Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2013

Μετά την κινόα, το κορασάν;

Σε προηγούμενο άρθρο («Κινόα- όσα πρέπει να ξέρετε») έχει αναφερθεί η υψηλή διατροφική αξία της κινόας και τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Τώρα έρχεται στο προσκήνιο ένα άλλοδημητριακό, το κορασάν. Τι είναι όμως το κορασάν και από πού προέρχεται;
Το κορασάν είναι ένα αρχαίο είδος σιταριού, η προέλευση του οποίου παραμένει άγνωστη. Κορασάν (Khorasan) ονομάζεται μια ιστορική περιοχή βορειοανατολικά του Ιράν, που ήταν πολύ μεγαλύτερη από τη σύγχρονη ομώνυμη επαρχία. Κυκλοφορούν διάφορες ιστορίες γύρω από την καταγωγή του. Άλλοι λένε ότι οκόκκος του βρέθηκε στην αρχαία Αίγυπτο στους τάφους των Φαραώ, άλλοι ισχυρίζονται ότι ήταν το σιτηρό που χρησιμοποιούσε ο Νώε στην κιβωτό του (εξού και το ψευδώνυμο «σιτάρι του προφήτη» που του έχει δωθεί). Στην Τουρκία πάντως είναι γνωστό ως «δόντι της καμήλας» πιθανόν λόγω του σχήματός του. Η πιο γνωστή ποικιλία αυτού του σιτηρού είναι το λεγόμενο Καμούτ.
Το κορασάν πωλείται στη Βόρεια Αμερική, την Ασία, την Ευρώπη και την Αυστραλία.Είναι διπλάσιο σε μέγεθος από το κοινό σιτάρι και έχει πλούσια γεύση που μοιάζει με τουκαρυδιού. Επίσης, οι κόκκοι του μπορούν να αλεθούν και να γίνουν αλεύρι. Πρέπει να τονίσουμε βέβαια ότι δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άτομα που πάσχουν απόκοιλιοκάκη, καθώς περιέχει γλουτένη. Είναι όμως πιο εύπεπτο και κατάλληλο για άτομα με προβλήματα δυσπεψίας. Το συναντάμε σε τρόφιμα όπως το ψωμί, τα δημητριακά πρωινού, τα ζυμαρικά, την μπύρα, τα μπισκότα, τα κράκερς κ.λπ. Οι σπόροι του μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε σαλάτα.
Όσον αφορά στη διατροφική του αξία, είναι ένα δημητριακό πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες, ενέργεια και πρωτεΐνες, έχει πολλές φυτικές ίνες και είναι φτωχό σε λίπος. Από μικροθρεπτικά συστατικά, αποτελεί καλή πηγή θειαμίνης, μαγνήσιου, ψευδάργυρου, σιδήρου, φωσφόρου και σεληνίου. Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι η αντικατάσταση των σιτηρών της συνήθους διατροφής από προϊόντα με καμούτ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου από καρδιαγγειακά νοσήματα και διαβήτη, καθώς στους συμμετέχοντες που το κατανάλωσαν, υπήρξε σημαντική μείωση της ολικής και LDL (κακής) χοληστερόλης, καθώς και της γλυκόζης του αίματος.
Επίσης, μειώθηκαν οι δείκτες φλεγμονής και οξειδωτικού στρες και υπήρξε αύξηση του καλίου και του μαγνησίου στο αίμα. Βέβαια, αυτή είναι η πρώτη έρευνα σε ανθρώπους που εξέτασε τα οφέλη του κορασάν στο καρδιαγγειακό σύστημα και πρέπει να πραγματοποιηθούν στο μέλλον κι άλλες για να επιβεβαιωθούν τα οφέλη του για την υγεία.
Παλαιότερες έρευνες σε αρουραίους έδειξαν την έντονη αντιοξειδωτική δράση του σιταριού από κορασάν σε σχέση με το απλό σιτάρι ολικής άλεσης. Το κορασάν είναι πολύ καλή πηγή λουτεΐνης η οποία ανήκει στα καροτενοειδή και έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Για να προετοιμάσετε το καμούτ χρειάζεται να το ξεπλύνετε και να το βράσετε σε περίπου 2,5 φορές τον όγκο του σε νερό για να μαλακώσει. Στο τέλος, το σουρώνετε, το αφήνετε να κρυώσει και το προετοιμάζετε είτε για σαλάτα είτε σαν συνοδευτικό στη θέση του ρυζιού ή του ζυμαρικού. Είναι πολύ καλή επιλογή και για χορτοφάγους καθώς είναι και πλούσιο σεσίδηρο και πρωτείνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory