Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2013

Ανατριχιαστικες Εικόνες

collection_of_creepy_things
collection_of_creepy_things
collection_of_creepy_things
collection_of_creepy_things
collection_of_creepy_things
collection_of_creepy_things
collection_of_creepy_things
collection_of_creepy_things

Φανταστικοί Χαρακτήρες Στον Πραγματικό Κόσμο

characters_real_world_02
characters_real_world_02

Νέφος στο Λονδίνο το 1952 .

Κρύος καφές για ενυδάτωση το καλοκαίρι;

Η κατανάλωση καφέ αποτελεί καθημερινή συνήθεια των περισσοτέρων ανθρώπων. Το χειμώνα τον προτιμούν καυτό, το καλοκαίρι όμως οι περισσότεροι απολαμβάνουν παγωμένους καφέδες. Η πλειονότητα άλλωστε των Ελλήνων ονειρεύεται τις διακοπές τους σε μια παραλία, με το αγαπημένο του φραπέ ανά χείρας. Αλλά και τις άλλες ημέρες του καλοκαιριού πολλοί είναι αυτοί που καταναλώνουν καθημερινά παγωμένο καφέ, είτε στον χώρο εργασίας είτε σε στιγμές χαλάρωσης στο σπίτι.
Από την άλλη πλευρά, το καλοκαίρι είναι και η εποχή που λόγω υψηλών θερμοκρασιών πρέπει να φροντίζουμε περισσότερο για την ενυδάτωσή μας. Ο καφές έρχεται και αυτός να παίξει τον δικό του ρόλο για αυτό το σκοπό και αυτό γιατί αποτελεί ένα ακόμη ρόφημα που καταναλώνουμε καθημερινά. Μια πιθανή παραπάνω διούρηση στην περίπτωση κατανάλωσης υπερβολικής ποσότητας καφεΐνης, σχετίζεται με την ούτως ή άλλως αυξημένη πρόσληψη υγρών όταν καταναλώνονται πολλοί καφέδες, όπως και αν καταναλώνονταν οποιαδήποτε άλλα ροφήματα ή νερό, και όχι με την καφεΐνη. Η ποσότητα καφεΐνης που μπορεί να επιδείξει μια τέτοια δράση είναι πολύ δύσκολο να τη φτάσει κανείς. Η ενδεικτική ποσότητα καφεΐνης που έχουν οι καφέδες φαίνονται στον παρακάτω πίνακα. 
ΕΙΔΟΣ ΚΑΦΕ ΑΝΑ ΜΕΡΙΔΑ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΦΕΪΝΗ
 Γαλλικός καφές (200 ml)115-175 mg
Στιγμιαίος καφές (200 ml)65-100 mg 
Ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές (200 ml)2-3 mg 
Εσπρέσο (30 ml)30-40 mg
Ελληνικός καφές (50 ml) 40 mg 
Ντεκαφεϊνέ ελληνικός καφές (50 ml)1 mg 
 *Πηγή: The coffee Science Information Centre, www.cosic.org 
 Εξετάζοντας σχετικές μελέτες φαίνεται ότι, η κατανάλωση μιας μέτριας ποσότητας καφεΐνης, μικρότερης από 450 mg περίπου, δεν φαίνεται να σχετίζεται με σημαντική αφυδάτωση. Είναι σημαντικό όμως να καταλάβει κανείς ότι η διούρηση δεν αποτελεί δείκτη αφυδάτωσης. Μια σημαντική παρατήρηση λοιπόν είναι ότι, αυτό που καταναλώνουμε δεν είναι καφεΐνη αλλά ρόφημα καφέ που περιέχει επίσης και νερό. Έτσι τα άτομα που καταναλώνουν καθημερινά καφέ, αποφεύγοντας την κατανάλωσή του μπορεί να αφυδατωθούν περισσότερο, ιδιαίτερα εάν δεν τα αντικαταστήσουν με άλλες πηγές υγρών.
Επιπλέον, σε έρευνα που έγινε σε αθλητές όπου η ενυδάτωση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, βρέθηκε ότι ο καφές μπορεί να ενυδατώσει το ίδιο καλά με άλλα ροφήματα. Κρύος ή ζεστός καφές το καλοκαίρι; Η απάντηση που θα δώσουν οι περισσότεροι είναι κρύος. Αλλά και η επιστημονική άποψη είναι η ίδια, καθώς φαίνεται ότι υγρά σε χαμηλότερες θερμοκρασίες από τη θερμοκρασία δωματίου (μικρότερες των 22°C) είναι πιο ευχάριστα στην κατανάλωση τους, ειδικά κατά τη διάρκεια άσκησης ή έντονης εργασιακής δραστηριότητας, με αποτέλεσμα να πίνουμε περισσότερα και να έχουμε έτσι καλύτερη ενυδάτωση.
Έτσι, η ενυδάτωση έχει να κάνει με την ποσότητα καφέ που καταναλώνεται ανεξάρτητα αν είναι ζεστός ή κρύος, απλώς ο κρύος κυριαρχεί την καλοκαιρινή περίοδο. Επιπρόσθετα, η κατανάλωση υγρών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση είναι μέσα στις βασικές οδηγίες μεγάλων αθλητιατρικών οργανισμών όπως του Αμερικανικού Κολλεγίου Αθλητιατρικής (American College of Sports Medicine) προς τους αθλητές. Επομένως, αν είστε λάτρης των θαλάσσιων σπορ ή όταν παίζετε ρακέτες ή άλλα παιχνίδια στην παραλία, ένας κρύος καφές, εκτός από άφθονο νερό, θα σας ενυδατώσει, ενώ ταυτόχρονα θα σας τονώσει. Οι λάτρεις του καφέ λοιπόν μπορούν να συνεχίσουν να καταναλώνουν άφοβα καφέ και το καλοκαίρι χωρίς να υπάρχει ανησυχία αφυδάτωσης εξαιτίας της καφεΐνης.

Γιατί να χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο στο τηγάνισμα;

Σαν «ελαιόλαδο» χαρακτηρίζετε το έλαιο που λαμβάνετε από τους καρπούς της ελιάς της ευρωπαϊκής (olea europea) με μέσα αποκλειστικά μηχανικά και μέθοδος ή επεξεργασίες φυσικές σε θερμοκρασίες που να μην προκαλούν αλλοίωση του ελαίου. 
Οι κυριότεροι τύποι του ελαιολάδου είναι: 
  1. Το παρθένο ελαιόλαδο. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν το εξαιρετικά παρθένο, του οπoίου ο βαθμός οργανοληπτικής αξιολόγησης είναι ίσος ή ανώτερος του 6,5 και του όποιου η οξύτητα είναι κατά μέγιστο 0,8 gr ανά 100 gr (εκφρασμένο σε ελαϊκό οξύ), το παρθένο (ή εκλεκτό παρθένο), του οποίου ο βαθμός οργανοληπτικής αξιολόγησης είναι ίσος ή ανώτερος του 5,5 και η οξύτητα είναι κατά μέγιστο 2,0 gr ανά 100 gr και τέλος το Lampante ελαιόλαδο, του οποίου η οξύτητα είναι ανώτερη του 2,0 gr ανά 100 gr.
  2. Εξευγενισμένο  (ραφινέ)  ελαιόλαδο,  το οποίο λαμβάνεται  από εξευγενισμένο παρθένο ελαιόλαδο, του οποίου η οξύτητα δεν υπερβαίνει τα 0,3 gr ανά 100 gr.
  3. Ελαιόλαδα που είναι μίγματα από εξευγενισμένα και παρθένα ελαιόλαδα και των οποίων η οξύτητα δεν υπερβαίνει το 1,0 gr ανά 100 gr και των οποίων τα λοιπά χαρακτηριστικά είναι σύμφωνα προς τα προβλεπόμενα για την κατηγορία αυτή.
Τηγάνισμα
Το τηγάνισμα, ως διεργασία, είναι μια διαδικασία αφυδάτωσης με χαρακτηριστικά όπως την υψηλή θερμοκρασία του ελαίου για γρήγορη μεταφορά θερμότητας και μείωση του χρόνου μαγειρέματος, εσωτερική θερμοκρασία του προϊόντος μικρότερη των 100ο C και μικρή διάχυση των υδατοδιαλυτών ουσιών από το τρόφιμο στο έλαιο λόγο  της απουσίας νερού. 
Έχουν επικρατήσει σήμερα δυο βασικές μέθοδοι τηγανίσματος: το ρηχό τηγάνισμα ή τηγάνισμα σε τηγάνι (pan frying or shallow frying), στην οποία μέθοδο βλέπουμε την ποσότητα του ελαίου να είναι τέτοια, ώστε το τρόφιμο να είναι μερικώς καλυμμένο και η στάθμη του ελαίου να μην ξεπερνά το ύψος του τροφίμου. Η δεύτερη μέθοδος είναι το τηγάνισμα σε φριτέζα (deep frying), στην οποία το τρόφιμο είναι πλήρως εμβαπτισμένο σε μεγάλη ποσότητα ελαίου. Κατά την διαδικασία του τηγανίσματος λαμβάνει χώρα ανταλλαγή θερμότητας, από το καυτό λάδι στο κρύο τρόφιμο, καθώς και μάζας, με την απορρόφηση ελαίου από το τρόφιμο και μεταφορά υγρασίας από το τρόφιμο στο έλαιο. 

Ελαιόλαδο και τηγάνισμα
Η οξείδωση των λιπών αποτελεί ένα από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ποιοτικής υποβάθμισης των ελαίων κατά το τηγάνισμα. Το ελαιόλαδο παρουσιάζει μεγάλη αντίσταση στην οξειδωτική υποβάθμιση για δύο λόγους: Πρώτον, λόγω της σύνθεσης των λιπαρών οξέων του (υψηλή αναλογία μονοακόρεστων προς πολυακόρεστα) και δεύτερον, λόγω της υψηλής συγκέντρωσης από διάφορες ουσίες, με υψηλή αντιοξειδωτική ικανότητα, μεταξύ των οποίων οι πολικές φαινόλες, α-τοκοφερόλη και το σκουαλένιο. 
Η μέθοδος του ρηχού τηγανίσματος (swallow frying) είναι μια συνηθισμένη πρακτική στην ελληνική κουζίνα. Αυτή η μέθοδος τηγανίσματος, με τη χρήση ελαιόλαδου, έδειξε ότι δημιουργεί προϊόντα ενισχυμένα -εμπλουτισμένα με πολύτιμα συστατικά, που προέρχονται από το ελαιόλαδο. Συγκεκριμένα, ανιχνεύτηκαν α-τοκοφερόλη, τερπενικά οξέα και πολυφαινόλες (ιδιαίτερα τυροσόλη). Αυτά τα φυσικά αντιοξειδωτικά προέρχονται απευθείας από το ελαιόλαδο και η συγκέντρωσή τους στο τελικό προϊόν καθορίζεται από το είδος-δομή του τροφίμου που τηγανίζεται, καθώς και από την μέθοδο χρήσης.  Ανεξάρτητα της μεθόδου του τηγανίσματος που εφαρμόζεται, η θερμοκρασία του ελαίου πρέπει να ρυθμιστεί με τέτοιον τρόπο, ώστε αφενός μεν το κέντρο της μάζας του τροφίμου να ψηθεί, αλλά την ίδια στιγμή, η εξωτερική επιφάνεια να αποκτήσει το κατάλληλο-χαρακτηριστικό χρώμα. Έτσι, τα μικρά κομμάτια τροφίμου μπορούν να ψηθούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες, από ό,τι τα μεγάλα κομμάτια. 
Στο τελικό προϊόν μπορούν να διακριθούν τρεις περιοχές, η εξωτερική, η οποία έρχεται σε άμεση επαφή με το λάδι - εκεί παρατηρούμε το χαρακτηριστικό χρώμα και κρούστα, την ενδιάμεση περιοχή, όπου έχει απορροφηθεί μικρή ποσότητα ελαίου και διακρίνεται ένα πιο απαλό χρώμα και μια σχετικά τραγανιστή υφή, και, τέλος, ο πυρήνας, που δεν έχει γίνει διείσδυση του ελαίου, αλλά η θερμοκρασία έχει φτάσει στο όριο ψησίματος και ασφάλειας. Αυτή η διαφορετική εικόνα του προϊόντος, επηρεάζει και την κατανομή των ευεργετικών ουσιών, που προέρχονται από το ελαιόλαδο. 
Κάθε λάδι παρουσιάζει έναν ωφέλιμο χρόνο ζωής στη διάρκεια του οποίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια για τηγάνισμα. Έχει αναφερθεί στην βιβλιογραφία, ότι το ελαιόλαδο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια, δυο με τρεις φορές  (συνεχόμενα). 
Νεώτερες έρευνες, έχουν προτείνει επίσης τη χρήση μίγματος (50/50) ελαιόλαδου και καλαμποκέλαιου, για καθημερινή χρήση στο οικιακό τηγάνισμα, στις περιπτώσεις όπου το θέμα κόστους αγοράς της λιπαρής ύλης, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα απόφασης. 
Καταλήγοντας, αυτό που μπορεί να ειπωθεί, είναι ότι η χρήση του ελαιόλαδου ως έχει, σε σαλάτες ή στο τηγάνισμα, αποτελεί σημαντικό όπλο στην καθημερινή μας διατροφή και ίσως ένας  από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στην λεγόμενη «Μεσογειακή Διατροφή»

Η θρεπτική αξία του ελληνικού καφέ

Στην ελληνική επικράτεια, ο καφές κάνει την εμφάνισή του κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, καθώς και αυτοί της Βορείου Ελλάδος, είναι οι πρώτοι που υιοθετούν την κατανάλωση του καφέ και τη μετατρέπουν σε αγαπημένη συνήθεια. Με την πάροδο των ετών, ο καφές κερδίζει την αγάπη όλο και περισσότερων Ελλήνων. Παράλληλα, όλο και περισσότερες μελέτες υποστηρίζουν, ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ μπορεί και συνεισφέρει ευεργετικά στον ανθρώπινο οργανισμό.
Ο καφές αποτελεί ένα από τα πιο πλούσια ροφήματα σε αντιοξειδωτικά. Έρευνα τωνFukushima Y et al, 2009 έδειξε ότι ο καφές, σε σύγκριση με άλλα πλούσια σε πολυφαινόλες ροφήματα, όπως το κρασί για παράδειγμα, έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα. Μία παλιότερη μελέτη σε Νορβηγούς ενήλικες κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο καφές αποτελούσε την κυριότερη πηγή αντιοξειδωτικών. Με κύρια αντιοξειδωτικά: το χλωρογενικό οξύ, το καφεϊκό οξύ και τις μελανοϊδίνες, ο ελληνικός καφές, με το ένα φλιτζανάκι να παρέχει περίπου 150mg, μπορεί να αποτελέσει μία εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών και να προστατεύσει τον ανθρώπινο οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζεςπου προκαλούν βλάβες στους ιστούς και είναι υπεύθυνες για την γήρανση.
Η καφεΐνη, ένα από τα πιο αντικρουόμενα συστατικά του καφέ, φαίνεται πως αποτελεί έναήπιο διεγερτικό του νευρικού συστήματος και σε μέτριες ποσότητες μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης για του ενήλικες φτάνει τα 400mg. Η περιεκτικότητα του ελληνικού καφέ σε καφεΐνη, δεδομένου ότι μεγάλο μέρος της βρίσκεται στο ίζημα που δημιουργείται κατά την παρασκευή του, είναι περίπου40mg ανά φλιτζανάκι. Το γεγονός αυτό, δίνει τη δυνατότητα στους λάτρεις του ελληνικού καφέ να μπορούν να τον απολαύσουν αρκετές φορές μέσα στην ημέρα.
Επιπλέον, το θερμιδικό περιεχόμενο του ελληνικού καφέ είναι εξαιρετικά χαμηλό. Οι κόκκοι του έχουν πολύ μικρή περιεκτικότητα σε συστατικά που περιέχουν θερμίδες όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη. Κατά τη διάρκεια του καβουρντίσματος, τα συστατικά αυτά μετατρέπονται σε ενώσεις που δεν αποδίδουν ενέργεια. Επιπλέον, πολλά από αυτά βρίσκονται στο ίζημα του ελληνικού καφέ, αποτέλεσμα: το ένα φλιτζανάκι αποδίδει μόνο 1 kcal. Αν κάποιος λοιπόν καταναλώνει ελληνικό καφέ χωρίς την προσθήκη ζάχαρης ή γάλακτος δεν επιβαρύνει καθόλου τη θερμιδική του πρόσληψη.
Αν και οι μελέτες για την Ελλάδα δεν είναι πολλές, παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα για τις ευεργετικές επιδράσεις του καφέ φαίνονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Mελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Ικαρία σε 485 υπερτασικούς ηλικιωμένους, έδειξε τη θετική επίδραση της μέτριας κατανάλωσης ελληνικού καφέ στην αορτική ελαστικότητα. Φάνηκε δηλαδή να βελτιώνει την ικανότητα των αρτηριών να κάμπτονται καλύτερα και να μην σκληραίνουν, ευνοώντας έτσι μια καλύτερη διαχείριση της πίεσής τους. Επιπλέον, μία παλιότερη ερευνητική προσπάθεια, που διεξήχθη σε νησιά της Μεσογείου, συνδέει και αυτή τη μέτρια κατανάλωση καφέ με οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό, αφού βρέθηκε, ότιμειώνει την πιθανότητα εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη.
Μείνετε σταθεροί λοιπόν στις παραδόσεις, καθώς φαίνεται πως οι ευεργετικές επιδράσεις του ελληνικού καφέ είναι πολλαπλές!
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory