Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014

Η επίθεση ενός καρχαρία .

Φιλία με ένα σκύλο .


Tα κορίτσια παραμένουν κορίτσια .

Η μύτη μας διακρίνει ένα τρισεκατομμύριο μυρωδιές

Η μύτη μας διακρίνει ένα τρισεκατομμύριο μυρωδιές
Αμερικανοί επιστήμονες εκτίμησαν ότι η ανθρώπινη μύτη μπορεί να μυρίσει τουλάχιστον ένα τρισεκατομμύριο διαφορετικές μυρωδιές. Συγκριτικά, ένας άνθρωπος μπορεί να διακρίνει ανάμεσα σε 2,3 έως 7,5 εκατ. διαφορετικές αποχρώσεις χρώματος και να ακούσει περίπου 340.000 ήχους διαφορετικής τονικότητας.

Η νέα έρευνα ανατρέπει την μέχρι σήμερα απαισιόδοξη εικόνα για τις δυνατότητες αυτής της ανθρώπινης αίσθησης, δείχνοντας ότι τελικά είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από τις περίπου 10.000 μυρωδιές που θεωρείτο, από τη δεκαετία του 1920, ως το εφικτό εύρος της όσφρησής μας - αριθμός που ανέκαθεν θεωρείτο υπερβολικά μικρός, σύμφωνα με πολλούς επιστήμονες, αλλά ποτέ δεν είχε ελεγχθεί επιστημονικά.

Για «ένα αστικό μύθο που κατέπεσε μετά το πρώτο πραγματικό τεστ των ανθρωπίνων δυνατοτήτων όσφρησης», έκανε λόγο η καθηγήτρια νευροβιολογίας Λέσλι Βόσαλ του Πανεπιστημίου Ροκφέλερ. «Οι άνθρωποι, εδώ και τόσο καιρό, υποστηρίζουν πως είναι κακοί στην όσφρηση. Όμως τα ευρήματά μας έρχονται να τονώσουν την αυτοπεποίθηση της ανθρώπινης φυλής», πρόσθεσε.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Νευρογενετικής και Συμπεριφοράς, με επικεφαλής τον Αντρέας Κέλερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», σύμφωνα με το BBC, καθώς επίσης τα πρακτορεία Ρόιτερ και Γαλλικό, δεν αποκλείουν μάλιστα ότι ακόμα και το ένα τρισεκατομμύριο να αποτελεί υποεκτίμηση. «Το μήνυμά μας είναι ότι έχουμε πολύ μεγαλύτερη ευαισθησία στην όσφρησή μας από αυτή που νομίζουμε. Απλώς δεν την προσέχουμε και δεν την χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή», δήλωσε ο Αντρέας Κέλερ.

Η νέα εκτίμηση βασίζεται σε εργαστηριακά πειράματα με εθελοντές που κλήθηκαν να διακρίνουν ανάμεσα σε πολύπλοκα μίγματα οσμών. Με βάση την ευαισθησία που επέδειξαν οι μύτες και οι εγκέφαλοι των εθελοντών, στη συνέχεια οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι η γκάμα της όσφρησης ξεπερνά ακόμη και το ένα τρισεκατομμύριο διακριτές μυρωδιές. Είναι πάντως φανερό ότι κανένα πείραμα δεν μπορεί στην πράξη να αποδείξει ότι όντως ένας άνθρωπος μπορεί να διακρίνει όλες αυτές τις οσμές, συνεπώς πρόκειται για μια νέα εκτίμηση, πιθανώς πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι μυρωδιές που συναντάμε καθημερινά, συντίθενται από πολύπλοκα μείγματα μορίων. Για παράδειγμα, η μυρωδιά του τριαντάφυλλου αποτελείται από 275 επιμέρους συστατικά, από τα οποία μόνο ένα μικρό ποσοστό γίνεται αντιληπτό από την μύτη μας (που διαθέτει 400 οσφρητικούς υποδοχείς) και τον εγκέφαλο που κάνει την τελική επεξεργασία.

Τα πειράματα, που βασίστηκαν στο πόσο καλά 26 άνδρες και γυναίκες μπορούσαν να διακρίνουν ανάμεσα σε διαφορετικά «κοκτέιλ» 128 διαφορετικών «μυρωδάτων» μορίων, επιβεβαίωσαν ότι η οσφρητική ικανότητα διαφέρει πολύ από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πάντως, ένας μέσος άνθρωπος μπορεί να διακρίνει ως διαφορετική μια μυρωδιά από μια άλλη, αν αυτές οι δύο οσμές διαφέρουν μεταξύ τους πάνω από 50% στα επιμέρους συστατικά (μόρια) τους. Ο λιγότερο ικανός εθελοντής του πειράματος υπολογίζεται ότι μπορούσε να μυρίσει «μόνο» 80 εκατομμύρια ξεχωριστές μυρωδιές, ενώ ο πιο ικανός πολλά τρισεκατομμύρια.

Εκτιμάται ότι οι μακρινοί πρόγονοί μας ήταν πολύ πιο εξασκημένοι στην όσφρηση από τους σύγχρονους ανθρώπους. Το «κακό» ξεκίνησε, όταν ο άνθρωπος στάθηκε όρθιος στα δύο πόδια του, οπότε η μύτη του απομακρύνθηκε από το έδαφος, όπου πηγάζουν οι περισσότερες οσμές. Πιο πρόσφατα, οι ανέσεις όπως τα ψυγεία και τα συχνά ντους έχουν περιορίσει τις μυρωδιές στην καθημερινή ζωή, με συνέπεια η οσφρητική ικανότητα των ανθρώπων να έχει «σκουριάσει» σε σχέση με την όραση και την ακοή που παραμένουν πιο οξυμένες.

Τα ζώα είναι τουλάχιστον δύο έως τρεις φορές καλύτερα στην όσφρηση από τους ανθρώπους, επειδή αφιερώνουν σε αυτήν μεγαλύτερο μέρος του εγκεφάλου τους.

Το αλάτι στην εφηβεία

Το αλάτι στην εφηβεία
Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε πρόσφατη έρευνα. Οι ερευνητές χώρισαν 800 περίπου εφήβους –ηλικίας 14 έως 18 ετών- σε δυο ομάδες ανάλογα με την ποσότητα αλατιού που προσλάμβαναν. Στην πρώτη ομάδα ο μέσος όρος πρόσληψης αλατιού ήταν 4.100 mg την ημέρα, ενώ στη δεύτερη ο αντίστοιχος μέσος όρος ήταν λιγότερα από 2.400 mg. Και οι δυο ομάδες κατανάλωναν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού από το όριο των 1.500 mg (λιγότερο από ένα κουταλάκι του γλυκού) ημερησίως που συστήνει η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας.

«Ακόμα και σε αυτούς τους σχετικά υγιείς νέους ανθρώπους είναι ήδη ορατές οι συνέπειες της υψηλής πρόσληψης αλατιού, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα πως η υψηλή πρόσληψη αλατιού και η παχυσαρκία ενδεχομένως να δρουν συνεργατικά επιταχύνοντας την κυτταρική γήρανση», εξηγεί η επικεφαλής της έρευνας, δρ. Haidong Zhu, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Ιατρικό Κολέγιο της Georgia, στην Augusta.

Οι ερευνητές μελέτησαν το πώς επιδρά η πρόσληψη αλατιού στα προστατευτικά άκρα των χρωμοσωμάτων, γνωστά ως τελομερή. Τα τελομερή κονταίνουν φυσικά με την πάροδο του χρόνου, ωστόσο η μείωση του μεγέθους τους συνδέεται και με το κάπνισμα, την έλλειψη σωματικής άσκησης και τα υψηλά επίπεδα λίπους στο σώμα.

Τα τελομερή φάνηκε ότι ήταν πολύ κοντύτερα στους υπέρβαρους και παχύσαρκους εφήβους που κατανάλωναν αυξημένη ποσότητα αλατιού, αλλά όχι στους εφήβους με φυσιολογικό βάρος και αυξημένη πρόσληψη αλατιού.

«Η μείωση του αλατιού μπορεί να είναι ευκολότερη από την απώλεια βάρους για τους υπέρβαρους νέους ανθρώπους που θέλουν να περιορίσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων», εξηγεί η κ. Zhu.

«Το περισσότερο αλάτι που προσλαμβάνουμε καθημερινά προέρχεται από επεξεργασμένες τροφές, γι’ αυτό και οι γονείς πρέπει να προσπαθούν να προσφέρουν συχνότερα στα παιδιά τους σπιτικά γεύματα και υγιεινά σνακ, π.χ. φρούτα αντί για πατατάκια», καταλήγει η κ. Zhu.

Πηγή: vita.gr

SMART TIPS: 10 τρόποι να χάσεις κιλά χωρίς να κάνεις δίαιτα

SMART TIPS: 10 τρόποι να χάσεις κιλά χωρίς να κάνεις δίαιτα
Έχεις προσπαθήσει, έχεις ξαναπροσπαθήσει και το έχεις πάρει απόφαση. Δεν μπορείς να είσαι συνεπής σε μια δίαιτα. Μην αγχώνεσαι όμως. Υπάρχει κι άλλος τρόπος να αδυνατίσεις…
Με τη βοήθεια του διαιτολόγου διατροφολόγου Νικόλαου Κριαρά φτιάξαμε τον δεκάλογο των καθημερινών μυστικών που θα σε βοηθήσουν να χάσεις κιλά χωρίς δίαιτα!
1. Οργάνωσε το τελειότερο πρωινό! Ξέρω, ξέρω έχεις κουραστεί να ακούς πως πρέπει να παίρνεις το πρωινό σου. Όμως είναι αλήθεια και να σου πω και κάτι άλλο; Δυο, τρία μικρά τρικς θα μπορέσουν να σε απαλλάξουν και από ανεπιθύμητες θερμίδες.
Μην βγάλεις φρυγανιές για τη μαρμελάδα σου, προτίμησε ρυζογκοφρέτες.
Δοκίμασε ο καφές σου να έχει αυτή τη φορά λιγότερη ζάχαρη – οι λύσεις είναι πολλές. Ζαχαρίνη, περισσότερο γάλα ίσως κτλ.
Bάλε στο τραπέζι μαργαρίνη αντί για βούτυρο.
Προτίμησε μαρμελάδες από τα χεράκια σου ή του εμπορίου με όσο γίνεται λιγότερα πρόσθετα και συντηρητικά.
Όλα αυτά θα σου δώσουν την ενέργεια που ζητάς, αφαιρώντας από το πρωινό σου, τουλάχιστον 100 θερμίδες.
2. Ανέβα ένα level στις μαγειρικές σου ικανότητες. Ψάξε στο TLIFE Recipes για την αγαπημένη σου συνταγή. Φρόντισε να είναι αρκετά απαιτητική, ώστε να δαπανήσεις το λιγότερο τρία τέταρτα της ώρας στην παρασκευή της. Αυτό από μόνο του αρκεί για να κάψεις 100 θερμίδες…
- Μέτρησε το αλάτι και προσπάθησε να το μειώσεις όσο γίνεται περισσότερο.
- Εμπλούτισε την κουζίνα σου με μπαχαρικά που θα ενισχύσουν τη γεύση, χωρίς να επιβαρύνουν το μεταβολισμό σου.
- Υπολόγισε με ακρίβεια το λάδι που χρησιμοποιείς, έτσι ώστε να είναι στην κατάλληλη ποσότητα και να μην σου προσφέρει παραπάνω θερμίδες.
3. Περπάτησε 2000 βήματα περισσότερο… Σου φαίνεται πολύ; Δεν είναι περισσότερο από 1,5 χιλιόμετρο και για να στο κάνω πιο πρακτικό είναι σαν να ανέβεις και να κατέβεις την Ερμού (ή όποια μεγάλη οδό με μαγαζιά στην πόλη σου). Μήπως τώρα μοιάζει πολύ πιο εφικτό;
Μια χορταστική βόλτα στα μαγαζιά θα σε απαλλάξει από 100 θερμίδες, θα επιταχύνει τον μεταβολικό ρυθμό και παράλληλα θα ενισχύσει την κινητικότητα του εντέρου διευκολύνοντας την πέψη.
4. Πάρε τη δόση σου… από βιταμίνη D. Ένας από τους λόγους που πρέπει να αισθάνεσαι τυχερή που βρίσκεσαι στην Ελλαδα είναι ο υπέροχος ουρανός της.
Πάρε λοιπόν τις κατράλληλες προφυλάξεις και αφέσου στην ευεργετική δράση του ήλιου που θα γεμίσει τις αποθήκες του οργανισμού με την πολύτιμη βιταμίνη D. Είναι από τις λίγες βιταμίνες που δεν μπορεί να συνθέσει ο οργανισμός μόνος του και ρυθμίζει την καλή λειτουργία του οργανισμού, φτιάχνει τη διάθεση και τονώνει το μεταβολισμό.
Σύμφωνα με έρευνες μάλιστα, επαρκείς ποσότητες βιταμίνης D, μπορούν να αυξήσουν τις καύσεις σου κατά 130 θερμίδες.
5. Κράτησε πάντα ένα κουτάκι τσίχλες στην τσάντα σου. Σε βοηθά να έχεις πιο δροσερή αναπνοή, είναι sugar free (βεβαίως, βεβαίως!) και έρευνες δείχνουν πως βοηθά και στο μεταβολισμό.
Η τσίχλα λοιπόν χωρίς ζάχαρη μπορεί να αυξήσει το μεταβολικό σου ρυθμό μέχρι και 20% μέσα στην ημέρα. Αυτό σημαίνει πως μόνο και μόνο μασώντας τσίχλα, μπορείς να χάσεις 5 κιλά σε διάστημα ενός χρόνου. Bubbles are not included!!
6. Coffee or tea? Πότε ήταν η τελευταία φορά που σου τέθηκε το δίλημμα από κάποια αεροσυνοδό; Όποια και να ήταν η επιλογή σου, φρόντισε μία φορά στο τόσο να αντικαθιστάς τον απογευματινό καφέ με τσάι!
Πλούσιο σε κατεχίνες και με εξίσου επαρκείς ποσότητες καφεΐνης, το τσάι επιταχύνει το μεταβολισμό και προσφέρει αντιοξειδωτικά που δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να αγαπούν τη γραμμή σου.
7. Γίνε Αγγλίδα στα γεύματά σου…. Τόσο που το βασιλικό πρωτόκολλο να είναι απλά συστάσεις! Αν ο οργανισμός έχει συνηθίσει να παίρνει το μεσημεριανό του ή τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σε μια συγκεκριμένη ώρα τότε το… ρολόι του θα λειτουργεί καλύτερα. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως επηράζεται ο μεταβολισμός και η λειτουργία των λιποκυττάρων στην πέψη της τροφής και της κατανάλωσης ενέργειας.
8. Αντικατάστησε ανά διαστήματα ένα ποτήρι νερό με ανθρακούχο νερό! Πριν ξεκινήσεις το γεύμα, κατανάλωσε ένα ποτήρι φυσικό ανθρακούχο νερό, το οποίο λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε ηλεκτρολύτες και ιχνοστοιχεία θα συγκρατήσει στα υγιή φυσιολογικά επίπεδα την ενυδάτωση του οργανισμού αποτρέποντας την υπερβολική κατακράτηση υγρών.
9. Back Up Plan! Και θα βγεις και θα πιεις και θα φας. Διότι μια ζωή την έχουμε! Τα έξυπνα όμως κορίτσια έχουν το σχέδιο της επαναφοράς έτοιμο πριν καλά, καλά κλείσει η μέρα. Πριν πέσεις για ύπνο, πιες 1 1/2 ποτήρι γάλα 1.5% και συνόδευσέ το με ένα καρότο. Τι πετυχαίνεις έτσι; Να σπρώξεις τον οργανισμό σου να κάψει πιο γρήγορα το λίπος που κατανάλωσες και έτσι αυτό να μην αποθηκευτεί.
Αν πάλι είσαι από τα κορίτσια που δεν μπορούν να πιουν γάλα και ειδικά βράδυ μετά από ένα πλούσιο τραπέζι, δοκίμασε κι αυτό. Αντί για 240 ml γάλα, πιες 120ml φρέσκο χυμό πορτοκάλι που χάρη στο κάλιο που περιέχει θα διώξει πιο γρήγορα το κατακρατηθέν υγρό! Το πορτοκάλί επίσης, λόγω της βιταμίνης C θα τόνωσει τους μύες, ενισχύοντας τους με κολλαγόνο και έτσι θα αυξήσει το μεταβολικό ρυθμό.
10. Κοιμήσου αγγελούδι μου, μικρό μου νάνι, νάνι! Δοκίμασε να πέσεις για ύπνο ένα τέταρτο νωρίτερα και σύντομα θα δεις αποτελέσματα στη ζυγαριά σου. Μελέτη στο Eastern Virginia Medical School, ανακάλυψε ότι οι πιο λιπόσαρκοι άνθρωποι κοιμούνται κατά μέσο όρο δύο ώρες περισσότερο από τους υπέρβαρους, εβδομαδιαία.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε ορμονικές αλλαγές που συμβάλλουν στην απόκτηση βάρους, σε χαμηλότερα επίπεδα λεπτίνης (ορμόνης που καταστέλλει την όρεξη) και σε υψηλότερα επίπεδα γκρελίνης (ορμόνης που αυξάνει την όρεξη).
Η διαφορά των μόλις 2 ωρών επιπλέον ύπνου την εβδομάδα, σημαίνει πως ο καθένας θα μπορούσε να προσθέσει 17 λεπτά ύπνου ημερησίως. Ακόμα κι εκείνοι που έχουν πολύ βαρύ πρόγραμμα, θα πρέπει να παίρνουν κατά διαστήματα έναν υπνάκο και να δουν έτσι τον εαυτό τους λίγο πιο αδύνατο στην περιφέρεια μέσης.
Πηγή: Tlife.gr

Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory