Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Τετάρτη, 14 Μαΐου 2014

Το σιτάρι στη βάση της Μεσογειακής Πυραμίδας

Στις περισσότερες διατροφικές πυραμίδεςπαγκοσμίως, οι οποίες σχεδιάστηκαν για την ενημέρωση και την κοινοποίηση των εθνικών κατευθυντήριων διατροφικών οδηγιών και συστάσεων του κοινού, η κατηγορία των δημητριακών εμφανίζεται σταθερά στην βάση τους, καταλαμβάνοντας οπτικά-σχεδιαστικά το μεγαλύτερο όγκο σε αυτή όπως για παράδειγμα και στο ελληνικό πρότυπο διατροφής, τηνΜεσογειακή Πυραμίδα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πρόκειται για μια κατηγορία τροφίμων που θα πρέπει να καταναλώνεται καθημερινά και να αποτελεί την κύρια πηγή ενέργειας στην καθημερινότητά μας.
Με τα χρόνια οι νέες διατροφικές πυραμίδες και τα πρότυπα όπως το πιάτο της υγιεινήςδιατροφής, διευκρινίζουν επιπλέον πως η καθημερινή κατανάλωση δημητριακών θα πρέπει να είναι ολικής άλεσης, αποτελώντας βασικό συστατικό των ενδιάμεσων αλλά και των κυρίων γευμάτων, για την προαγωγή της υγείας και την προφύλαξη από διάφορανοσήματα φθοράς. Σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες η Μεσογειακή Διατροφή παραμένειπρότυπο σωστής, οικολογικής και υγιεινής διατροφής, με ευεργετικά οφέλη για τον οργανισμό. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η Μεσογειακή Διατροφή προτείνει ένα «ισορροπημένο τρόπο ζωής και συμπεριφοράς» ο οποίος χαρακτηρίζεται από ποικιλία,μέτρο και γεύση, καθημερινή σωματική δραστηριότητα και φυσιολογικό σωματικό βάρος! Πράγματι, μόνο όταν η σωστή διατροφική συμπεριφορά συνδυαστεί με ένα γενικότερο υγιεινό τρόπο ζωής και άσκησης, έχει τη μέγιστη θετική επίδραση στην υγεία και χαρίζει ευεξία και ευζωία.
Για τα ελληνικά δεδομένα το σιτάρι (και τα προϊόντα του) είναι το δημητριακό που καταναλώνεται ευρέως ενώ ο Ιπποκράτης ήταν ο πρώτος που διαπίστωσε τις ευεργετικέςτου ιδιότητες. Το σιτάρι μπορεί να καταναλωθεί στην αρχική του μορφή ή με τη μορφή ζεστών ή κρύων δημητριακών, σιμιγδάλι, πλιγούρι ή αλεύρι για την παρασκευή πολλών προϊόντων όπως ψωμί και ζυμαρικά. Η ολική άλεση του σιταριού διατηρεί πολλάθρεπτικά στοιχεία του φυσικού σπόρου παρέχοντας στον οργανισμό σύνθετουςυδατάνθρακες που έχουν την ιδιότητα να τροφοδοτούν πιο σταθερά και παρατεταμένα τον οργανισμό με ενέργειαβιταμίνες (κυρίως Β) που έχουν να κάνουν με την καλή υγεία του νευρικού συστήματος, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που βρίσκονται στον φλοιό του σπόρου, αδιάλυτες φυτικές ίνες που διατηρούν την φυσιολογική λειτουργία του εντέρου και αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν από χρόνια νοσήματα και δυναμώνουν τοανοσοποιητικό σύστημα.
Αυτή η υπεροχή του σιταριού ολικής άλεσης στα παραπάνω θρεπτικά στοιχεία σε σχέση με τα απλά δημητριακά, είναι υπεύθυνη για την αντικαρκινική, την αντιυπερτασική αλλά και την καρδιοπροστατευτική τους δράση. Πιο συγκεκριμένα, πληθώρα ερευνών έχει δείξει ότι η κατανάλωσή τους μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνουόπως του παχέος εντέρου, του μαστού ή του προστάτη, μειώνει την εμφάνισηκαρδιαγγειακών νοσημάτωνδιαβήτη τύπου 2 και της δυσκοιλιότητας και τέλος μειώνει την «κακή» χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση. Παράλληλα, οι σύνθετοιυδατάνθρακες που περιέχονται δεν διαταράσσουν σημαντικά την ευγλυκαιμία στον οργανισμό διατηρώντας το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερο χρονικό διάστημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ελάττωση του αισθήματος της πείνας και την μείωση του «τσιμπολογήματος», ευνοώντας την επίτευξη φυσιολογικού σωματικού βάρος.
Ακολουθήστε λοιπόν την Μεσογειακή διατροφή όπως κάναν και οι πρόγονοί μας, έχετεποικιλία και μέτρο στα γεύματά σας, μείνετε όσο πιο κοντά στο φυσικό προϊόνεπιλέγοντας ολικής άλεσης σιτάρι και έτσι απλά... έχετε κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά στο να βελτιώσετε την διατροφή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory