Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2014

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα οξαλικά των τροφών

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα οξαλικά των τροφών
Τα οξαλικά οξέα είναι ουσίες που φυσιολογικά υπάρχουν στα φυτά, τα ζώα και στον άνθρωπο. Τρόφιμα που είναι πλούσια σε οξαλικά είναι :

Φρούτα : βατόμουρα, μούρα, φράουλες, σταφίδες, ακτινίδια, μωβ σταφύλια, σύκα, μανταρίνια, δαμάσκηνα

Λαχανικά : σπανάκι, σέσκουλα, λάχανο, μπάμιες, μαϊντανός, πράσα και κινόα, κολοκύθια 
Ξηροί καρποί και σπόροι: αμύγδαλα, κάσιους, φυστίκια

Όσπρια : σόγια, τόφου και άλλα προϊόντα σόγιας
Δημητριακά: πίτουρο σιταριού, φύτρο σιταριού

Άλλα : κακάο, σοκολάτα, μαύρο τσάι

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα φύλλα ενός φυτού περιέχουν σχεδόν πάντα υψηλότερα επίπεδα οξαλικού από τις ρίζες, μίσχους, και στελέχη.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες τα οξαλικά δεν δημιουργούν κάποιο πρόβλημα. Υπάρχουν ωστόσο ορισμένες διαταραχές που τότε απαιτείται περιορισμός τους.
Μια από αυτές είναι οι πέτρες στα νεφρά. Ένα μεγάλο ποσοστό των λίθων των νεφρών είναι πέτρες οξαλικού ασβεστίου.

Ωστόσο, δεν είναι σαφές από την έρευνα, αν ο περιορισμός των οξαλικών που παίρνουμε από την καθημερινή μας διατροφή, βοηθά στην πρόληψη σχηματισμού λίθων οξαλικού ασβεστίου σε άτομα που είχαν κατά το παρελθόν τέτοιες πέτρες.

Ωστόσο συνήθως σε αυτά τα άτομα συστήνεται περιορισμός των διατροφικών πηγών οξαλικών, για την πρόληψη σχηματισμού λίθων.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory