις μαλβίδες .

Ποτάμι απο γάλα στην Κίνα .

reka 0002 ποταμό του γάλακτος
reka 0003 ποταμό του γάλακτος
reka 0004 ποταμό του γάλακτος
reka 0005 ποταμό του γάλακτος
reka 0006 ποταμό του γάλακτος

Ενυδρείο στην Σανγκάη .

Απλό και πρακτικό .

ομορφιές επι τρία .

Τα μικρόβια του ψυγείου .

Πάρτι... μικροβίων στο ψυγείο μας

Πριν από λίγο καιρό, μία νέα μελέτη έδειξε ότι τα συρτάρια φρούτων και λαχανικών των οικιακών ψυγείων περιέχουν βακτήρια σε επίπεδα έως… 785 φορές υψηλότερα από το όριο ασφαλείας – με επικίνδυνα μικρόβια όπως το e. coli, η σαλμονέλα και η λιστέρια να κάνουν αληθινό… πάρτι ανάμεσα στις ντομάτες, τα αγγούρια και τα κεράσια μας.
Το εύρημα προήλθε από την ανάλυση δειγμάτων από τα συρτάρια 30 frost-freeοικιακών ψυγείων, τα οποία κατά μέσον όρο περιείχαν 7.850 αποικίες βακτηρίων ανά τετραγωνικό εκατοστό (cfu/cm2).
Μερικά περιείχαν έως 129.000 cfu/cm2, όταν διεθνείς υγειονομικοί οργανισμοί, όπως η Υπηρεσία Προδιαγραφών Τροφίμων (FSA) της Βρετανίας, θέτουν το όριο ασφαλείας στα 0-10 cfu/cm2!
Τα ψυγεία υποτίθεται ότι τα έχουμε για να διατηρούμε ασφαλή τα τρόφιμά μας και να περιορίζουμε στο ελάχιστο τις πιθανότητες να αναπτυχθούν βακτήρια και μούχλα, που αποτελούν κύρια αιτία τροφικών δηλητηριάσεων.
Ωστόσο, χιλιάδες άνθρωποι παθαίνουν τροφική δηλητηρίαση, ιδίως τώρα το καλοκαίρι – και η πλειονότητα από αυτούς είτε έχουν φάει μισομαγειρεμένο φαγητό είτε επιμολυσμένο, κατά τον δρα Τομ Χάμφρι, καθηγητή Ασφαλείας & Επιστήμης Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ.
«Η σωστή φύλαξη των τροφίμων – και τα περισσότερα φρέσκα τρόφιμα φυλάσσονται στο ψυγείο – έχει θεμελιώδη σημασία για την πρόληψη των τροφικών δηλητηριάσεων στο σπίτι», τονίζει.
Ο δρ Χάμφρι εξηγεί ποιοι είναι οι κίνδυνοι που κρύβονται στο ψυγείο μας και πως μπορούμε να προστατευθούμε.
* Λανθασμένες αντιλήψεις. «Πολλοί πιστεύουν λανθασμένα ότι το ψύχος σκοτώνει τα βακτήρια», λέει ο δρ Χάμφρι. «Αυτό όμως που στην πραγματικότητα κάνει είναι να επιβραδύνει τον πολλαπλασιασμό τους, με αποτέλεσμα ένα μολυσμένο τρόφιμο που θα αλλοιωνόταν σε λίγες ώρες σε θερμοκρασία δωματίου, να αλλοιώνεται σε λίγες μέρες εντός ψυγείου».
Υπάρχουν όμως και βακτήρια που δεν επηρεάζονται διόλου από το ψύχος. «Η λιστέρια, που υπάρχει συχνά σε τρόφιμα όπως το μαλακό τυρί, το κρύο κρέας, το πατέ και τα καπνιστά ψάρια, αναπτύσσεται πολύ καλά σε θερμοκρασίες -1 έως 4 βαθμών Κελσίου», προσθέτει ο καθηγητής.
Συνεπώς, έχει πολύ μεγάλη σημασία να βάζουμε τα τρόφιμα στο ψυγείο μέσα σε 2 ώρες από τη στιγμή που τελειώνει το μαγείρεμά τους ή, αν είναι νωπά, αμέσως μόλις τα αγοράσουμε από το σούπερ μάρκετ.
* Λάθος θερμοκρασία. Οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε αρκετά κρύο ψυγείο, τονίζει ο δρ Χάμφρι. «Η συνιστώμενη θερμοκρασία είναι κάτω από 5 βαθμούς Κελσίου, αλλά το μέσο οικιακό ψυγείο έχει θερμοκρασία 6 βαθμών Κελσίου ή υψηλότερη», λέει. «Το ιδανικό είναι να έχουμε θερμόμετρο ψυγείου, το οποίο θα πρέπει να δείχνει μονίμως 4 βαθμούς Κελσίου».
Για να διατηρηθεί η ψύξη, εξάλλου, ο δρ Χάμφρι συνιστά να μην αφήνουμε καθόλου ανοιχτή την πόρτα του ψυγείου (το ανοιγοκλείσιμο πρέπει να είναι ακαριαίο, τονίζει) και να μην βάζουμε το φαγητό καυτό στο ψυγείο, διότι θα ανεβάσει τη θερμοκρασία του.
* Γεμάτο ψυγείο. Τα σύγχρονα ψυγεία γεμίζονται πολύ περισσότερο απ’ ό,τι πριν από δέκα χρόνια, διότι τα περισσότερα τρόφιμα χρειάζονται ψύξη μόλις τα προμηθευτούμε ή τα ανοίξουμε. Όταν, όμως, το ψυγείο γεμίζει ασφυκτικά, πρέπει να χαμηλώνουμε το θερμοστάτη, ειδάλλως τα τρόφιμα δεν θα παγώσουν αρκετά.
* Δεν το καθαρίζουμε συχνά. Ο δρ Χάμφρι τονίζει πως για να μην έχει βακτήρια το ψυγείο, πρέπει να το καθαρίζουμε μία φορά την εβδομάδα με πολύ ζεστό νερό και απολυμαντικό. Αν το ψυγείο έχει ειδική θέση για ωμό κρέας, πρέπει να την καθαρίζουμε κάθε 2-3 μέρες.
* Βάζουμε το κρέας ψηλά. Η επιμόλυνση ενός τροφίμου από άλλο αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες δηλητηρίασης, κατά τον δρα Χάμφρι. Για να την αποφύγουμε, πρέπει πάντοτε να βάζουμε το ωμό κρέας στο χαμηλότερο ράφι του ψυγείου, μέσα σε κλειστό δοχείο ή σε ταψί, ώστε να μην στάξουν οι χυμοί του στα άλλα τρόφιμα.
Αμέσως εξάλλου μόλις βάλουμε το κρέας στο δοχείο ή στο ταψί, πρέπει να σαπουνίσουμε καλά τα χέρια μας πριν το βάλουμε στο ψυγείο, ώστε να μην μολύνουμε εξωτερικά το δοχείο. Το δοχείο ή το ταψί είναι απαραίτητα και για τα συσκευασμένα κρέατα, διότι μπορεί να είναι εξωτερικά μολυσμένα με επικίνδυνα βακτήρια όπως το καμπυλοβακτηρίδιο, κατά τον δρα Χάμφρι.
* Βάζουμε πολλά τρόφιμα μαζί. Κάθε τρόφιμο, είτε μαγειρεμένο είτε ωμό (π.χ. τυρί, ζαμπόν), πρέπει να τοποθετείται σε ξεχωριστό δοχείο που θα κλείνει καλά, συνιστά ο καθηγητής.
Το μαγειρεμένο ψάρι, λ.χ. , πρέπει να φυλάσσεται σε ξεχωριστό δοχείο από τις μαγειρεμένες πατάτες ή τα καρότα, διότι καθένα από αυτά αλλοιώνεται με διαφορετικό ρυθμό.
* Δεν πλένουμε τα φρούτα και τα λαχανικά. «Συνηθίζουμε να παραβλέπουμε τον ρόλο των φυτικών προϊόντων στην εξάπλωση βακτηριακών λοιμώξεων, αλλά γεγονός παραμένει πως και από αυτά μπορούμε να πάθουμε τροφική δηλητηρίαση», υπογραμμίζει ο δρ Χάμφρι.
Και συνιστά να πλένουμε καλά τα φρούτα και τα λαχανικά πριν τα βάλουμε στο ψυγείο, σε ξεχωριστό, καλά κλεισμένο χώρο, όπου μόνο αυτά θα μπαίνουν.
* Τρώμε το φαγητό μετά από πολλές μέρες. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα (λ.χ. γάλα μακράς διαρκείας, κονσέρβες κ.τ.λ.) περιέχουν ολοένα λιγότερα συντηρητικά, γι’ αυτό και τα περισσότερα αναγράφουν πως μετά το άνοιγμα πρέπει να καταναλώνονται εντός τριών ημερών.
«Ο κανόνας αυτός πρέπει να τηρείται ευλαβικά και όχι να βασιζόμαστε στη μυρωδιά ενός τροφίμου για να αποφασίσουμε εάν είναι ασφαλές ή όχι», συνιστά ο δρ Χάμφρι.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ


Τι περιέχουν τα παγωτά .

Παγωτό

Το παγωτό αποτελεί το σήμα-κατατεθέν του καλοκαιριού, γι’ αυτό και η μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση στην χώρα μας φτάνει τα 5,5 κιλά, με την συντριπτική πλειονότητα αυτής της ποσότητας να καταναλώνεται από Ιούνιο έως και Αύγουστο.
Όπως όμως αναφέρει το ιταλικό περιοδικό L’Espresso, το παγωτό δεν προστατεύεται από τη νομοθεσία με αποτέλεσμα οι μεν παραγωγοί του να μη μπορούν να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους κάτω από την πίεση του αθέμιτου ανταγωνισμού, οι δε καταναλωτές να μη γνωρίζουν πάντοτε τι ακριβώς αγοράζουν όταν το προμηθεύονται.
«Αν και οι περισσότεροι που πουλάνε παγωτό το προωθούν ως “σπιτικό”, θέλοντας να δώσουν έμφαση στο θέμα ποιότητα-αγνότητα-καθαρότητα, δεν υπάρχουν σαφείς κανόνες και προϋποθέσεις που να καθορίζουν ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά και τα κριτήρια που πρέπει να πληροί το προϊόν, ούτως ώστε να είναι όντως τόσο αγνό όσο το σπιτικό», σημειώνεται στο σχετικό άρθρο.
Κάπως έτσι, οι Ιταλοί παραγωγοί δημιούργησαν ένα blog με την ονομασία gelatieriperilgelato.com, φιλοδοξώντας να αποτελέσει ένα φόρουμ συζήτησης, που θα οδηγήσει τελικά στην κατάρτιση ενιαίων προδιαγραφών, οι οποίες θα προστατεύσουν τόσο τη φήμη και την ποιότητα του παγωτού, όσο και την υγεία των καταναλωτών.
  • Κάθε είδους πρώτες ύλες
Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα; «Είναι γεγονός πως για την παραγωγή ενός παγωτού χρησιμοποιούνται κάθε είδους πρώτες ύλες, άλλες εκ των οποίων είναι φρέσκες και καλής ποιότητος (όπως γάλα, αυγά, κακάο, φρούτα κ.τ.λ.) και άλλες μειωμένης ή κακής θρεπτικής αξίας (όπως η σκόνη γάλακτος ή το φοινικέλαιο)», λέει ο κλινικός διαιτολόγος-βιολόγος Χάρης Δημοσθενόπουλος, προϊστάμενος του Τμήματος Διατροφής στο «Λαϊκό» Νοσοκομείο της Αθήνας.
«Τα παγωτά περιέχουν επίσης γλυκαντικές ουσίες, γαλακτωματοποιητές, σταθεροποιητές και άλλα χημικά πρόσθετα, τα οποία καθορίζονται από τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών και τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων. Σαφέστατα, όμως, υπάρχουν ορισμένα κενά στη νομοθεσία, τα οποία πρέπει να καλυφθούν για να βελτιωθεί η ποιότητά τους».
Τα βασικότερα στοιχεία που πρέπει να καθοριστούν είναι, κατά τον κ. Δημοσθενόπουλο:
* Η παρουσία ή μη υδρογονωμένων (τρανς) φυτικών λιπαρών, τα οποία είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικά για την καρδιαγγειακή υγεία. Στην κατηγορία αυτή ανήκει λ.χ. το φοινικέλαιο που χρησιμοποιείται σε αρκετά παγωτά επειδή έχει χαμηλό κόστος.
* Αν τα φρούτα που προστίθενται στα παγωτά είναι νωπά ή κατεψυγμένα, και ποιο είναι το ελάχιστο ποσοστό τους στο τελικό προϊόν
* Η παρουσία φρέσκου γάλακτος και κρέμας ή σκόνης.
  • Χωρίς γάλα
Γιατί όμως το λέει αυτό; Είναι δυνατόν να υπάρχουν παγωτά δίχως γάλα; «Τα παγωτά του εμπορίου είναι τριών ειδών», απαντά. «Το πρώτο είναι το φρέσκο, το οποίο μπορεί κάποιος να προμηθευτεί από καλά ζαχαροπλαστεία και το οποίο έχει παρασκευασθεί από φρέσκα συστατικά, όπως το γάλα, τα αυγά, η πάστα από φιστίκι, το φρέσκο κακάο, οι φράουλες κ.τ.λ.
»Το δεύτερο είδος είναι τα τυποποιημένα παγωτά καλής ποιότητας, στα οποία το πρώτο συστατικό που αναγράφεται στην ετικέτα είναι το γάλα. Το πρώτο αναγραφόμενο συστατικό στο οποιοδήποτε τρόφιμο, σημαίνει ότι το τρόφιμο αυτό αποτελείται σε ποσοστό πάνω από το 50% από το συγκεκριμένο συστατικό.
»Στα καλής ποιότητας παγωτά, λοιπόν, πρώτο συστατικό είναι το γάλα, μετά κάποιο άλλο φρέσκο συστατικό (λ.χ. κακάο, φρούτα) και μετά όλα τα άλλα. Όταν στις πρώτες θέσεις της διατροφικής επισήμανσης υπάρχουν “καλά” συστατικά, τόσο λιγότερα συντηρητικά και ζάχαρη περιέχει το παγωτό, άρα τόσο πιο υγιεινό είναι».
Υπάρχουν όμως και τα παγωτά ή τα επιδόρπια παγωτού ή τα παγωμένα γλυκίσματα (όλα ο κόσμος ως «παγωτά» τα εκλαμβάνει), τα οποία δεν έχουν ως πρώτο συστατικό το γάλα, αλλά σκόνη γάλακτος ή ακόμα και φοινικέλαιο ή φυτικά έλαια.
  • Σκόνη γάλακτος και φρούτα
«Η σκόνη γάλακτος αποτελεί προϊόν επεξεργασίας που δεν διαθέτει τα θρεπτικά συστατικά, τις βιταμίνες και το ασβέστιο του φρέσκου γάλακτος», εξηγεί ο κ. Δημοσθενόπουλος.
«Συνεπώς τα παγωτά που την περιέχουν έχουν μειωμένη θρεπτική αξία. Όσον αφορά το φοινικέλαιο ή το έλαιο ινδικής καρύδας που συχνά προστίθεται στα παγωτά, δίχως όμως πάντοτε να αναγράφεται έτσι (μια συχνή επισήμανση είναι το “φυτικά έλαια”), αυτά περιέχουν κατά 80% κορεσμένα λιπαρά, τα οποία είναι επιβλαβή για την καρδιαγγειακή υγεία».
Και μετά είναι τα φρούτα. Άλλα παγωτά περιέχουν φρέσκα ή κατεψυγμένα φρούτα (λ.χ. φράουλες) και διατηρούν σε μεγάλο βαθμό την γεύση και το άρωμα του φρέσκου φρούτου, και άλλα περιέχουν αποκλειστικά αρωματικές και χρωστικές ουσίες, οι οποίες προσδίδουν τη γεύση και το άρωμα του φρούτου, δίχως όμως να το περιέχουν.
  • Πως να διαλέξουμε
Καλά όλ’ αυτά, αλλά τι πρέπει να κάνει ο καταναλωτής; Πως μπορεί να διαλέξει ένα καλό παγωτό;
«Το πρώτο που έχει να κάνει είναι να διαβάσει την ετικέτα και να βεβαιωθεί ότι πρώτο συστατικό είναι το γάλα, δεύτερο κάποιο άλλο φρέσκο συστατικό, καθώς και ότι έχει όσο το δυνατόν λιγότερες προσθήκες τεχνητών ουσιών γεύσης και αρώματος», συνιστά ο κ. Δημοσθενόπουλος.
«Ταυτοχρόνως πρέπει να είναι καλά συντηρημένο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι δεν φυλάσσεται σε καταψύκτη που δείχνει να έχει προβλήματα λειτουργίας, δεν έχειχαρτί συσκευασίας σχισμένο ή κολλημένο πάνω στο τρόφιμο, δεν έχει παραμορφωμένο σχήμα ή συσκευασία, δεν είναι μαλακό με υφή που θυμίζει γιαούρτι ή βούτυρο, δεν εμφανίζει ίζημα ούτε θρυμματίζεται σε μικρά κομμάτια, δεν περιέχει μικροκρυστάλλους, ούτε βεβαίως έχει περίεργη γεύση ή οσμή».
Εν κατακλείδι, «ένα φρέσκο παγωτό από έναν ζαχαροπλάστη που γνωρίζουμε καλά και εμπιστευόμαστε ή ένα τυποποιημένο σε ένα ψυγείο με σταθερή θερμοκρασία, μακριά από τον ήλιο και φτιαγμένο από φρέσκα υλικά, αποτελεί την ιδανική επιλογή», καταλήγει.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory