Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Blue Lagoon της Ισλανδίας


Τι γίνεται με τα αντιβιοτικά των ζώων στο γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα; Υπάρχει κάποιος έλεγχος που μας εξασφαλίζει;

Τα αντιβιοτικά ανιχνεύονται στο γάλα, κυρίως όταν χορηγούνται διά του πόρου της θηλής, μέσα στον μαστό του ζώου, για τη θεραπεία μαστίτιδων, κ.λπ. Όταν γίνεται θεραπεία μ' αυτό τον τρόπο, το γάλα αυτό πρέπει να συλλέγεται χωριστά από το γάλα των υγιών ζώων και κυρίως τουλάχιστον για 72 ώρες μετά τη χορήγηση του αντιβιοτικού.
Αν ενσωματωθούν έστω και μικρές ποσότητες μολυσμένου γάλακτος με αντιβιοτικό σε κανονικό γάλα, ολόκληρο το μίγμα συνήθως καθίσταται ακατάλληλο κατ' αρχήν για παραγωγή ζυμούμενων προϊόντων - γιαούρτι, τυριά, κ.λπ.- αλλά και ουσιαστικά επικίνδυνο για τους καταναλωτές. Άρα πρέπει το γάλα που χρησιμοποιείται για επεξεργασία να είναι απαλλαγμένο από υπολείμματα αντιβιοτικών και για να επιτευχθεί αυτό, γίνεται συνεχής έλεγχος στις μονάδες γαλακτοκομικών προιόντων.
Έτσι, για τον προσδιορισμό αντιβιοτικών στο γάλα, υπάρχουν μέθοδοι τόσο φυσικοχημικές, όπως αέριος χρωματογραφία, φθορισμομετρία, χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας, κ.λπ., αλλά περισσότερο χρησιμοποιούνται και μικροβιολογικές μέθοδοι, όπως οι διάφορες παραλλαγές διάχυσης αντιβιοτικού σε άγαρ και η παρεμπόδιση της ανάπτυξης μικροοργανισμών, η καθυστέρηση της αναγωγής χρωστικών κυανούν του μεθυλενίου ή ρεζαζουρίνης από μικροοργανισμούς και κάποιες τυποποιημένες δοκιμές της παρεμπόδισης σχηματισμού οξέος και της αλλαγής χρώματος των δεικτών, από ευαίσθητα μικρόβια στα αντιβιοτικά.
Η ευαισθησία αυτών των τυποποιημένων δοκιμών που χρησιμοποιούνται λοιπόν είναιυψηλή και ο χρόνος λήψης των αποτελεσμάτων είναι πλέον αρκετά σύντομος. Συνεπώς, είναι πολύ έγκυρες μέθοδοι και μπορούν να εξασφαλίσουν τόσο την υγεία των καταναλωτών, όσο και τις βιομηχανίες για την παραγωγή ζυμούμενων προϊόντων.

Ξηροί καρποί και μακροζωία

Μακροζωία σημαίνει ζω πολλά χρόνια και υγιής. Είναι αρκετές οι συστάσεις των ειδικών για να ζήσουμε πολλά χρόνια και οι περισσότερες έχουν να κάνουν με την διατροφή μας, αφού οι συχνότερες αιτίες θανάτου σχετίζονται με καρδιαγγειακάνοσήματα, διάφορες μορφές καρκίνουπαχυσαρκίακαι καταστάσεις που είναι αλληλένδετες με αυτήν, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης. Οι ξηροί καρποίόπως τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, τα φυστίκια, τα κάσιους, τα καρύδια κ.ά. θεωρούνταιβασικό κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής που υπόσχεται μακροημέρευσησύμφωνα με τους επιστήμονες υγείας.
Οι ακατέργαστοι καρποί της φύσης περιέχουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες και εξαιρετικής ποιότητας λιπαρά οξέα, πλήθος βιοενεργών συστατικών, όπωςαντιοξειδωτικά και φυτοστερόλεςβιταμίνεςμέταλλα και ιχνοστοιχεία, καθώς και μεγάλες ποσότητες διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών. Σαφώς και λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά και πρωτεΐνες προσδίδουν και αρκετές θερμίδες, αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Απεναντίας, η κατανάλωσή τους ενδείκνυται όλες τις ώρες της ημέρας είτε είναι μέρος ενόςκυρίως γεύματος είτε ενός ενδιάμεσου σνακ. Τρώγοντας ξηρούς καρπούς μειώνονται οι πιθανότητες να επέλθει θάνατος από καρδιακά νοσήματακαρκίνο και αναπνευστικήνόσο.
Πολλές έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως η κατανάλωσή τους σχετίζεται μεμείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεωνΣακχαρώδους ΔιαβήτηΙΙ, καθώς και παραγόντων κινδύνου όπως τα χαμηλότερα επίπεδα χοληστερίνης καθώς και αρτηριακής πίεσης. Αποτελέσματα μεγάλης έρευνας σε 76000 γυναίκες και 42000 άνδρες που είχε διάρκεια 30 χρόνια δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση “New England Journal of Medicine”. Φάνηκε λοιπόν, πως άτομα τα οποία καταναλώνουν ξηρούςκαρπούς έχουν μειωμένο το ρίσκο θανάτου σε σχέση με εκείνους που δεν καταναλώνουνσχεδόν ποτέ ξηρούς καρπούς. Συγκεκριμένα, όταν η κατανάλωση ήταν 1 μερίδα ξηρώνκαρπών σε εβδομαδιαία βάση, το ρίσκο θανάτου ήταν 11% χαμηλότερο, ενώ η κατανάλωση 2-4 μερίδων /εβδομάδα μείωσε τον κίνδυνο στο 13%. Τέλος, η κατανάλωση σε καθημερινή βάση μείωσε τον κίνδυνο κατά 20%. Αξίζει να διευκρινίσουμε πως 1 μερίδα ξηρών καρπών αντιστοιχεί περίπου σε 1 «μπαλάκι του γκολφ»!
Βέβαια, η μελέτη αποκάλυψε τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης ξηρών καρπών καιμακροζωίας αλλά δεν απέδειξε τη σχέση αιτίας και αποτελέσματος. Οι επιστήμονεςτόνισαν πως οι άνθρωποι που κατανάλωναν ξηρούς καρπούς έτειναν να είναιυγιέστεροι σε γενικές γραμμές, αφού ήταν πιο αδύνατοι, είχαν χαμηλότερο δείκτη μάζαςσώματος, είχαν χαμηλότερα επίπεδα χοληστερίνης και σακχάρου αίματος, μικρότερηπεριφέρεια μέσης, έτρωγαν περισσότερα φρούτα και λαχανικά και ασκούντανπερισσότερο από ό, τι τα άτομα που έτρωγαν λιγότερο ή καθόλου ξηρούς καρπούς.
Είναι πολύ σημαντικό τι επιλέγουμε να μην τρώμε και στη θέση αυτών να επιλέγουμεξηρούς καρπούς. Επιλέξτε ξηρούς καρπούς αντί για πατατάκια. Αντί για διάφοραγλυκίσματα συνδυάστε ξηρούς καρπούς με μέλι και αποξηραμένα φρούτα και εμπλουτίστε τις σαλάτες σας με ανάλατους ξηρούς καρπούς. Οι ξηροί καρποί μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας συνολικά υγιεινής διατροφής πάντα με γνώμονα το μέτρο. Ακολουθήστε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιοασκηθείτεχαλαρώστε και χαμογελάστε– αυτά είναι τα μυστικά της μακροζωίας.
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory