Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014

Πριν και μετα

Από Λιπαρά στο Hottie

Γιατί δεν πρέπει να φοράμε χαμηλής ποιότητας γυαλιά ηλίου

Το ότι δεν πρέπει να αγοράζουμε προϊόντα "μαϊμού" για πολλούς και διάφορους λόγους, ασφαλώς το γνωρίζουμε όλοι. 

Πολύ παραπάνω δεν πρέπει να φοράμε γυαλιά ηλίου χαμηλής ποιότητας και μάλιστα σε μόνιμη βάση. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε στην ποιότητα ή τη μάρκα του σκελετού, αλλά στην ποιότητα των φακών. 

γυαλιά ηλίουΑν μάλιστα συζητήσετε με κάποιον ειδικό, θα σας πει ότι είναι ίσως προτιμότερο να μην φορέσετε καθόλου γυαλιά από το να εμπιστευτείτε ένα ζευγάρι με φακούς αμφίβολης προέλευσης και ποιότητας. 

Δεν είπαμε να ξοδέψετε έναν μισθό για να πάρετε γυαλιά, όμως σίγουρα με λίγο ψάξιμο θα βρείτε ένα ζευγάρι που θα σας ταιριάζει και, το κυριότερο, θα σας προστατεύει. 

Ο ήλιος δεν είναι απλά πηγή θερμότητας και φωτός, είναι πηγή ζωής. 

Παρόλα αυτά η μακρόχρονη έκθεση σε αυτόν είναι πολύ επικίνδυνη τόσο για το δέρμα (πρόωρη γήρανση και δημιουργία ρυτίδων), όσο και για τα μάτια μας. 

Για την ακρίβεια, η υπερβολική έκθεση των ματιών μας στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από ασθένειες όπως εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, φωτοκερατίτιδα, εκφύλιση του επιπεφυκότα, ακόμη και καταρράκτη με σοβαρές επιπτώσεις στην όρασή μας. 

Για αυτόν τον λόγο πρέπει να φοράμε πάντοτε γυαλιά ηλίου και όχι μόνο το καλοκαίρι, όπως εσφαλμένα πιστεύουν κάποιοι.


Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για την προστασία του δέρματος όπως είχαμε γράψει σε προηγούμενο άρθρο

Τι συμβαίνει όταν δεν φοράμε γυαλιά ηλίου

Όταν βρισκόμαστε σε έναν πολύ φωτεινό χώρο, και πολύ περισσότερο έξω στον ήλιο οι κόρες των ματιών μας μικραίνουν για να μπορέσουμε να δούμε χωρίς να μας τυφλώσει το φως. 

Ο μηχανισμός αυτός δρα προστατευτικά προς το ίδιο το μάτι, καθώς όσο μικρότερη είναι η επιφάνεια του που εκτίθεται στην βλαβερή ακτινοβολία, τόσο το καλύτερο. 

άντρας στον ήλιο χωρίς γυαλιά

Και πάλι όμως, η παρατεταμένη έκθεση των ματιών μας στο ηλιακό φως, και συγκεκριμένα στην υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία UVA και UVB, μπορεί να προκαλέσει σημαντικές βλάβες του αμφιβληστροειδούς και αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης καταρράκτη. 

Φορώντας γυαλιά ηλίου

Όταν τώρα φοράμε γυαλιά, το σκούρο χρώμα του φακού "ξεγελάει" το μάτι μας και το οδηγεί να ανοίξει για να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες φωτισμού, ακριβώς σαν να ήμασταν σε ένα "σκοτεινό" δωμάτιο. 

Αν, λοιπόν, οι φακοί μας είναι καλής ποιότητας δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί θα διαθέτουν τα απαραίτητα φίλτρα προστασίας. 

Προσοχή! Πριν αγοράσετε γυαλιά βεβαιωθείτε ότι οι φακοί έχουν σήμανση "100% UV Protection" που σημαίνει ότι διαθέτουν τα κατάλληλα φίλτρα προστασίας.


Τι γίνεται όμως με τα γυαλιά χαμηλής ποιότητας; 

Γιατί δεν πρέπει να φοράμε φθηνά γυαλιά κακής ποιότητας

Όπως γράψαμε και πιο πάνω, είναι προτιμότερο να μην φορέσουμε καθόλου γυαλιά, από το να μοστράρουμε ένα ζευγάρι χαμηλής ποιότητας.

Κι αυτό γιατί απλούστατα θα μας κάνει περισσότερη ζημιά! 

Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο είναι πέρα για πέρα αλήθεια ότι τα γυαλιά με φακούς χωρίς την απαιτούμενη προστασία είναι ότι χειρότερο για τα μάτια μας. 

γυαλιά ηλίου μαϊμού

Κι αυτό γιατί φορώντας τα, οι κόρες των ματιών μας διαστέλλονται (ανοίγουν) με αποτέλεσμα τα μάτια μας να εκτίθενται περισσότερο στην υπεριώδη ακτινοβολία από ότι αν δεν φορούσαμε καθόλου! 

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα "κανονικά" γυαλιά με την διαφορά ότι εκείνα διαθέτουν τα απαραίτητα φίλτρα προστασίας. 

Πως να αποφύγετε το φούσκωμα

Το πρήξιμο, γενικά, οφείλεται στην συσσώρευση υγρών, κυρίως νερού, στους ιστούς μας. Αυτή η περίσσεια νερού ενδέχεται να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. 

Σε περίπτωση που παρατηρήσετε κάτι τέτοιο σε κάποιο μέρος του σώματος σας καλό είναι να συμβουλευτείτε κάποιον γιατρό. 

γυναίκα σκέφεταιΚλασικό παράδειγμα είναι το φούσκωμα που νοιώθουμε στο στομάχι, με τα αέρια και τις ερυγές (ρεψίματα) που το συνοδεύουν, το οποίο είναι αναμφισβήτητα μια πολύ δυσάρεστη και ενοχλητική κατάσταση. 

Το ευχάριστο είναι ότι μπορείτε να το αντιμετωπίσετε τηρώντας ένα συγκεκριμένο διατροφικό πλάνο που στοχεύει στη μείωση της κατακράτησης υγρών που το προκαλεί. 

Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε το φούσκωμα. 

Πριν αναφερθούμε σε τροφές που ευνοούν ή καταπολεμούν τηνκατακράτηση υγρών καλό είναι να έχουμε υπόψη κάποιες γενικές οδηγίες. 

Μην παραλείπετε γεύματα. Έτσι κι αλλιώς πρέπει να τρώμε κάθε τρεις ώρες. Δεν είπαμε να φάτε τον αγλέορα, αλλά μικρά και συχνά γεύματα τα οποία θα κρατήσουν τον οργανισμό σας σε εγρήγορση. 

άντρας τρώει γρήγορα σπαγγέτι

Επίσης σημαντική είναι η ταχύτητα των γευμάτων. Μην τρώτε βιαστικά. Μασήστε καλά την τροφή και δώστε τον απαραίτητο χρόνο στον οργανισμό σας να απολαύσει το φαγητό που τρώτε. 

Έτσι θα βελτιώσετε και τον μεταβολισμό σας, αλλά και γενικότερα την υγεία σας. 

Πίνετε πολύ νερό. Όσον κι αν ακουστεί παράξενο, η κατακράτηση υγρών καταπολεμείται με τη λήψη υγρών! 

Όπως ο μεταβολισμός μας "φρενάρει" κρατώντας απόθεμα αν δεν του δίνουμε τροφή, έτσι λειτουργεί και η κατακράτηση υγρών. Αν δεν δώσουμε στον οργανισμό μας νερό θα φροντίσει να κρατήσει απόθεμα! 

γυναίκα πίνει νερό

Βέβαια για να απορρίψετε την περίσσεια νερού φροντίστε να τρώτε τροφές με διουρητική δράση. 

Μειώστε την ζάχαρη και το αλάτι. Αυτό είναι το δυσκολότερο κομμάτι, καθώς σε πάρα πολλές τροφές υπάρχει κρυμμένη ποσότητα ζάχαρης ή αλατιού. 

απαγορεύεται το αλάτιΕιδικά το αλάτι αν και νοστιμίζει τα φαγητά μας, για αυτό άλλωστε υπάρχει σχεδόν παντού, είναι ότι χειρότερο για τηνκατακράτηση υγρών

Προσπαθήστε να μαγειρεύετε χωρίς καθόλου αλάτι, αποφύγετε για λίγο καιρό τα γλυκά, πιείτε τον καφέ σας προσθέτοντας κάποιο γλυκαντικό (π.χ. στέβια) και διαβάστε πιο προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων που καταναλώνετε.

Όσον αφορά τις τροφές τώρα, καλό είναι να αποφύγετε αν μπορείτε για λίγες μέρες τους υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες κλπ). Αν θέλετε να φάτε λίγο ψωμί ή μια-δυο φρυγανιές προτιμήστε να το κάνετε το πρωί. 

Επίσης καλό είναι να αποφύγετε γενικά τροφές που φουσκώνουν. Κλασικό παράδειγμα είναι τα όσπρια (φασόλια, φακές, ρεβίθια κλπ), το γάλα, το καλαμπόκι, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα αλμυρά τυριά, κάποια φρούτα κλπ, ή γενικότερα οτιδήποτε σας ενοχλεί. 

Μπορείτε να τρώτε άφοβα τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες (κρέας, ψάρι, γιαούρτι, αυγά κλπ), φρούτα που δεν δημιουργούν πρήξιμο (π.χ. πράσινα μήλα) και πολλές ωμές σαλάτες κυρίως πράσινες. Αποφύγετε την ντομάτα γιατί σε πολλούς ανθρώπους δημιουργεί κατακράτηση. 

πράσινη σαλάτα

Επίσης πιείτε άφοβα καφέ και τσάι που έχουν διουρητική δράση και θα σας βοηθήσουν να αποβάλλετε τα περιττά υγρά. 

Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να το παρακάνετε και να στερείτε από το εαυτό σας τις κάποιες κατηγορίες τροφών για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς πολλές από αυτές είναι πολύ θρεπτικές και απαραίτητες στο πλαίσιο μια υγιεινής διατροφής. 
http://coolweb.gr/fouskoma-katakratisi-ugron-antimetopisi/
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory