Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Mοναδική παράκληση μας είναι να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε, με ένα ενεργό link.

Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2014

Τα μεγαλύτερα του είδους τους


Γιατί ξυπνάω το βράδυ και τρώω

Αλήθεια γιατί πολλοί άνθρωποι ξυπνούν το βράδυ και τρώνε; Είναι φυσιολογικό ή πάσχουν από κάποια ασθένεια; Τι είναι αυτό που τους ωθεί στο να ανοίξουν το ψυγείο; 

Η κατανάλωση τροφής κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να είναι μια σοβαρή διατροφική επιπλοκή που ονομάζεται σύνδρομο νυχτερινής υπερφαγίας

Μάλιστα ορισμένοι άνθρωποι που πάσχουν από αυτό, δεν ξυπνούν απλά για να τσιμπολογήσουν, αλλά κάποιοι από αυτούς μαγειρεύουν κανονικά(!) ως επί το πλείστον υδατάνθρακες, κυρίως ζυμαρικά. 

Από τι προκαλείται, όμως το σύνδρομο αυτό, ποια είναι τα συμπτώματα του και κυρίως πως αντιμετωπίζεται

τρώμε κακή ποιότητα τροφήςΗ αλήθεια είναι ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής ευθύνεται για μια σειρά από διατροφικές διαταραχές. 

Η πιο σοβαρή από αυτές είναι η νοσογόνος παχυσαρκία, από την οποία πάσχει ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού του Δυτικού Κόσμου. 

Εκτός, όμως από την παχυσαρκία, υπάρχουν ένα σωρό άλλα διατροφικά προβλήματα και διαταραχές. 

Ένα από αυτά είναι και το σύνδρομο της νυχτερινής υπερφαγίας ή NES από το Night Eating Syndrome. 

Τι είναι η νυχτερινή υπερφαγία

Όπως φανερώνει και το όνομα του, πρόκειται για ένα σύνδρομο κατά το οποίο το πάσχον άτομο τρώει υπερβολικά μεγάλες ποσότητες φαγητού κατά την διάρκεια της νύχτας. 

Προσοχή, δεν εννοούμε κάποιον που είτε λόγω δουλειάς, είτε για οποιονδήποτε λόγο μένει ξύπνιος και τρώει κανονικά, αλλά κάποιον που διακόπτει τον ύπνο του, και μάλιστα παραπάνω από μία φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας, για να τσιμπολογήσει ή ακόμη και να φάει κανονικά. 

γυναίκα τρώει λαίμαργα μπροστά στο ψυγείο

Στα άτομα που πάσχουν από νυχτερινή υπερφαγία, η πρόσληψη ενός σημαντικού μέρους της ενέργειας που λαμβάνουν ημερησίως (μέχρι και το 50%) γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας. 

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζουν μειωμένη όρεξη για φαγητό το πρωί και χαμηλή διά­θεση που συνοδεύεται από έντονη ανη­συ­χία και νευρι­κό­τητα κατά την διάρκεια της ημέρας, λόγω και του κατακερματισμένου ύπνου που έκαναν το προηγούμενο βράδυ. 

Το σύνδρομο αυτό παρατηρείται κυρίως σε παχύσαρκα ή βουλιμικά άτομα ή σε άτομα με προβλήματα ύπνου, όπως αϋπνία. Εμφανίζεται τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες, αν και δείχνει ιδιαίτερη αδυναμία στο γυναικείο φύλο. 

Ποια είναι τα συμπτώματα

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν οριοθετημένα συμπτώματα και φυσικά δεν μπορεί κάποιος να κάνει διάγνωση από μόνος του, ωστόσο κάποια ενδεικτικά συμπτώματα που θα πρέπει να μας προβληματίσουν είναι: 

• η πρωινή ανορεξία 

• η υπερβολική κατανάλωση τροφής τις βραδινές ώρες και δη κατά τη διάρκεια του ύπνου 

• η διακοπή του ύπνου για αναζήτηση τροφής 

• οι τύψεις για την υπερβολική πρόσληψη τροφής το βράδυ 

• η αϋπνία 

• το συχνό ξύπνημα, τουλάχιστον 4 φορές κάθε νύχτα σε αντίθεση με το φυσιολογικό που είναι 1-2 φορές 

• η εμφάνιση άγχους και νευρικότητας 

η αϋπνία είναι ένα από τα συμπτώματα της νυχτερινής υπερφαγίας

Φυσικά, για να πάσχει κάποιος από το σύνδρομο της νυχτερινής υπερφαγίας, δεν χρειάζεται να εμφανίζει όλα τα συμπτώματα, αλλά μόνο μερικά από αυτά. 

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρέπει να συμβούν τουλάχιστον 3 υπερφαγικά επεισόδια την εβδομάδα για διάστημα τουλάχιστον δύο μηνών πριν να θεωρηθεί ότι κάποιος πάσχει από το σύνδρομο. 

Πως αντιμετωπίζεται

Η νυχτερινή υπερφαγία είναι μια δύσκολη κατάσταση αλλά είναι αναστρέψιμη με τον κατάλληλο χειρισμό. 

Όπως ισχύει και για την αντιμετώπιση των περισσότερων διατροφικών διαταραχών αυτό που απαιτείται είναι ένα ολοκληρωμένο και πλήρεςπλάνο διατροφής με κανόνες αλλά χωρίς αυστηρούς περιορισμούς. 

Τα πέντε γεύματα, 3 κύρια και δύο ενδιάμεσα, είναι ένας καλός τρόπος για την διασπορά της πρόσληψης της ενέργειας μέσα στη μέρα, με το πρωινό να καταλαμβάνει την πρώτη θέση σημαντικότητας. 

υγιεινή διατροφή με φρούτα και λαχανικά

Επομένως αυτό που απαιτείται είναι ουσιαστικά η τροποποίηση της συμπεριφοράς ή αλλαγή του τρόπου ζωής σε συνδυασμό με κατάλληλες διατροφικές οδηγίες. 

Φαρμακευτική θεραπεία του συνδρόμου δεν υπάρχει, όπως δεν υπάρχει και κάποιο συγκεκριμένο πρωτόκολλο θεραπείας. 

Αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος που πιθανολογεί ότι πάσχει είτε ο ίδιος, είτε κάποιος οικείος του από νυχτερινή υπερφαγία, είναι να ζητήσει άμεσα την συνδρομή κάποιου ειδικού. 
http://coolweb.gr/syndromo-nyxterinis-yperfagias-ti-einai-antimetopisi/

Πως να αποφύγετε το φούσκωμα στην κοιλιά

Το πρήξιμο, γενικά, οφείλεται στην συσσώρευση υγρών, κυρίως νερού, στους ιστούς μας. Αυτή η περίσσεια νερού ενδέχεται να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. 

Σε περίπτωση που παρατηρήσετε κάτι τέτοιο σε κάποιο μέρος του σώματος σας καλό είναι να συμβουλευτείτε κάποιον γιατρό. 

γυναίκα σκέφεταιΚλασικό παράδειγμα είναι το φούσκωμα που νοιώθουμε στο στομάχι ή στην κοιλιά, με τα αέρια και τις ερυγές (ρεψίματα) που το συνοδεύουν, το οποίο είναι αναμφισβήτητα μια πολύ δυσάρεστη και ενοχλητική κατάσταση. 

Το ευχάριστο είναι ότι μπορείτε να το αντιμετωπίσετε τηρώντας ένα συγκεκριμένο διατροφικό πλάνο που στοχεύει στη μείωση της κατακράτησης υγρών που το προκαλεί. 

Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε το φούσκωμα. 

Πριν αναφερθούμε σε τροφές που ευνοούν ή καταπολεμούν τηνκατακράτηση υγρών καλό είναι να έχουμε υπόψη κάποιες γενικές οδηγίες. 

Μην παραλείπετε γεύματα. Έτσι κι αλλιώς πρέπει να τρώμε κάθε τρεις ώρες. Δεν είπαμε να φάτε τον αγλέορα, αλλά μικρά και συχνά γεύματα τα οποία θα κρατήσουν τον οργανισμό σας σε εγρήγορση. 

άντρας τρώει γρήγορα σπαγγέτι

Επίσης σημαντική είναι η ταχύτητα των γευμάτων. Μην τρώτε βιαστικά. Μασήστε καλά την τροφή και δώστε τον απαραίτητο χρόνο στον οργανισμό σας να απολαύσει το φαγητό που τρώτε. 

Έτσι θα βελτιώσετε και τον μεταβολισμό σας, αλλά και γενικότερα την υγεία σας. 

Πίνετε πολύ νερό. Όσον κι αν ακουστεί παράξενο, η κατακράτηση υγρών καταπολεμείται με τη λήψη υγρών! 

Όπως ο μεταβολισμός μας "φρενάρει" κρατώντας απόθεμα αν δεν του δίνουμε τροφή, έτσι λειτουργεί και η κατακράτηση υγρών. Αν δεν δώσουμε στον οργανισμό μας νερό θα φροντίσει να κρατήσει απόθεμα! 

γυναίκα πίνει νερό

Βέβαια για να απορρίψετε την περίσσεια νερού φροντίστε να τρώτε τροφές με διουρητική δράση. 

Μειώστε την ζάχαρη και το αλάτι. Αυτό είναι το δυσκολότερο κομμάτι, καθώς σε πάρα πολλές τροφές υπάρχει κρυμμένη ποσότητα ζάχαρης ή αλατιού. 

απαγορεύεται το αλάτιΕιδικά το αλάτι αν και νοστιμίζει τα φαγητά μας, για αυτό άλλωστε υπάρχει σχεδόν παντού, είναι ότι χειρότερο για τηνκατακράτηση υγρών

Προσπαθήστε να μαγειρεύετε χωρίς καθόλου αλάτι, αποφύγετε για λίγο καιρό τα γλυκά, πιείτε τον καφέ σας προσθέτοντας κάποιο γλυκαντικό (π.χ. στέβια) και διαβάστε πιο προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων που καταναλώνετε.

Όσον αφορά τις τροφές τώρα, καλό είναι να αποφύγετε αν μπορείτε για λίγες μέρες τους υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες κλπ). Αν θέλετε να φάτε λίγο ψωμί ή μια-δυο φρυγανιές προτιμήστε να το κάνετε το πρωί. 

Επίσης καλό είναι να αποφύγετε γενικά τροφές που φουσκώνουν. Κλασικό παράδειγμα είναι τα όσπρια (φασόλια, φακές, ρεβίθια κλπ), το γάλα, το καλαμπόκι, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα αλμυρά τυριά, κάποια φρούτα κλπ, ή γενικότερα οτιδήποτε σας ενοχλεί. 

Μπορείτε να τρώτε άφοβα τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες (κρέας, ψάρι, γιαούρτι, αυγά κλπ), φρούτα που δεν δημιουργούν πρήξιμο (π.χ. πράσινα μήλα) και πολλές ωμές σαλάτες κυρίως πράσινες. Αποφύγετε την ντομάτα γιατί σε πολλούς ανθρώπους δημιουργεί κατακράτηση. 

πράσινη σαλάτα

Επίσης πιείτε άφοβα καφέ και τσάι που έχουν διουρητική δράση και θα σας βοηθήσουν να αποβάλλετε τα περιττά υγρά. 

Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να το παρακάνετε και να στερείτε από το εαυτό σας τις κάποιες κατηγορίες τροφών για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς πολλές από αυτές είναι πολύ θρεπτικές και απαραίτητες στο πλαίσιο μια υγιεινής διατροφής. 
Όσοι Μπλόγκερς επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα από το RC-CAFE ,κάνετε το χωρίς να μας ρωτάτε.
Μονο μην ξεχνάτε να κάνετε μια αναφορά για την πηγή σας, εάν το επιθυμείτε , με ένα ενεργό link.
Link directory