Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Παρασκευή, 8 Αυγούστου 2014

Ηλιοβασίλεμμα στην Αφρική .

African Sunset (9 Φωτογραφίες)

Tatev μοναστήρι στην Αρμενία

Tatev μοναστήρι στην Αρμενία

Skogafoss καταρράκτησ, Ισλανδία

Skogafoss καταρράκτη, Ισλανδία

Με παχαίνει η ζάχαρη των φρούτων;

Και αυτήν την εβδομάδα μαζί σας, στο μικρόφωνο ο Πάρης Παπαχρήστος για να ανακαλύψουμε μαζί τους μύθους και τις αλήθειες στη διατροφή μας. Πολλά έχουν ακουστεί για τα φρούτα και τους φρουτοχυμούς, και νομίζω είναι η ώρα να κάνουμε μια σοβαρή συζήτηση.
Μπορεί κάποιος σερφάροντας στο διαδίκτυο,να διαβάσει ότι η κατανάλωση φρουτοχυμώνσυμβάλλει στην παιδική παχυσαρκία και εμποδιζει τα παιδιά να πάρουν ύψος. Μη πανικοβάλλεστε! Κανένα τρόφιμο ή ρόφημα δεν παχαίνει από μόνο του. Μελέτη που πραγματοποίησε το υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ δεν μπόρεσε να συσχετίσει την αυξημένη κατανάλωση χυμών (340γραμ ή και περισσότερο κάθε μέρα) με την παιδική παχυσαρκία ή το χαμηλό ανάστημα. Είναι γεγονός, άλλωστε, ότι πολλά παιδιά δεν καταναλώνουν ούτε καν μία μερίδα χυμού φρούτων σε ημερήσια βάση.
Πόσες φορές σας έχει δει κάποιος γνωστός να τρώτε μπανάνα και δεν σας είπε, ότι η μπανάνα παχαίνει και καλό είναι να την αποφεύγετε; Εγώ θα κάνω τον... δικηγόρο του διαβόλου και θα σας ρωτήσω το εξής: έχετε κάποιον στο κοντινό σας περιβάλλον που να πάχυνε επειδή έτρωγε μπανάνες; Δεν νομίζω. Ας δούμε λοιπόν την αλήθεια που κρύβεται πίσω από αυτόν τον μύθο. Η μπανάνα έχει, πράγματι, περισσότερους υδατάνθρακες καιλιγότερο νερό, σε σχέση με τα άλλα φρούτα. Δεν είναι όμως, τόσο μεγάλη η διαφορά σε θερμίδες, δεδομένου ότι δεν την καταναλώνουμε σε πολύ μεγάλες ποσότητες. Ένα ισοδύναμο φρούτου ισοδυναμεί με ½ μεγάλη μπανάνα. Είναι, μάλιστα εύκολη στη μεταφορά της αφού δε θέλει πλύσιμο ή μαχαίρι. Επίσης, είναι πλούσια σε κάλιο, που βοηθά στην καταπολέμηση της υπέρτασης και στην κατακράτηση υγρών. Οπότε μια καλή συμβουλή, είναι να έχετε μια μπανάνα στη τσάντα σας φεύγοντας το πρωί από το σπίτι σας.
Και μια απάντηση σε μια ερώτηση μιας μητέρας. Είναι οι φρουτοχυμοί μια καλή επιλογή για το παιδί μου; Τα παιδιά χρειάζονται 5 μερίδες φρούτων καθημερινά. Ο φρουτοχυμός είναι μια επιλογή, αλλά η υπερκατανάλωσή του από το παιδί σας μπορεί να δώσει πολύπερισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεται. Μπορεί επίσης, λόγω της μεγάλης κατανάλωσης χυμού, να μην καταναλώνει κάποια άλλα θρεπτικά τρόφιμα, όπως το γάλα, ενώ μπορεί να του κόψουν και την όρεξη. Καλό είναι επίσης να γνωρίζετε, ότι η υπερβολική κατανάλωση χυμού μπορεί να οδηγήσει σε διάρροια και εντερικές διαταραχές. Γι΄αυτό, προτιμήστε να παίρνει τα περισσότερα φρούτα το παιδί σας, σε στερεή μορφή.
Υπάρχουν, τέλος, μύθοι που αφορούν στη θρεπτική αξία των χυμών. Πολλοί αναρωτιούνται αν τα φρούτα και τα λαχανικά είναι το ίδιο θρεπτικά όταν στίβονται σε χυμό. Οι χυμοί που θα πιείτε, προσφέρουν μεν όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά, από τα οποία προήλθαν, περιέχουν όμως λιγότερες φυτικές ίνες. Δεν είναι δυνατόν, αλλάζοντας τη μορφή ενός φρούτου, από στερεό σε υγρό να αποκομίσετεπερισσότερα οφέλη και θρεπτικά συστατικά. Σε κάθε περίπτωση, ένας χυμός φρέσκων φρούτων και λαχανικών σας προσφέρει γεύση και υγεία!
Είμαι σίγουρος ότι και αυτό το έχετε ακούσει. Σε τι αναφέρομαι; Μα στο περίφημο... Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα. Ισχύει, αλλά ένα μήλο μόνο δεν αρκεί. Θέλετε πέντε την ημέρα. Και κάτι ακόμη... Όταν τρώτε μήλα, καλό είναι να μην τα ξεφλουδίζετε. Αρκεί να τα έχετε πλύνει καλά! Η φλούδα των μήλων είναι πλούσια στο ισχυρό αντιοξειδωτικό κερκετίνη, το οποίο συντελεί στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου και στην προστασία από τη νόσο Αλτσχάϊμερ.
Κι ένας μύθος που επιδρά στην... πίεσή σας... Στο γραφείο μου συχνά με ρωτάνε γυναίκες με υπόταση, αν είναι καλή ιδέα να πίνουν έναν χυμό πορτοκάλι, ώστε να ανέβει η πίεση τους.  Αντίθετα περιεχουν κάλιο, που βοηθά στην αποβολή του νατρίου από τον οργανισμό και είναι χρήσιμο στους υπερτασικούς. Η απάντησή μου είναι ότι τα πορτοκάλια δεν αυξάνουν την πίεση.
Ολοκληρώνοντας το podcast, μια διατροφική συμβουλή πριν φύγετε για την πρωινή σας εργασία. Προσθέστε στο πρωινό σας, 1 ποτήρι χυμό και βάλτε στη τσάντα σας 2 φρούτα!

Κρύος καφές για ενυδάτωση το καλοκαίρι;

Η κατανάλωση καφέ αποτελεί καθημερινή συνήθεια των περισσοτέρων ανθρώπων. Το χειμώνα τον προτιμούν καυτό, το καλοκαίρι όμως οι περισσότεροι απολαμβάνουν παγωμένους καφέδες. Η πλειονότητα άλλωστε των Ελλήνων ονειρεύεται τις διακοπές τους σε μια παραλία, με το αγαπημένο του φραπέ ανά χείρας. Αλλά και τις άλλες ημέρες του καλοκαιριού πολλοί είναι αυτοί που καταναλώνουν καθημερινά παγωμένο καφέ, είτε στον χώρο εργασίας είτε σε στιγμές χαλάρωσης στο σπίτι.
Από την άλλη πλευρά, το καλοκαίρι είναι και η εποχή που λόγω υψηλών θερμοκρασιών πρέπει να φροντίζουμε περισσότερο για την ενυδάτωσή μας. Ο καφές έρχεται και αυτός να παίξει τον δικό του ρόλο για αυτό το σκοπό και αυτό γιατί αποτελεί ένα ακόμη ρόφημα που καταναλώνουμε καθημερινά. Μια πιθανή παραπάνω διούρηση στην περίπτωση κατανάλωσης υπερβολικής ποσότητας καφεΐνης, σχετίζεται με την ούτως ή άλλως αυξημένη πρόσληψη υγρών όταν καταναλώνονται πολλοί καφέδες, όπως και αν καταναλώνονταν οποιαδήποτε άλλα ροφήματα ή νερό, και όχι με την καφεΐνη. Η ποσότητα καφεΐνης που μπορεί να επιδείξει μια τέτοια δράση είναι πολύ δύσκολο να τη φτάσει κανείς. Η ενδεικτική ποσότητα καφεΐνης που έχουν οι καφέδες φαίνονται στον παρακάτω πίνακα. 
ΕΙΔΟΣ ΚΑΦΕ ΑΝΑ ΜΕΡΙΔΑ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΦΕΪΝΗ
 Γαλλικός καφές (200 ml)115-175 mg
Στιγμιαίος καφές (200 ml)65-100 mg 
Ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές (200 ml)2-3 mg 
Εσπρέσο (30 ml)30-40 mg
Ελληνικός καφές (50 ml) 40 mg 
Ντεκαφεϊνέ ελληνικός καφές (50 ml)1 mg 
 *Πηγή: The coffee Science Information Centre, www.cosic.org 
 Εξετάζοντας σχετικές μελέτες φαίνεται ότι, η κατανάλωση μιας μέτριας ποσότητας καφεΐνης, μικρότερης από 450 mg περίπου, δεν φαίνεται να σχετίζεται με σημαντική αφυδάτωση. Είναι σημαντικό όμως να καταλάβει κανείς ότι η διούρηση δεν αποτελεί δείκτη αφυδάτωσης. Μια σημαντική παρατήρηση λοιπόν είναι ότι, αυτό που καταναλώνουμε δεν είναι καφεΐνη αλλά ρόφημα καφέ που περιέχει επίσης και νερό. Έτσι τα άτομα που καταναλώνουν καθημερινά καφέ, αποφεύγοντας την κατανάλωσή του μπορεί να αφυδατωθούν περισσότερο, ιδιαίτερα εάν δεν τα αντικαταστήσουν με άλλες πηγές υγρών.
Επιπλέον, σε έρευνα που έγινε σε αθλητές όπου η ενυδάτωση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, βρέθηκε ότι ο καφές μπορεί να ενυδατώσει το ίδιο καλά με άλλα ροφήματα. Κρύος ή ζεστός καφές το καλοκαίρι; Η απάντηση που θα δώσουν οι περισσότεροι είναι κρύος. Αλλά και η επιστημονική άποψη είναι η ίδια, καθώς φαίνεται ότι υγρά σε χαμηλότερες θερμοκρασίες από τη θερμοκρασία δωματίου (μικρότερες των 22°C) είναι πιο ευχάριστα στην κατανάλωση τους, ειδικά κατά τη διάρκεια άσκησης ή έντονης εργασιακής δραστηριότητας, με αποτέλεσμα να πίνουμε περισσότερα και να έχουμε έτσι καλύτερη ενυδάτωση.
Έτσι, η ενυδάτωση έχει να κάνει με την ποσότητα καφέ που καταναλώνεται ανεξάρτητα αν είναι ζεστός ή κρύος, απλώς ο κρύος κυριαρχεί την καλοκαιρινή περίοδο. Επιπρόσθετα, η κατανάλωση υγρών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση είναι μέσα στις βασικές οδηγίες μεγάλων αθλητιατρικών οργανισμών όπως του Αμερικανικού Κολλεγίου Αθλητιατρικής (American College of Sports Medicine) προς τους αθλητές. Επομένως, αν είστε λάτρης των θαλάσσιων σπορ ή όταν παίζετε ρακέτες ή άλλα παιχνίδια στην παραλία, ένας κρύος καφές, εκτός από άφθονο νερό, θα σας ενυδατώσει, ενώ ταυτόχρονα θα σας τονώσει. Οι λάτρεις του καφέ λοιπόν μπορούν να συνεχίσουν να καταναλώνουν άφοβα καφέ και το καλοκαίρι χωρίς να υπάρχει ανησυχία αφυδάτωσης εξαιτίας της καφεΐνης. 
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory