Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013

ΣΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ


Πολλοί υποστηρίζουν ότι στον Tom Friedεn, διευθυντή στο CDC (Κέντρο Ελέγχου Ασθενειών των ΗΠΑ) θα πρέπει να απονεμηθεί ο τίτλος του σωτήρα του ανθρώπινου είδους, αφού διαρκώς γκρινιάζει στους ανθρώπους, με σκοπό την προάσπιση της καλής τους υγείας, είτε αυτοί το θέλουν είτε όχι. Η αλήθεια είναι ότι απλώς αντιλαμβάνεται την τεράστια σημασία της δημόσιας υγείας.
Πάρε, για παράδειγμα, τη φθορίωση του νερού. Πριν από δεκαετίες, οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να είχαν αφήσει στην ευχέρεια του κάθε πολίτη την επιλογή της προσθήκης ή μη σταγόνων φθορίου στο πόσιμο νερό που έτρεχε από τη βρύση του σπιτιού του. Αντιθέτως, όμως, οι αρχές ανέλαβαν να το κάνουν για λογαριασμό των πολιτών, περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο πολλές κουφάλες στα δόντια κι εξοικονομώντας χρήματα που θα δαπανούνταν σε οδοντιατρικές θεραπείες.
Υπάρχουν όμως φορές που η ενεργητική ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος με στόχο τη δημόσια υγεία συναντά αντιδράσεις, ιδιαίτερα απ’ όσους συμφέρει η διατήρηση του status quo. Κατά τη διάρκεια της θητείας του Frieden, σκληροπυρηνικοί καπνιστές του προσάπτουν ότι η απαγόρευση του καπνίσματος σε μπαρ και εστιατόρια καταπατά τα δικαιώματα και την ελευθερία τους. Υπάρχει όμως μία διαχρονική αλήθεια: τα δικαιώματά σου σταματούν εκεί που αρχίζουν τα δικαιώματα του άλλου. Η απαγόρευση του καπνίσματος έχει γλιτώσει πολλούς μη καπνιστές από το παθητικό κάπνισμα. Παράλληλα φαίνεται ότι έχει ενισχύσει και τις επιχειρήσεις εστίασης. Παρόλο που οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και μπαρ αρχικά ήταν ενάντια στο μέτρο είδαν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν κατά 9% τους πρώτους εννέα μήνες της εφαρμογής του. Ενας μπάρμαν αναφέρει ότι με την απαγόρευση έχασε δύο κατηγορίες πελατών: εκείνους που έρχονταν μετά τη δουλειά για ένα ποτό και τσιγάρο και τους κλασικούς θαμώνες που λιβάνιζαν ένα ποτό μέχρι τις 2.00 π.μ., καπνίζοντας το ένα τσιγάρο μετά το άλλο. Το μέρος γινόταν τεκές και δεν δελέαζε πολλούς να έρθουν για φαγητό. Μετά την εφαρμογή της απαγόρευσης, το μπαρ απέκτησε πελάτες που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα. Αναφέρει επίσης ότι ο ίδιος δεν ήταν ποτέ καπνιστής και προσθέτει: «Δουλεύω βέβαια σε μπαρ 40 χρόνια, οπότε έχω “καπνίσει” αρκετά». Ορίστε οι συμβουλές που σου προτείνει ο Frieden.

Θέσε τους δικούς σου περιορισμούς στο κάπνισμα. 
Το απλούστερο αλλά και σημαντικότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις για την υγεία σου είναι να μην εκτίθεσαι στον καπνό του τσιγάρου. Δυστυχώς, όμως, αυτό είναι άλλο ένα μέτωπο, στο οποίο οι άντρες υστερούν σημαντικά σε σχέση με τις γυναίκες. Ενας από τους λόγους που οι γυναίκες ζουν περισσότερο είναι ότι καπνίζουν λιγότερο. Αν δεν καπνίζεις, μην το ξεκινήσεις κι αν το έχεις ήδη ξεκινήσει, βάλε τα δυνατά σου να το κόψεις. 
Οι περισσότεροι καταφέρνουν να κόψουν το τσιγάρο χωρίς συμπληρώματα νικοτίνης ή συνταγογραφημένα φάρμακα. Παρ’ όλα αυτά, καλό είναι οποιαδήποτε προσπάθεια διακοπής του καπνίσματος να υποβοηθείται φαρμακευτικά. Τα υποκατάστατα νικοτίνης που κυκλοφορούν σε διάφορες μορφές, όπως αυτοκόλλητα, τσίχλες, καραμέλες, εισπνεόμενα και ρινικά σπρέι, καθώς και συνταγογραφημένα φάρμακα, φαίνεται ότι διπλασιάζουν ή τριπλασιάζουν την πιθανότητα επιτυχίας. Διάφορες συμπεριφορικές τεχνικές μπορεί να έχουν επίσης αποτέλεσμα: δύο από αυτές είναι να αναγνωρίσεις τους παράγοντες που ενισχύουν την καπνιστική σου συνήθεια ή να το διακόψεις μαζί με τον κολλητό σου.
Μην παραλείψεις να ζητήσεις τη βοήθεια γιατρού. Μελέτες δείχνουν ότι τέσσερις 10λεπτες συμβουλευτικές συνεδρίες διπλασιάζουν την πιθανότητα να απελευθερωθείς. 
Βρες μια ευχάριστη ασχολία. 
Ενας καρδιολόγος με έχει κάνει να αναθεωρήσω πολλές από τις απόψεις μου σχετικά με την υγεία. Παρόλο που είναι αδύνατος (έχει ύψος 1,80 μ. και ζυγίζει 65 κιλά) έχει τεράστια αδυναμία στα γλυκά. Θα μπορούσε να φάει τεράστιες ποσότητες στην καθισιά του. Πρόσφατα υπέθεσε ότι βρήκε λύση στο πρόβλημά μας: το έριξε στα φρούτα. Οταν τρως σταφύλια ή πεπόνι, η γλυκιά τους γεύση σε ικανοποιεί κι άνετα μπορείς να σταματήσεις στη μία μερίδα γλυκού και να μην ξεφύγεις.
Πολλοί νομίζουν ότι στο βωμό της υγείας θα πρέπει να αντικαταστήσουμε τα «κακά» πράγματα που μας αρέσουν με «καλά» που απεχθανόμαστε. Αυτός ο καρδιολόγος με έπεισε ότι ισχύει το αντίθετο. Παρόλο που ήταν πολυάσχολος φρόντιζε να βρίσκει χρόνο να παίζει τένις δύο φορές την εβδομάδα όχι μόνο επειδή η φυσική άσκηση του έκανε καλό, αλλά επειδή του άρεσε το παιχνίδι. Ισως δεν σου αρέσει να οδεύεις στο πουθενά πάνω σε ένα διάδρομο γυμναστηρίου. Δοκίμασε μια διαδρομή στη φύση, ιδιαίτερα αν έχεις σκύλο, γιατί θα αρέσει και στους δύο.
Σε ένα φίλο μου αρέσει περισσότερο το σκουός. Το βρίσκει αναζωογονητικό. Αν μπορούσε, θα έπαιζε έξι φορές την εβδομάδα, αλλά λόγω του ωραρίου του συμβιβάζεται με τρεις. Οσο δύσκολη μέρα κι αν έχει περάσει, χτυπώντας με δύναμη το μπαλάκι στον τοίχο ξαναβρίσκει το κέφι και το σθένος του. Οσο για τις ημέρες που δεν μπορεί να παίξει βρίσκει άλλους τρόπους να διατηρείται σε φόρμα, όπως να χρησιμοποιεί τις σκάλες αντί για το ασανσέρ.
Ερευνες αναφέρουν ότι η φυσική δραστηριότητα λειτουργεί σαν θαυματουργό φάρμακο. Βοηθά στην πρόληψη της αρτηριακής υπέρτασης, της αυξημένης χοληστερόλης και του σακχαρώδους διαβήτη, ενώ σε περίπτωση που εμφανίσεις κάποιο από αυτά τα προβλήματα βοηθά τα φάρμακα να δράσουν αποτελεσματικότερα και με μικρότερες δόσεις. Η φυσική δραστηριότητα έχει θετική επίδραση και στον εγκέφαλό σου, ενισχύοντας τις νοητικές σου επιδόσεις και αντιμετωπίζοντας την ήπια κατάθλιψη εξίσου αποτελεσματικά με τα φάρμακα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory