Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2014

Εικόνα σώματος και χορός

Ο χορός αποτελεί μια από τις καλύτερες αερόβιες δραστηριότητες και παρέχει στον άνθρωπο πολλαπλά οφέλη, τόσο σε σωματικό, όσο και σε πνευματικό επίπεδο.
Με τη βοήθειά του, βελτιώνεται η ισορροπία, η στάση του σώματος και ο συγχρονισμός. Αυξάνεται ησωματική αντοχή και η ευλυγισία, ενώ παράλληλα ενισχύεται και η καρδιαγγειακή υγεία. Βοηθάει στη θεραπεία διαφόρων νοσημάτων, όπως η υπέρταση, η νόσος Αλτσχάιμερ και Πάρκινσον κ.ά.
Εκτός από μια μορφή άσκησης και γύμνασης του σώματος, αποτελεί τρόπο διασκέδασης, εκτόνωσης, επικοινωνίας και έκφρασης. Βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους και της κατάθλιψης, ενισχύοντας τη διάθεση του ατόμου, και έτσι μπορεί να θεωρηθεί ως ένα είδος σωματικής δραστηριότητας το οποίο συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής φυσικής κατάστασης.
Πέρα όμως από τα παραπάνω, είναι και ένα μέσο θεραπείας που επιτρέπει στο άτομο να έλθει σε επαφή με το σώμα του. Αυτή είναι η λεγόμενη «χοροθεραπεία», η οποία σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Χοροθεραπείας (ADTA), ορίζεται ως η ψυχοθεραπευτική χρήση της κίνησης -του χορού, με απώτερο σκοπό την εξέλιξη και ολοκλήρωση του ατόμου σε σωματικό, συναισθηματικό, γνωστικό και κοινωνικό επίπεδο.
Πρόκειται για μια διαδραστική διαδικασία που βασίζεται στην αμοιβαία προσοχή και ανταπόκριση, που από πολλές απόψεις αποτελεί παρόμοια διαδικασία με τον χορό. Οι ευεργετικές επιδράσεις της στο άτομο είναι πολλές και αφορούν όλα τα στάδια της προσωπικότητάς του. Ένα από τα οφέλη, είναι η βελτίωση της εικόνας του σώματος, το οποίο συνδέεται και με την αύξηση της αυτοεκτίμησης.
Μέσω της Χοροθεραπείας, το άτομο έρχεται κοντά με τον εαυτό του, ανακαλύπτει το σώμα του και αλληλεπιδρά με διαφορετικά άτομα. Ξεπερνάει άγχη, φόβους και ανασφάλειες, δημιουργεί σχέσεις, ανακαλύπτοντας έτσι πτυχές της προσωπικότητάς του.
Πολλές είναι οι έρευνες που έχουν υπογραμμίσει τον βοηθητικό αυτό χαρακτήρα του χορού. Η αίσθηση που δημιουργείται κατά τη διάρκειά του και κατά την επικοινωνία με τον άλλον, ενισχύει το αίσθημα της αυτοπεποίθησης και της αποδοχής, γεγονός που ενισχύει θετικά μια πτυχή της εικόνας του σώματος.
Μια τέτοια έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μια ομάδα θεραπείας με τη βοήθεια του Αργεντίνικου Τάνγκο. Η θεραπευτική διαδικασία που προσφέρθηκε μέσα από το χορό αυτό, διευκόλυνε την ευαισθητοποίηση και τον πειραματισμό των μελών με τη στάση του σώματος. Οι συμμετέχοντες παρατήρησαν τον τρόπο που κινούνταν, που αισθάνονταν το σώμα τους και τον τρόπο με τον οποίο σχετίζονταν μέσα από αυτό με τους άλλους.
Περνώντας όμως στην απέναντι πλευρά, η ενασχόληση με τον χορό, ιδιαίτερα σε επαγγελματικό επίπεδο, απαιτεί μεγάλη προσοχή, διότι μπορεί να οδηγήσει σε διατροφικές διαταραχές. Ανησυχητική είναι η αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης τέτοιων διαταραχώνμεταξύ των αθλητών, κυρίως σε αθλήματα όπου η εμφάνιση και το σωματικό βάρος παίζουν σημαντικό ρόλο. Κάποια από αυτά είναι το μπαλέτο, το πατινάζ, η ρυθμική και η ενόργανη γυμναστική.
Να τονίσουμε εδώ, ότι η άποψη που επικρατεί για την παρουσία ενός αδύνατου και πειθαρχημένου σώματος στα αθλήματα αυτά, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα κοινωνικά πρότυπα και τον ρατσισμό που επικρατεί.
Λόγω των παραπάνω, συχνό σε αυτές τις ομάδες είναι το φαινόμενο της «Αθλητικής Τριάδας». Η γυναικεία αθλητική τριάδα είναι μια κλινική κατάσταση η οποία χαρακτηρίζεται από την ταυτόχρονη ύπαρξη διατροφικών διαταραχών, αμηνόρροιας και οστεοπόρωσης. Η εμμονή αυτή χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και απαιτεί συμβουλευτική προσέγγιση από διάφορους ειδικούς (γιατρούς, διαιτολόγους, ψυχοθεραπευτές, κ.λπ.).
Κλείνοντας λοιπόν, συμπεραίνουμε ότι η σωστή χρήση του χορού ως μέσο φυσικής δραστηριότητας είναι αποτελεσματική σε έναν ακόμα τομέα, αυτόν της εικόνας σώματος και εν συνεχεία της συνολικής αυτo-βελτίωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory