Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Δευτέρα, 28 Οκτωβρίου 2013

Η αλήθεια γύρω από τις «σούπερ» τροφές

Η αλήθεια γύρω από τις «σούπερ» τροφές
Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μια μεγάλη στροφή των επιστημόνων υγείας και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στα «superfoods».

Χαρακτηριστικά ακούμε για τις ευεργετικές ιδιότητες του σαφράν, ιππποφαές, ελαιόλαδου, βατόμουρου και πολλών άλλων «σούπερ» τροφών. Διαβάστε τι ισχύει για τις τροφές αυτές...

Γλυκοπατάτα: Πρόκειται για μια τροφή πλούσια σε βιταμίνη Α, αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C, ασβέστιο και κάλιο. Συνδέεται με την πρόληψη της στεφανιαία νόσου, του καταρράκτη των εγκεφαλικών και αρκετών μορφών καρκίνου.

Σταυρανθή λαχανικά: Το μπρόκολο, το λάχανο, το κατσαρό λάχανο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα λάχανα είναι στην οικογένεια των σταυρανθών. περιέχουν αλκαλοειδή που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου. 

Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, είναι ότι να συμβάλουν στην ενίσχυση της μνήμης, όπως και την ηλικία. Ερευνητές στο Harvard Medical School διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που τρέφονται με αυτές τις τροφές τείνουν να ξεχνούν λιγότερο.

Ρόδια: Έχουν πολύ υψηλή αντιοξειδωτική δράση, που προσφέρει προστασία του εγκεφάλου και της μνήμης. Η έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση από χυμό ροδιού μπορεί να βοηθήσει τη μείωση του κινδύνου για σκλήρυνση των αρτηριών ή αθηροσκλήρωση.

Τσάι: Η περιεκτικότητα σε τεϊνη στο τσάι είναι χρήσιμη για την τόνωση και εγρήγορση. Αποτελείται από πλούσιες αντιοξειδωτικές ουσίες που ονομάζονται κατεχίνες. Μελέτες δείχνουν ότι οι κατεχίνες προστατεύουν τα τοιχώματα των αρτηριών από την ζημιά που προκαλούν οι καρδιακές παθήσεις και αποτρέπουν το σχηματισμό των θρόμβων στο αίμα.

Κόκκινο κρασί ή χυμός σταφυλιού: Παρέχουν βιταμίνη C, βιταμίνη Β1 και βιταμίνη Β6. Τα κόκκινα σταφύλια περιέχουν επίσης φυτοχημικά ισχυρά (κυρίως φαινολικά), ικανά να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Οι φαινολικές ενώσεις στεγάζονται ως επί το πλείστον στο δέρμα των κόκκινων σταφυλιών. Επίσης η ρεσβερατρόλη, μια ουσία που βρίσκεται στο κόκκινο κρασί είναι αρκετά ωφέλιμη για την υγεία. Έχει αποδειχθεί ότι έχει αντι-οξειδωτική, αντικαρκινική και αντι-φλεγμονώδη δράση.

Ελαιόλαδο: Τροφή που λειτουργεί προστατευτικά για τις αρτηρίες και μειώνει την «κακή» LD χοληστερόλη χωρίς να επηρεάζει την «καλή» HDL. Με το τρόπο αυτό προφυλάσσει τις αρτηρίες από την εναπόθεση πλάκας. Μειώνει την αρτηριακή πίεση και συντελεί στη ρύθμιση του σακχάρου. Διαθέτει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και βοηθά στην πρόληψη της χοληστερίνης.

Τι πραγματικά είναι αυτές οι υπέρ τροφές; Είναι όντως τόσο «θαυματουργές» όσο αναφέρουν;

Σύμφωνα με πληθώρα μελετών πρόκειται για τροφές ή βότανα που έχουν θεραπευτικό χαρακτήρα. Πιο αναλυτικά έχουν αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές ιδιότητες, ενισχύουν την λειτουργία του μεταβολισμού και προάγουν την υγεία. Το βασικό ερώτημα είναι αν τελικά μπορούν να ενταχθούν σε ένα πραγματικό διαιτολόγιο. 

Η απάντηση είναι ότι μπορούν αρκεί να συνδυάζονται και με άλλες τροφές που αυξάνουν την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά. 

Ένα παράδειγμα είναι η βήτα-καροτίνη στα καρότα και το σπανάκι, που είναι μια ουσία η οποία αφομοιώνεται καλύτερα όταν καταναλωθεί μαζί με μια πηγή λίπους, όπως το ελαιόλαδο. Αυτό υπαινίσσεται τα πλεονεκτήματα μιας δίαιτας που βασίζεται σε μια ποικιλία των θρεπτικών τροφών, σε αντίθεση με μια διατροφή βασίζεται αποκλειστικά και μόνο σε μια «σούπερ» τροφή.

Το συμπέρασμα είναι ότι μια διατροφή που βασίζεται σε εποχιακά τρόφιμα με ποικιλία θρεπτικών στοιχείων, προλαμβάνει αφθονία φρούτων, λαχανικών και βασίζεται στη μεσογειακή διατροφή παραμένει ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλιστεί η πρόσληψη ουσιών για τη βελτίωση της υγείας.

Πηγή: diatrofi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory