Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Η αστεία πλευρά της Σερβίας .

Ομορφη βραδιά .

Η τέχνη των χεριών .

Εντυπωσιακές φωτό .

Ο δρόμος του θανάτου στην Βολιβία .

Τα ω - 3 χτίζουν μύς .

Τα ω-3 «χτίζουν» μυς

Σε συνδυασμό με ήπια άσκηση καταπολεμούν την απώλεια μυϊκού ιστού.
Η τακτική πρόσληψη ιχθυελαίων σε συνδυασμό με ήπια άσκηση μπορεί να σώσει πολλούς από την απώλεια μυϊκού ιστού που επέρχεται με την ηλικία. Η ανακάλυψη, η οποία προέρχεται από μια πρώτη κλινική δοκιμή στη Σκωτία, έρχεται να προστεθεί σε άλλες που έχουν εντοπίσει ποικίλες ευεργετικές επιδράσεις των λιπαρών οξέων ω-3, από την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων ως την ενίσχυση του οργανισμού των ασθενών με καρκίνο απέναντι στις παρενέργειες της χημειοθεραπείας.
Οι ειδικοί σύντομα θα ξεκινήσουν μια νέα, ευρύτερη δοκιμή προκειμένου να επιβεβαιώσουν τις πρώτες διαπιστώσεις τους, είναι όμως τόσο βέβαιοι για τα ευρήματά τους ώστε ήδη συνιστούν τη «στροφή» των ατόμων μέσης ηλικίας και άνω προς την κατανάλωση ψαριών και τη λήψη συμπληρωμάτων που περιέχουν τα πολύτιμα λιπαρά οξέα.
  • Σαρκοπενία: απώλεια μυϊκού ιστού με την ηλικία
Με το πέρασμα του χρόνου ακόμη και οι υγιείς μεσήλικες χάνουν μυϊκό ιστό, σε ποσοστό 0,5% ως 2% ανά έτος. Η απώλεια αυτή, η οποία ονομάζεται σαρκοπενία, αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες για την εμφάνιση της αδυναμίας, της αστάθειας και των κινητικών προβλημάτων που συνοδεύουν την προχωρημένη ηλικία.
Η σαρκοπενία σχετίζεται, σύμφωνα με τις ανακαλύψεις των ειδικών, με τον τρόπο ζωής και τη διατροφή: όπως έχει διαπιστωθεί, ο καθιστικός τρόπος ζωής και μια διατροφή «φτωχή» σε πρωτεΐνες επιταχύνουν τον ρυθμό της μυϊκής απώλειας.
Βλέποντας από άλλες μελέτες ότι τα ζώα τα οποία ταΐζονταν με τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ω-3 εμφάνιζαν αύξηση του μυϊκού ιστού τους ο δρ Στιούαρτ Γκρέι του Πανεπιστημίου του Αμπερντίν σκέφτηκε να εξετάσει αν τα λιπαρά οξέα που προσφέρουν τα ιχθυέλαια θα μπορούσαν να αναστρέψουν την πορεία της σαρκοπενίας στις μεγαλύτερες ηλικίες.
  • Από τα ποντίκια στους ανθρώπους
Οι μελέτες του ερευνητή του Πανεπιστημίου του Αμπερντίν σε μεσήλικες ποντικούς έδειξαν ότι η υποψία του ήταν σωστή. Όπως διαπιστώθηκε, τα πειραματόζωα στα οποία χορηγήθηκαν συμπληρώματα ιχθυελαίων παρουσίασαν μικρότερη απώλεια μυϊκού ιστού σε σχέση με εκείνα που δεν είχαν λάβει ιχθυέλαια.
«Τα ιχθυέλαια φάνηκαν να έχουν αναβολική προστατευτική επίδραση στους ποντικούς, όμως οι ποντικοί δεν είναι άνθρωποι γι’ αυτό το επόμενο βήμα ήταν να δοκιμάσουμε με ανθρώπους» ανέφερε ο ειδικός παρουσιάζοντας τα ευρήματά του στο Βρετανικό Φεστιβάλ Επιστήμης στο Αμπερντίν.
Η «ανθρώπινη» δοκιμή έγινε σε 14 γυναίκες ηλικίας 65 ετών και άνω. Ολες οι εθελόντριες ακολούθησαν επί 12 εβδομάδες ένα πρόγραμμα ήπιας άσκησης – συγκεκριμένα δυο ημίωρα κλασικών ασκήσεων για την εκγύμναση των μυών στα κάτω άκρα. Στις μισές από αυτές χορηγήθηκαν συμπληρώματα ιχθυελαίων με λιπαρά οξέα EPA (εικοσιπεντανοϊκό οξύ) και DHA (δοκοσαεξανοϊκό οξύ) ενώ στις άλλες μισές χορηγήθηκε ένα placebo με ελαιόλαδο. Στην αρχή και στο τέλος της δοκιμής έγιναν μετρήσεις του μυϊκού ιστού στα κάτω άκρα των γυναικών.
  • «Κλειδί» τα EPA και DHA
Τα αποτελέσματα της δοκιμής σε ανθρώπους ήταν εξίσου θεαματικά με εκείνα που είχαν παρατηρηθεί στα ζώα: ο μυϊκός ιστός των γυναικών που παράλληλα με την άσκηση είχαν λάβει placebo με ελαιόλαδο αυξήθηκε κατά 11% ενώ εκείνων που είχαν λάβει EPA και DHA αυξήθηκε κατά 20%.
Καθώς η σαρκοπενία εξελίσσεται σε σοβαρό πρόβλημα για την υγεία και την ποιότητα ζωής στις μεγαλύτερες ηλικίες – ο δρ Γκρέι τόνισε ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες πλήττει το 25% των ατόμων ηλικίας 50-70 ετών και περισσότερο από το 50% των άνω των 80 με τεράστιο ασφαλιστικό κόστος, τόσο από την άποψη της περίθαλψης όσο και από εκείνη των ατυχημάτων από τις πτώσεις – τα ευρήματα θεωρούνται σημαντικά.
Επισημαίνοντας ότι η περιεκτικότητα των διαφόρων σκευασμάτων σε EPA και DHA ποικίλλει, ο ειδικός συνιστά στα άτομα μέσης ηλικίας και άνω που θέλουν να βελτιώσουν τη μυϊκή μάζα τους λαμβάνοντας συμπληρώματα ιχθυελαίων παράλληλα με την ήπια άσκηση να προτιμούν εκείνα με τα υψηλότερα επίπεδα των δυο συγκεκριμένων λιπαρών οξέων. Εναλλακτικά, μισή μερίδα ψαριών πλούσιων σε ω-3 – όπως π.χ. οι σαρδέλες, ο γαύρος, ο σολομός ή το σκουμπρί – μπορεί να προσφέρει τις δόσεις EPA και DHA που χορηγήθηκαν στη μελέτη.
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

Τι πρέπει να ξέρουμε για το νερό .

Νερό

Το νερό, τόσο υποτιμημένο στη σύγχρονη διατροφή, συμμετέχει καθοριστικά σε όλους τους μηχανισμούς του οργανισμού μας. Η επιμελήτρια στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας δρ Αναστασία Μπαρμπούνη επισημαίνει μύθους και αλήθειες για το πολύτιμο αυτό στοιχείο της διατροφής μας.
  • Πόσο σημαντικό είναι το νερό για την υγεία μας;
Το νερό είναι το ίδιο σημαντικό με το οξυγόνο για τη διατήρηση της ζωής. Ο άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει αρκετές εβδομάδες (4-6) χωρίς τροφή, αλλά η επιβίωση χωρίς νερό είναι αδύνατη πέραν της εβδομάδας.
  • Η ανάγκη μας για οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα είναι τελικά μύθος;
Η συμβουλή αυτή αποτελεί μνημονοτεχνικό κανόνα. Δεν μπορούν να καθορισθούν επακριβώς οι ανάγκες του οργανισμού σε νερό, γιατί αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ωστόσο, η ελάχιστη ποσότητα νερού που θα πρέπει να λαμβάνεται καθημερινά είναι ένα λίτρο, σε ειδικές περιπτώσεις όμως μπορεί να φθάνει έως και 6-7 λίτρα.
Οι ποσότητες του νερού που χρειάζεται καθημερινά ο οργανισμός εξαρτώνται και από τις δραστηριότητες αλλά και από το είδος της τροφής. Οι ανάγκες μας σε νερό αυξάνονται:
* Κατά την έντονη μυϊκή δραστηριότητα στην εργασία ή την άθληση.
* Σε περιόδους έντονης ζέστης και υγρασίας.
* Σε περιόδους ασθένειας, π.χ. σε γαστρεντερίτιδες, εμπύρετες ιώσεις, παθήσεις του ουροποιητικού συστήματος κ.ά.
* Στην εγκυμοσύνη και τον θηλασμό
  • Και το υπερβoλικό νερό μπορεί όμως να κάνει κακό;
Στη ρύθμιση του ισοζυγίου του νερού, δηλαδή της ισότητας μεταξύ του εισαγόμενου και παραγόμενου και αυτού που αποβάλλεται, λειτουργούν οι εξής μηχανισμοί:
* της δίψας
* της ρύθμισης του νερού που αποβάλλεται με τα ούρα
* της παραγωγής ορμονών, όπως της αντιδιουρητικής ορμόνης (ΑDH)
Σε σπάνιες περιπτώσεις υπερβολικής πρόσληψης νερού, ο μηχανισμός έκκρισης της αντιδιουρητικής ορμόνης διαταράσσεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μεγάλη κατακράτηση νερού στον οργανισμό, χωρίς ανάλογη κατακράτηση αλάτων που επιφέρει διαταραχή των ζωτικών λειτουργιών των κυττάρων και μπορεί να οδηγήσει και στον θάνατο. Η κατάσταση αυτή ονομάζεται δηλητηρίαση με νερό.
Τι πρέπει να ξέρουμε για το νερό
  • Οι χυμοί, το γάλα, το τσάι, ο καφές μπορούν να αντικαταστήσουν το νερό;
Οι χυμοί ή το γάλα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το νερό γιατί, εκτός από νερό, περιέχουν επιπλέον θρεπτικά συστατικά και θερμίδες. Αλλα ροφήματα, όπως τα αναψυκτικά και τα αλκοολούχα ποτά, είναι φτωχά σε θρεπτικά συστατικά και συνήθως περιέχουν πολλές θερμίδες. Ο καφές και το τσάι προσφέρουν νερό, αλλά αυξάνουν τη διούρηση. Τα ροφήματα με καφεΐνη, η οποία έχει διουρητική δράση, μπορεί να βοηθούν στην αφυδάτωση.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους προτιμάμε το νερό είναι το ότι δεν προσδίδει θερμίδες, είναι χαμηλό σε νάτριο και δεν περιέχει λιπαρά, χοληστερόλη, ζάχαρη ή άλλα συστατικά που επιβαρύνουν θερμιδικά το άτομο.
  • Πώς θα ξέρουμε αν είμαστε καλά ενυδατωμένοι;
Αν δεν καταναλώνουμε αρκετό, σε φυσιολογικές συνθήκες διψάμε. Οι μηχανισμοί της δίψας όμως δεν λειτουργούν απόλυτα στα άτομα της τρίτης ηλικίας, τα παιδιά, τους ασθενείς όταν υπάρχει έντονη ζέστη και σε έντονη φυσική δραστηριότητα.
Για να ελέγχουμε αν πίνουμε αρκετά υγρά, παρατηρούμε τα ούρα μας. Μικρή ποσότητα με σκούρο χρώμα στα ούρα δείχνει ότι η κατανάλωση υγρών δεν είναι αρκετή. Στα βρέφη, η στεγνή πάνα είναι μια ένδειξη αφυδάτωσης.
Το νερό που αποβάλλεται με τα ούρα εξαρτάται από το ποσό που προσλαμβάνεται. Σε φυσιολογικό ενήλικο και εφόσον ο μηχανισμός του αισθήματος της δίψας λειτουργεί κανονικά, το ποσό αυτό κυμαίνεται γύρω στα 1-1,5 λίτρα το 24ωρο. Σε στέρηση νερού αυτό που αποβάλλεται από τα ούρα περιορίζεται σε 400-500 ml, χωρίς όμως να μπορεί να μειωθεί περισσότερο.
  • Είναι καλύτερα να πίνουμε εμφιαλωμένο νερό ή βρύσης;
Δεν υπάρχει λόγος ο γενικός πληθυσμός να καταναλώνει επιτραπέζιο νερό αντί νερό βρύσης. Ωστόσο, ίσως μερικές κατηγορίες ασθενών χρειάζονται ειδική δίαιτα (π.χ. φτωχή σε νάτριο) και πρέπει να πίνουν μεταλλικό νερό με συγκεκριμένη σύνθεση.
  • Βοηθά το νερό στο αδυνάτισμα;
Κατά τη διάρκεια προσπάθειας για απώλεια βάρους, το νερό είναι απαραίτητο στον οργανισμό γιατί βοηθά στη λειτουργία της πέψης και στην απέκκριση από το παχύ έντερο των άχρηστων ουσιών.
Επίσης, σύμφωνα με τεκμηριωμένη ιατρική έρευνα, τα άτομα που καταναλώνουν νερό λίγο πριν από τα γεύματά τους χάνουν ευκολότερα βάρος και διατηρούν το νέο τους βάρος σε σχέση με άτομα ίδιου επιδημιολογικού προφίλ και με την ίδια κατανάλωση θερμίδων.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Πιθανές αιτίες ξηρότητας μαλλιών .


Tα ξηρά μαλλιά μπορεί να είναι εύθραυστα και να μην έχουν την υγιή απαλότητα και λάμψη των μαλλιών με επαρκή υγρασία.
Ακολουθούν πιθανές αιτίες ξηρών μαλλιών, σύμφωνα με την Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής των Η.Π.Α:
  • Το να πάσχει κάποιος από νευρική ανορεξία
  • Το πολύ συχνό λούσιμο
  • Η χρήση σκληρών προϊόντων για τα μαλλιά ή προϊόντων που περιέχουν αλκοόλ
  • Το συχνό στέγνωμα των μαλλιών με το πιστολάκι
  • Να ζει κάποιος σε περιοχή με ξηρό αέρα
  • Η πάθηση Menkes
  • Η μη επαρκής διατροφή
  • Η ύπαρξη παραθυρεοειδών  αδένων ή θυρεοειδούς, που υπολειτουργούν.
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory