Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Διατροφικοί μύθοι: Πέντε πλάνες στο… πιάτο μας


Τι είναι δόγμα; Δόγμα είναι η άποψη που δεν βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα ή είναι αντίθετη με αυτά. Στις παρακάτω γραμμές θα ξεδιαλύνουμε την παραπληροφόρηση από δημοφιλή διατροφικά δόγματα, τα οποία, όπως θα δούμε, δεν αφήνουν τους ανθρώπους να ευχαριστηθούν το φαγητό τους, αλλά – σε αρκετές περιπτώσεις- και την ζωή τους. Διατροφικό δόγμα Νο1: Για να χάσει κανείς λίπος πρέπει να τρώει κάθε τρεις ώρες Τι λένε τα επιστημονικά δεδομένα: Τα επιστημονικά δεδομένα είναι ξεκάθαρα. Το πόσα γεύματα κάνει ένας άνθρωπος μέσα στην μέρα δεν επηρεάζει την απώλεια λίπους, ή τον μεταβολισμό του. Δεν υπάρχει κανένα πλεονέκτημα από τα συχνά γεύματα. Επίσης, το γεγονός ότι κάποιος σκέφτεται συνέχεια πότε είναι η ώρα για το επόμενό του γεύμα, εκτός από το ότι τον εκπαιδεύει να σκέφτεται συνέχεια το φαγητό, αποτελεί μία μορφή σκλαβιάς, αφού αναγκάζεται διαρκώς να έχει πρόσβαση στο γεύμα του και να κοιτά συνέχεια ένα ρολόι. Διατροφικό δόγμα Νο2: Το πρωινό είναι απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού και την απώλεια λίπους Τι λένε τα επιστημονικά δεδομένα: Tο παραπάνω δόγμα δεν θα το βρείτε σε κανένα πανεπιστημιακό βιβλίο και σε καμία μελέτη. Έχει ενδιαφέρον μία μελέτη από το πανεπιστήμιο του Μονάχου. Η μελέτη διερεύνησε το αν και κατά πόσον το μεγάλο πρωινό έχει επίπτωση στην ρύθμιση του βάρους. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν πως η υπερβολική κατανάλωση τροφής στο πρωινό μπορεί να δράσει αρνητικά στην ρύθμιση του βάρους, αφού το μεγάλο πρωινό φάνηκε να δρα σαν παρότρυνση σε μία αυξημένη κατανάλωση θερμίδων και την υπόλοιπη μέρα. Αντίθετα, όσοι συμμετέχοντες στην μελέτη έτρωγαν λίγο το πρωί, έτρωγαν λίγο και το υπόλοιπο της μέρας. Ο ανθρώπινος οργανισμός, αν κρίνουμε από τους προγόνους μας, στηρίζεται σε γονίδια που προήλθαν από μεγάλες διατροφικές στερήσεις, δεν είναι τόσο εύθραυστος, και λειτουργεί κανονικότατα χωρίς πρωινό. Επιπρόσθετα, κλασσικές μελέτες σε πιθήκους έχουν δείξει πως ακόμα σε ακραία στέρηση τροφής ο εγκέφαλος αντί να χάνει ενέργεια, αυξάνει τα αποθέματα ενέργειας του. Όμως γιατί ακούμε συχνά πως το πρωινό κάνει καλό στην υγεία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory